Температурен датчик на охлаждащата течност
Публикувано на: 06 Фев 2023 18:26
Здравейте!
Тази сутрин ( -5 градуса беше) при запалване на двигателя ( Тойота Корола 2000 год 1,4 / 97к.с. 4ZZ-FE ) оборотите започнаха да ''играят'' - 1600...1800 об/мин падаха на 300...400...500 об/мин и пак се качваха на горе. Светна чека ( даже на моменти и премигваше), чух и перките на радиатора, че работят и двете на макс. Наложи се да ''жонглирам'' с педала на газта за да не падат толкова ниско оборотите докато позагрее двигателя и стабилизира работата си.
Слязох и откачих от буксите и двете перки на радиатора, щот иначе хептен бавно щеше да загрее. Имам ОБД четец, закачих го и показваше грешки :
Р0303, Р0304, Р0300 и Р0115.
Първите две са пропуски в запалването на 3 и 4 цилиндър (свещите са Дензо Иридиум сменени преди месец)(бобини съм сменявал преди доста време, но не на куп и 4те, а една по една когато се е налагало), третата грешка е множествени пропуски в запалването.
По-интересна е Р0115 - която гласи датчик за температурата на охладителната течност неизправна верига(сменявах го преди 4...5 години, защото майстора беше счупил пластмасата на датчика дето се щрака буксата, заменихме го с FACET 7.3368 сив на цвят - пишеше, че е ITALY).
Покарах 20км и следях температурата през тела си - беше нормална 80...82 градуса, (колата започна да върви нормално след като мина 60....65 градуса).
Спрях и закачих буксите на перките - не въртяха (80 градуса) - така както и би трябвало да е.
Направих си експеримент : откачих датчика на температурата - трудно запалих, перките въртяха на макс , а на тела ми през ОБД буксата сочеше минус 40 градуса на охлаждащата течност, оборотите над 2000 скочиха и ги държи постоянно и грешка P0117 - която означава ''Датчик температура охладителна течност – стойност под допустимата граница''.
Напръсках с контактен спрей буксата на датчика, сглобих всичко както трябва да е.
Запалих пак колата - този път запали от раз, перките се въртяха отново, но като изтрих грешките и те изгаснаха. Карах още 20 км, всичко си действаше вече както си е нормално.
Въпросите са ми:
Този датчик ли отговаря и за включването на перките ? той е с три пина и от един магазин ми обясниха, че е възможно единия от пиновете да е за температурата и стрелката вътре на таблото, а другите два да задействат перките. Аз оглеждах по радиатора и двигателя за термошалтер (датчик) който да е само за перките, но не открих, а и от магазините на които звънях не откриват такъв по схемите си.
Възможно ли е наистина да е само един датчика ?
И каква марка ще ме посъветвате да купя за замяна на сегашния ? ( един от търговците ми предлагат датчик FAE 33910 , уж бил корейски, ма аз като поразрових в гуглето и ми излиза испански).
Забелязах, че по водния радиатор дет пластмасите са притиснати към алуминиевите части с многото зъбчета има леко овлажняване на антифриз. Да се пробвам с някаква добавка ли да сипя ( и коя добавка марка модел) или да мисля за нов радиатор на пролет ?
Тази сутрин ( -5 градуса беше) при запалване на двигателя ( Тойота Корола 2000 год 1,4 / 97к.с. 4ZZ-FE ) оборотите започнаха да ''играят'' - 1600...1800 об/мин падаха на 300...400...500 об/мин и пак се качваха на горе. Светна чека ( даже на моменти и премигваше), чух и перките на радиатора, че работят и двете на макс. Наложи се да ''жонглирам'' с педала на газта за да не падат толкова ниско оборотите докато позагрее двигателя и стабилизира работата си.
Слязох и откачих от буксите и двете перки на радиатора, щот иначе хептен бавно щеше да загрее. Имам ОБД четец, закачих го и показваше грешки :
Р0303, Р0304, Р0300 и Р0115.
Първите две са пропуски в запалването на 3 и 4 цилиндър (свещите са Дензо Иридиум сменени преди месец)(бобини съм сменявал преди доста време, но не на куп и 4те, а една по една когато се е налагало), третата грешка е множествени пропуски в запалването.
По-интересна е Р0115 - която гласи датчик за температурата на охладителната течност неизправна верига(сменявах го преди 4...5 години, защото майстора беше счупил пластмасата на датчика дето се щрака буксата, заменихме го с FACET 7.3368 сив на цвят - пишеше, че е ITALY).
Покарах 20км и следях температурата през тела си - беше нормална 80...82 градуса, (колата започна да върви нормално след като мина 60....65 градуса).
Спрях и закачих буксите на перките - не въртяха (80 градуса) - така както и би трябвало да е.
Направих си експеримент : откачих датчика на температурата - трудно запалих, перките въртяха на макс , а на тела ми през ОБД буксата сочеше минус 40 градуса на охлаждащата течност, оборотите над 2000 скочиха и ги държи постоянно и грешка P0117 - която означава ''Датчик температура охладителна течност – стойност под допустимата граница''.
Напръсках с контактен спрей буксата на датчика, сглобих всичко както трябва да е.
Запалих пак колата - този път запали от раз, перките се въртяха отново, но като изтрих грешките и те изгаснаха. Карах още 20 км, всичко си действаше вече както си е нормално.
Въпросите са ми:
Този датчик ли отговаря и за включването на перките ? той е с три пина и от един магазин ми обясниха, че е възможно единия от пиновете да е за температурата и стрелката вътре на таблото, а другите два да задействат перките. Аз оглеждах по радиатора и двигателя за термошалтер (датчик) който да е само за перките, но не открих, а и от магазините на които звънях не откриват такъв по схемите си.
Възможно ли е наистина да е само един датчика ?
И каква марка ще ме посъветвате да купя за замяна на сегашния ? ( един от търговците ми предлагат датчик FAE 33910 , уж бил корейски, ма аз като поразрових в гуглето и ми излиза испански).
Забелязах, че по водния радиатор дет пластмасите са притиснати към алуминиевите части с многото зъбчета има леко овлажняване на антифриз. Да се пробвам с някаква добавка ли да сипя ( и коя добавка марка модел) или да мисля за нов радиатор на пролет ?