Страница 2 от 6

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 02 Яну 2023 12:12
от boyanmt
И аз,преди да сменя акумулатора на бангията,използвах временно стартираща батерия(pocket size).Нямал съм никакви проблеми!
IMG_20230102_120725.jpg
IMG_20230102_120725.jpg (202.06 KiB) Преглеждано 3901 пъти

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 02 Яну 2023 14:01
от VDK
Krachunov,
Един приятел имаше лаф. “Най-добрите японски джаджи, са китайските”
Винаги нещо от обурудването на автомобила може да те изненада, какво остава за тези, които са външни устройства.
slowtraveler написа: 31 Дек 2022 01:10 Но от друга страна - не разбирам защо се вкарвате във филм, а не си смените износеният акумулатор
При положение, че е на 10 месеца оригиналния, тази възможност я оставих за последна. Освен това гледам в ръководството, че е някакъв тип вентилиран със специфичен размер и се включва тръба. Да не говорим къде е заврян, а и нямах много време, за разучаване.

Външната батерия се оказа много читава. Дава индикация дали е включен кабелът, дали е закачен акумулаторът. Запали от раз без никакъв проблем, като зарядът и падна само с 5%. Освен това има Boost режим с двоен ампераж за по-умрял акумулатор.
Акумулаторът ми в момента след пътуването е зареден. Ще го следя изкъсо.
Прави ми впечатление при работа на автомобила в електрически режим, че хибридната батерия зарежда акумулатора. Поне това показа тестера на паркинга в EV.

Весела и безаварийна нова година колеги!

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 02 Яну 2023 16:35
от Krachunov
VDK написа: 02 Яну 2023 14:01 Един приятел имаше лаф. “Най-добрите японски джаджи, са китайските”
За това съм съгласен, израза е по - скоро нарицателно.
Идеята ми беше, че хибрида има повече от стандартна кола електроники, които има голям шанс да са и капризни. Тази тема ми подкрепя тезата.

Така че лафа на приятеля ви е верен, но пък е и факт случилото се.

Всеки сам си преценя, както е модерно

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 02 Яну 2023 17:01
от slowtraveler
VDK написа: 02 Яну 2023 14:01 При положение, че е на 10 месеца оригиналния, тази възможност я оставих за последна
Ако има съмнения за неправилна експлоатация - разбира се няма смисъл от смяна - първо го зареждаш както трябва и след това го мислиш... Например да го смениш по гаранция ако пак падне...
Но ми прави впечатление, че доста хора правят грешка - неправилно експлоатират акумулаторчето на хибрида, разчитайки, че е 'як' като на нормален автомобил, пускайки лампички в купето, габарити, радио в покой, когато не е включена хибридната система. А той просто няма такъв капацитет и лесно 'кляка' от такива товари...
Както си забелязал - включена ли е хибридната система - акумулаторчето се дозарежда, а хибридната система поема целият допълнителен 12В товар - лампички, радио и т.н. :) Дори и ДВГ да не работи...
В края на краищата това, което зарежда акумулаторчето на хибрида не е алтернатор/генератор, а е конвертор от 200-300+ волта колкото е голямата батерия, към всички 12В консуматори, един от които е и акумулаторчето... Който конвертор работи винаги, когато е 'включена' хибридната система..

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 02 Яну 2023 19:43
от max-2
Ако си направите труда да видите къде е акумулаторът, поне на камри има "око" с три светлини. Доста точна индикация за състоянието на заряд дават. Зелено, синьо и черно май бяха. Има и легенда кое какво означава.

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 02 Яну 2023 20:35
от mapamop
max-2 написа: 02 Яну 2023 19:43око
Имах акумулатор "Мутлу", наследен от дизеловата "Зафира" на баща ми. Окото до последно беше зелено, ама стартовия му ток стигаше бензинката да не запали на косъм. И волтажа слизаше на 7.5 волта при запалване. Та в тоя ред на мисли това око побелява на много изтормозен акумулатор, и не знам кога става черно.

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 02 Яну 2023 20:43
от slowtraveler
Окото е много точно, ама следи само една клетка... Т.е. показва само дали клетката, на която е монтирано е ОК...
Да, това е добър ориентир само ако клетките стареят по един и същ начин, и никоя друга клетка не се разруши, окъси и т.н...
И аз съм имал няколко такива акумулатора с 'очи'... Реално окото ми вършеше работа да видя дали като цяло акумулатора не е поразреден...
И при изхвърлянето на акумулаторите окото им винаги бе 'зелено' - явно при мен сдаваха багажа други клетки :)

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 02 Яну 2023 20:52
от max-2
На колегата акумулатора е нов все пак. Когато мине голяма част от жизнения цикъл нещата са други. Зеленото е ок, зареден. Следващия цвят не си го спомням какъв беше, заредете батерията. Третия май беше черно-сменете батерията.

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 03 Яну 2023 09:23
от slowtraveler
max-2 написа: 02 Яну 2023 20:52 На колегата акумулатора е нов все пак.
Това не е гаранция tooth.gif Учили сме на времето, че жизненият цикъл на всяко едно нещо има три фази относно дефектите.. Първата - докато е ново - повишена вероятност от поява на дефект, която плавно спада, достига платото с ниска вероятност на дефектите, след което дефектите отново се увеличават заради износването..
Затова и в случая с колегата споменах 'неправилното използване' като едната вероятност, а другата си е - дефектен акумулатор... На колега му сменяха гаранционно акумулатора на новото Версо и то май не веднъж (или веднъж на Авенсиса, веднъж на Версото)..

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 03 Яну 2023 11:02
от Оги
В акумулатора са внедрени теории от 3 тома електрохимия. За поведението му в различни стадии на стареене отлични диагностици са акумулаторджиите. До тях наблизо почти при всеки има търговец на акумулатори. Разбираемо защо. Окото може да ви ориентира за състоянието в 1/2 от случаите на проблем с напрежение или недостатъчен стартов ток. В крайна сметка е по-добре да се обърнете към познавач на батерии и зарядните им и да приемете, че батериите един ден се скапват и свършват.

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 03 Яну 2023 13:42
от ufer
mapamop написа: 02 Яну 2023 20:35 Имах акумулатор "Мутлу"
Лятото щях да си купувам Мутлу за МР-а, ама като видях датата на производство, грубо казано, преди 10-ина години, се отказах и си взех Варта, произведена март 2022...Наздраве за Новата година... :cheers:

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 03 Яну 2023 14:54
от Chuk Spleskanovski
А има ли някаква индикация на таблото(лампа,изписване на код или др) за умиращ/умрял акумулатор?
За Приус 3 по-специално питам!?

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 03 Яну 2023 15:04
от slowtraveler
Ами то умрелият акумулатор го забелязваш като не успее да запали tooth.gif

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 03 Яну 2023 17:16
от Chuk Spleskanovski
slowtraveler написа: 03 Яну 2023 15:04 Ами то умрелият акумулатор го забелязваш като не успее да запали tooth.gif
Добре де,маалко преди да умре :D

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Публикувано на: 03 Яну 2023 17:26
от BOz
Chuk Spleskanovski написа: 03 Яну 2023 17:16
slowtraveler написа: 03 Яну 2023 15:04 Ами то умрелият акумулатор го забелязваш като не успее да запали tooth.gif
Добре де,маалко преди да умре :D
При хибрида обикновено разбираш съвсем на края на живота му, защото не можеш да го усетиш в стил - стартера върти мудно или от този род. Обикновено като умре, едвам стига тока колкото да отключи вратите.