Страница 2 от 6

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 14 Дек 2022 09:47
от Ивайло Димов
Точно за за толкова малък диапазон да избучава заради спекли тампони и после да спира .......малко вероятно :thumbsup:

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 15 Дек 2022 09:53
от Butaloto
Не ми става ясен много руския език.. но не е ли това проблема? https://www.drive2.ru/l/537508904695759811/

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 15 Дек 2022 10:38
от mapamop
Butaloto написа: 15 Дек 2022 09:53 но не е ли това проблема
Не....
Двете полуоски са сменени (едната през Август 2019, другата на 01.01.2020) с нови - комплект.
Предния тампон от статията е сменен април 2020, при смяната на изгнилия преден мост, заедно с маховика (нацепен, посинял и крив) и съединителя (alles kaputt, целия умрЕл).
Задния тампон който е между скоростната кутия и предния мост е сменен 09.2022 година или някъде близо до тоя месец, заедно с паразитна ролка и целия обтегач на ремъка.
Компресора на климатика е сменен целия, заедно с шайбата (чисто нов Denso) през 09-10.2021
Десния тампон като го пипам отдолу си се плацика маслото в "торбичката" отдолу. Т.е. не дава признаци да е спукан и да е изпуснал маслото. Смяната му за експеримента е скъпа - в моите очи гони цената на малко кралство, заедно с поданиците. Левия не успях да стигна до него. Това с избучаването е нещо из двигател, изходящата генерация или скоростна кутия за мен.

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 15 Дек 2022 10:53
от raider_yaris
Колега Butaloto, като видях линк към руския сайт си помислих, че си намерил моите постове там, в които споделях за моя проблем :)

Иначе е много добро предположението за каретата, но уви не е оттам. Изиграхме го този мач. Мисля, че след смяната на тампоните на двигателя и махането на катализатора това беше следващото, което направихме.
Макар, че майстора тогава ме раубеждаваше да го правим, защото при моя и на колегата проблема е на точно определени обороти, а при каретата това бучене, резонанс се получава при ускоряване, но в доста по дълъг диапазон и дори ако не се лъжа през целия диапазон на ускорение.

Аз карам вече така 180 000 км. и няма никаква промяна, ама никаква!!! Все си мислех, че с годините ще се прецака нещо, ще гръмне, ще и се разхвърчат болтовете и ще ме остави тя, защото аз все още не я оставям и имам надежда.

С жената бяхме на кафенце си спомням и тя ме гледа как си уреждам час за един майстор в София и ми вика:
- А бе ланколо, да беше я продал на половин цена и с тия всички профукани пари да си беше взел нова с повече екстри и пак пари за банани щяха да ти останат :D

Не бях влизал в този форум от години и съм тук заради колегата. Иначе някой беше казал за двигател 1ZZ-FE, че бил малко шумен и нервен или неспокоен.
Мисля, че на Селиката (от аватара ми) двигателя е същия и мога да споделя, че поне моя двигател беше изключително тих и здрав.

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 21 Дек 2022 12:39
от Rocky112
Тъй, тъй. Я тоже . Към 3000 об. мотора е шумен, бучи, после не .... Нови свещи, нови полуоски(сменени заради друго) и пак. Благодаря на колегите споделили, че проблема остава след смяна на много повече части.

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 21 Дек 2022 23:06
от raider_yaris
Един ден бях тотално превъртял (първата година мисля, че беше) и от ЯД махнах кутията на въздушния филтър, махнах и пистовия ремък, за да изключа ролки на климатици, генератори, помпи
и направих един бърз тигел, за да видя дали нещо ще се подобри, но уви!!! Ако някой реши да го пробва само да предупредя, че мнооого трудно се спира. Педала е като камък, аз натискам с двата крака тя не спира :)

Сега като пиша ми е смешно, ама тогава кръвното ми беше 200/160

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 22 Дек 2022 06:11
от slowtraveler
Вероятно си бил с дизел - бензиновият модел би спирал ppp.gif

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 22 Дек 2022 20:09
от raider_yaris
Не е дизел колега, не е. Още от малък ме наплашиха с тези дизели и ей ме дърто магаре станах и за дизел не искам да чуя.

Призовавам и знам, че има доста начетени колеги и ако на някой му минава нещо през главата относно проблема, да го напише тук в темата.
Колкото и абсурдно да звучи!!!

Ето даже ви давам пример.

На един колега от работата му хрумна, че някой цилиндър няма компресия и затова може да се получава този резонанс.
Веднага отидохме при препоръчан майстор в Пловдив и той ми каза:
- Момче ще я оставиш тук вечерта и на сутринта те искам в 8:00 пред сервиза и тогава ще правим каквото и да е.

Обясни ми, че сега като съм я карал, маслото е образувало тънък слой по цилиндрите и ще покаже по добра компресия от реалната (нещо такова беше).
Той искал това масло да се утай в картера и тогава на сухо да го прави това замерване, защото е по-реално.
Даже преди да започнем, всеки цилиндър го огледа с ендоскоп за драскотини.

Не си спомням какви точно цифри показа, но проблеми нямаше с компресията.

За някой хора това може да е нелогично да мерим компресия при положение, че колата не гори масло и има нормално ускорение, но коато логичните неща свършат започваш да
се надяваш и на фантастичните.

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 22 Дек 2022 22:08
от mapamop
Според кварталния майстор на климатици, който реши да се прави на велик, а на петата минута започнах да се оглеждам за нещо тежко да го ударя имам около 0.2-0.3 незнайни единици разлика между 1, 2 и 3 и 4 цилиндър.
Предвид че на цилиндрите измери с манометъра 11.8 компресия при 10 по спецификация не му вярвам.
Показанията бяха по спомен:
10.8 / 11.1 / 11.2 /11.0
Възможно е и разликата в компресията на цилиндрите да тресе мотора, защото не е балансиран.

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 22 Дек 2022 22:33
от Ивайло Димов
Търсите под вола теле ....компресията дори от завода не е точно еднаква за всички цилиндри .....има долна и горна граница .А и няма да се проявява в точно оптеделен диапазон на обороти.Да не говорим че там ако има вибрации какви последици може да има за бутален болт ,основни и биелни лагери .

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 22 Дек 2022 22:42
от mapamop
Ивайло Димов написа: 22 Дек 2022 22:33теле
Наливам вода в мелницата. Това е последното нещо което ме притеснява в колата ми. Имам да сменям напролет изгнили гърнета, чувам си клапаните как попречукват на студено, на динамото спорадично къркори лагер и май това повече ме дразни, че нарушава тишината в купето.

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 22 Дек 2022 22:46
от Ивайло Димов
:cheers: Ти тази кола я направи нова ....клапаните чукат на студено само когато масления филм е "тънък" .С къв визкозитет караш?

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 23 Дек 2022 08:10
от mapamop
Ивайло Димов написа: 22 Дек 2022 22:46 визкозитет
5w30 Motul X-Clean EFE 8100, или много близо до това име. Каквото пише в книжката. Не губи масло, дори като съм я гонил здраво по магистралите. Но наистина след 2400-2600 оборота мотора става осезамо по-шумен, и си има вибрации по купетo, че даже с новия тампон отзад си се усещат и по волана. На стоплен двигател на място не се усещат във волана и клапаните почти не се чуват.

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 23 Дек 2022 08:47
от Ивайло Димов
offtopic.gif Тоя боклук само цената му е френска .....по състав е като Mobil 3000.....На следващата смяна сложи Mobil1 ESP 5W30 или Ravenol FEL 5W30

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 23 Дек 2022 08:48
от slowtraveler
Ивайло Димов написа: 22 Дек 2022 22:46 клапаните чукат на студено само когато масления филм е "тънък" .С къв визкозитет караш?
Не съм съгласен... На времето докато 'експериментирах' с маслата се оказа, че чукат на студено когато маслото е с по-голям вискозитет..
В момента, в който минах на синтетика с правилният вискозитет и чукането на студено изчезна... Обяснявам си го с по-бързото достигане на 'по-течливото' масло до главата...