Здравейте,
От няколко месеца имам Avensis 2016г. 1.8 CVT.
В момента автомобилът е на 90000 км. Купих го на 78000. От няколко дни имам следния проблем:
Когато лостът е на позиция "D" и "R", и колата не се движи се появяват странни вибрации/претрисане.
Когато е в движение подобни проблеми няма. Вариаторът работи гладко и превключва "мазно"
Когато поставя ск. Лост на позиция "N" или "P" вибрациите съществуващи при "D" и "R" изчезват.
Въпросите ми са няколко:
1. Знае ли някой, на какво може да се дължи описания по-горе проблем?
2. Имали ли сте подобни проблеми, как и къде сте ги разрешили?
3. Бихте ли ми препоръчали добър сервиз, за диагностика и евентуално отстраняване на описания проблем?
4. Дали между двигателя и ск. кутия има съединител и вибрациите да се дължат на някакъв проблем с него? На това мнение ме навежда факта, че на позиции "D" и "R", тези на които колата следва да се движи, следователно коляновия вал трябва да е свързан/зацепен/ с трансмисията има вибрации.
А на позиции N" и "P", тези на които следва автомобилът да е в покой и вала вроятно не е зацепен с трансмисията, подобни вибрации не се наблюдават.
Благодаря предварително на отзовалите се колеги.
Проблем със скоростна кутия CVT.
- Akima
- Мнения: 7148
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 37 пъти
- Получена благодарност: 74 пъти
Проблем със скоростна кутия CVT.
Това поколение CVT кутии имат хидротранформатор като класическите автоматични кутии.
При P и N, кутията се отделя от коляновия вал чрез съединител. При D и R, съединителят зацепва и хидротрансформатора започва да работи и да се товари.
Работата на хидротрансформатора зависи от състоянието/качеството на маслото в кутията. Има голяма вероятност това претрисане да идва от него.
Като първа стъпка с диагностицирането сменете маслото с оригинално масло Тойота за CVT кутии.
При P и N, кутията се отделя от коляновия вал чрез съединител. При D и R, съединителят зацепва и хидротрансформатора започва да работи и да се товари.
Работата на хидротрансформатора зависи от състоянието/качеството на маслото в кутията. Има голяма вероятност това претрисане да идва от него.
Като първа стъпка с диагностицирането сменете маслото с оригинално масло Тойота за CVT кутии.
2017 Corolla 1ZR-FAE CVT Sol
2021 RAV4 (XA50) M20A-FKS CVT AWD
2011 Verso 1AD-FTV
2021 RAV4 (XA50) M20A-FKS CVT AWD
2011 Verso 1AD-FTV
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост