Страница 1 от 2

Проблем с Ярис ii 1.3 влиза въздух в ситемата на съединителя

Публикувано на: 08 Сеп 2022 12:51
от chukov
Здравейте,
моля, помогнете с идея
Обезвъздушава се системата на съединителя и пак влиза въздух отнякъде

Сменени са горна помпа, долна помпа и съединител. Зайсторът казва, че друго няма какво да се смени, но въздухът е факт

Проблем с Ярис ii 1.3 влиза въздух в ситемата на съединителя

Публикувано на: 08 Сеп 2022 15:07
от vfr800
След обезвъдушаване всичко наред ли е за някакво време ?

Проблем с Ярис ii 1.3 влиза въздух в ситемата на съединителя

Публикувано на: 08 Сеп 2022 16:13
от chukov
Да, за един ден и на другия пак така

Проблем с Ярис ii 1.3 влиза въздух в ситемата на съединителя

Публикувано на: 08 Сеп 2022 16:51
от Akima
Напишете рамата на автомобила, за да получите адекватен съвет.

Проблем с Ярис ii 1.3 влиза въздух в ситемата на съединителя

Публикувано на: 08 Сеп 2022 22:34
от chukov
Ето номера
VNKKH96330A209337

Проблем с Ярис ii 1.3 влиза въздух в ситемата на съединителя

Публикувано на: 09 Сеп 2022 10:24
от Оги
Таз работа с гадаене няма да стане. Забършете до сухо всички места, на които има мокро заради монтаж и обезвъздушаване, включително и вътре над педала непосредствено под помпата. Там може да боднете салфетка. Откъдето влиза въздух там най-вероятно ще се намокри от течност. Така, че- помпете до откат и търсете капка или мокро освен под помпите- също връзките и привода, на едно място по него би трябвало да има и маркуч...

п.с. всъщност влиза въздух и/или съединителя не отделя както не е отделял достатъчно и преди да смените помпите или... моля, разкажете малко история...

Проблем с Ярис ii 1.3 влиза въздух в ситемата на съединителя

Публикувано на: 09 Сеп 2022 10:33
от chukov
Предполагам, че е правено това. Реших да попитам в случай, че някой се е сблъсквал с подобен проблем. Може да има някъде гумена присъединителна втулка или самата примерно горна помпа да отърва налягане, не знам. Тук има доста хора с опит и се надявам някой да сподели

Проблем с Ярис ii 1.3 влиза въздух в ситемата на съединителя

Публикувано на: 09 Сеп 2022 10:41
от Оги
Опасявам се, че проблема с недобрата работа на съединителя може да е друг. Ако е той, какъвто съм имал и аз и много колеги на тази кола е масов и се проявява по същия начин- като наличие на въздух. Но не е. Затова разпитвам за подробности.

Проблем с Ярис ii 1.3 влиза въздух в ситемата на съединителя

Публикувано на: 09 Сеп 2022 10:50
от chukov
А какъв е в действителност? Реално без да се обезвъздуши педалът потъва и не можеш да смениш скорост. Като се обезвъздуши и всичко си идва на мястото????

Проблем с Ярис ii 1.3 влиза въздух в ситемата на съединителя

Публикувано на: 09 Сеп 2022 10:59
от Оги
След като сработва при намеса е въздух. Остава да го търсите както писах по-горе.

п.с. все пак какво наложи да смените помпите ?

Проблем с Ярис ii 1.3 влиза въздух в ситемата на съединителя

Публикувано на: 09 Сеп 2022 11:04
от chukov
Тъй като не лии някъде да е текло - предположението, че проблемът е в някоя от тях. Първо сменихме горната помпа, после долната. А съединителът таяка или иначе си беше за смяна

Проблем с Ярис ii 1.3 влиза въздух в ситемата на съединителя

Публикувано на: 09 Сеп 2022 11:46
от Оги
За смяна е съединител, който буксува. Две мнения няма. Той е изтрит, износен, както се износват спирачките. При натоварване с изтрит съединител мотора вдига оборотите, а колата не върви. Или при тест на бордюр на скорост мотора не гасне. От такъв съединител нищо не може да се очаква ако не се смени.
-При неотделяне или недостатъчно отделяне на съединителя, резулт от което е непревключване или затруднено превключване на скоростите- проблема е друг. В привода, както и сте се ориентирали. Но може би не в помпите, а в притискателния диск. По-съществен е проблема, че при тоз съединител конструктивно не е предвидено да се прави реглаж. Оттам идват проблемите и масово смяната на цели съединители- заради омекнали ламели на притискателния диск.
Аз съм решил проблема с реглажа с друг тласкач между педала и горната помпа, изработен с 5 мм по-дълъг. Тестван, работи добре, колата е пусната на пътя, няколко месеца, към 3 х.км. оттогава съединителя работи идеално и няма проблем. Оригиналния тласкач , (лесно разглобяем от горната помпа е) обаче трябва да се пази, за да може да се вгради при смяна на съединителя с нов. Това на своя глава и се предполага, че един ден все пак ще се случи и изработената и вградена "временно" част тогава ще създаде проблем. Иначе по сервизите масово сменят целия съединител. Но разликата в цената на двете услуги е 10-тина пъти. Тоз съединител надявам се да се изтрие както започнах поста, за да го сменя и действително да има нужда от смяна с нов, каквото съм слушал и аз в почти всеки сервиз.
-Но ако действително има проблем с въздух той трябва да се реши.

Проблем с Ярис ii 1.3 влиза въздух в ситемата на съединителя

Публикувано на: 09 Сеп 2022 12:42
от chukov
Ами аз точно заради проблема с въздуха питам, защото казаха, че това, което може да се сменя, са тези неща: две помпи (горна и долна) и съединител, който така или иначе беше за смяна. И сега не може да се разбере откъде влиза въздух

Проблем с Ярис ii 1.3 влиза въздух в ситемата на съединителя

Публикувано на: 09 Сеп 2022 13:14
от vfr800
На тази кола разширителния съд май е общ със спирачките. Изолирайте системата от тази на спирачките. Най-лесно става като регулирате педала да отиде много напред и да подмине дупчицата за разширителния съд. Така системата става затворена и изолирана от разширителния съд . Тествайте и вижте дали има промяна.

Проблем с Ярис ii 1.3 влиза въздух в ситемата на съединителя

Публикувано на: 09 Сеп 2022 14:17
от Оги
vfr800 написа: 09 Сеп 2022 13:14 регулирате педала да отиде много напред и да подмине дупчицата за разширителния съд
.... няма как, не се регулира нищо там. И тез винтове на педала и тласкача, които се показват из рипейр-менъл никъде ги няма. С една летва между педала и седалката може да постои до утре примерно.