Страница 1 от 3

Некоректно Отношение Тойота Пловдив

Публикувано на: 05 Сеп 2022 13:26
от trib
Здравейте,

С огромно разочарование искам да споделя опита ми с Тойота Пловдив. През Април поръчах Тойота Ярис 1.5 Хибрид. Миналата седмица ми се обадиха, че колата е пристигнала, но имат "лоша новина". Поръчали са погрешка чист бензин вместо хибрид!!! Категорично не искам чист бензин, тъй като градско гори двойно (по книжка, а реално може би повече), а колата ще се кара поне 20000 км градско на година.

В момента цената е с 3000 лв повече и Тойота не искат да поемат разликата и да предложат наличен автомобил или да чакаме ново произодство и доставка - но на цената, на която сме поръчали. С две думи те принуждават да си платиш за тяхната грешка.

Не мога да опиша разочарованието си от непрофесионализма им - още повече, че колата беше за подарък.

Грешки стават, но и аз самият съм собственик на фирма и когато поради подобна грешка на фирмата клиентът трябва да плаща - плаща фирмата - за да е доволен клиентът. Явно Тойота искат недоволни клиенти и не ги интересува клиентската удовлетвореност.

Некоректно Отношение Тойота Пловдив

Публикувано на: 05 Сеп 2022 13:34
от vfr800
trib написа: 05 Сеп 2022 13:26 С огромно разочарование искам да споделя опита ми с Тойота Пловдив. През Април поръчах Тойота Ярис 1.5 Хибрид. Миналата седмица ми се обадиха, че колата е пристигнала, но имат "лоша новина". Поръчали са погрешка чист бензин вместо хибрид!!! Категорично не искам чист бензин, тъй като градско гори двойно (по книжка, а реално може би повече), а колата ще се кара поне 20000 км градско на година.
Доста дразнещо , но в тази криза за нови коли нищо не бива да ви учудва. Брат ми 2019 края като си купи алфата му дадоха 9 години гаранция :) в момента като ги попиташ за 9 години гаранция и ти се смеят , ама такива са времената какво да се прави.

Некоректно Отношение Тойота Пловдив

Публикувано на: 05 Сеп 2022 13:52
от planetarydrive
Намерете г-н Коев.Вероятно още е шефът им.Или е в Пловдив или по-вероятно в офис в Пазарджик(до безмитна зона).Вероятно не знае за случая.Изглежда сериозен човек.

Некоректно Отношение Тойота Пловдив

Публикувано на: 05 Сеп 2022 17:19
от biro
Като поръча колата не ти ли дадоха поръчката на хартия? Ако имаш този документ там какво пише?

Некоректно Отношение Тойота Пловдив

Публикувано на: 05 Сеп 2022 20:26
от trib
Когато поръчвах колата, се чудех между Корола и Ярис. Беше м. Март. Служителят ме посъветва да поръчаме Королата, за да "хванем" цена, тъй като щяла да се промени следващата седмица, като ми каза, че впоследствие може да се откажем от Корола, ако размислим и да поръчаме Ярис, като не губим капарото от 500 лв, което платих. Имаме познати с новия Ярис и трябваше да изчакаме удобен момент, за да покарам и да се повозя на техния по-обстойно. След като го направих, в началото на Април, реших, че предпочитам Ярис и се обадих в Тойота, за да сменя поръчката. Изрично попитах по телефона дали трябва да идваме за подпис на документи, но ми бе съобщено, че не е необходимо, тъй като вече сме оставили капаро. Изпратих по Viber на търговеца желания автомобил с цена, оборудване и снимка (скрийншот от конфигуратора в сайта), който разбира се бяхме коментирали и по телефона надълго и широко - 1.5 Ярис Хибрид - 43140 лв с Каско за сметка на Тойота за първата година, тъй като ще се плаща от нас, а не чрез лизинг.

След седмица поисках да ми изпратят номер на поръчка, за да се уверя, че е направена поръчка и ми изпратиха.

Тези дни ми звъняха търговецът и управителят на Тойота Пловдив, за да ми се извиняват, но без да предлагат реално решение на проблема. Аз направих това, което ми казват в Тойота - подпиши договор за Королата - ОК, няма нужда да идваш за Яриса - ОК. Направили сме десетки разговори и имаме писмена комуникация - да Viber вече е писмена кореспонденция, която се признава и в съда. Те самите ми се обадиха с думите "станала е грешка" - а откакто съм поръчал колата през Април не сме коментирали повече дали е хибрид или не...

Само за инфо преди няколко месеца закупих нов автомобил от VW Пловдив и не съм имал подобни проблеми.

Вероятно Тойота са нарушили вътрешните си процедури и са направили поръчка без подпис от клиента. Но аз какво да направя. Да си понесат отговорността, да компенсират клиента и да си коригират процедурите, за да не се случва повече. Това не е местната бакалия вместо кисело да ми доставят прясно мляко. Това е международна марка, която трябва да си тежи на мястото.

Писах днес до Тойота Балканс за становище и очаквам отговор, тъй като Тойота Тиксим (Пловдив) явно не ги интересува плюс минус един недоволен клиент. Само за инфо, 3-4000 лв мога да преглътна и да поръчам колата от друг вносител (ако имаше), но не мога да преглътна отношението.

Извинявам, се че съм толкова многословен, но просто трябваше да си излея гнева и разочарованието.

Некоректно Отношение Тойота Пловдив

Публикувано на: 05 Сеп 2022 20:33
от trib
И още нещо - познайте грешната поръчка за колко ще бъде продадена - на новата или старата цена (на която биха продали на мен) и печалбата на чий гръб ще е rolleyes.gif

Некоректно Отношение Тойота Пловдив

Публикувано на: 05 Сеп 2022 20:34
от biro
Аз не бих подписал поръчка за един продукт, а после да искам друг и да претендирам за коректност.

Некоректно Отношение Тойота Пловдив

Публикувано на: 05 Сеп 2022 21:05
от iovkito
Аз не виждам голяма драма. Ще се пие една студена вода и толкова. Стщо така е голяма грешка да се подхожда към една фирма по същия начин, по който човек работи в собствената си. Аз това съм го разбирал много пъти по трудния начин и вече не се трогвам от нищо.

Некоректно Отношение Тойота Пловдив

Публикувано на: 05 Сеп 2022 21:10
от ufer
Грешка и вина на фирма се носят от самата фирма. Аз бих изчакал отговора на Тойота Балканс и ако е негативен, бих написал едно дебело писмо до Япония. Тези тарикати просто те пробват и клиентът не трябва да им отстъпва, а да изисква до дупка, че дори може да ги осъди за неизпълнение на договора. Единственото, което не знам, е дали това е възможно у нас... mad.gif Въпреки трудностите на световния пазар колите няма да свършат... :thumbsup:

Некоректно Отношение Тойота Пловдив

Публикувано на: 05 Сеп 2022 21:38
от TATI
ufer написа: 05 Сеп 2022 21:10 че дори може да ги осъди за неизпълнение на договора
Само че той няма договор и нищо не може да направи, освен да разчита на дорба воля
Платил е капаро за Корола, ама иска Ярис и някакви разговори по вайбър, което нищо не значи

Некоректно Отношение Тойота Пловдив

Публикувано на: 05 Сеп 2022 22:03
от ufer
Прочетох внимателно текста, наистина е много заплетено, но такава практика е недопустима дори и у нас, а тъй като има плащане, няма много лесно да се измъкнат, ако човек играе твърдо, те си го търсят... :censored:

Некоректно Отношение Тойота Пловдив

Публикувано на: 06 Сеп 2022 10:28
от FearSoft
Само от любопитство - какво е малкото име на търговеца, с когото имате комуникация? И аз имам поръчка, та ми стана интересно...

Некоректно Отношение Тойота Пловдив

Публикувано на: 06 Сеп 2022 20:36
от trib
Мисля, че не е коректно да пиша имена. Не търся възмездие или нещо подобно. Просто очаквам едно пазарно поведение от фирма, чиито служители са допуснали грешка. :thumbsup:

Некоректно Отношение Тойота Пловдив

Публикувано на: 07 Сеп 2022 16:14
от FearSoft
Нищо лично към въпросния търговец. Стана ми интересно, понеже моята поръчка беше оформена от един, който се оказа, че вече не работи там. Не съм питал за причини, но никой не ме информира, а случайно разбрах. Та може да е същият, кой знае...
Все пак, при тези цени и срокове за чакане, случай като този (Вашия) остава доста неприятен послевкус. Дано да е единичен случай! :thumbsup:

Некоректно Отношение Тойота Пловдив

Публикувано на: 12 Сеп 2022 19:12
от trib
За информация - случаят е решен благодарение на Тойота Балканс bow.gif.
След жалбата до тях ми предложиха да направя нова поръчка на цената от Април и да чакам доставка или да взема наличен.