Страница 1 от 3
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 24 Авг 2022 19:28
от akm
Toyota Yaris Verso 1,4 d4d, 75hp, 2004
Здравейте колеги,
От четири години имам чудесна тойота ярис версо, навъртях и над 55 000 км.
От преди месец започнаха да се появават следните проблеми:
1. Гасне в движение, след известно време пали и върви различно - понякога 10 метра, понякога 500 км. При първото и второто гаснене два пъти си записа грешка P1229. Сменихме scv клапана (този, който е на помпата за високо налягане) и изкара 6-700км., като днес угасна пак. Запали трудно от третия път. После се прибрах и неколкократно пали от раз. Грешка не е записана.
2. При старт стартира нормално, работи нормално 5-10 секунди, после следва срив на оборотите почти до угасване за около секунда - две, после се нормализират и колата върви. Мисля, че макар и много слабо изразен, проблема не е от сега, но преди беше почти незабележим, а последния месец стана много ясно изразен. Грешка също не записва.
Още малко:
- ЕГР клапана е почистен, тръбите за вакуума ги прегледах и не открих да смуче въздух.
- Зареждам от много време на една и съща бензиностанция. Слагам и добавка Бардал 6в1дизел.
- Горивния филтър винаги се сменя с маслото - на 9-10000км., в момента е на около 2500 км.
- Диагностиката не е ТМ Пловдив, ако това има значение, а от друг сервиз.
Моля за съвети и помощ от какво може да е причината, както и препоръка за добър сервиз в Пловдив или околностите.
Стоян,
Пловдив
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 24 Авг 2022 21:19
от memorex
А масло колко гори?
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 24 Авг 2022 21:56
от mapamop
Освен на помпата, има ли и клапан горе на рейла, или датчик за налягенто в рейла?
Там гледано ли е? Не че са меродавни, но какви са показанията на дюзите?
Има ли разход на масло? Може да е позапушила катализатор/дпф с отделеното масло...
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 25 Авг 2022 06:16
от akm
memorex написа: ↑24 Авг 2022 21:19
А масло колко гори?
Масло почти не гори, може би 200-300мл. на 10 000 км. Нивото на щеката почти не мърда.
Утре ще започнем с по-елементарни неща - смяна на горивен филтър и почистване на смукателя от резервоара. Дано да помогне.
Иначе колата върви прилично след смяна на клапана. Даже неделя се прибрах по спешност от София и се наложи да карам плътно със 130-150км/ч. Нямах проблеми с двигател, вървеж, ускорение, а на моменти я форсирах над 4000 оборота...
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 26 Авг 2022 06:58
от geniya
След смяната на SCV клапана се прави адаптация, иначе ЕКУ използва характеристиките на подменения клапан. Какви са стойностите на налягането в рейла преди/след смяната на SCV клапана? Интересно ми е след като загасне, ей така от нищо, каква грешка записва? Мисля, че това е електрически проблем в проблемно РЕЛЕ.
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 26 Авг 2022 07:28
от akm
geniya написа: ↑26 Авг 2022 06:58
След смяната на SCV клапана се прави адаптация, иначе ЕКУ използва характеристиките на подменения клапан. Какви са стойностите на налягането в рейла преди/след смяната на SCV клапана? Интересно ми е след като загасне, ей така от нищо, каква грешка записва? Мисля, че това е електрически проблем в проблемно РЕЛЕ.
Там е работата, че не записва грешка.
Смукателя и резервоара се оказаха почти идеално чисти... Проблема още не е открит. Днес продължаваме с датчици - колянов вал, разпределителен вал...
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 26 Авг 2022 14:08
от akm
akm написа: ↑26 Авг 2022 07:28
Днес продължаваме с датчици - колянов вал, разпределителен вал...
Цял ден четене на живи данни - на мсто , в движение... и нищо! Датчици, дюзи, вакууми, кабели са ок. Никакви записани грешки. Нов горивен филтър... Поне засега не гасне в движение (и върви много...). Но срива при палене остава. Май ще се кара така...
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 26 Авг 2022 14:15
от slowtraveler
Не може ли отнякъде да има леко просмукване на въздух?

1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 26 Авг 2022 14:32
от mapamop
Вижте дали има реле с име или подобно звучащо име от сорта на "Circuit Opening relay". При Авенсиса отговаря да подаде напрежение към горивния компютър, горивна помпа, стартер през още 1-2 релета....
Но вижте както ви е писал Slowtraveler за недобре уплътнена кутия на горивен филтър, разни горивни маркучета с отворени пори от времето, разбутани или компрометирани бързи връзки на горивопроводите и вентилацията на резервоара, прецакано уплътнение на капачката на резервоара. Може и да има още части от горивната система. Опция е и да е позапушена цедката в кошницата, но там щеше да го прави рядко тоя номер, и то предимно на полупразен резервоар.
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 26 Авг 2022 14:55
от akm
mapamop написа: ↑26 Авг 2022 14:32
Вижте дали има реле с име или подобно звучащо име от сорта на "Circuit Opening relay". При Авенсиса отговаря да подаде напрежение към горивния компютър, горивна помпа, стартер през още 1-2 релета....
Но вижте както ви е писал Slowtraveler за недобре уплътнена кутия на горивен филтър, разни горивни маркучета с отворени пори от времето, разбутани или компрометирани бързи връзки на горивопроводите и вентилацията на резервоара, прецакано уплътнение на капачката на резервоара. Може и да има още части от горивната система. Опция е и да е позапушена цедката в кошницата, но там щеше да го прави рядко тоя номер, и то предимно на полупразен резервоар.
Благодаря!
За капачката на резервоар не сме проверявали - това е идея! А всичко около филтъра е прегледано и е подменен с нов, цедката беше почти чиста при ваденето, вече е напълно почистена...
Каква адаптация се прави след смяна на SCV клапана? Питам, въпреки че в сервиза хората са свестни и вероятно са я направили.
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 26 Авг 2022 15:31
от memorex
Датчика за налягането на горивото на рейката или контактите на буксата която се закопчава на него.
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 26 Авг 2022 15:53
от akm
memorex написа: ↑26 Авг 2022 15:31
Датчика за налягането на горивото на рейката или контактите на буксата която се закопчава на него.
Възможно ли е ако са повредени (при мен май са два) да не се записва грешка?
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 26 Авг 2022 16:56
от memorex
Лошия ми спомен е от този на свободния край на рейката.Предполагам ще запище грешка при стойности на сигнала извън диапазона.Какво обаче биха предизвикали ст-ти много близки да мин или мах при една твърде бърза промяна .Другото което е специфично за сензори за налягане от този тип е чувствителността им към резки повишения на налягането извън нормалния диапазон,на ример при проблем с регулатора[засядане]
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 27 Авг 2022 18:33
от akm
1:0 за Тойотата!
20-30 сек. след палене още има срив за по-малко от секунда, който преодолява сама и после работи нормално. Грешки не записва. Взех си еднин elm327 че за най-елементарните неща да мога да я преслушвам и аз. Ще я покарам така, пък ще видим.
Ако има развитие, или открием проблема ще пиша.
Апропо, един друг майстор ми каза да слагам двутактово масло в горивото - трябва ли да го правя?
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 27 Авг 2022 18:38
от iovkito
Не.