[Corolla E12][Фото-отчет]Претапициране на таван - SEDAN
Публикувано на: 27 Юли 2022 10:31
Гравитацията е неизбежна...
Автомобил:
Toyota Corolla E12 SDN - ниво SOL
Компонент/агрегат:
Оригиналната тапицерия на тавана в купето на автомобила.
Проблеми:
"Таванът увисна" след 18 години вярна служба.
Прах от дунапрена на плата пада в купето.
Решение:
Претапициране на тавана с нов плат по каталог.
Процедура по демонтаж:


Сенникът също е "тръгнал":

Започваме с ръкохватките - капачетата се отварят с малка плоска отвертка - болтовете са за вложка № 10.

Сенникът "пада" с кръстата отвертка:

Отворите на дръжката:

Болтовете са дългички:

Отворът за сенника:

Държачът на сенника - на щипка - завъртате на 90 градуса и дърпаш:

Еднакъв за всички модели:

Отворът в тавана:

Централният плафон е на щипки:

Конекторът:

А-колонката е на 2 щипки:

След това издърпвате нагоре:

С плоска отвертка или пластмасова щангичка внимателно сваляте капачето на колана:

Нагледно:

С голяма тресчотка с вложка № 14 развивате акуратно болта на колана:

Пазете и проходната втулка:

С-колонката е само на щипки:

В задната част на тавана има 3 щипки - към задното стъкло:

Внимателно ги извадете с подходящ инструмент:

Чак след сваляне на всички "подпори" се разкри мащабът на проблема:

Както казах - пазете щипките и придържайте аудио изолацията:

Нова изненада - кабелите за плафоните и радиото вървят по основата на тапицерията на тавана - с битумни лепенки:

Започва внимателно разлепване:

Така ще могат да бъдат върнати на мястото си:

Бонус инструмент - беше "забравен" в тавана за има-няма 18 години - 2004 имаше 2-3 щети по тавана от градушка, оправени по КАСКО естествено:

Запомнете внимателно тази конфигурация - така излезе тавана от колата - през задна лява врата:

Изолацията на тавана:

Пациентът - ситуацията е трагична:

Необходими са ви 2-3 гъби за чинии и коресилин:

Коресилинът се нанася САМО на гъбата - зелената част работи по-добре в началото:

След 15 минути, 3 гъби и 200 мл Коресилин имаме резултат:

Сега започва трудното - оставих "таванът" да почине 30 минути и подготвих апаратурата:

Започва се с нанасяне на лепило само в единия край - платът се подравнява и се действа на сектори:

Важно е да се работи от центъра на петното към краищата и от вътре навън:

Лепилото е гръцко - закупено е от същия спец.магазин, от който взех плата по каталог:

Естествено не можем да минем без цялостно освежаване на салона - лепилото трябва да съхне все пак:

Тествам и нови препарати:

Промерка на всички отвори:

На следващия ден по същото време - след обяд и след плаж:

Подготовка за изрязване - нож за мокет и ножчета за прецизно рязане:

За 15 минути всички отвори са готови:

Премахваме щипките и картонените подложки - изпълниха си функцията да разпределят теглото:

Малко "щети" от свалянето на тавана:

3M Duct Tape на помощ:

Внимателно свалете и уплътненията на вратите - скъпички са:

Акуратно залепяме на същите места кабелите: Ползвах изолирбанд и Duct Tape за по-сигурно:

Ползвах изолирбанд и Duct Tape за по-сигурно:

И антената на радиото:

Връщате всичко по обратния ред и получавате готовия "продукт":

Капакът на централния плафон липсва, защото при вадене на плафона "изгоря" оригиналната крушка:

B-колонките се изпраха много добре:

C-колонките също:

Накрая финиш с А-Колонките:

Общо времетраене: 2 дни
Реални часове труд: 4 часа макс
Демонтаж таван: 1:10 минути
Обработки 2-2:10 минути
Монтаж таван: 40-50 минути
Няколко пояснения от мен:
Крушката на централния плафон е особена C8W.
В Европа не открих аналог - има по-малки и по-големи - C5W и C10W - не стават.
Крушката на плафон е с номер:
Пожелавам успех и търпение на всеки, който се заеме с подобен проблем.
Автомобил:
Toyota Corolla E12 SDN - ниво SOL
Компонент/агрегат:
Оригиналната тапицерия на тавана в купето на автомобила.
Проблеми:
"Таванът увисна" след 18 години вярна служба.
Прах от дунапрена на плата пада в купето.
Решение:
Претапициране на тавана с нов плат по каталог.
Процедура по демонтаж:


Сенникът също е "тръгнал":

Започваме с ръкохватките - капачетата се отварят с малка плоска отвертка - болтовете са за вложка № 10.

Сенникът "пада" с кръстата отвертка:

Отворите на дръжката:

Болтовете са дългички:

Отворът за сенника:

Държачът на сенника - на щипка - завъртате на 90 градуса и дърпаш:

Еднакъв за всички модели:

Отворът в тавана:

Централният плафон е на щипки:

Конекторът:

А-колонката е на 2 щипки:

След това издърпвате нагоре:

С плоска отвертка или пластмасова щангичка внимателно сваляте капачето на колана:

Нагледно:

С голяма тресчотка с вложка № 14 развивате акуратно болта на колана:

Пазете и проходната втулка:

С-колонката е само на щипки:

В задната част на тавана има 3 щипки - към задното стъкло:

Внимателно ги извадете с подходящ инструмент:

Чак след сваляне на всички "подпори" се разкри мащабът на проблема:

Както казах - пазете щипките и придържайте аудио изолацията:

Нова изненада - кабелите за плафоните и радиото вървят по основата на тапицерията на тавана - с битумни лепенки:

Започва внимателно разлепване:

Така ще могат да бъдат върнати на мястото си:

Бонус инструмент - беше "забравен" в тавана за има-няма 18 години - 2004 имаше 2-3 щети по тавана от градушка, оправени по КАСКО естествено:

Запомнете внимателно тази конфигурация - така излезе тавана от колата - през задна лява врата:

Изолацията на тавана:

Пациентът - ситуацията е трагична:

Необходими са ви 2-3 гъби за чинии и коресилин:

Коресилинът се нанася САМО на гъбата - зелената част работи по-добре в началото:

След 15 минути, 3 гъби и 200 мл Коресилин имаме резултат:

Сега започва трудното - оставих "таванът" да почине 30 минути и подготвих апаратурата:

Започва се с нанасяне на лепило само в единия край - платът се подравнява и се действа на сектори:

Важно е да се работи от центъра на петното към краищата и от вътре навън:

Лепилото е гръцко - закупено е от същия спец.магазин, от който взех плата по каталог:

Естествено не можем да минем без цялостно освежаване на салона - лепилото трябва да съхне все пак:

Тествам и нови препарати:

Промерка на всички отвори:

На следващия ден по същото време - след обяд и след плаж:

Подготовка за изрязване - нож за мокет и ножчета за прецизно рязане:

За 15 минути всички отвори са готови:

Премахваме щипките и картонените подложки - изпълниха си функцията да разпределят теглото:

Малко "щети" от свалянето на тавана:

3M Duct Tape на помощ:

Внимателно свалете и уплътненията на вратите - скъпички са:

Акуратно залепяме на същите места кабелите: Ползвах изолирбанд и Duct Tape за по-сигурно:

Ползвах изолирбанд и Duct Tape за по-сигурно:

И антената на радиото:

Връщате всичко по обратния ред и получавате готовия "продукт":

Капакът на централния плафон липсва, защото при вадене на плафона "изгоря" оригиналната крушка:

B-колонките се изпраха много добре:

C-колонките също:

Накрая финиш с А-Колонките:

Общо времетраене: 2 дни
Реални часове труд: 4 часа макс
Демонтаж таван: 1:10 минути
Обработки 2-2:10 минути
Монтаж таван: 40-50 минути
Няколко пояснения от мен:
- Работата не е сложна - само изглежда такава.
- Двата най-критични момента са изваждането от колата без да се счупи подложката и обратното вкарване на вече готовия таван без да бъде повреден/нацапан.
- Коресилин позвах, за да "стапя" стария дунапрен - повечето юнаци в интернет търкат с телени четки и лапат оранжевия прахоляк.
- При залепянето ползвах дунапренено мече - предупредиха ме, че лепилото се активира от топлина и да действам на сектори.
- Извивките/вдлъбнатините се атакуват с парче дунапрен - аз ползвах и облата част на мокетния нож - прилиочно се получиха и леглата на дръжките и на сенниците - важното е да се притиска бързо и да се вадят мехурчетата.
- Таванът съхна на закрито, за да не бъде увреден от жегата.
- Лепилото набра якост за 24 часа - въпреки, че на опаковката пишеше до 48 часа.
- В кутията останаха 2 пръста - отдавам го на жегата дунапрененонто мече.
- Два линейни метра плат за таван стигнаха - даже и останаха парчета за експерименти.
- Платът е по каталог и го дават за този модел - прилично се получи цветово.
- Всички малки гънчици, които се забелязват на последните снимки, изчезнаха за около 1 до 3 дни след монтажа.
Крушката на централния плафон е особена C8W.
В Европа не открих аналог - има по-малки и по-големи - C5W и C10W - не стават.
Крушката на плафон е с номер:
След кратка проверка установих, че е заменена от номер:90981-14011
99132-YZZBP
Пожелавам успех и търпение на всеки, който се заеме с подобен проблем.
