Страница 17 от 23

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 23 Авг 2023 19:27
от mapamop
ivan_pop написа: 23 Авг 2023 19:06 На моята кола при скорост над 80км/ч някъде, скоростомера отчита с 5-6 км/ч повече спрямо GPS-а
И при мен е така, но на диагностика излиза реалната скорост. Малка тайна от понеделник - до 20 километра в час скоростомера не лъже изобщо. Каквото се вижда на диагностика, такова се вижда и на таблото. "Лъжата" започва над 20 километра в час. Тази разлика не се отразява на разстоянието, защото лъжата идва от процесора който бута стрелките, и той много добре знае колко разстояние е изминато и там не лъже.
ivan_pop написа: 23 Авг 2023 19:06 като танцува стрелката на оборотите на таблото, как са оборотите в моторния компютър през диагностика
Същото като на таблото - тресат се и те в синхрон със стрелката. Понеже ми беше издънен резонатора, на отворен прозорец си се чуваше много добре и с пуснато радио че мотора бучи на вълни синхронно със стрелката. Показанията на дебитомер, положение на дросела, на педала на газта и късия трим, не мърдат изобщо докато хълца.

Ще видя какво ще е развитието на нещата като пристигне след седмица коректния километраж. Преди малко литовеца в ebay се съгласи на 37£ със доставката и го поръчах. Тоя в петък е ресто, откъдето е дошъл - не е моя.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 24 Авг 2023 19:21
от ivan_pop
Ако колата пали без табло, врътни едно кръгче без табло да видиш резултата.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 24 Авг 2023 20:28
от mapamop
ivan_pop написа: 24 Авг 2023 19:21резултата
Няма да тръгне климатика вероятно заради липсата на сигнала за скоростта. Компютъра на еърбезите е И "черна кутия" и записва последните параметри на движението на автомобила - скорост, посока от жироскопа под седалката, обороти на двигателя - ще откачи като не си намери сигнала за скоростта, и с него никак не ми се експериментира дали ще е само триене на грешки. Стабилизацията и тя ще се побърка.
Преди 3 години, бях махнал стоповете и се наложи да местя колата без тях - перманентна грешка във ABS/VSC/TRC за отворена верига едновременно и в двата стопа и спряни системи, докато не изтрих грешката.
Мислех си го, но ми се струва твърде рисковано. А и преди малко я бях нагазил с едни 4000 оборота в режим на климатика да тресе и не успях.
Поне засега изглежда мача да е игран - ако изобщо реши да тресе, не се получава съвсем лесно, и е за малко.
След като сменя за последно километража ще пиша тук и периодично "ще снасям" ситуацията.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 25 Авг 2023 17:42
от ivan_pop
mapamop написа: 24 Авг 2023 20:28 посока от жироскопа под седалката
Какъв жироскоп, какви 5 лева, това да не е самолет!?

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 25 Авг 2023 19:47
от mapamop
ivan_pop написа: 25 Авг 2023 17:42жироскоп
89183A 89183-05020
Заменён: 89183-02020 SENSOR, YAWRATE
Accelometer, не е жироскоп.
Edit: По-скоро жироскоп

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 25 Авг 2023 20:18
от ivan_pop
mapamop написа: 25 Авг 2023 19:47 Accelometer, не е жироскоп.
Това е датчик за странично ускорение и е част от системата ESP.
https://bg.wikipedia.org/wiki/ESP
Има случаи при Рено например, тази система да предизвика пътен ицидент в резултат на неизправен датчик.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 25 Авг 2023 23:43
от mapamop
ivan_pop написа: 25 Авг 2023 20:18датчик
Добре.. и какъв тип е този датчик?
Какво има в кутийката, че и страна на монтаж има на етикета. Аз не разбирам...

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 26 Авг 2023 21:03
от ivan_pop
mapamop написа: 25 Авг 2023 23:43 Добре.. и какъв тип е този датчик?
Има някакъв електронен чип вътре.По принципа на действие са 2-3 вида тези датчици.Какъв точно е вграден в колата не зная.
Такъв датчик има и в смартфоните.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 27 Авг 2023 00:06
от mapamop
ivan_pop написа: 26 Авг 2023 21:03чип
Е да де акселометър, "електронен жироскоп" по-просташки казано. Какъв точно като марка и модел, няма много голямо значение, щом ESP/VSC и еърбег електрониката си го харесват и не скандират за него.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 06 Сеп 2023 09:15
от mapamop
Смених километража вчера. И засега май резултатите са колебливи.
"Новият" не изглежда да е пипан, и е със 35000 километра по-малко пробег от текущият ми.
През деня беше нещо от сорта на 27-29 градуса и не успях да накарам климатика да тресе на градско, обаче надвечер вече беше някъде към 22-24 и успях да го накарам да тресе. Тресе като изравня целевата температура, температурата в купето е +/- 1-2 градуса от целевата (според кухненския термометър, забит на пепелника) и приблизително външната температура и тя е в диапазона на +/- 1-2 градуса.
Първите пъти си се разклащаше и се оправяше сама стрелката на втори до трети такт, обаче малко преди да се прибера се задържа стабилно да тресе.
Това което ми направи впечатление докато тресесеше:
Когато оборотите са 650-800 по време на маха Fuel System1 Status = CL, когато подскочи до 1350-1400 оборота Fuel System1 status = OL-Drive и този статус си пулсира заедно с оборотите, между CL и OL-Drive. Не се сетих да видя какво показва MAF и евентуално волтажите на сондите. Тримовете не ги видях да мърдат подозрително.
Днес ще си извадя графики на оборотите, волтажите на сондите, ако мога и статуса на VSV клапана за EVAP системата и МАФ-а.
Някой да обясни какво точно значи OL-Drive? По презумпция ECM-a влиза в режим на Open Loop и горивната смес я контролира на база статични данни, без да обръща внимание на първата ламбда сонда. Или бъркам? Как ECM-a решава да влезе в тоя режим и/или да се върне обратно в CL?
Другите са ясни - OL е на студен двигател и недозагряла сонда или антифриз, докато се изпълнят условията да се приеме че сондата ще подава достоверни данни. CL e на инициализирана сонда, подаваща достоверни данни и сместта се контролира спрямо показанията ѝ, за да се оптимизира разхода на гориво и екологичните изисквания да се спазят.
Пак си мисля че нещо се сговня когато започне да работи EVAP логиката на ECM-a и там има нещо нередно. Нещо кара ECM-a да излезе от CL на празен ход и да влезе в OL-Drive режим, обаче нямам сериозна идея кое или какво.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 06 Сеп 2023 09:45
от vfr800
System lean - за някакво време може да накара колата да влезе в Open Loop. Логиката в ECUто ветоятно е ,че в режим празен ход данните от първата сонда може да са грешни първоначално, за да не се променят тримовете колата минава в open loop за някакво време и после пак се връща в CL. Виждал съм го на една от моите коли правеше го, когато е на газ , ама тъкмо я бях сложил и трябваше още да се настройва, а и тримовете не бяха все още ок. На бензин не съм виждал да го прави или поне не си спомням. Ама не съм и гледал много де видях , че го прави пипнах малко офсета на дюзите на празен ход и спря да го прави или пък го прави много рядко не помня. От тогава не съм пипал и гледал, нали върви и нищо не свети :)

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 06 Сеп 2023 12:37
от mapamop
В общи линии това свалих вчера на контакт, след карането. Мотора е сгорещен и не е запален.

vfr800, кое го кара смотания денсовски боклук да реши че е бедна сместа или че сондите са ненадеждни?
Още не съм изключил варианта да дърпа въздух някъде през резервоара...
Отделно май има теч от добре измислената тава на картера, но за него ше трябва да си мисля първо да измия маслата и да го докажа, че е от силикона, а не да стича някъде отгоре. Не е невъзможно да смуче въздух от там.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 06 Сеп 2023 14:11
от pminev
OL-Drive - този режим се включва при рязко подаване на газ. Дори и да не закараш оборотите в червеното.
Може би този скок да се приема като подаване на газ и затова.
Иначе да, компютърът работи по таблици и не взема показанията на сондите - AFR.
Когато дадеш пълна газ за ускоряване, тогава LTFT става 12, 12 и нещо, а STFT - 0.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 06 Сеп 2023 16:16
от mapamop
Добре. Само че като подам леко газ компютъра влиза в CL по спомен от снощи. На OL-Drive мисля да стоеше като се движа с пуснат педала на газта, и на предавка.
И това пак не дава отговор на въпроса кой/какво подава газ на импулси. Аз съм стъпал долу на стелката, и спускам наклон по инерция на свободна. По-скоро ще натисна спирачка, отколкото газ.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 06 Сеп 2023 19:34
от pminev
Гледай на диагностиката - на празен ход.
Подай рязко газ и става OL-Drive.
Това го гледах на The Car Care Nut. Ахмед го обясняваше и го показа.