Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувай отговор
Аватар
mapamop
Мнения: 4055
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 285 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 09 Май 2023 16:38

Дехидратора е сменен със кондензаторния радиатор, заедно с компресора преди година и нещо. Принципно ако не беше като прострелян като с ловна пушка радиатора, можеше да сменя и само дехидратора. На тапа е отстрани на радиатора, и го има по каталог като отделна част. На NRF по спомен беше под 20 лева. Не намирам директна заменка из каталозите, според ОЕМ номера от Тойотския каталог. Обаче пък имам 2 свалени, и след час, ще сляза в гаража да ги запозная с рулетката и шублера.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 4055
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 285 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 04 Юли 2023 10:49

През почивните дни смених изпарителя на климатика със продухан такъв във кофа с вода. Новия клапан Denso DVE50001 не пасна - отвора за тръбата за високото налягане е по-широк с около поне 2 мм в диаметър и не го монтирах по очевидни причини. Смених клапана със втора употреба, както писах във другата тема. Вчера напълнихме системата с фреон и по манометрите излезе първоначално високо налягане в ниското налягане. Не запомних стойности, но по спомен при 2 нормално излизаше 2.5 до 3 kPa (по спомен като мерна единица на манометрите). Братовчеда я изфорсира на 2-3 пъти до 2000 оборота и се отпуши ниското налягане до нормални стойности на празен ход. Наложи ми се да изляза извън града и отрицателния резултат си беше налице - тресе оборотите, при продължително задържанене (над 1-2 минути) на оборотите над 2200 и настройка на климатика за температури над 20 градуса. На 19.5 градуса не успях да го накарам да тресе, при 26-30 градуса външна температура и почти 300 километра пробег.
Едното за което си мисля е че и другия клапан си е бил повреден...
Другото което ме смущава, и не знам за какво служи е тази битумната лепенка, която и аз прехвърлих на другия клапан.
Някой да има идея за какво служи?
Ако трябва да я махна, ще се наложи да махна наново вентилатора на парното и да се гърча в теснотията с двата винта на капачката.... Ясно е че пак ще се разкоства там, но няма да е тия дни.
Снимка на клапана с битумната лепенка, залепена на него. Не е моя, но изглежда по същия начин:
clipboard_image_b209a1ca.jpg
clipboard_image_b209a1ca.jpg (62.69 KiB) Преглеждано 1060 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
memorex
Мнения: 814
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от memorex » 04 Юли 2023 11:41

Въпросната лепенка е най-вероятно за изолиране на терммембраната от температурата на околната среда,което от друга страна е предимство на Термо клапана (разширителни клапан без кап.тръбичка).
Дали обаче препятства свободния ход на иглата и от там регулировката не може да се каже директно.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."

Аватар
mapamop
Мнения: 4055
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 285 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 04 Юли 2023 12:16

Тая лепенка така или иначе се беше поразпаднала и я смених с подобна от същия материал. Имам си стария клапан, имам нов, който не мога да го монтирам. Мисля си да лепна една такава лепенка на новия, клапан и да видя каква е разликата със/без. После същото упражнение със стария ми клапан, и втория моргаджийски който имам ресто в кашона.
Обаче как се тества проклетия клапан, без да го монтирам никъде?
После е ясно че ще има още един демонтаж на вентилатора на парното... което е болезнено упражнение за дълго време.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
BOz
Мнения: 4289
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от BOz » 05 Юли 2023 09:25

На нормална температура (20-30 градуса) като духнеш през малкия отвор, трябва да може относително свободно да минава въздух към изпарителя. След това взимаш и го буташ в камерата за 15-на минути да изстине добре. Трябва клапана да затвори до толкова, че почти да не можеш да духнеш с уста през отвора. След това със затоплянето трябва леко и прогресивно да започне да отваря до топлото му състояние.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Hursa » 05 Юли 2023 11:43

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 4055
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 285 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 05 Юли 2023 11:47

BOz написа: 05 Юли 2023 09:25 На нормална температура (20-30 градуса) като духнеш през малкия отвор, трябва да може относително свободно да минава въздух към изпарителя
така е.
BOz написа: 05 Юли 2023 09:25 Трябва клапана да затвори до толкова, че почти да не можеш да духнеш с уста през отвора.
Снощи хванах един спрей за пълнене на запалки и облях обилно клапана в зоната на термомебраната и нищо.
Като цяло вътре има заседнала чернилка. Мога и да я изчистя, но предполам че няма да успея да натегна пружината на вярното усилие на сгъване, вероятно е и мембраната да не мести оста, било то защото ѝ е свършил живота, било защото затяга оста от чернилката. Всъщност тоя клапан е извадения, и е вече прежален.
Разглобих го и въпреки спрея за промиване на климатици, контактен спрей, индустриалния чистител на Motip изглежда така вътре:
► Виж съдържание
Hursa, Тоя клапан който управлява компресора е сменен заедно с компресора, което като пари е почти 700 лева. В момента е на около 2 години вече. Няма как на нов компресор клапана да е също толкова дефектен, като стария.
Схемата няма много компоненти - компресор със електромеханичен клапан, алуминиева тръба до кондензаторния радиатор (сменени с нови), на изхода кондензаторния радиатор има датчик за налягането на фреона, тънка алуминиева тръба до разширителния клапан от снимките, клапана е боднат на изпарителя в купето, и от него/изпарителя излиза широка алуминиева тръба до компресора.
Изпарителя струва 1046 лева, и няма аналог от други марки, но го надувах на 3 атмосфери с компресора потопец целия в кофа с вода - не диша, и не се съмнявам в него. Остава под въпрос разширителния клапан, защото новия Denso DVE50001, нямаше пукнат надпис по него самия и е със по-широк отвор за високото налягане отдолу. Може и авточастите да са го подменили, може и да е така от фабриката ама си го имам за тежест, да подпирам вратата с него. Та се наложи да сложа "някакъв да запълни дупката" и той беше, уж работещ от моргата - което в общи линии не е сериозна промяна в моите очи.

За тези които ще го четат това след мен: Номера по каталог е 88515-21040, Denso 447500-3050, влаган е в Corolla Verso CUR10/AUR10/ZNR1, Avensis T25 ADT250/ADT251/CDT250/ZZT250/AZT250(LHD/RHD), Prius NHW20, Lexus RX300/330/350 MCU3# (LHD/RHD).
Ужким аналога който намерих досега е Denso DVE50001, ама поне от това което имам в багажника не е.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
BOz
Мнения: 4289
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от BOz » 05 Юли 2023 12:56

mapamop написа: 05 Юли 2023 11:47 Снощи хванах един спрей за пълнене на запалки и облях обилно клапана в зоната на термомебраната и нищо.
Вярно, че го изстива това пръскане, но все пак бутни го на студено в камерата да видиш дали ще притвори.
Ама в крайна сметка аз съм убеден, че клатенето на оборотите не е свързано с този клапан. Той е толкова ленив, че няма как да отваря-затваря толкова рязко, че да видиш клатене на оборотите, в следствие на рязко повишаване/понижаване на товара върху компресора => ДВГ. Единствената логика би била ако клапана не затваря, компресора работи под голям товар, изпарителя замръзва, или по-скоро се доближава до температурата на замръзване, датчика, който трябва да стои върху изпарителя отчита температура, да кажем под 2 градуса, компресора изключва насилствено, ДВГ се освобождава, изпарителя леко затопля до 3-4 градуса, компресора се включва => ДВГ товар, в този момент пропадат оборотите за момент и така в лууп. Ама това много лесно би се видяло и чуло по щрак-щрак на компресора, свързано с моментно падане/колебание на оборотите.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Hursa » 05 Юли 2023 13:34

Но при подобен цикъл, колебанията пак ще са с относително голям период. (Ако е с електронен управляващ клапан - компресора не се изключва. Разхода би паднал бързо, но не би се чуло прищракване, според мен.)
Самия клапан може да е наред (управляващия), но дали няма проблем с блокът за управление на климатика, управляващ работния цикъл посредством този електронно управляван клапан.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 4055
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 285 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 05 Юли 2023 13:44

BOz написа: 05 Юли 2023 12:56 Ама това много лесно би се видяло и чуло по щрак-щрак на компресора
Щрак откъде се чува?
На еднакъв път на мисли сме. На диагностика не излизат никакви данни за климатичната система, защото убитаците които са я мислили, са го правили със задниците си. Забавянето по комуникационната шина мисля гонеше секунда и единственото смотано показание от рода на AC SIG си е винаги на ON, без значение дали трепери или не. Единствения вариант да отиде стабилно на OFF е да обърне на отопление, или да изключа от бутона, да не се ползва компресора.
Не знам дали изобщо тоя разширителен клапан има логика да затвори някога тотално/на 0%/до кръгла нула. Звучи ми малко нелогично че в такъв случай би гръмнала някоя тръба от елементарно топлинно разширение.
Факт е че на много ниски градуси (каквото и да означава това), което е свързано с по-голяма консумация на фреон (предполагам налягане), мотора не трепери. Най-много трепери на близки температури отвън и като настройка на дисплея. Доближи ли до целевата температура, да започне да препръсква / пулсира за да поддържа температурата и трепери почти безотказно.
Hursa написа: 05 Юли 2023 13:34 блокът за управление на климатика
Блокът за управление е самият модул с дисплея под радиото. Този е четвъртия подред, или трети бензинов ако не броим тоя от дизелака който бях взел за проба. Всичките 4 да са сговнени, ми идва малко в сферата на фантастиката.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
BOz
Мнения: 4289
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от BOz » 05 Юли 2023 13:50

mapamop написа: 05 Юли 2023 13:44 Не знам дали изобщо тоя разширителен клапан има логика да затвори някога тотално/на 0%/до кръгла нула. Звучи ми малко нелогично че в такъв случай би гръмнала някоя тръба от елементарно топлинно разширение.
Няма да гръмне. Затова ти е сензора за налягане, който, примерно при 25 бара изключва компресора. Ако регулиращия клапан е запушен, тогава на манометри ще имаш много голяма разлика между ниско и високото налягане. Ниското дори може да отива към вакуум, защото компресора "гълта" всичко, което е след клапана и го нагнетява => пада изключително много ниското налягане, защото няма фреон, който да циркулира с необходимия дебит. Това означава запушване на системата => заподозрян въпросния клапан.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Hursa » 05 Юли 2023 14:13

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 4055
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 285 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 05 Юли 2023 14:40

BOz,
По спомен от оня ден, ниското налягане беше високо. Някъде на 2.5 единици (КПа?) на манометъра, а братовчеда каза че трябва да е около или под 2.0. Мисля че каза "че не затваря ТРВ-то, което изглежда като на система неработила отдавна". Това след смяната с моргаджийския екземпляр, който действително си е постоял някъде към 7 месеца на място, и незнайно колко дълго без фреон, но да кажем че не е по-малко от 3 месеца.
Hursa написа: 05 Юли 2023 14:13 Освен, ако не е сменен и този датчик
Сменен е преди около година и малко с друг. Моят "неработещия" мисля да се търкаля в един Авенсис от около година, по софийските улици... Даже мисля че го мерих с батериите, както беше по ръководство.... А и ако той прави някакви мизерии самодиагностиката, вероятно щеше да изпищи с грешка за него.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
memorex
Мнения: 814
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от memorex » 05 Юли 2023 16:33

Освен проблемен ТРВ повишеното налягане на входа на компресора може да е от недостатъчно охл. на хл.агент в кондензатора.Който е нов , но дали потока на охл.течност е достатъчен.
Другия заподозрян както намекна Hursa а и понеже е често срещан причинител на подобни проблеми,както и SCV на ГП е
https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... QF6BAgEEAQ
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."

Аватар
ivan_pop
Мнения: 144
Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
Местоположение: Pleven
Автомобил: OVB X18XE1
Получена  благодарност: 16 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от ivan_pop » 05 Юли 2023 19:44

mapamop написа: 04 Юли 2023 10:49 Снимка на клапана с битумната лепенка, залепена на него. Не е моя, но изглежда по същия начин:
clipboard_image_b209a1ca.jpg
Този клапане т.нар. ТРВ(термо регулиращ винтил/клапан).А тази лепенка служи само за предпазване от протриване на кламана и на елемента до който той има контакт.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 48 госта