Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувай отговор
Аватар
mapamop
Мнения: 4108
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 92 пъти
Получена  благодарност: 298 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 21 Апр 2024 10:03

gena_bs написа: 21 Апр 2024 08:46 Driving (50 km/h, 31 mph): 0.1 to 0.9 V
Днес, като изляза да бръмча из града ще видя да пусна графика. По спомен там нямаше ядове с волтажите, но не знам поведението на ECU-то когато скоростта е нула и все пак го "газирам". Логично е пиково да не се съобразява със сондата и дори да я изключва, защото от състояние на празен ход (максимално бедна смес) го вкарвам на високи обороти рязко (сериозно обогатена смес). От там логично и да няма много кислород в изгорелите газове, и нивото на сондата да "колабира" до нулеви стойности. Ясно е как работи сондата и какви трябва да са показателите ѝ. Въпроса е защо сонда на близо 3 години от нова, със пробег около примерно 20 000 - 30 000 километра, е в пъти "по-мързелива" от сонда на примерно на 200 000 пробег и доста повече години. Тази причина търся. След като започне да се връща обратно в нормален интервал от време вече ще търся причини да колабира до нула. Но за момента факта е че със сменени 2 сонди, дебитомер, дросел, всички гумени изделия на входящия тракт на мотора и ECU тая сонда е значително по-бавна с реакцията от еквивалентен автомобил. Може да е гарнитура на изходящия колектор, може да е пробита тръба някъде около катализатора, може да са заминали уплътненията на "лупите" на гърнетата, може дори и да са запекли със маслен нагар клапани. В момента си мисля че е нещо зад мотора, механично и ще се наложи да се разровя и там, защото почти не е пипано това място.
gena_bs написа: 21 Апр 2024 08:46 Втората сонда също участва в образуването (адаптацията) на горивовъздушната смес.
Това го знам и затова се заяждам с поведението ѝ.
gena_bs написа: 21 Апр 2024 08:46 SFT е нормален. Какъв е диапазона на LFT?
Не е съвсем идеален късия трим, поне на празен ход. Осреднената му стойност като се съберат повече пикове и падове е малко над 1 по спомен. Нещо от сортна на +1.3 до +1.5%. От това което съм чел, целта е стойност между 0 и +/-1. Идеалната теоретична стойност е дори -0.0% със минус задължително. В реалността всичко межу -1 и +1 се смята за прекрасно. При много голям минус имаме недостиг на въздух като за това количество гориво, при много голям плюс има повече въздух от колкото трябва, обикновено причинен от паразитен въздух след дебитомера. То така си я и следя дали смуче излишен въздух - със недозатегната и недооплътняваща гарнитура на изходящия колектор, никога не слиза на минусови стойности на късия трим. Като навих гайките и винтовете с още четвърт оборот и късия трим взе да слиза под нулата, и то честичко.
Та в момента не подозирам да имам паразитен въздух отпред. Факт е че напоследък по-рядко има клатене до -0.75% и повечето случаи са на нещо от сорта на -0.36%, но го отдавам на това че тези -0.75% ги стигаше миналата година когато бензина беше Е10, а сега от 01.01.2024 е вече Е15, което си е точно 50% повече етанол в бензина. А етанола не е калоричен колкото чистия бензин и е напълно логично да ми вдигне корекциите на горивото, за да компенсира намалената енергия от горивото.

За дългия трим трябва да проверя конкретно че не помня стойности, но там по неизвестна причина може да започне от -8 и да стигне до +5 дългия трим, при 2 поредни запалвания.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

vfr800
Мнения: 470
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 67 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от vfr800 » 21 Апр 2024 10:12

Втората сонда НЕ участва директно в смесообразуването. Участието и е само с цел да докара по-ниски емисии след катализатора, но заложените коефициенти на корекция обикновено са под 3% и са само в определен режим на работа. Някои автомобили ползват широколентови сензори там корекцията е малко по-голяма, но е практически нищожна. Въобще не я гледай втората сонда.
Дългия трим го гледай само при равномерно движение с не повече от 15-20 процента на дросела. В режим празен ход или при ускорение или при затворен дросел показанията не са релевантни. Също така никъде не е казано , че трима трябва да около нулата. Дюзите могат да имат до +-10% отклонение. Ако попаднеш на четири дюзи с +10% какво ще се случи с трима, нали се сещаш , че няма как да е нула. И това е най-простия пример без да калкулираме чисто механичните възможни разлики при производствения процес на един двигател. Най-лесно се вижда при V oбразните двигатели. Единия трим може да е -4% а другия примерно +9% и това си е съвсем нормално.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 977
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 39 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Ивайло Димов » 21 Апр 2024 10:19

А отчитаме ли проходимостта на катализатора и ефективността му с оглед пробега на колата .Това също влияе на втората сонда :thumbsup:

gena_bs
Мнения: 873
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от gena_bs » 21 Апр 2024 12:59

"...целта е стойност между 0 и +/-1..." Това за стендови изпитания ли се отнася?
В общия, подчертавам, случай, SLT трябва да е в границите +-6 до +-8%. Според марка, двигател, режим на работа и прочие границите са различни.

Струва ми се, че си омешал нещата. Едновременно или последователно сменяш сензори от различни кръгове/ системи и още повече се объркваш.
Започни с една и когато си сигурен в изправността й, продължи с останалите.
Параметрите и стойностите на датчиците ги имаш в сервизното. Обаче ми се струва, че без осцилограф и еталонни осцилограми ще ти е трудно да установиш къде е проблема.

Прегледай това, което написах сутринта!

Аватар
mapamop
Мнения: 4108
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 92 пъти
Получена  благодарност: 298 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 22 Апр 2024 14:42

Така... Дъгия трим на място стои почти статично почти изцялото време на нещо от сорта на -13.85% и -14.30%. Като се движих мимолетно го мернах инцидентно да слиза на -12% и малко.
Късия трим в движение никак не мога да му хвана "най-често срещаната стойност", поради това че нямам свободна дълга отсечка, по която да няма движение и да е идеално равна. В общи линии това са графиките които имам за момента. Евентуално ще си търся подходяща тестова отсечка, с равен терен и без движение. Това което открих е че при рязко натискане на педала на газта и двете сонди набиват директно нули. Ако пусна колата в режим на принудителен празен ход (ППХ , OL-DRIVE), сондите също отиват на кръгла нула. На празен ход (празен ход в движение на свободна предавка), сондите си се клатят между малко под 0.1 и около 0.8, но няма кръгла нула.
Ивайло Димов, изглежда според Техстрийма катализатора да е все още жив. Даваше някакви проценти от рода на 42% живот по спомен (дали е 42% износен, или му остават 42% не намерих значението, но е около средата). Масло не съм открил да пипа досега, но и гледам да наливам такова над спецификацията в книжката. Т.е. не пестя от масло за да го подозирам него, че не работи.

Все още си мисля че имам нещо изгнило по генерацията и то диша с пълни гърди понякога.
Разни графики, базирани на един и същи снапшот от китайската диагностика. За Техстрийм ще ми трябва ко-пилот.
Прикачени файлове
Screenshot_20240422_124539_ThinkDiag+.jpg
Screenshot_20240422_124539_ThinkDiag+.jpg (226.41 KiB) Преглеждано 562 пъти
Screenshot_20240422_124615_ThinkDiag+.jpg
Screenshot_20240422_124615_ThinkDiag+.jpg (283.44 KiB) Преглеждано 562 пъти
Screenshot_20240422_124648_ThinkDiag+.jpg
Screenshot_20240422_124648_ThinkDiag+.jpg (369.71 KiB) Преглеждано 562 пъти
Screenshot_20240422_124728_ThinkDiag+.jpg
Screenshot_20240422_124728_ThinkDiag+.jpg (299.01 KiB) Преглеждано 562 пъти
Screenshot_20240422_124911_ThinkDiag+.jpg
Screenshot_20240422_124911_ThinkDiag+.jpg (219.81 KiB) Преглеждано 562 пъти
Screenshot_20240422_125011_ThinkDiag+.jpg
Screenshot_20240422_125011_ThinkDiag+.jpg (427.55 KiB) Преглеждано 562 пъти
Screenshot_20240422_125058_ThinkDiag+.jpg
Screenshot_20240422_125058_ThinkDiag+.jpg (446.76 KiB) Преглеждано 562 пъти
Screenshot_20240422_125115_ThinkDiag+.jpg
Screenshot_20240422_125115_ThinkDiag+.jpg (231.54 KiB) Преглеждано 562 пъти
Screenshot_20240422_125213_ThinkDiag+.jpg
Screenshot_20240422_125213_ThinkDiag+.jpg (324.88 KiB) Преглеждано 562 пъти
Screenshot_20240422_125314_ThinkDiag+.jpg
Screenshot_20240422_125314_ThinkDiag+.jpg (427.55 KiB) Преглеждано 562 пъти

gena_bs
Мнения: 873
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от gena_bs » 22 Апр 2024 18:01

Ако правилно съм разчел графиките, то сондите отработват адекватно.
SFT -6 е приемлива стойност. Обаче -14% на LFT говори за обогатена смес. И евентуално за проблем с горивната система, според специалистите.

Обаче, за да нямаш съмнения, провери за пробив по цялата изпускателна система. Включително фланците и гарнитурите им, ако има такива.
Възможно е той/ те да са на "терсене" мястото - между катализатора и втората ламбда.
Прегледай много внимателно за пробив от ръжда с фенерче мрежестата гофра между катализатора и тръбата в посока на пламегасителя.
Като четох какви ръжди има отдолу по колата ти, нищо чудно всичко да е на решето!
Гледай за черни следи като дим по тръби, фланци, термоекрани и т.н.
Само внимавай да не се натровиш от изгорелите газове!
Успех!

Аватар
mapamop
Мнения: 4108
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 92 пъти
Получена  благодарност: 298 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 22 Апр 2024 18:56

gena_bs написа: 22 Апр 2024 18:01 Обаче -14% на LFT говори за обогатена смес
Там е уловката - защо е богата? Не стига въздух, или иде много горивото, примерно заради "пикаеща" дюза, недоотварящи клапани (било то заради износването им, предвид че почукват, и вероятно за тези 370 000 пробег никога не са пипани), не знам веригата в какво състояние е (вероятно е заводската и ще е поразтегната). Каквото е можело да пипна без да отварям мотор съм го препипал, и в интерес на истината разхода на гориво падна драстично, специфично на градско каране.
Другия въпрос е как компютъра смята дългия трим? Мисля преди около 2 години го гледах че вървеше по спомен на между -3% и -8% на прясно инициализирани сонди. В момента стойността е дебела, независимо че е на минус - в крайна сметка и големия минус не е ОК. Тези графики са в движение, със между 60 и 80 км/ч скорост, но дългия трим си е някъде там и на празен ход.
Мисля че и времената на впръскване на дюзите ми бяха норма, но са в горната половина на диапазона.
Injector(INJECTOR) | Injection period of the No. 1 cylinder/ Min.: 0 ms, Max.: 32.6 ms | Idling: 1.92 to 3.37 ms - при мен са от сорта на 2.07 или подобна стойност по спомен. Трябва да ги погледна отново, че беше преди доста време.

Това което ме озадачава е че тази стойност поне на IDLE е 99.15% при мен, а и не само. Пребъркал съм още 3-4 такива двигателя до които съм се докопал и там в най-добрия случай е 99.12%. А по сервизно я дават тази стойност да е доста по-ниска, и за капак да варира. Логиката ми е че поне в движение трябва да варира, а тя си е почти статична. Не помня само дали е на плюс или на минус.
O2FT B1 S2 (O2FT B1 S2) | Short–term fuel trim associated with the bank 1 sensor 2 /Min.: –100 %, Max.: 100 % | +/- 0-20 % Same as Short FT #1

По отношение на изпускателната система, мисля че ако не всички, почти всички гнилочи ги няма от около година поне. Гърнетата бяха изгорели изгнили и са сменяни резонаторното и задното последно гърне заедно с тръбите. Не е пипана "двуцевката" с катализатора в нея и челата на края на тази "двуцевка" заедно с началото на генерацията. Нямам спомен да съм виждал мека връзка отпред. Има на 2 места "лещи" и те са сменяни веднъж преди 2 години, и още веднъж преди година покрай гърнетата. Така че остава да е нагнил изходящия колектор, и началото на генерацията евентуално. Чакам си гарнитурата за изходящия колектор и ще се свалят и там частите да ги огледам и да сменя гарнитурата. Отгоре погледнати изглеждат прилично (което нищо не значи).
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

gena_bs
Мнения: 873
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от gena_bs » 22 Апр 2024 19:32

Няма начина да няма гъвкава връзка.

Компютърът установява LFT на базата на SLT. Както сам написа, целта на LFT е да държи SLT с минимални отклонения.
От показанията на сондата/ -те се регулира продължителността на впръскване на горивото. На всяка дюза поотделно.
Възможно е параметрите на дюзите да се различават в големи граници. Имам предвид четирите трябва да са с близки стойности. Доколкото знам, при смяна на бензиновите дюзи не се въвежда нищо в ECU и се тестват само на стенд.
MAF, предполагам си го проверил и със сигурност е изправен? Температурния сензор на антифриза също.
Погледни все пак линка, който ти дадох.
Не е нужно да гледаш 31/34. Виж по заглавията и провери само тези за ламбдите и диагностиката по корекциите.

Не знам как е при теб, но ако си с електронна газ, и контролерен блок на дросела, има вероятност да има връзка и с управлението на климатика.
Някакви вакуумни управления има ли по двигателя? Сервото трябва да има и клапан за вакуума. Там всичко наред ли е?

Аватар
mapamop
Мнения: 4108
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 92 пъти
Получена  благодарност: 298 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 22 Апр 2024 21:47

gena_bs написа: 22 Апр 2024 19:32 при смяна на бензиновите дюзи не се въвежда нищо в ECU и се тестват само на стенд.
Не се "кодират". Трябва да видя в сервизното дали нямаше тестова процедура. Цената на нова дюза е разгромяваща, ако изобщо я намеря нова.
gena_bs написа: 22 Апр 2024 19:32 MAF, предполагам си го проверил и със сигурност е изправен?
Сменен със нов на Denso 2021. Стария си стои в кашона, изглежда да е работещ. Това е от серията "тогава да сменим $%$%€$%€$" на гайкаджиите.
gena_bs написа: 22 Апр 2024 19:32 Не знам как е при теб, но ако си с електронна газ, и контролерен блок на дросела, има вероятност да има връзка и с управлението на климатика.
Дросела е електронен, педала на газта е потенциометър. Сменяни и са и двете без ефект. Климатика е вързан през интеграционното реле със горивния боклук на Denso, и са сменяни и те. И кабелите изглеждат да не са пострадали от нищо.
gena_bs написа: 22 Апр 2024 19:32 Някакви вакуумни управления има ли по двигателя? Сервото трябва да има и клапан за вакуума. Там всичко наред ли е?
Мисля че не. Освен сервото не се сещам нещо да взема вакуум от двигателя, но не подозирам да е сервоусилвателя, предвид че на светофарите си се държи нормално. Трябва доста да натисна педала и да го задържа дълго, за да накарам оборотите на празех ход да "изхълцат" и после си се стабилизират.

Засега ще махна изпускателната система от масата с възможностите, и после ще огледам бензиновата помпа и евентуално дюзи и рейката. Интересното е че няма по каталог, регулиращ клапан на налягането на бензина, а го има "нарисуван" в каталозите. Отделно че няма горивопровод за излишното гориво. Ако се продава само с кошницата на безниновата помпа, пробата ще излезе около 500 лева.

Не виждам да има мека връзка някъде, и не съм я виждал отдолу под колата:
dsc01474_20100701_1024602418.jpg
dsc01474_20100701_1024602418.jpg (149.83 KiB) Преглеждано 507 пъти
150291804_glushitel-srednyaya-chast-toyota-avensis-t25-2003-2008-174100d200.jpg
150291804_glushitel-srednyaya-chast-toyota-avensis-t25-2003-2008-174100d200.jpg (196.4 KiB) Преглеждано 507 пъти

gena_bs
Мнения: 873
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от gena_bs » 22 Апр 2024 22:57

Гъвкавата връзка се намира след катализатора, ако я има.
Дюзите първо ги провери на стенд. Почистване при нужда с химия, а не с ултразвук.
Едва тогава търсиш 2У, но повече от 4, за да можеш да подбереш от тях 4 с близки параметри. Както вече ти писах.
За новите е ясно.

Не е задължително да има обратка към резервоара. Монтира се клапан на рампата (рейката-не знам кой е правилния термин). И/ или самата горивна помпа е с променлив дебит. Комшия яде попарата на един "високотехнологичен" турбо мотор Volvo, който без обратка имаше помпа с променлив дебит, че и датчик за налягане на рейката. Даже бях писал тук във форума за проблема.
Как е реализирана вентилацията на резервоара? Би трябвало да има т.нар. адсорбер (съд с активен въглен), филтриращ бензиновите пари и клапан.
Парите отиват също в гориво-въздушната смес след MAF и при неизправен клапан може да стане обогатяване.
https://www.drive2.ru/l/593486690933332968/

Аватар
mapamop
Мнения: 4108
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 92 пъти
Получена  благодарност: 298 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 22 Апр 2024 23:24

gena_bs написа: 22 Апр 2024 22:57 Как е реализирана вентилацията на резервоара? Би трябвало да има т.нар. адсорбер (съд с активен въглен), филтриращ бензиновите пари и клапан.
Ако зачетеш примерно 10 страници назад и ще видиш че е сменян клапана (всъщност е АлиеКспрес, четвърти поред), и канистъра го отпуших с компресора откъм дъното. Та е е сменян и той от известен работещ източник. За помпата не мога да кажа, но клапан има на схемата в каталога, но няма номер за него (пише Not Applicable). Всяка постояннотокова помпа може да е с променлив дебит, според зависи колко ще ѝ скопиш волтажа или тока или просто ще я пуснеш на импулсен принцип да "хълца". Степените на вентилатора на парното са така - мотора е постояннотоков, но на минусовата му клема има PWM контролер.
gena_bs написа: 22 Апр 2024 22:57 Гъвкавата връзка се намира след катализатора, ако я има.
Горе ти е катализатора, долу ти е средната тръба на генерацията. Едното се хваща за другото с 2 винта с пружини и "леща", която има уплътнение от мека пресована тел. Няма мека връзка.
Така като гледам връзките на генерацията ако беше гарнитурата, още първата сонда щеше да полудее. А надолу ако няма нещо брутално изгнило май няма да видя нищо кой знае какво интересно.
Утре ще дръпна акумулатора, за да ресетна компа. Тия 14% на дългия трим са натрупани за много време - може би за поне 3 месеца, че може и да са повече. Колата не е пипана минимум от есента, когато сменяха водна помпа, антифриз и шайбата на компресора. Но там мисля че не са дърпали клемата, защото часовника си беше сверен и не влезе в адаптация на дросела.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

gena_bs
Мнения: 873
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от gena_bs » 23 Апр 2024 14:56

Виж това - за Camry ACV40 и друг двг, но нещата са същите.
Може да има и за твоята кола клипове, но не ми се търси.

След десетата минута прави анализ на възможни причини за грешката.

Аватар
mapamop
Мнения: 4108
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 92 пъти
Получена  благодарност: 298 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 23 Апр 2024 15:20

gena_bs,
Дросела и дебитомера са измити някъде около този пост, най-много да е било на следващата събота-неделя, че цепих сноповете с кабелите на 2 акции, за по 2 почивни дни. И двете "неща" бяха съвсем приемливо чисти.
Дебитомера е на 2 години, стария беше на 15 и не беше отчеливо замърсен. Вариант е в момента да е наблъскан с мръсотия въздушния филтър, предвид тоя на купето на какво приличаше преди почти седмица. Снимката на новия и стария е в дъното. Ще видя да си взема един нов филтър днес....
Но като цяло за големия минусов трим си мисля че кучето е заровено другаде, и самото "куче" ще да е на 18 години вече.
mapamop написа: 13 Авг 2023 22:31 от mapamop » 13 Авг 2023 22:31
Тия два дни си спретнах страхотно изживяване с кенефа.
Кабелите на инсталацията от датчиците за външна темератутра и за налягането на фреона са здрави -0.1-0.2 Ома на всеки кабел.
Кабелите на клапана на компресора са здрави от клапана до под вентилатора на парното. Не подозирам да са засрани нататък към климатичния боклук на Дензо, мисля че ги бях прозвънявал и тях. Нямах душа и тоя боклук да го вадя.
Намерих изненада от жълтите помияри - претрита изолация в десния сноп кабели, във който са захранванията на датчиците на мотора, дюзи, бобини, и клапана на смотания климатик.
Картинки преди и след:
Прикачени файлове
0-02-05-e1dfa2b8871b0cbf1f7a8643c150e5dead57064cba7f730696c8d1fcaef34f1f_b26f272c.jpg
0-02-05-e1dfa2b8871b0cbf1f7a8643c150e5dead57064cba7f730696c8d1fcaef34f1f_b26f272c.jpg (631.39 KiB) Преглеждано 425 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 4108
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 92 пъти
Получена  благодарност: 298 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 26 Апр 2024 17:01

Да добавя събитията от последните 2 дни:
- смених въздушния филтър с нов. Просто така - да е нов
- извадих клемата на акумулатора за около час
- докато беше откачен акумулатора си свали дебитомера. Изглеждаше си доста прилично чист, но го облях със спрей за карбуратори и го продухах с компресора. Не съм сигурен че имаше някаква промяна, но ... да има.
- пуснах колата да тропа на празен ход, без пуснати консуматори докато си достигне работната температура и стабилизира оборотите. Нормалното обучение на дросела.
Пуснах си живи данни от мотора, чисто справочно, понеже не е имало пробег, съответно ламбда сондите и катализатора не са инициализирани напълно.
Файлче:
myt25wg-1.pdf
(194.41 KiB) Свалено 11 пъти
После си врътнах едни километри със постоянни 60км/ч докато инициализира "мониторите" на сонди и катализатор до "complete":
Файлчета:
myt25wg-2.pdf
(194.37 KiB) Свалено 9 пъти
myt25wg-3.pdf
(194.39 KiB) Свалено 10 пъти
Честно казано чисто лаически не видях особена разлика между първия и втория плюс третия файл (между двата има извънградско около 20 километра), освен че след като Monitors станаха "Complete" амплитудата на късия трим взе да слиза и на минусови стойности и плюсовите стойности започнаха да не надхвърлят +2.5% срещу около 3% преди това.
За дългия трим нямам идея как слезе от -14.5% на почти -4% и изглежда да си стои стабилно около -4%. Лично аз си го обяснявам със ежедневните 6 км студена, гасене, училището на хлапето за 10 минути, запалване и 6 километра обратно на отново изстинал мотор. Плюс 4 светофара в натоварен час. После по обед сценарият е същият като за 12 километра, и така мисля поне 3 месеца.

По отношение на катализатора стойностите му преди и след инициализацията на сондите са:
Test: CATALYST B1 || Result: Pass || Min: - || Max: 0.499 || Test Value: 0.031 ---> 0.023 || Unit: Празно
Идея нямам това малкото число лошо ли е или е добро. Т.е. Max-a дали е 0.499 за нов катализатор, или е за задръстен такъв. Каква е мерната единица - също нямам идея за момента и не ми се рови в сервизното, но разликата между началото и последвалата "инициализация и тестове" си мисля че е малка.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

gena_bs
Мнения: 873
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от gena_bs » 26 Апр 2024 20:52

Къде изчезна "Отговори с цитат"?

"За дългия трим нямам идея как слезе от -14.5% на почти -4% и изглежда да си стои стабилно около -4%. Лично аз си го обяснявам със ежедневните 6 км студена, гасене, училището на хлапето за 10 минути, запалване и 6 километра обратно на отново изстинал мотор."
Абсолютно правилно си си обяснил причините. Освен това на ламбдата й трябва доста време, за да достигне работна температура. Преди това работи на 0.42 by default.
За 6км пробег, поне не гаси двигателя пред школото, ако имаш отделна аларма.
Аз при под 15C оставям да работи минимум 2 минути на място, преди да тръгна. А зимата - докато стрелката на температурата се вдигне от минимума.
Зареди с високооктанов бензин и покарай колата на поне 60км в едната посока извън града. Като след като достигне работна температура на маслото, карай я на ниска предавка с постоянни обороти над 2500. По този начин ще изчистиш, доколкото е възможно, нагара по клапаните. Понижената предавка е за да не те глобят едни чичковци. :)

Според мен си се справил чудесно с профилактиката на горивната и изпускателната система! :thumbsup:

Относно катализатора - ако колата има тяга и не "стреля" от ауспуха, с него всичко е ОК.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта