Новият завод за рециклиране има капацитета да обработва 12 000 тона батерии годишно, което се равнява батериите от около 25 000 електромобила.
Hydrovolt твърди, че може да възстановява 95% от материалите, използвани в батериите за електромобили, в това число пластмаса, мед, алуминий и „черна маса” – прах, съдържаща различни елементи от литиево-йонната батерия – никел, манган, кобалт и литий.
Плановете на Hydrovolt са да постигнат капацитет от 70 000 тона батерии до 2025 г., 300 000 тона до 2030 г.
Един завод да поеме капацитета за цяла Норвегия, при техните проценти на EV коли, си е сериозно постижение. Ето и едно днешно видео за това как се случва масовото преминаване към изцяло електрически превозни средства там:
Батерии
Публикувано на: 17 Май 2022 22:17
от gena_bs
Още преди 8 години в Норвегия даваха безлихвени заеми за електромобили. Ако не се лъжа от порядъка на еквивалента на 6К €.
Още тогава имаше ред и записвания за тях. После ми пишете, колко се чакало за автомобил при соца....
Само, че норвежките политици мислят за народа си, а не за солидарност и не знам какви си глупости относно чужди държави и граждани.
Да не споменавам социалната, здравната и образователната им системи. Които между другото имат повече общо с нашите "тоталитарни" такива, отколкото с "демократичните" настояща и английската, или американската.
Батерии
Публикувано на: 18 Май 2022 00:11
от ico1
Да не забравяме за данъците
Батерии
Публикувано на: 18 Май 2022 08:25
от slowtraveler
ico1 написа: ↑18 Май 2022 00:11
Да не забравяме за данъците
Пък ако си спомним и цените им - нещата стават страшни
Монбат от години има няколко завода (и в Румъния и Сърбия) за рециклиране на батерии... Да, май основно за оловни, но вероятно принципът е същият...
Батерии
Публикувано на: 18 Май 2022 08:54
от biro
Не е същият. В ЗРБ в Монтана процесът грубо е: натрошаване на акумулаторите в мелница, сепариране на материалите, претопяване на оловните парчета в доменни пещи и отливането им във форми.
Батерии
Публикувано на: 18 Май 2022 09:02
от slowtraveler
Имах предвид грубият процес - 'демонтаж' на пластмасите, и обработка на металите... Дали чрез претопяване или химическа сепарация - това е друг въпрос... Въпрос повече на монтаж на необходимата линия...
Още едно смело обещание за нова технология на батерии от един от големите световни производители - китайците CATL. Твърдят, че до средата на следващата година ще пуснат за масова продажба батерия с много по-добра енергийна плътност, осигуряваща 1000 км пробег, с много по-добро охлаждане и позволяваща бързо зареждане от 10% до 80% в рамките на 10 минути. Ако наистина още 2023 се появи такава технология и то масово навлизаща при опредени марки коли, това ще промени тотално пазара на автомобили. Ето една статия по темата:
Ето и едно скорошно видео по темата, от което аз научих за тази новина:
Батерии
Публикувано на: 02 Юли 2022 19:12
от OVI
Monster написа: ↑01 Юли 2022 20:52
големите световни производители - китайците CATL
Понеже ги следя с интерес, КАТЛ този анонс го бяха направили миналата година, и трябваше април'2022, да представят готовите батерии, в серийно производство. Но го отложиха, някакви проблеми имаха.
Само го споменавам, защото не е прецедент...
И аз ги чакам тези 1000-километровите с буйна страст, но моето условие е да постигат това разстояние при -20°С и магистрално каране... Ще трябва още да се понапънат...
Батерии
Публикувано на: 09 Ное 2022 23:06
от vfr800
ufer написа: ↑08 Ное 2022 11:04
И аз ги чакам тези 1000-километровите с буйна страст, но моето условие е да постигат това разстояние при -20°С и магистрално каране... Ще трябва още да се понапънат...
Те и сега могат да ти направят 1000км без проблем. Въпроса е, че ще ти трябва 150Kw батерия. Няма проблем, но няма да има търсене. В момента всичките са в диапазона 400км, изключваме тесла , защото там целевия пазар е в щатите. Погледнато реално много малко са хората , които се качват на колата в София и слизат в Бургас. Обикновено има пуш паузи , тоалетна паузи и т.н. При Fast charge такава пауза за 15 мин е достатъчна да вдигне батерия с 30%. Т.е реално с това , което е на пазара в момента с една такава пауза ще стигнеш в Бургас Целта на новата технология не е увеличаване на пробега,а намаляване на разходите. Една такава батерия ще бъде по-лека , по-малка и респективно по-евтина. Няма да ви увеличат пробега , ще намалят разходите,а цената за вас ще си е същата , ако не и по-висока............ все пак ползвате нова "модерна" технология ;)
Батерии
Публикувано на: 10 Ное 2022 08:16
от ufer
vfr800 написа: ↑09 Ное 2022 23:06
много малко са хората
Това е проблемът! Аз съм от тези "маймуни"... Преди доста години си направих един глупав "рекорд" от 1600 км за 21 часа, като бях спирал само на граници, зареждане и малка нужда, че бях и спрял дори цигарите... Моята цел е да си зареждам батерията в къщи, да отида до София, да си свърша работата - градско и да се върна в Бургас, за да заредя пак у дома... Просто иначе няма да ми излезе сметката. Токът ще става още по-скъп в бъдеще, особено пък на зареждащите станции, дори съотнесен към сегашните цени на дизела и бензина още ще увеличи разходите на домакинствата и бедните ще трябва да забравят за колите, а пък като добавим и войната... не искам повече да мисля...