Батерии
- BOz
- Мнения: 4294
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 108 пъти
Батерии
Значи за теб голяма кола дизел, с малък двигател, за да може да минаваш и над 1500 км. с един резервоар. Всеки продукт си има феновете, спрямо предимствата и недостатъците му.
Аз лично предполагам, че не всеки ден пътуваш по пътя Бургас-София-Бургас, за да ти трябва такова нещо с 1000 км. пробег. Ако е от време на време, не ти пречи да дадеш малко повече пари в София, за да си заредиш колата на обществена станция. 20-30 лв. отгоре надали ще те бутнат ако си се изръсил вече 100к за автомобил.
Аз лично предполагам, че не всеки ден пътуваш по пътя Бургас-София-Бургас, за да ти трябва такова нещо с 1000 км. пробег. Ако е от време на време, не ти пречи да дадеш малко повече пари в София, за да си заредиш колата на обществена станция. 20-30 лв. отгоре надали ще те бутнат ако си се изръсил вече 100к за автомобил.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- ufer
- Мнения: 2600
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Батерии
Волф, принципът може да бъде и субективен, индивидуален... Така че моят личен въпрос на принцип може да е различен от принципите на другите хора... Моят проблем - ако трябва да пътувам примерно 3 часа, а да зареждам 2 часа, или дори един, не ме устройва. Инфраструктурата у нас все още не предлага големи перспективи...
- slowtraveler
- Мнения: 4930
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 143 пъти
Батерии
Аз се плаша ако се появят повече електрички Познай какъв панаир ще настане на зареждачките
Вчера ми се обади съученик, дето имал записан тест-драйв на електрическия Мустанг та да отида с него да го тестваме За съжаление бях зает точно по това време и не можах, ама след това пихме кафе та поприказвахме... Пробвал почти 500-те коня - около 27кВтч/100км Ама батерията 88кВтч - не падала засега. Врътнал почти 100км по магистралата, в града и т.н.(в града - логично разходът почнал да спада ...
Говорихме и за зареждането. Със съдружниците си направили соларен парк 200кВт, та щял да си я зарежда на работа
Съдружниците му вече били с електрички, та и там сигурно ще има конкуренция
Вчера ми се обади съученик, дето имал записан тест-драйв на електрическия Мустанг та да отида с него да го тестваме За съжаление бях зает точно по това време и не можах, ама след това пихме кафе та поприказвахме... Пробвал почти 500-те коня - около 27кВтч/100км Ама батерията 88кВтч - не падала засега. Врътнал почти 100км по магистралата, в града и т.н.(в града - логично разходът почнал да спада ...
Говорихме и за зареждането. Със съдружниците си направили соларен парк 200кВт, та щял да си я зарежда на работа
Съдружниците му вече били с електрички, та и там сигурно ще има конкуренция
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 467
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 67 пъти
Батерии
Няма смисъл да го мислите прекалено Дори и на теория няма как всички автомобили да са с батерия. Изкопаемите горива ще си ги има още много дълго време, но няма да има вече V8 ULEV като в Америка. Как точно V8 се вписва в Ultra Low Emission Vehicle никой не разбра .....освен производителя и министерство на транспорта. Това ще се промени и е напълно нормално няма как кола с разход 20/100 да е Евро 6 или еквивалента на ULEV , просто няма логика. Виж един три цилиндров турбо бензин е съвсем друга работа, дизел не коментирам и той може да е "еко", ама много ги пипат и дори и смахнатия европеец разбра , че с бай ганя няма как да се справи. DPF мипи еф изчезва в секундата, в която изтече гаранцията , за ад блу дори не коментираме, те половината от тия системи и гаранцията не може да добутат ........за справка пежо.... там ад блу дюзата върви с казана.......иди, че разбери защо. Проблема е, че примерно VW E-up струва 50К а нормалния Up е 25К . Тази малка кола с 1.0 мотор 25К в гориво.....са много над 100К километра и то , ако броим , че тока е без пари, а той не е.........
- Filbor
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 24 пъти
Батерии
https://www.investor.bg/a/447-analizi/3 ... sposobnostНовата химия при батериите е тук, но остава въпросът с икономическата жизнеспособност
Все повече стартъп компании търсят начини да намерят алтернативи на вече наложилите се батерии, в опит да предложат нещо по-надеждно и по-евтино
- Filbor
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 24 пъти
Батерии
BMW ще произвежда твърдотелни батерии на Solid Power
https://ir.solidpowerbattery.com/static ... 2d0bebe801
Silicon Based Anodes
Lithium Metal Anodes
Sulfide Solid Electrolytes
https://ir.solidpowerbattery.com/static ... 2d0bebe801
Silicon Based Anodes
Lithium Metal Anodes
Sulfide Solid Electrolytes
- Filbor
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 24 пъти
Батерии
Направих си Соленоводна батерия. Основата на батерийната клетка е пластмасова кофичка от изядено кисело мляко . Елетролитът е солена вода. Примерно на 100 грама се слагат 4 чаени лъжици сол. После единия електрод е медна жица с дебелина 1 мм. Той е увит в хартия от домакинско руло. След това върху него алуминиево фолио. Алуминия и медта да не се допират разбира се. И какво се получава: Напрежение 0.5 до 0.6 волта. Правия ток (DC) започва малко по-високо, но после става по-стабилен на 0.2 милиампера. Може би има много йони в началото до метала и те веднага се залепят за него и дават по-висок ток, а после започва да спада. Значи мощността на такава батерия с 10 см медна жица е 0.1 миливата.
Значи ако искам да захраня нещо на 100 вата ще ми трябва 100 км медна жица с дебeлина от 1 мм Пробвах цинк вместо алуминий и тогава напрежението е между 0.7 и 0.8 волта. Това доказва защо променливия ток на Тесла е победил правия ток на Едисон.
Значи ако искам да захраня нещо на 100 вата ще ми трябва 100 км медна жица с дебeлина от 1 мм Пробвах цинк вместо алуминий и тогава напрежението е между 0.7 и 0.8 волта. Това доказва защо променливия ток на Тесла е победил правия ток на Едисон.
- Прикачени файлове
-
- Соленоводна батерия 01.jpg (83.91 KiB) Преглеждано 4236 пъти
-
- Соленоводна батерия 02.jpg (97.93 KiB) Преглеждано 4236 пъти
-
- Соленоводна батерия 03.jpg (110.04 KiB) Преглеждано 4236 пъти
-
- Соленоводна батерия 04.jpg (101.77 KiB) Преглеждано 4236 пъти
Последно промяна от Filbor на 17 Яну 2023 17:01, променено общо 1 път.
- Filbor
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 24 пъти
Батерии
Мислех, че ще ми предложиш нещо от цинк и мед, а то кредити
А преди това наистина пробвах други опити. Дори с урина за електролит и даде 0.4 волта. Така, че ако на път се прецака някоя клетка на батерията, тогава отваряш, пикаеш вътре, затваряш и тръгваш
Ето предишен опит. В основата има цинков цилиндър. Той увит в хартиено тиксо. После меден цилиндър (2 медни муфи едно върху друго). После пак хартиено тиксо. След това се редуват алуминиево фолио, хартиено тиксо, медна жица, хартиено тиксо и т. н. Медните елементи се свързват заедно, както са свързани цинковата сърцевина и алуминия, за да се получи по-голям ток. Използвах 10 метра медна жица и за нула време свърши, заедно и с хартиеното тиксо, но то беше под полoвината останало на ролката. Оставих го за една нощ, за да попие електролита от солената вода в хартиеното тиксо и накрая е това: 0.75 волта + 50 милиампера ток:
- Прикачени файлове
-
- Соленоводна батерия 05.jpg (79.81 KiB) Преглеждано 4201 пъти
-
- Соленоводна батерия 06.jpg (128.1 KiB) Преглеждано 4201 пъти
-
- Соленоводна батерия 07.jpg (119.57 KiB) Преглеждано 4201 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта