Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
BOz
Мнения: 4292
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?

Мнение от BOz » 30 Яну 2023 12:42

Corolla_E12_hs написа: 30 Яну 2023 12:31 Турска Тойота, японска Тойота и английска Тойота са 3 различни автомобила, които изглеждат еднакво, движат се еднакво, но се чупят различно ;)
И ти потвърждаваш, че е важно къде се произвежда, а не за къде се произвежда.
Никой няма да ти прави Тойота за България и Тойота за Германия, като идват от един и същ японски завод.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4928
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?

Мнение от Hursa » 30 Яну 2023 12:48

Клиента може да следи, но производителя разбира се не знае smile.gif
► Виж съдържание
Королата ми дойде с малки етикетчета - налепени на различни места (странно, че залепеното на "акуловата" перка - стърчи, но още не се е отлепило, дори при миене) - на които пише/ше В2. Вероятно да не объркат - на автомобила за Bulgaria да сложат съответните "вторични" части smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Corolla_E12_hs
Мнения: 401
Регистриран на: 17 Юни 2015 21:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 18 пъти

Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?

Мнение от Corolla_E12_hs » 30 Яну 2023 20:56

BOz написа: 30 Яну 2023 12:42
Corolla_E12_hs написа: 30 Яну 2023 12:31 Турска Тойота, японска Тойота и английска Тойота са 3 различни автомобила, които изглеждат еднакво, движат се еднакво, но се чупят различно ;)
И ти потвърждаваш, че е важно къде се произвежда, а не за къде се произвежда.
Никой няма да ти прави Тойота за България и Тойота за Германия, като идват от един и същ японски завод.
Точно така е, важно е къде се произвеждат, но заводът не е само японски.
Аурисът ми е английски, Королата е турска. И двете купувани от БГ, не са внос 2-ра ръка.
Лексус NX се прави в Япония, обаче за Америка се прави в ... Канада.
Освен това има заводи и във Франция, Португалия, Чехия, Полша, САЩ и Мексико.

In fact, 8 out of 10 Toyota cars sold in Europe are built at one of our European production centres, too. 

We have six vehicle plants, located in France (Yaris), the UK (Corolla), Turkey (Toyota C-HR and Corolla), the Czech Republic (Aygo), Russia (Camry and RAV4) and Portugal (Land Cruiser for export). We also have engine and transmission manufacturing facilities in Poland and the UK. Not only do these supply local markets, but they also produce vehicles that are exported around the world. 
източник:
https://www.toyota.ie/discover-toyota/m ... ufacturing

На друго място, пак в сайт на Тойота(https://www.toyota-europe.com/about-us/ ... ing-plants), пише 8 от 10 Тойоти за Европа са си правени 100% в Европа.

С 2 думи, Тойота за Европа си е правена в Европа в 80% от случаите. Останалото от Северна, Южна Америка и Япония.
Като знаем манталитета на народите, които произвеждат въпросните коли, със сигурност има разлика в качеството, разбира се отговарят си на Тойота стандартите. Просто има народи, които недоглеждат, има и педанти. Едва ли някой гледа , че българин си е поръчал и му пълнят вратите с кравешка тор. Но е факт, че колите за различните държави предлагат различни пакети екстри, понякога цветове, има разлика в качеството на боята и интериора, съответно и в цените.
За Камри в БГ предлагат пепелник, в Испания не. В Испания има поставка за таблет, в БГ няма. В БГ искат 531 лв за стелка за багажника, в Испания искат 65 евро... Винаги ще има разлики, въпрос на късмет дали работниците са били съвестни или не.
Имам познат в завод на Шкода, един нов работник там успя да спре поточната линия, защото изрязал твърде много дръжките на тавана и като ги сложили и веднага се откъсвали. Е, 120 коли по-късно го разбрали, ама са го хванали. А има и вариант да не го усетят това, ако качествения контрол се е напил :D

Аватар
itzoa
Мнения: 311
Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
Местоположение: Габрово
Автомобил: Yaris Cross Hybrid
Благодарил/а: 49 пъти
Получена  благодарност: 37 пъти

Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?

Мнение от itzoa » 30 Яну 2023 21:57

Corolla_E12_hs написа: 30 Яну 2023 20:56 източник:
https://www.toyota.ie/discover-toyota/m ... ufacturing
На друго място, пак в сайт на Тойота(https://www.toyota-europe.com/about-us/ ... ing-plants), пише 8 от 10 Тойоти за Европа са си правени 100% в Европа.
Втория ти линк е по-точен, първия е за Ирландия, които не ги касае много къде се прави Яриса да речем, а се вижда, че се прави и в Чехия, а най-забавното е че двигателите са в Полша и UK, но Uk предполагам е само за десните волани, защото може да има малко разлика там. Другите модели там идват най-вероятно от Япония.
Така че реално караме Полско-Френски или Полско-Турски или Полско-Чешки автомобили, но с Японска технология, което не е за подценяване все пак. И аз имах Мицубиши сглобено в Холандия, с двигател на Рено, ама всичко останало (трансмисия, турбо и прочие) си беше японско и не се трошеше колкото Рендетата :) Всъщност единственото нещо, което се предаде първо и се счупи (друго не ми се е чупило) беше точно двигателя :D

OVI
Мнения: 230
Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
Местоположение: Sofia
Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
Благодарил/а: 13 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?

Мнение от OVI » 31 Яну 2023 00:04

victorg написа: 29 Яну 2023 20:06 Отделно е с някакъв автоматик, който напрактика сигурно предоставя повече удоволствие от Е-CVT-то, но колко е надежден е друг въпрос.
Добави и двата съединителя в АСК, които вярно, изкарват доста километри преди нужда от смяна, но и на тях им идва времето за обслужване.
Миналата година по това време, когато избирах какво да купя тествах и Тусон и Кона (с 1.6 затурбен двигател). Преди това изгледах десетки ревюта/клипове с тестове и изчетох още повече. Хюндай ми няха в short list-а, защото 12 години карах СантаФе (2.7 бензин, автоматик, full time 4x4)- най-любимата ми и безпроблемна кола от всички, които съм притежавал, и логично първо преслушах тях.

И Тусон-а и Кона-та обаче имаха доста негативни мнения покрай тази им АСК и въпросните съединители. Дори за относително кратки пробези извън нормален път бързо прегрявали, и още преди електрониката да светне червените предупредителни лампи по таблото се усещала миризма на феродо. С Тусон-а не посмях да вляза в преспите, че не бях сигурен дали ще успея да го извадя от там, ако закъса, но на Кона-та стигнах до етапа "спри за малко, да си почина". Говорим без ексцесии и зверско напъване, просто няколко кръгчета по поляните под околовръстното на Кръстова вада. А такъв е и пътя до вилата- като изляза от асфалта, следват 6 км. офрууд.

OVI
Мнения: 230
Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
Местоположение: Sofia
Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
Благодарил/а: 13 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?

Мнение от OVI » 31 Яну 2023 00:11

Hursa написа: 30 Яну 2023 00:10 могат да произведат второкачествен автомобил, съобразно "вкусовете" в нашата страна.
Съмнява ме да пренстройват поточната линия според страната, за която ще произвеждат съответния автомобил- бройките за България са доволно малко, че да се занимава някой с подобни "далавери".

Hursa
Мнения: 4928
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?

Мнение от Hursa » 31 Яну 2023 09:50

Какво трябва да и се пренастройва на "поточната линия" за да монтират по-евтини второкачествени елементи? Вижте - далеч не всичко е заредено в машините и се монтира автоматично. Нима мислите - че производствените машини в европейските и американските заводи, се различават от японските (на същия производител) - предполагам са еднакви (до голяма степен, дори в по-новите заводи вероятно са по-съвършени - и тези по-нови са евентуално в европейските). И въпреки това има видими разминавания - с милиметри, както показва клипа - това в техниката е огромно разминаване. Но това са видимите с "просто око" разлики, външните. А не видимите, вътрешните? И където точността е микронна.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4292
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?

Мнение от BOz » 31 Яну 2023 11:14

Corolla_E12_hs написа: 30 Яну 2023 20:56 С 2 думи, Тойота за Европа си е правена в Европа в 80% от случаите. Останалото от Северна, Южна Америка и Япония.
Добре де. И каква ти е версията за Корола, която я купуваш в България и такава, но купена от Германия? Ще спираш поточната линия, ще я пренастройваш, което отнема месеци, за да пускаш 2 различни коли? Една за Юрген, а другата за Иван.
Corolla_E12_hs написа: 30 Яну 2023 20:56 има разлика в качеството на боята и интериора
Ако може пример как боята на Тойотите за България са да кажем 40 микрона, а за Германия 80.
Не знам как ги мислите тези неща, честно. Явно не сте влизали в такова предприятие, за да видите как върви един производствен процес.
Ако оставите усещането, че винаги ни прецакват, ще живеете много по-добре. :thumbsup:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
iovkito
Мнения: 2841
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?

Мнение от iovkito » 31 Яну 2023 12:19

Моите тойоти не знам за кой пазар са правени, но ми се струва, че ще излязат по-здрави и по-малко ръждиви от западните. tooth.gif Имам и един бус, рено трафик - 92г, който няма и една точица ръжда, купуван чисто нов тук. По пътищата вече няма такива, защото всички, които бяха внос, изгниха напълно и се скъсаха купетата. Разлика в боята няма, но в химията по пътищата за зимно обработване, определено има.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Hursa
Мнения: 4928
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?

Мнение от Hursa » 31 Яну 2023 12:24

Каква пренастройка? Двигателя автоматично ли го монтира "линията"? Окачването? Вратите? Пласмасорията от вън или вътре? Полуавтоматично може да се нарече, но не и автоматично. И не могат да се поставят на автомата за подаване на детайла - второкачествени такива? Могат да зададат на "боядисващия робот" различен "цвят" в зависимост от поръчката - а не могат да зададат два слоя вместо 4 например smile.gif, самия факт - че искат различна цена за различните "цветове" - означава, че оценяват различно качеството им.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

OVI
Мнения: 230
Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
Местоположение: Sofia
Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
Благодарил/а: 13 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?

Мнение от OVI » 31 Яну 2023 14:19

Hursa написа: 31 Яну 2023 12:24 подаване на детайла - второкачествени такива?
Както писа и BOz по-горе- айде стига градски легенди, моля! Ако имате доказателства и/или обективни факти, които да показват, че влаганите детайли/материали в производството на коли (Тойоти) предназначени за българския пазар, са наистина с по-ниско качество от тези, преднанзначени напр. за Германия- дайте да ги видим. Вероятно първо трябва да дефинираме какво е "по-ниско качество", а преди това пък трябва да имаме "еталонно качество", спрямо което да оценяваме "по-ниско/по-високо"... Сам разбираш, че тук отваряме такова поле за субективни "разсъждения", че можем да откараме до пенсия (на мене ми е близо smile.gif ).

Самото допускане, че се произвеждат части с I качество, които се влагат в коли за напр. германския пазар, и има части II качество, предназначени за напр., българския пазар, това означава, че за производството им (не зависимо дали Тойота си ги произвеждат сами, или нещата биват доставяни от под-изпълнители и външни доставчици) трябва да се преконфигурират поточните линии и технологични процеси, но на друго място. Може ли да се прави- да, може. Но дали се прави? Заслужава ли си?
Трябва спестяването от пониженото качество на компонентите/материалите да е много по-голямо от цената за "превключване" на потчните линии, и да, трябва да има нужда от съответния обем (количества), заради които изобщо да се заема някой с подобно упражнение.

И не на последно място, трябва много добре да е пресметнат риска спестяването от II качество компоненти/материали да бъде "изядено" от бъдещи сервизни заявки в периода на фабричната гаранция на крайното изделие.

Corolla_E12_hs
Мнения: 401
Регистриран на: 17 Юни 2015 21:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 18 пъти

Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?

Мнение от Corolla_E12_hs » 31 Яну 2023 14:24

BOz написа: 31 Яну 2023 11:14 Ако оставите усещането, че винаги ни прецакват, ще живеете много по-добре. :thumbsup:

Тук са обяснени за новия Лексус NX. Не са огромни разликите, но има видими такива. В коментарите някои пък казват, че имат проблеми с техните бройки правени в Япония. Случва се.

Ето за Рав4, отново Канада срещу Япония. Ако намеря за европейски завод ще пусна и него. Винаги има разлики, въпрос дали искаш да ги забелязваш или не.


Просто има толкова много доставчици с разлика в ресурсите и работници в процеса, че различните смени правят различни коли и това създава впечатление, че си взел кофти бройка. Просто наблюдения, които е добре хората да ги знаят. Както има разлика в асфалта и технологията в БГ, в Австрия и Германия, така има разлика и в храните, колите и дори дрехите. Ако някога си пазарувал от немски магазин дрехи и после същото го купиш в България, същата марка и модел - да, има дебела разлика в качеството.
Много добър пример е и Тесла - Китайските им коли са абсолютно перфектни, докато произведение в Америка са с огромни дефекти и качеството е наполовина от китайските коли. В момента в Европа повечето бройки са китайски, вече има и немски бройки, за тях още не съм гледал отзиви.
Не е въпрос на прецакване, въпрос на ориентиране е. Като мога да поръчам кола с по-добри екстри за същите пари, защо да не я поръчам? Възможности има много, въпрос човек доколко е ориентиран.

Hursa
Мнения: 4928
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?

Мнение от Hursa » 31 Яну 2023 14:35

Какво преконфигуриране? Вярвате в абсолютната автоматизация на производството - след като е толкова автоматизирано, нима то не може да е конфигурирано да произвежда детайли, както с по-качествени материали, така и с по-нискокачествени, евтини материали, съответно с по-занижени критерии, за да е значително по-евтино, дори с по-нисък разход на енергоресурс. Като това превключване, дори може да е автоматизирано в зависимост от материалите, които се подават - никакво преконфигуриране. И разбира се, че не всичко се произвежда от тойота за техните автомобили. И разбира се - това евтино производство няма да е само за България. Другите балкански страни едва ли са облагодетелствани. Дори Турция. Цяла Индия - може би също, както и други азиатски по бедни страни. А и много страните в Африка, Южна и Централна Америка.
Последно промяна от Hursa на 31 Яну 2023 14:49, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

OVI
Мнения: 230
Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
Местоположение: Sofia
Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
Благодарил/а: 13 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?

Мнение от OVI » 31 Яну 2023 14:48

Hursa написа: 31 Яну 2023 14:35Вярвате в...
Да, явно въпросът е религиозен- опира до вяра, а не до обективни факти. Ти 'вярваш', че за определени пазари се влагат компоненти с по-ниско качество, от колкото същите компоненти, но предназначени за други региони/пазари. Може да е така, но може и да не е така. За това писах- дай да дефинираме изходните понятия, и тогава да сравняваме, мерим, теглим и пр.

Hursa
Мнения: 4928
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?

Мнение от Hursa » 31 Яну 2023 14:58

Не е до вяра в случая. Но може да е така - след като си позволяват, на нашия пазар, при това част от "евросъюзния" - да продават по-нискокачествени хранителни продукти (дори при медикаментите и ваксините имаше такива скандали). А при храните, от които пряко зависи здравето ни - контрола би трябвало да е в пъти по-строг, изискванията би трябвало да са в пъти по-завишени. Та какво може да е при стоките, за които няма такива строги изисквания. Иначе - и аз се надявам - качеството на автомобилите, предлагани у нас да не е по-ниско. Но за да мерим и теглим - трябва да можем да закупим поне по 2 3 случайни бройки от еврозападния и балканския пазар. Ето - съседа взе, има колеги - живеещи и закупили автомобилите в Германия и други части на Европа - да видим кои имат и ще имат повече оплаквания.
Последно промяна от Hursa на 31 Яну 2023 15:10, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта