veni написа: ↑06 Апр 2022 13:50
Когато запаля колата оборотите се колобеят в рамките на 5 секунди между 2000 и 2500 оборота и след това се закрепват на 2200 оборота за приблизително 5 минути
Коя година е Королата?
Авенсис Т25, 12.2005, 1ZZ-FE (1.8VVT-i):
Преди да си адресирам всички течове на вакуум на двигателя и да изчистя дросела, палеше на около 900-1000 оборота и "хълцаше", докато стопли, на моменти се опитваше да изгасне.
Измих дросела - започна да пали на топло на около 1400-1600 оборота. На -10 запалва на около 1800-2000, държи ги около минута и постепенно започва да ги сваля докъм 1200-1400. В диапазона 1400-1600 стои около 2-3 минути в голям студ. В момента на 10-15 градуса, минава през тях "транзитно" и остава на около 1200-1400 докато отлепи стрелката до първото деление.
5 минути на 2000-2500 оборота ми се виждат много.
Изчистете дебитомера, измийте дросела, сменете му гарнитурите, минете през обучението на дросела и вижте дали ще има промяна.
Закачете я на диагностика, и си погледнете на напълно загрят до работна температура двигател, на празен ход с какви стойности са Short Fuel Trim и Long Fuel Trim стойностите. При липса на загуба на вакуум и добре работещ двигател, стойностите трябва да се въртят в границата на 0 до -1 и не повече от 1.
Писал съм какво и как съм пипал тук:
viewtopic.php?t=34041&start=105
Давам ви примерни графики на моят автомобил (засега не бих казал че е 100% изряден) и на такъв с една камара напукани маркучи( + газова уредба, и премахнат катализатор):

- Screenshot_2022-01-06-20-39-25-208_com.obd2.elmscantoyota_1.jpg (369.08 KiB) Преглеждано 2270 пъти

- Screenshot_2022-01-13-20-34-01-158_com.obd2.elmscantoyota_1.jpg (325.99 KiB) Преглеждано 2270 пъти