Страница 1 от 3

Avensis T27 2.0 Valvematic AT 2010 - Кит за омасляване на клапани ?

Публикувано на: 15 Мар 2022 10:31
от toav
Здравейте, колата е 2010 година, 2.0, автоматик. При слагане на газова уредба има ли нужда от кит за омасляване на клапаните.

Avensis T27 - кит за омасляване на клапани

Публикувано на: 16 Мар 2022 14:19
от chukich
:thumbsup: Слагай

Avensis T27 - кит за омасляване на клапани

Публикувано на: 16 Мар 2022 17:54
от plamen7337
И на мен ми предстои монтаж на газова на същия двигател. И аз се чудя за кит за омасляване на клапаните дали е задължително. Нека който е монтирал да каже дали е слагал или не. Благодаря!

Avensis T27 - кит за омасляване на клапани

Публикувано на: 16 Мар 2022 21:29
от mirott
Не е нужно. Нужен е кадърен монтаж и правилни настройки.

Avensis T27 - кит за омасляване на клапани

Публикувано на: 26 Юли 2022 17:50
от too_good
Колеги, монтирахте ли газови уредби и кит за омасляване на клапани? Отзиви? Какво ви посъветваха в сервизите?

Avensis T27 - кит за омасляване на клапани

Публикувано на: 26 Юли 2022 18:19
от ufer
Това е вечният въпрос за газовите инсталации. Ще споделя само моите опасения, защо бих бил против, без да препоръчвам, каквото и да било. Доколкото знам, това масълце се пуска във всмукателния колектор и смазва де факто само всмукателните клапани. Дотук добре, ама какво става с изпускателните? Те не само че не се смазват, ами вероятно се нагряват допълнително, тъй като и това масълце изгаря в камерите. Ами ако се настрои системата с по-обилно смазване и като се вземе предвид дебелината на съвременните клапани, какво термично натоварване ще се получи при тях? Ако са едновремешните дебели клапани, вероятно това не би бил сериозен проблем, но при тези тънките е само въпрос на време да прегорят. А сервизите много биха се радвали, че ще имат работа и с удоволствие препоръчват монтаж на тези китове... :thumbsup:

Avensis T27 - кит за омасляване на клапани

Публикувано на: 27 Юли 2022 06:11
от mirott
ufer написа: 26 Юли 2022 18:19 смазва де факто само всмукателните клапани
Аз много пъти съм питал сега пак-как се смазват? Някой има ли обяснение?!

Avensis T27 - кит за омасляване на клапани

Публикувано на: 27 Юли 2022 08:54
от ufer
Ами просто е... Горивовъздушната смес от всмукателния колектор увлича това фино масълце и през портовете на главата отива към всмукателните клапани, като леко им смазва стерженчетата, тарелката и леглата, а като се отвори клапанът, влиза в горивната камера, където е ясно какво става... :thumbsup:

Avensis T27 - кит за омасляване на клапани

Публикувано на: 27 Юли 2022 12:18
от Hursa
А как се смазват клапаните на бензиновите двигатели с директно впръскване?

Avensis T27 - кит за омасляване на клапани

Публикувано на: 27 Юли 2022 13:33
от mapamop
Hursa написа: 27 Юли 2022 12:18 А как се смазват клапаните на бензиновите двигатели с директно впръскване?
На 1ZZ-FE, 1AZ-FSE - картерната вентилация и вентилацията на капака на клапаните набиват през 2 широки маркуча маслени пари директно през входящия колектор върху клапаните.

Avensis T27 - кит за омасляване на клапани

Публикувано на: 27 Юли 2022 13:37
от Hursa
Но имат маслени сепаратори, предполагам. А маслените пари - защо точно върху клапаните да кондензират? И когато минават на газ, режат ли я тази вентилация smile.gif

Avensis T27 - кит за омасляване на клапани

Публикувано на: 27 Юли 2022 14:59
от mapamop
Не мисля че кондензират, поне на моя двигател направо си се вкарват през колектора върху клапаните. Не съм вадил главата да я гледам, но самите клапани си бяха прилично заляти с маслен клей отгоре.
Газта няма ефект върху вентилацията мисля. Там играе картерното налягане и горе в главата не знам кое избутва парите. За картерните газове има един клапан, който им пречи да се върнат към картера, вакуума от мотора ги засмуква, и като се запуши клапана газовете не отиват никъде - просто издухват гарнитурата на капака на клапаните или излизат през капачката (което го намерят че е по-слабо).
Не претендирам да съм съвсем точен - това ми изглежда от това което съм видял на моят двигател.

Avensis T27 - кит за омасляване на клапани

Публикувано на: 31 Юли 2022 13:32
от Двигателист
mirott написа: 27 Юли 2022 06:11
ufer написа: 26 Юли 2022 18:19 смазва де факто само всмукателните клапани
Аз много пъти съм питал сега пак-как се смазват? Някой има ли обяснение?!
Принципно стеблата се мажат с известно количество масло, което преминава от главата през уплътнителя горе. Седлата не се мажат, или поне не е необходимо. Да, маслени пари идват от вентилацията на картера, но това не означава, че ако изведете вентилацията директно в атмосферата ще им стане нещо на клапаните.

Колкото до дбавките от типа на флашлюб, първо, при тях не става въпрос за пълнителните клапани, а за изпускателните. Според мен, без да твърдя, че съм прав, става въпрос за „мазане“, подобно на вторичния ефект, който се наблюдаваше от оловния тетра етил в бензина, навремето. Предполагам, че има някаква метал съдържаща добавка (съединения на калий, натрий, не знам...), която се отлага по седлото на изпускателният клапан и нямалява стреса в тази зона, респективно износването на двойката (потъване). На всеки е ясно е, че течната част от продукта (предполагам минерални масла, керосин и подобни), няма какво да смаже след работния процес, защото от него да остане най-много някоя сажда.

Единственото притеснително е, ако разбира се се изполват метал съдържащи добавки, как те се разбират с катализатора и дали не отравят активната му част.

Някой, който използва такава система може ли да сподели какъв е всъщност разхода? Литър на 3000 км?

Avensis T27 - кит за омасляване на клапани

Публикувано на: 06 Сеп 2022 10:40
от solun
До колкото съм чул и чел по въпроса с омаслителя - функцията му не е буквално да маже, макар това да е първата аналогия която правим като чуем думата "омаслител" или Flash lube.
При горенето си газта нагрява (поради ред особености при LPG ) изпускателните клапани и леглата им , а при горенето и на маслото от Flash lube щяла да се понижи температурата в цилиндъра и от там да се избегне прегарянето на двойката клапан/легло. Т.е. целта на това устройство с маслото е горене в определен синхрон с газта и в резултат по-ниска температура в момента на изпускане на газовете през клапаните.
Ако вземем под внимание, че някои от тези системи не могат точно да се прецизират кога, как, по колко масло да пускат, то за мен остава загадка каква е ползата им (задавал съм въпроса и на газаджии - всеки различно интерпретира нещата и то мнения в двете крайности ...... от хора дет трябва да им поверим колите си зада им сложат Г.И. или да го обслужат).

Avensis T27 - кит за омасляване на клапани

Публикувано на: 06 Сеп 2022 17:21
от Rocky112
Когато слагах АГУ-то се допитах до газаджията за тази система на смазване. Отговори ми, че преди имал тойота камри(по спомен) и му се запушил катаризатора от нея. На моята след 3800-3900 оборота на всеки 4ти такт се впръсква бензин.