Страница 1 от 4
Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали
Публикувано на: 27 Фев 2022 22:55
от bonev
Колеги, вкарах се в голяма драма с колата - Авенсис Т27 2.2 автомат! След обслужване - масло и филтри, колата стигна до нас и няколко дни не беше карана. След това трудно запали и докато товарех багаж след около 5 мин. загасна и до там. На следващият ден дойде майстора и след малко мъка я запали с помощта на стартов спрей като няколко пъти гасна и пак я стартирахме. Накрая запали и стигнахме до сервиза без никакви проблеми. Започнал е от проверка на горивния филтър - бил отново мръсен !? След това каза, че ще свали дюзите за проверка при негов човек, която показала, че всичко им е ОК, даже бил чистил с ултра звук!? Дотук добре, но пак няма палене и колата работи супер зле. Направо му казах да сваля резервоар и да търси от там причината за бързото цапане на горивен филтър и лоша работа на двигателя. Вътре се оказало страшна смрад с някакви косми и слуз

- от резервоара.jpg (899.08 KiB) Преглеждано 2507 пъти
Дотук добре, но колата пак не ще да пали. Казах му да сваля SCV клапана , за да се прочисти , ако може ... идеята ми беше да отмятаме една по една причините.

- SCV след сваляне.jpg (607.4 KiB) Преглеждано 2507 пъти
Каза, че този не се разглобявал и поне с компресора го е продухал. Ефект отново никакъв ... трудно палене и след това пак загаснала и нямало палене.
Тук вече му казах, че по принцип дюзите би трябвало според мен да се закачат направо на стенд с колата, за да се види какво се случва по време на работа (поне така съм чувал). Оказало се, че две от дюзите били заминали . Казах му да спре докъдето е стигнал и ще го мисля ... та молбата ми е някой да даде акъл по тези стъпки до момента какво може да се случва с тази кутия на Пандора

Верига ли да е разминала, дюзи ли да са наистина ...

Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали
Публикувано на: 27 Фев 2022 23:49
от gena_bs
Имаш ли вяра на този сервиз? Защото това ми намирисва на някаква измама.
Как така изправна кола след смяна само на масло и филтри ще получи две повредени дюзи?
Аз, доколкото знам, ултразвукът е последната стъпка преди смяната им с нови. А пиезо (ако не греша на DCAT са такива) направо ги разрушава.
Ти беше ли при обслужването и свалянето на дюзи и резервоар?
Тези боклуци и аз мога да ти ги демонстрирам как уж са извадени от горивната система.
Освен това, ако са сменени твоите дюзи с някакви чужди (дори и да са изправни), не трябва ли да се въведат параметрите им в компютъра? В противен случай се получава точно твоя проблем.
Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали
Публикувано на: 28 Фев 2022 07:22
от bonev
Точно това с дюзите ме съмнява (в смисъл,че където да ги носили,нищо не разбират), а особено ,че им е правен ултразвук, което за пиезото не съм сигурен, че се прави

По принцип имам вяра, защото от много време там правя доста неща... Но това с дюзите..може ли наистина ултра звукът да ги е съсипал? Казах му, че ги имам снимани и ще проверя по номерата какви са им стойностите в норми

Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали
Публикувано на: 28 Фев 2022 10:51
от todorakis
Изчистете резервоара, горивопроводите, горивния филтър и неговия корпус и въобще всички горивни пътища. След това, ако няма промяна са наред скъпите неща. Но тази слуз в резервоара най- вероятно е причинена от бактерии в нафтата.
Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали
Публикувано на: 28 Фев 2022 13:20
от bonev
todorakis написа: ↑28 Фев 2022 10:51
Изчистете резервоара, горивопроводите, горивния филтър и неговия корпус и въобще всички горивни пътища. След това, ако няма промяна са наред скъпите неща. Но тази слуз в резервоара най- вероятно е причинена от бактерии в нафтата.
Почистиха резервоара и уж горивните пътища (което ме съмнява като се замисля). Предполагам ако се разглоби всичко, с компресор или нещо подобно ще може да се надуе

Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали
Публикувано на: 28 Фев 2022 13:37
от memorex
Горивна помпа дава ли гориво до рейката?Ако не ,не бързай с дюзите.Когато дякой от /говорили сме го това/ сензорите не дава сигнал до екуто няма да се отвори scv и нямя да има налягане на горивото в рейката.Много ресно може някой жица към сензор да бъде прекъсната ако не се внимава при дори елементарни манипулации по двгто.
Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали
Публикувано на: 28 Фев 2022 13:53
от bonev
memorex написа: ↑28 Фев 2022 13:37
Горивна помпа дава ли гориво до рейката?Ако не ,не бързай с дюзите.Когато дякой от /говорили сме го това/ сензорите не дава сигнал до екуто няма да се отвори scv и нямя да има налягане на горивото в рейката.Много ресно може някой жица към сензор да бъде прекъсната ако не се внимава при дори елементарни манипулации по двгто.
След обслужването явно нещо се е прецакало, защото бяха оляли целия двигател с нафта и ме съмнява, че някъде може да не прави контакт някой датчик. А над помпата не беше затегнат входа на нафтата и леко сълзеше, освен от там да е омазало надолу някой кабел

Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали
Публикувано на: 28 Фев 2022 15:18
от memorex
По снимката изглежда турбо маркуч пропуска и цапа наоколо.
Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали
Публикувано на: 28 Фев 2022 17:30
от gena_bs
Аз все още не мога да си обясня защо при смяна на масло и филтри излиза проблем с горивната система?
Някой се е учил на твоята кола, но колко трябва да си тъп за да объркаш нещата или целенасочено нещо твое изправно са сменили с повредено?
Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали
Публикувано на: 28 Фев 2022 18:40
от mapamop
На мен ми изглежда че може и да е изпуснала гарнитура на капака на клапаните - траекторията на омазняването е подходяща, няма много сериозно омазняване, и има омазняване по целия ръб на капака на клапаните. Включително има и утаено масло под ЕГР-а / бронята на магистралното окабеляване, особено под капачката за наливане на масло. Това си го мисля, гледайки буксата на ГНП-то, и цвета на маслените наслагвания е еднакъв. Гадая...
Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали
Публикувано на: 28 Фев 2022 22:04
от bonev
gena_bs написа: ↑28 Фев 2022 17:30
Аз все още не мога да си обясня защо при смяна на масло и филтри излиза проблем с горивната система?
Някой се е учил на твоята кола, но колко трябва да си тъп за да объркаш нещата или целенасочено нещо твое изправно са сменили с повредено?
И аз нямам обяснение, досега там са правили може би 3-4 пъти обслужване, но сега не знам какво се е случило и мисля до 1-2 дни да отделя време и да седна там да разгадаем цялата картинка. Засега съм казал колата да стои пред сервиза и да не се пипа - виждам я от офиса и искам да помисля и събера мнения накъде да се насоча, понеже наистина пичовете не знаят какво да правят оттук нататък, а колата така им казах , че няма да тръгне от там докато не се реши всичко
Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали
Публикувано на: 28 Фев 2022 22:07
от bonev
mapamop написа: ↑28 Фев 2022 18:40
На мен ми изглежда че може и да е изпуснала гарнитура на капака на клапаните - траекторията на омазняването е подходяща, няма много сериозно омазняване, и има омазняване по целия ръб на капака на клапаните. Включително има и утаено масло под ЕГР-а / бронята на магистралното окабеляване, особено под капачката за наливане на масло. Това си го мисля, гледайки буксата на ГНП-то, и цвета на маслените наслагвания е еднакъв. Гадая...
имаше омазняване горе от две от дюзите, на които дифтунгите (или както там се казва металното уплътнение) изпускаше, но интересното е, че след смяната се появиха всички тези мазнотии включително и по капака над двигателя

На ЕГР-а имало някакво маркуче, което било леко закъсано и него сменили за всеки случай, но колата беше наред и единствено понякога припалваше трудно и на моменти се задъхваше при големи изкачвания , което мисля, че може да е било от тая гняс в резервоара и все едно не е достигало гориво

и аз гадая вече
Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали
Публикувано на: 28 Фев 2022 22:17
от gena_bs
Те камери в ремонтната зона нямат ли? Или "услужливо" са ги изключили / изтрили записите?
Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали
Публикувано на: 28 Фев 2022 23:25
от bonev
gena_bs написа: ↑28 Фев 2022 22:17
Те камери в ремонтната зона нямат ли? Или "услужливо" са ги изключили / изтрили записите?
'
Камери има, но то са двама човека - баш майстора, който познавам и чирака, който не пипа без да му е казано

Може би наистина е станало някакво мазало или просто някаква съвкупност от натрупани неща са си евали лайката в един момент

Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали
Публикувано на: 01 Мар 2022 08:44
от mapamop
bonev написа: ↑28 Фев 2022 22:07
имаше омазняване горе от две от дюзите, на които дифтунгите (или както там се казва металното уплътнение) изпускаше, но интересното е, че след смяната се появиха всички тези мазнотии включително и по капака над двигателя
Ако са вдигали капака заради дихтунгите или за да могат да извадят дюзите, и не са сменили гарнитурата с нова, е започнала да изпуска. По спомен поне на моят двигател се води консуматив за еднократна употреба и се сменя след всяко сваляне на капака.
Да няма някой маркуч за вакуум който да е компрометиран, скъсан или откачен? Тривиална, но валидна причина да не работи мотора като хората. Кой маркуч и къде - да кажат колегите с дизелите.
На диагностика не е ли закачана - би трябвало да има записани грешки.