Страница 3 от 3

Консервиране на колата отдолу

Публикувано на: 05 Дек 2023 22:06
от Rocky112
FearSoft, устискай до пролетта да станат температурите над 24 градуса, че има времеви интервали в които трябва да се действа. Ако ще слагаш ръждопреоцразувател препоръчвам ти тоз на снимката , защото не се нуждае от миене и шкурене след нанасяне, идеален за кухините на носачите ако решиш там да пръскаш.
Ако ще ползваш епоксидния грунд и да пръскаш задни, предни носачи, "магарета", и където се подсетиш , по добре вземи 2а спрея, че на мен при предните "кокали" изфъщя.
С алкидна боя после ако искаш трупай - става грозно ама кво ти пука.
Правилно си казват ръждата тръгва от вътре! Аз есен, зиме пръскам вътре в носачи и куфини с мъзгочи. Има богат избор на течни литиеви греси и кво ли не. Най съм доволен за сега от спрей за вериги, добре се лепи, устойчива и не събира прах.

Консервиране на колата отдолу

Публикувано на: 05 Дек 2023 22:14
от mapamop
Rocky112 написа: 05 Дек 2023 22:06 Ако ще слагаш ръждопреоцразувател препоръчвам ти тоз на снимката , защото не се нуждае от миене и шкурене след нанасяне, идеален за кухините на носачите ако решиш там да пръскаш.
На кола под година успех да хване ръждопреобразувателя върху още неизсъхналата вакса. В кухините е пълно с вакса, и на нея отгоре само вакса.
За другите кокаляци отдолу е по-възможно поливането с ръждопреобразувател, за да попие в порите от камъчетата, след което боя и мъзгоч.

Консервиране на колата отдолу

Публикувано на: 05 Дек 2023 22:31
от Rocky112
Щом е нова, още по приятно. Хубаво измиване отдоло на водоструйка, обезмасляваш, забърсваш и е приятната част.
На мен ми беше най трудно да ошкуря и почистя.

Консервиране на колата отдолу

Публикувано на: 05 Дек 2023 23:53
от ivan_pop
На моята кола го правя така консервирането: смесвам грес и отработено масло 10W40 и разбърквам добре.Гъстотата я правя да е на средата между греста и маслото, става една идея по-гъсто от боза.След това мажа с четка отдолу колкото ми душа сака.Праговете имат гумени тапи откъм колелетата.Свалям по една тапа от всяка страна и наливам отработено масло там.Връщам тапите на мястото им.Следва драйв по пресечен и неравен терен.Това последното оставя следи от масло по терена, че все изтича от някъде.Не е екологично ама на кой му пука.Това го правя лятото като е жега.
Карм Опел.Искам да припомня, че инжинерите на Опел са измислили ръждата.

Консервиране на колата отдолу

Публикувано на: 06 Дек 2023 21:19
от Ивайло Димов
:cheers: Имам един приятел едно време през соца мажели ладите по същия начин и в някой прашен селски път колата ,всичко намазано се опепелява и става на клей -няма махане .Всичките ми коли са имали отдолу фабричен битум ,който си подновявам ма 2-3 години със шагрен на спрей ,като изсъхне пръскам и боя да се запечата .Франсетата в тва отношение са доста по-добре ,Рено ,Пежо и Ситроен все още ползват галванопластика /топят готовите купета в гореща баня с антикорозионно покритие/ Така се получава много устойчиво покритие и за да се появи там ръжда трябва да има сериозен удар по ламарините .Но в съвременната реалност на автопроизводство ,целта на компаниите е колите им да изкарат 7-10 години мксимум ...след тва с резака и на претопяване tooth.gif

Консервиране на колата отдолу

Публикувано на: 06 Дек 2023 21:44
от mapamop
ivan_pop написа: 05 Дек 2023 23:53 На моята кола го правя така консервирането: смесвам грес и отработено масло 10W40 и разбърквам добре
Греста ако я замениш със церезин (или както се казва запечатващата смазка за дълго складиране на метали) става една идея по-малко миризливо и лепкаво. Пръска се със топла до леко гореща смес. Може да се добави и течен битум или сгъстен мазут. Астрата баща ми я беше облял цялата, още от автовоза с някаква подобна смес - не изсъхнаха тия калници над 15 години, и нямаше никаква ръжда никъде. Така я продадох на циганите, като я блъснах, без грам ръжда по нея.

Консервиране на колата отдолу

Публикувано на: 07 Дек 2023 00:12
от ivan_pop
mapamop написа: 06 Дек 2023 21:44 Греста ако я замениш със церезин (или както се казва запечатващата смазка за дълго складиране на метали) става една идея по-малко миризливо и лепкаво.
Правя го така защото целта е като се напече добре колата лятото, сместа да проникне и до места до които нямам достъп.Този номер го зная от един стар майстор на Лада и Жигула, бай Милан.Той е ремонтирал колите на ОСО-то за шофьорски курсове.Почина преди 2-3 години.Караше една Лада 1972-ри набор, беше като чисто нова.

Консервиране на колата отдолу

Публикувано на: 07 Дек 2023 00:38
от mapamop
Церезина също се влияе от температурата и става течлив