Страница 1 от 2

RAV4 XA30 2.0 Valvematic 3ZR-FAE 158HP 2010 - Счупен/спукан всмукателен колектор - РЕШЕН - подмяна

Публикувано на: 29 Яну 2022 14:59
от enviro
Здравейте, имам един въпрос дали е възможно да се залепи пластмасов колектор с нещо, има ли хора който са се сблъскавали с подобно нещо, защото ми предлагат само оригинал на цена от 900 лв, колата е рав4 2010г. 2.0 158к.с.

Всмукателен колектор

Публикувано на: 29 Яну 2022 18:47
от Akima
Не подкрепям, но ето:


Всмукателен колектор

Публикувано на: 29 Яну 2022 19:12
от enviro
Благодаря Ви колега, а казвате не одобрявате не е желателно да се прави подобно нещо ли? Аз купих едно лепило "маджун" на Sun-fix гледам че на доста места го хвалят има и клип как възстановяват отчупено парче от турбина и виждам че издържа на 300 градуса. При мен дупката няма нищо общо като от клипа доста по мъничка е, но ме притеснява да не се отчупи някое парче и да попадне в двигателя.

Всмукателен колектор

Публикувано на: 29 Яну 2022 19:30
от Akima
Пробвайте,
главния проблем е точно след време да не се отчупи там - от вибрации и температурни цикли.

Всмукателен колектор

Публикувано на: 29 Яну 2022 21:08
от max-2
Там, където заваряват пластмасови брони питайте. Може да изрежат малко от същия материал от колектора и да го залепят.
Не съм сигурен дали материалът на колектора позволява, но не пречи да опитате.

Всмукателен колектор

Публикувано на: 29 Яну 2022 22:08
от mapamop
Аз бих го реставрирал със двукомпонентно лепило на основата на епоксидна смола. Слабост ми е тая на Henkel . Омазва се вътрешната част на парчето със смолата и се намества на мястото му. Отгоре се дозалива със смола да уплътни.
Смолата държи на температури, вибрации и лепне много добре на тая пластмаса тип "бакелит". Лепилата на ацетонова основа и каноколит, проверено не я лепят и падат.
Мое мнение...
Другият вариант е морга. Бих се ориентирал към моргаджийски екземпляр.

Всмукателен колектор

Публикувано на: 30 Яну 2022 09:37
от enviro
Благодаря, просто само две морги в бг има с този мотор където се предлагат 2 равки на едната е продаден, на другата телефона все е изключен, утре пробвам последно да звънна и тогава ще я мисля, най лошото е че то няма парче а е пробит от чуждо тяло, и хем уж е толкова здрава пластмаса как се е пробило идея си нямам :whistle:

Всмукателен колектор

Публикувано на: 30 Яну 2022 09:49
от mapamop
Потърсете в ebay с каталожният номер. Можете да го извадите по номер на рама примерно от Japan-parts.eu .
Ако не се оправите със сайта, ми пратете на лично VIN.
Естонците са ме изненадвали приятно със части втора злоупотреба.
Тоя мотор трябва да го има предполагаемо и в Авенсис, Версо, може би и Корола. Не търсете само РАВ-ки. Търсете си по каталожен номер.
Преди време си купих 2 интеграционни релета от там за по 60-80 лева. В Бълария имаше едно във Враца и ми искаха 350, при условие че чисто ново е 480.

За временно решение с подлагане на мрежичка за комари, дооформяне с тиксо може да си подкарате колата, колкото да не е труп. В дългосрочен план не е решение.

Всмукателен колектор

Публикувано на: 30 Яну 2022 11:45
от enviro
Влязах в сайта, но немога да разбера къде се вижда номера?
176241C.gif
176241C.gif (49.27 KiB) Преглеждано 2308 пъти

Всмукателен колектор

Публикувано на: 30 Яну 2022 12:01
от Ивайло Димов
Хубаво са те посъветвали да го занесеш където лепят и ремонтират брони .Щетата е малка и сега има достатъчно хубави лепила .Поксипола примерно издържа до 120 градуса .

Всмукателен колектор

Публикувано на: 31 Яну 2022 07:38
от chukich
900 лв са ммноого, но по-добре виж нещо втора ръка отколкото да правиш оппити за лепене.

Всмукателен колектор

Публикувано на: 31 Яну 2022 14:46
от memorex
Ивайло Димов написа: 30 Яну 2022 12:01 Хубаво са те посъветвали да го занесеш където лепят и ремонтират брони .Щетата е малка и сега има достатъчно хубави лепила .Поксипола примерно издържа до 120 градуса .

Всмукателен колектор

Публикувано на: 31 Яну 2022 14:56
от mapamop
Ивайло Димов написа: 30 Яну 2022 12:01120
Там няма такива високи температури. Има вибрации, влага от засмуканата струя през маската, химия от пътищата, химия от автомивките. Всички тези неща не са благоприятни за цианоакрилата. Двукомпонентният поксипол е на основата на епоксидна смола.
Тая пласмаса е от кофти материал, на който цианоакрилата не лепне, защото не я разтваря. Така че цианоакрилатните лепила от рода на каноколит, поксипол, капчица и подобните не са подходящи. Отделно има и вакуум от мотора.

Всмукателен колектор

Публикувано на: 31 Яну 2022 15:24
от Ивайло Димов
Поксипола беше само пример ,за това е хубаво да го види човек свикнал да лепи и поправя такива материали :cheers:

Всмукателен колектор

Публикувано на: 31 Яну 2022 17:12
от mapamop
Черната основа на фара (поне на Т25) е с приблизително същата структура. Залепих си счупеното ухо на фара преди година и половина със епоксидна смола на Хенкел и стои още. Цианоакрилатното монтажно лепило което е тубичка и спрей, се изрони и падна за 3 месеца. Затова ги пиша тези неща - следващите след мен да си губят времето и парите.