Драма със сервизната история на една Toyota
Публикувано на: 28 Яну 2022 15:07
Здравейте!
Ето една може би интересна история от живия живот, която скоро получи своя положителен край!
През 2018 имаше сервизна кампания за подмяна на пасажерската въздушна възглавниця, от която реших да се възползвам и понеже преди може би няколко месеца се бях сдобил с моята Тойота, реших да си уплътня времето за престой в ТМ Ауто София (Изток) като задам въпрос към приемчика, адже ба дали в системата вижда последното посещение на автомобила в официален сервиз на Тойота (по-точно за Испания, че там се е родила моя автомобил). Отговорът беше, че в системата няма никаква информация, но се съмнява автомобила да е на 193 хиляди километра, странно, но и аз бях със същите съмнения, но както и да е. След като не получих информацията, която ме интересуваше, реших да продължа в преследването ѝ и след няколко месеца пуснах един мейл до любезните испански служители от Тойота Испания (предполагам, че всяко представителство се казва Маняна...). В него обясних, че техните колеги в България, не са намерили сервизна история на колата и затова се свързвам с тях и ето и първия отговор от тяхна страна:
След този страхотен и турбо полезен отговор, в който ясно се вижда, че само преднходния собственик, а може да са имали предвид и само първия, аз все пак реших да не се предавам и да задам следващия въпрос - дали тогава българското представителство може да изиска тази информация и след това да ми я предостави и ето какво последва:
Още един страхотен отговор, който отново набляга на това, че само предходния собственик би имал превилегията да получи тази безценна информация. Ама аз нали си държа на моето, а и не виждам и логична причина да ми отказват тази информация, тоест дата и надявам се 6 последователни цифри... Все пак отново им върнах мейл, в който наблягам на факта, че аз съм текущия собственик и като такъв излиза, че нямам никаква възможност да разбера тази информация, която засяга моя автомобил. Също така вмятам, че не ме интересува никаква лична информация за предходния собственик или каквото и да е там, а просто последната дата на посещение и записаните километри...
След като започна вече copy/paste процедурата от г-н Маняна и препоръката му да се свържа с българското представителство, така и направих. Написах един дълъг мейл, който ще спестя, но отговорът от страна на нашите служители на Тойота беше, че ще ескалират запитването към Тойота Мотор Европа и ще ми дадат обратна връзка. Понеже това не ми е основен приоритет в живота, леко (само за 3 години) го оставих на заден план и преди няколко дни реших да събудя тази стара тема. Пуснах отговор към последния последния такъв от нашите любезни служители от Тойота, за да разбера дали има движение по поставения казус и ето и най-важната част от техния отговор:
* под закупуване се има предвид първоначалното такова
Тъй като имам драма и с липсваща EURO категория в регистрационните талони, се свързах и с един г-н от Тойота, който ме информира, че през 2019 е извършена процедура по обединяване на системите на Тойота на глобално ниво и в крайна сметка успя да ми предостави и наличната сервизна история на моя автомобил.
Извода от целия този пост е, че всеки текущ собственик на автомобил Тойота, който е закупил екземпляр втора употреба вкарана от чужбина с набор преди 2019 година, вече (още след средата на 2019) може да получи сервизна история от тукашните дилърства, ако го интересува. Естествено, не така седят нещата, ако се пробвате да получите информация от представителствата в чужбина... а да... и да ни е жив и здрав GDPR-а!
Ето една може би интересна история от живия живот, която скоро получи своя положителен край!
През 2018 имаше сервизна кампания за подмяна на пасажерската въздушна възглавниця, от която реших да се възползвам и понеже преди може би няколко месеца се бях сдобил с моята Тойота, реших да си уплътня времето за престой в ТМ Ауто София (Изток) като задам въпрос към приемчика, адже ба дали в системата вижда последното посещение на автомобила в официален сервиз на Тойота (по-точно за Испания, че там се е родила моя автомобил). Отговорът беше, че в системата няма никаква информация, но се съмнява автомобила да е на 193 хиляди километра, странно, но и аз бях със същите съмнения, но както и да е. След като не получих информацията, която ме интересуваше, реших да продължа в преследването ѝ и след няколко месеца пуснах един мейл до любезните испански служители от Тойота Испания (предполагам, че всяко представителство се казва Маняна...). В него обясних, че техните колеги в България, не са намерили сервизна история на колата и затова се свързвам с тях и ето и първия отговор от тяхна страна:
► Виж съдържание
След този страхотен и турбо полезен отговор, в който ясно се вижда, че само преднходния собственик, а може да са имали предвид и само първия, аз все пак реших да не се предавам и да задам следващия въпрос - дали тогава българското представителство може да изиска тази информация и след това да ми я предостави и ето какво последва:
► Виж съдържание
► Виж съдържание
* под закупуване се има предвид първоначалното такова

Тъй като имам драма и с липсваща EURO категория в регистрационните талони, се свързах и с един г-н от Тойота, който ме информира, че през 2019 е извършена процедура по обединяване на системите на Тойота на глобално ниво и в крайна сметка успя да ми предостави и наличната сервизна история на моя автомобил.
Извода от целия този пост е, че всеки текущ собственик на автомобил Тойота, който е закупил екземпляр втора употреба вкарана от чужбина с набор преди 2019 година, вече (още след средата на 2019) може да получи сервизна история от тукашните дилърства, ако го интересува. Естествено, не така седят нещата, ако се пробвате да получите информация от представителствата в чужбина... а да... и да ни е жив и здрав GDPR-а!