Страница 1 от 1

Драма със сервизната история на една Toyota

Публикувано на: 28 Яну 2022 15:07
от Cealtex
Здравейте!

Ето една може би интересна история от живия живот, която скоро получи своя положителен край!

През 2018 имаше сервизна кампания за подмяна на пасажерската въздушна възглавниця, от която реших да се възползвам и понеже преди може би няколко месеца се бях сдобил с моята Тойота, реших да си уплътня времето за престой в ТМ Ауто София (Изток) като задам въпрос към приемчика, адже ба дали в системата вижда последното посещение на автомобила в официален сервиз на Тойота (по-точно за Испания, че там се е родила моя автомобил). Отговорът беше, че в системата няма никаква информация, но се съмнява автомобила да е на 193 хиляди километра, странно, но и аз бях със същите съмнения, но както и да е. След като не получих информацията, която ме интересуваше, реших да продължа в преследването ѝ и след няколко месеца пуснах един мейл до любезните испански служители от Тойота Испания (предполагам, че всяко представителство се казва Маняна...). В него обясних, че техните колеги в България, не са намерили сервизна история на колата и затова се свързвам с тях и ето и първия отговор от тяхна страна:
► Виж съдържание


След този страхотен и турбо полезен отговор, в който ясно се вижда, че само преднходния собственик, а може да са имали предвид и само първия, аз все пак реших да не се предавам и да задам следващия въпрос - дали тогава българското представителство може да изиска тази информация и след това да ми я предостави и ето какво последва:
► Виж съдържание
Още един страхотен отговор, който отново набляга на това, че само предходния собственик би имал превилегията да получи тази безценна информация. Ама аз нали си държа на моето, а и не виждам и логична причина да ми отказват тази информация, тоест дата и надявам се 6 последователни цифри... Все пак отново им върнах мейл, в който наблягам на факта, че аз съм текущия собственик и като такъв излиза, че нямам никаква възможност да разбера тази информация, която засяга моя автомобил. Също така вмятам, че не ме интересува никаква лична информация за предходния собственик или каквото и да е там, а просто последната дата на посещение и записаните километри...
► Виж съдържание
След като започна вече copy/paste процедурата от г-н Маняна и препоръката му да се свържа с българското представителство, така и направих. Написах един дълъг мейл, който ще спестя, но отговорът от страна на нашите служители на Тойота беше, че ще ескалират запитването към Тойота Мотор Европа и ще ми дадат обратна връзка. Понеже това не ми е основен приоритет в живота, леко (само за 3 години) го оставих на заден план и преди няколко дни реших да събудя тази стара тема. Пуснах отговор към последния последния такъв от нашите любезни служители от Тойота, за да разбера дали има движение по поставения казус и ето и най-важната част от техния отговор:
 ! Съобщение от: Toyota Balkans, 163 Tsarigradsko shousse Blvd., Sofia, Bulgaria
Позицията на ТМЕ е че настоящ собсвеник на автомобил следва да има право да получи историята му от закупуването му до конкретния момент.
* под закупуване се има предвид първоначалното такова tooth.gif

Тъй като имам драма и с липсваща EURO категория в регистрационните талони, се свързах и с един г-н от Тойота, който ме информира, че през 2019 е извършена процедура по обединяване на системите на Тойота на глобално ниво и в крайна сметка успя да ми предостави и наличната сервизна история на моя автомобил.

Извода от целия този пост е, че всеки текущ собственик на автомобил Тойота, който е закупил екземпляр втора употреба вкарана от чужбина с набор преди 2019 година, вече (още след средата на 2019) може да получи сервизна история от тукашните дилърства, ако го интересува. Естествено, не така седят нещата, ако се пробвате да получите информация от представителствата в чужбина... а да... и да ни е жив и здрав GDPR-а!

Драма със сервизната история на една Toyota

Публикувано на: 28 Яну 2022 18:09
от mapamop
При мен след регистрация в Toyota.bg и потвърждение на автомобила, лъснаха всички кирливи ризи на варненските п*дераси от автоморгата. Няма конкретно кои и за какво е вкарвал колата в сервиза, но има километри и дати.
И "черен петък" с намаление от 53% в цифрата. Не съм си късал нервите в представителствата...

Драма със сервизната история на една Toyota

Публикувано на: 28 Яну 2022 20:46
от Cealtex
mapamop написа: 28 Яну 2022 18:09 При мен след регистрация в Toyota.bg и потвърждение на автомобила, лъснаха всички кирливи ризи на варненските п*дераси от автоморгата. Няма конкретно кои и за какво е вкарвал колата в сервиза, но има километри и дати.
И "черен петък" с намаление от 53% в цифрата. Не съм си късал нервите в представителствата...
В един от последните отговори от дилърството ми писаха, че мога да направя регистрация и да изтегля приложението My T (или както беше), но тъй като имах регистрация направо нахълтах през сайта и бях изумен, че някак си моя автомобил се беше добавил към профила ми... Много е вероятно преди 3-4 години като съм си правил регистрацията да съм го добавил и аз, но нямам спомени. И все пак, при мен регистрационния номер на автомобила е още испански и допълнително поради неизвестна за момента причина не мога да верифицирам автомобила, иначе и аз може би сам щях да видя на коя дата е влизала в сервиз и колко са били километрите.

Но пак трябва да отбележа, че това е със сервизната история е възможно след като са направили обединяването на системите някъде през 2019, в противен случай нямаше да се вижда абсолютно нищо за експонатите от чужбина.

Иначе при мен положението с "Черния Петък" е най-вероятно същото, въпросът е, че следите от системата спират далечната 2012, а километража е бил на 150 хиляди километра... 2018 я купувам на 190 хиляди като всички остнали 10 годишни автомобили по автоморгите... опа, исках да кажа автокъщите tooth.gif

Драма със сервизната история на една Toyota

Публикувано на: 28 Яну 2022 22:36
от mapamop
При мен датския номер се смени, след като ходих за сервизна акция през 2020 и явно го смениха тогава. Ако не си я вкарвал във "фирмения бокс", вероятно не е имало причина да ти обновят регистрационния номер. Не знам испанците дали нямат общодостъпна система от сорта на Английския МОТ. Виж си личните съобщения.

Драма със сервизната история на една Toyota

Публикувано на: 29 Яну 2022 09:03
от Cealtex
mapamop написа: 28 Яну 2022 22:36 При мен датския номер се смени, след като ходих за сервизна акция през 2020 и явно го смениха тогава. Ако не си я вкарвал във "фирмения бокс", вероятно не е имало причина да ти обновят регистрационния номер. Не знам испанците дали нямат общодостъпна система от сорта на Английския МОТ. Виж си личните съобщения.
Точно, че 2018 ходих с колата за сервизна акция, но явно или да пропуснали да ъпдейтнат новата информация, тоест моя регистрационен номер и прочие или след като са обединили информацията през 2019, старите данни са заместили новите от посещението ми. Така или иначе предстои да отида пак до представителството, за да си взема удостоверението за EURO категорията, така че ще сменим и данните и ще направим верификацията.

Драма със сервизната история на една Toyota

Публикувано на: 01 Фев 2022 15:03
от chukich
Само не разбирам какво общо има GDPR със сервизните данни на колата?!? Нима колата е човек? Ти не им искаш личните данни на първия собственик, а искаш история на колата като настоящ собственик…
Това с GDPR всеки си го тълкува както иска… и са на принципа “ страх лозе пази”
Обясни им, че ти трябват само данните за колата, а не на спбственика и няма нищо общо с GDRP.

Драма със сервизната история на една Toyota

Публикувано на: 01 Фев 2022 15:17
от mapamop
Колата на колегата я потвърдихме, излезе му сервизната история, така че темата е за ключ.
Колеги моля ви довършвайте си темите...

Драма със сервизната история на една Toyota

Публикувано на: 07 Фев 2022 12:49
от Cealtex
chukich написа: 01 Фев 2022 15:03 Само не разбирам какво общо има GDPR със сервизните данни на колата?!? Нима колата е човек? Ти не им искаш личните данни на първия собственик, а искаш история на колата като настоящ собственик…
Това с GDPR всеки си го тълкува както иска… и са на принципа “ страх лозе пази”
Обясни им, че ти трябват само данните за колата, а не на спбственика и няма нищо общо с GDRP.
Все още се опитвам да разбера, но общо взето и от Тойота България ми казаха, че някои страни, включително и нашите, тълкуват всички данни за колата като ЛИЧНИ... което според мен е един истински АБСУРД!!! Иначе аз затова настоявах само за последната дата и записаните километри... Днес бях до ТМ Ауто Изток и си взех удостоверението за евро категория (EURO 4) и си смених и данните в MyToyota.

И последното е, че при създаване на профил в MyToyota е необходимо в профила да си въведете и данни за адреса, нямам представа за чий... но без него не може да верифицирате автомобила си.

Може да заключим темата.