Страница 4 от 4

Скорост на хибридите

Публикувано на: 09 Фев 2022 23:41
от slowtraveler
bigchicken написа: 09 Фев 2022 18:38 Аз не схванах за какво точно спорите, толкова ви се получава този спорт, но не разбирам какво общо има ограничаване на скоростта с ограничаване на оборотите на елемент от системата.
Ами Hursa е обяснил точно - оборотите на колелата при хибрида са в пряко свързани с оборотите на изключително важен и критичен за хибридната система агрегат...
Все едно да имаш максимално допустими обороти на колелото, и да се чудиш какво общо има със скоростта на автомобила tooth.gif
Hursa написа: 09 Фев 2022 19:58 Но защо на тойотовския хибрид е на около 180
Навярно са направили проучване каква типична максимална скорост се търси от автомобила, и от там инженерите са сметнали какво е най-голямото предавателно отношение, при което не се превишават максималните обороти на МГ...
Така получаваш най-добра динамика... Всяко покачване на максималната скорост би изисквала понижаване на предавателното число и от там - да се жертва динамика (по-нисък въртящ момент върху колелата)...

Скорост на хибридите

Публикувано на: 10 Фев 2022 08:59
от dracunculus
Slowtraveler, напълно е възможно да си прав и точно в това да се крие отговорът за 180те кмч. Но пък точно в противоречие с това е разликата на Vmax между IS300h и ES300h- точно 20кмч (и са си и в действителност толкова). Абсолютно идентична хибридна система, IS-ът е със 100кг по-тежък, има кардан (допълнително обременяване на системата с въртящи се елементи), с над половин секунда по-динамичен до 100кмч и с 20кмч по-бърз като Vmax. Явно отговорът е в действителност по-сложен. Освен ако, по твоята логика, ES-ът да е грешно засечен до 100 с каталожните му 8,9сек....което от Лексус бих очаквал- моят спринтира от 0 до 100 за 7,6 секунди- по километраж, по GPS е някъде около 7,9- засичан от мен лично (даже се опитах и видео да му направя), а не за 8,3те секунди, дадени му в каталога. Интересна дискусия, но едва ли ние ще измислим отговора

Скорост на хибридите

Публикувано на: 10 Фев 2022 09:46
от Hursa
Достатъчно е да са използвали различни модели ел мотори за МГ2 (дори при еднакви мощности и максимални въртящи моменти) - все пак това е скъпа марка, могат да си позволят да използват значително по-скъпи и качествени материали, за роторите на моторите, например. А и задаването на граничните стойности на оборотите е със запас - конструктура може да е презапасил в различна степен. При лексус е друго - там максималната скорост се търси и като основание за по-високите цени, както и някой клиенти може да предпочетат друга марка/модел само поради това, че макс скорост е относотелно ниска. Това е премиум марка - целевата "аудитория" е друга, предполагат се други приоритети по сравнение с приоритетите при избора на клиентите на тойота, например. Борбата за големите суми, за всеки клиент в този сегмент е много по-жестока. smile.gif
(Задното предаване си има свои предимства и недостатъци. При ускорението, особено от ниска скорост и от "0" - има предимство пред предното. Масата осигурява и по-добро сцепление, което може да бъде реализирано при достатъчна мощност - особено важно при ниска скорост.)

Скорост на хибридите

Публикувано на: 10 Фев 2022 10:26
от BOz
dracunculus написа: 10 Фев 2022 08:59 Но пък точно в противоречие с това е разликата на Vmax между IS300h и ES300h- точно 20кмч (и са си и в действителност толкова). Абсолютно идентична хибридна система, IS-ът е със 100кг по-тежък, има кардан (допълнително обременяване на системата с въртящи се елементи)
Сам си противоречиш и си даваш отговора.
При ИС скоростната кутия е в съвсем друг дизайн. При нея има два редуктора на мощността/оборотите, като управлението на енергийния поток става по различен начин.
И ДВГ-тата са различни - 2AR-FXE при ЕС и 2AR-FSE при ИС-а. Демек имаш два различни автомобила и няма как да ги съпоставяш пряко под формата на "идентична система".

Скорост на хибридите

Публикувано на: 10 Фев 2022 10:35
от dracunculus
ОК, BOz, съгласен съм с теб :thumbsup: . Неточно се изразих. Идентични са като параметри, като конструкция не са. Прав си абсолютно! Както и Hursa спомена..кой знае и ел. двигателите на двете коли в каква степен са еднакви/различни.

Скорост на хибридите

Публикувано на: 10 Фев 2022 10:47
от BOz
dracunculus написа: 10 Фев 2022 10:35 кой знае и ел. двигателите на двете коли в каква степен са еднакви/различни.
При ИС-а се използва МГ2 с мощност от 105 kW/300 NM, а при ЕС-а (7-ма генерация) 88 kW/202 NM.

Скорост на хибридите

Публикувано на: 11 Фев 2022 21:28
от ico1
Стана ми интересно,РАВ ката е с 2AR-FXE мотор и 105Kw/270Nm
и е ограничена на 180км. ohmy.gif

Скорост на хибридите

Публикувано на: 12 Фев 2022 09:42
от slowtraveler
Какви са предавателните числа на крайната трансмисия (след МГ2) ? :whistle:
Вероятно разлика там, заедно с разлика на диаметъра на колелата би обяснила подобно решение..