Страница 1 от 2

RAV4 XA30 2011 - Засича волана ?

Публикувано на: 15 Яну 2022 12:35
от бумбарек
Здравейте,имам проблем с тойота РАВ 4 .
Когато е студено времето няма проблем след повече каране и затопляне на времето волана започва да ми сече леко повече го прави когато изправям ляв волан.
Много леко е но дразни.Имам чуството,че нещо от топлината се разширява и започва леко да засича.Ако някой се е сблъсквал с такъв проблем моля да ми пише.
Благодаря предварително.

Засича волана на РАВ 4 -2011г.

Публикувано на: 15 Яну 2022 13:23
от memorex
Вероятно има нужда от профилактика или смяна на междинния вал.В този клип е показано :

Засича волана на РАВ 4 -2011г.

Публикувано на: 25 Мар 2023 16:41
от sshriss
Здравейте, имам същият проблем при моят рав4 2006. Дали успяхте да решите проблема?

Засича волана на РАВ 4 -2011г.

Публикувано на: 25 Мар 2023 18:11
от Akima
Пуснете номер на рама.

Засича волана на РАВ 4 -2011г.

Публикувано на: 28 Апр 2025 15:30
от Dirkov 1983
Здрасти колега имам същият проблем, дали го отстрани.

Засича волана на РАВ 4 -2011г.

Публикувано на: 28 Апр 2025 15:32
от Akima
Проблемът се решава по описания начин - със смяна на конкретен детайл.
Пуснете ми номер на рама, за да Ви помогна.
Останалото е празни приказки.

Засича волана на РАВ 4 -2011г.

Публикувано на: 28 Апр 2025 15:53
от Dirkov 1983
Рав4 2008 136к.с.vin : jtmba31v305071648

Засича волана на РАВ 4 -2011г.

Публикувано на: 23 Ное 2025 23:41
от Keryazov
Здравейте всички колеги!
Живея и работя в Германия.
Преди седмица купих употребяван автомобил Тойота РАВ4, 2011г. 2.0 бензин. Колата е употребявана, но е купена от автосалон на Тойота и е с гаранция. Когато е студена няма никакъв проблем с управлението, но когато се стопли и след по-продължително каране, волана започва да засича и проскърцва. По горе прочетох, че друг колега има същия проблем със абсолютно същия модел автомобил. Прочетох и че е нужен номер на рама за да можете да помогнете. Номерът на рамата на моя автомобил е JTMBE31V80D033729. Ще съм много благодарен ако някой може да ми помогне!

Засича волана на РАВ 4 -2011г.

Публикувано на: 24 Ное 2025 09:01
от gena_bs
Имаш гаранция > отиваш при джамбазина да ти отстрани проблема.
Аз поне не знам дистанционно да е възможен ремонт/ замяна на механични части.
Успех!

Засича волана на РАВ 4 -2011г.

Публикувано на: 24 Ное 2025 10:41
от Keryazov
Колега, гаранцията на автомобил не е гаранция на сирене. Зададох конкретен въпрос за да имам аргументи, когато отида в Тойота. Ти нямаш конкретен отговор, а аз нямам нужда от съвет, който може.да ми даде и внучката ми. Когато знам какъв е проблема ще знам и как да подходя към "джамбазина". Когато джамбазина ти е официален автосалон на Тойота нещата опират до конкретика, аргументи и интелигентен разговор. Това не е салона на някой пакистанец на който можеш да хвърлиш ключовете и да му кажеш: "Аре оправяй си дрънгела бе паткан!"

Засича волана на РАВ 4 -2011г.

Публикувано на: 24 Ное 2025 10:50
от slowtraveler
Не виждам какво му е лошото на съвета... Какво очаквате? Някой да ви каже - 'вижте си карето, вижте си сервоусилвателя' и т.н... И с тези 'знания' вие ще отидете в официалният сервиз и ще им кажете какво да направят??? Всеки официален сервиз би ви се изсмял при такъв подход...
Досега винаги при контактите ми с официален сервиз при налична гаранция нещата са били доста по-прости - 'става еди-какво си - оправете го'... И го оправят...
Това не е някой пакистанец на който да трябва да му кажеш 'сега трябва да развиеш еди кой си болт, да провериш еди-какво си' и т.н....
Според мен просто бъркате нещата и те са точно обратното на това, което си ги представяте...
Виж ако официален автосалон иска заплащане (такава е договорката), и не можете да си го позволите - предполагам тогава може да се погадае, но и в такъв случай Вие ще трябва да си изцапате ръцете за да върнете обратна информация дали дадената проверка е дала резултат и какъв...

Засича волана на РАВ 4 -2011г.

Публикувано на: 24 Ное 2025 10:57
от Akima
Keryazov написа: 23 Ное 2025 23:41 JTMBE31V80D033729
Нямате активни сервизни кампании.

Проблемът вероятно се дължи на блокът за управление на електроусилвателя на волана - дилърите не ремонтират блокове, вероятно ще го подменят с нов или употребяван, с оглед на годините на шасито. В РБ е възможен ремонт след физически оглед на PCB на блока.

Какво включва гаранцията, която ви е предоставена и с каква продължителност е тя?

Засича волана на РАВ 4 -2011г.

Публикувано на: 25 Ное 2025 00:53
от Keryazov
Днес бях в сервиза и разговарях с механика. Колата е преминала инспекция при него. Ден преди това е получила TÜV от DEKRA, което е много трудно ако автомобила не е в перфектно техническо състояние. Проблемът е, че за да се установи повредата, колата трябва да се кара поне час и половина. Човекът се извини и беше прав, защото няма как да разбере какво не е наред докато я инспектира в халето. Тя дори да работи на място не показва никакви признаци на повреда. След час, час и половина каране, започва едно тихо скърцане като триене на пластмаса в пластмаса и започва леко да задържа, сякаш затяга втулка на сухо. В града не е проблем, но на магистралата при 140 км/h вече става голям цирк. Караш и се стараеш да държиш лентата, но при всяко леко движение вляво или дясно не можеш плавно да мръднеш волана. Мисълта ми е дали не е по-възможно да има проблем с междинния кардан? Не съм разглабял такъв и не знам има ли втулка, кое я смазва ако има и т.н. Утре пак ще съм в сервиза. Разбрахме се да закарам колата в момент в който се появи проблема. Честно казано нямам никакъв проблем да сменя всичко по кормилната уредба. Въпросът не опира изобщо до финанси. Аз съм голям фен на Тойота и всичко в тая марка ме кефи и ми е интересно. Умишлено си купих трета серия РАВ4, защото много ме кефи. Мога да си взема и четвърта и пета серия, чисто нови, но не мога да ги трая. Всички хибриди с огромна мултимедия ме дразнят, защото имам чувството, че карам лаптоп с колелета. Другата ми кола е Фолксваген Артеон 2023 г. Не мога да я трая брат, въпреки, че е накачулена с триста екстри. Просто съм стара школа. Колегите по горе ме нареждат и може би с право, защото не ме разбраха правилно или аз не се изразих ясно. Въпросът, който зададох е продиктуван от интерес, а не защото искам да мина тънко или нещо подобно. Преди няколко месеца продадох Тойота Корола Версия, която много обичах. Никой монтьор не пожела да ме чуе, че проблема е в задръстен катализатор. Надуха ми главата с простотии за проблем с ваносите на разпределителния вал, ДПФ датчици и какво ли не. Нямам гараж и не можех сам да сваля катализатора. Продадох я на познат в България. Избушиха катализатора и колата литна. Човекът си я кара и е много доволен. Дали ще монтира нов катализатор си е негова работа. Въпросът е, че аз продадох кола, която обичах, ей тъй заради никакъв проблем и ме е яд. Не искам да повторя тая грешка. Опитвам се да познавам всяка кола, която имам и ми е на сърце, затова и започнах тая дискусия. Нали в края на краищата това е форум за Тойота? Много писах, извинявай. Утре съм в Тойота и когато изясня проблема ако ти е интересно ще споделя какъв е бил. Лека вечер!

Засича волана на РАВ 4 -2011г.

Публикувано на: 25 Ное 2025 06:58
от slowtraveler
Разбира се, че най-полезната част е споделянето какво е било и как е решен проблемът...
Но относно другото - поне моят подход е да събера колкото се може предварителна информация, 'изцапвайки си ръцете' - например да сваля пластмасите - да не би там да задържа...
Да огледам целият привод (да, може на първо време да не го разглобявам) и да направя оценка....
Или да включа компютъра и да видя токовете към електроусилвателя ако е с такъв (при вдигнат автомобил)... Все неща, за които ме съмнява да би могъл да ги направиш в домашни условия, освен ако си голям любител, и имаш знания и оборудване...
Алтернативата? Ами точно тази, по която си тръгнал - да се обърнеш към хората, които освен знания имат и правилното оборудване...
И съвсем не става въпрос, че 'са ти продали повреден автомобил' - при техниката особено втора ръка винаги може да има скрит дефект, който да остане неуловен при тестовете..
Важното е как ще реагира даващият гаранцията като му покажеш дефекта... А тъй-като в случая говорим за официален сервиз - предполагам ще реагират напълно адекватно...

Засича волана на РАВ 4 -2011г.

Публикувано на: 25 Ное 2025 10:34
от Keryazov
До момента автосервиза подхожда към ситуацията с пълно разбиране. За разлика от куп частни майстори те обсъждат проблема с мен и слушат много внимателно. Не ми внушават, че нищо не разбирам и се стараят да получат максимум информация. Хората очевидно са професионалисти и знаят, че всяко инфо им е полезно. Затова и зададох въпроса си тук, защото обсъждайки с тях проблема те приемат мнението на хора с опит и най-важното е, че си го записват. Скърцането на моя волан е точно като звук от триене на пластмаса в пластмаса. Това определено вчера озадачи монтьора. Той знае перфектно, че засичане от електроусилвател или тракане на каре не изглежда така. Аз няма как да си изцапам ръцете дори и да искам, защото те са против това и настояват да не пипам докато колата е в гаранция. След малко отивам при тях и да ще споделя после резултата.