Страница 1 от 1
Засядане горивни клапани на РАФ 4 модел 2005 дизел
Публикувано на: 18 Ное 2021 21:08
от Тойовал
Имам РАФ 4 от 2005 г-дизел 116 кс., чипосан до 150. Взех го на 3 год и за пръв път при скорост около 100км.ч изключи двигателя. Едва спрях извън пътя. Чинно отидох във Варненското представителство, смениха ми клапанчетата на гор. помпа за 450 лв.-така трябвало. Усъмних се, че японски клапани дефектират, но се съгласих. След около 10 мес. пак се повтори проблема. Пак се бръкнах 450 лв. Имам 2 други дизела- без проблеми с горивото. Посъветваха ме колеги да си чистя сам клапанчетата. Оттогава сам ги демонтирам, чистя, монтирам. В действителност няма някакви отлагания или видими боклуци, наранявания по седлото, О-ринговете-промивам с нафта, разредител, продухвам и това е . Сменям редовно гор. филтри. Съмнявам се дали резервоара е чист-ще го промия, почистя. Зареждам само от ОМВ. По записа от сервизния компютър пада налягането на горивото след помпа високо налягане. Интересното е, че явлението не винаги се проявява като има/няма ами пада частично налягането, пада мощността, видимо и скоростта. Примерно може 20-50 км да се понижава скоростта, после се нормализира. Колеги ми споделиха, че и на някои други модели ГПВН правела подобни номера. Някой има ли опит с подобен проблем?
Засядане горивни клапани на РАФ 4 модел 2005 дизел
Публикувано на: 18 Ное 2021 23:23
от slowtraveler
При чипосването освен повече въздух му трябва и повече гориво...
Мисля си няколко причини са възможни (съвсем неангажиращи предложения - просто размисъл)...
Клапаните не издържат на по-продължителното високо налягане от чипосването/нуждата от повече гориво.
Може и ПВН вече да сдава багажа - колата вече си е на преклонна възраст ...
Може някое умряло гумено съединение да пропуска малко въздух и периодично да вкарва мехурче в системата..
Засядане горивни клапани на РАФ 4 модел 2005 дизел
Публикувано на: 18 Ное 2021 23:40
от Тойовал
Предполагам, че при чипосването фирмите играят като увеличават порцията гориво, променят моментите на отваряне /затваряне клапаните, момента на впръскване и т.н. в ущърб на СО2 емисиите. Би трябвало налягането на впръскване горивото да не се променя при комън рейла. Освен това след промивка същите стари клапани работят 7-9000 км преди пак да направят проблем.
Засядане горивни клапани на РАФ 4 модел 2005 дизел
Публикувано на: 19 Ное 2021 00:05
от slowtraveler
Чипосването на 'евридейките' е с увеличаване на наддува, а комън-рейла 'играе' с налягането и с времето на отваряне на дюзите за да достави нужното гориво..
Тези клапани по комън-рейла нали управляват налягането...
При моя дизел налягането играеше от около 300атм при празен ход до 2000атм при пълно натоварване.. Това - на изправен, чисто нов що годе съвременен автомобил (двигателя излиза на пазара 2011г)..
Ако погледнеш живите данни от двигателя, ще видиш, че има параметър 'желано налягане' и 'моментно налягане' - компютъра командва клапана какво налягане да осигури, но и следи дали то е достигнато..
Затова и смятам, че не е неочаквано да имаш проблеми, когато искаш да изкараш 30-40% по-голяма мощност от слабо двигателче..
Засядане горивни клапани на РАФ 4 модел 2005 дизел
Публикувано на: 19 Ное 2021 13:44
от whitefang
Тези помпи са "неубиваеми",за разлика от разни Бошовси и Делфита. Само клапаните се прецакват.Но в случая Slow е прав ,че виновника е чипа,освен за временния недостиг на
гориво при продължително поддържане на максимални налягания ,както и утежнена и по-амортизираща работа на клапаните ,оттам и по-бързото им скапване.
Засядане горивни клапани на РАФ 4 модел 2005 дизел
Публикувано на: 23 Ное 2021 00:43
от the_fast_r1
Ако не е тайна къде е чипосвана RAV4-ката? Питам защото в разни сайтове се продават Power- боксове, дето само лъжат компютъра да прави по високо налягане в рейла... Ако си с такова чудо, по добре го махни!
