Страница 1 от 3

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Публикувано на: 20 Окт 2021 15:31
от eli70o0
Здравейте!

Доста рових във форума като за хибридни яриси има малко информация.
Разход, отопление, загряване и точно последното провокира темата..... но аз се включвам с конкретен въпрос за моите нужди и шофиране.
Сега карам Ярис и това е моята кола, други марки и модели не се оглеждат, но вече се заглеждам за новия и тук идва дилемата, защото вече има избор.
Шофирам 10-15к годишно, като 95% е градско. Това е градската ми кола, с нея не се осъществяват семейни пътувания и сегашната ми за почти 5 години е излизала 2 пъти извън града. До тук казваме добре, точно хибрид за градска кола, но има едно голямо Но.
Колата се пали и гаси х 20 пъти на ден. Кара се 2-3км, паркира се, след 30 минути се кара 10 км, паркира се, след 10 минути се кара 16км... това е ежедневието ми.
Дали хибрид е моята кола, защото време за загряване и изчакване няма или си продължавам с добрия стар бензин?
Иначе карането ми е спокойно и в никое друго отношение не виждам превъзходство на бензина пред хибрида, но на това най-мъчително за автомобилите каране, кое ще издържи?
о, забравих, колата се кара в голям град с трафик.
Благодаря на всичко за отделеното време и се извинявам на много хора, които ще си помислят "поредното лаишко питане"!

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Публикувано на: 20 Окт 2021 15:55
от nicktodorov
Хибрид е за вас. Това го казвам дори аз, който в другата тема за Корола преобладава с негативни мнения tooth.gif

Хибрида загрява много по-бързо от чисто бензинова кола. От така описания дневен маршрут, примерно само първите 2-3км до първото спиране ще са с по-висок разход (колкото бензинова кола, ако не и по-малко), но всички други ще са с много по-нисък.
А ако колата има и подгряване на седалките и го ползвате вместо пускане на парно зимата, нещата ще са още по-добре. Или малко ръчен климатроник - когато така или иначе двигателя е стартирал и работи в движение пускате парното, когато спрете в задръстване или на светофар го гасите да не реши да държи мотора пуснат. Поне при мен на Королата е така.

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Публикувано на: 20 Окт 2021 17:36
от Krachunov
nicktodorov написа: 20 Окт 2021 15:55 Хибрид е за вас. Това го казвам дори аз, който в другата тема за Корола преобладава с негативни мнения tooth.gif

Хибрида загрява много по-бързо от чисто бензинова кола. От така описания дневен маршрут, примерно само първите 2-3км до първото спиране ще са с по-висок разход (колкото бензинова кола, ако не и по-малко), но всички други ще са с много по-нисък.
А ако колата има и подгряване на седалките и го ползвате вместо пускане на парно зимата, нещата ще са още по-добре. Или малко ръчен климатроник - когато така или иначе двигателя е стартирал и работи в движение пускате парното, когато спрете в задръстване или на светофар го гасите да не реши да държи мотора пуснат. Поне при мен на Королата е така.
Йеп в града, зимата, МАСА от времето, НАД половината със сигурност е САМО за да ти топли Д-то. Ако имаш подгрев е сериозен плюс в тази насока но пъ пръстите мръзнат. Ако имах и подгрев на волана, щях да съм изградил комунизма

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Публикувано на: 20 Окт 2021 18:49
от van
Krachunov, там е работата че има подгряване на волана. Ник е изградил комунизма :D

eli70o0, хобрид е вашата кола щом 95% се кара в града че и по цял ден.

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Публикувано на: 20 Окт 2021 19:46
от Hursa
Яриса има ли подгрев на волана?
eli70o0 написа: 20 Окт 2021 15:31 Сега карам Ярис
Автоматик ли е?

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Публикувано на: 20 Окт 2021 21:15
от eli70o0
Hursa написа: 20 Окт 2021 19:46 Яриса има ли подгрев на волана?
eli70o0 написа: 20 Окт 2021 15:31 Сега карам Ярис
Автоматик ли е?
Не

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Публикувано на: 20 Окт 2021 22:04
от Hursa
eli70o0 написа: 20 Окт 2021 15:31 Разход, отопление, загряване и точно последното провокира темата..... но аз се включвам с конкретен въпрос за моите нужди и шофиране.
Тогава твърде вероятно горното да станат второстепени въпроси. Хибридния ярис по-удобство на експлоатация в града, ще превъзхожда чувствително дори най-добрите представители с автоматици и дори с вариатори в този клас автомобили - според мен. В това отношение - хибрида на тойота се доближава до електрическите автомобили.
eli70o0 написа: 20 Окт 2021 15:31 Колата се пали и гаси х 20 пъти на ден. Кара се 2-3км, паркира се, след 30 минути се кара 10 км, паркира се, след 10 минути се кара 16км... това е ежедневието ми.
Дали хибрид е моята кола, защото време за загряване и изчакване няма или си продължавам с добрия стар бензин?
Иначе карането ми е спокойно и в никое друго отношение не виждам превъзходство на бензина пред хибрида, но на това най-мъчително за автомобилите каране, кое ще издържи?
о, забравих, колата се кара в голям град с трафик.
Хибридната система и двигателя (ДВГ), като част от нея са оптимизирани до голяма степен да работят в такъв режим. Докато при автомобила с обикновен двигател - при наложителното по-динамично шофиране, веднага след стартиране - натоварването се поеме от незагрелия и поради това (по ред причини) работещ в относително лош за него режим ДВГ. При хибрида и особено при сравнително лекия ярис - сравнително голяма част от необходимата мощност ще се отдава от електродвигателя и батерията - така хибридната система ще демпфира натоварването към ДВГ, давайки му възможност да се прогрее постепенно, без да се товари особено. Същевременно - докато се прогрява, зарежда батерията, а не работи на празен ход, което спомага за по-бързото достигане на работна температура. Хибридната система дава големи предимства по отношение на експлоатацията най-вече в натоварен трафик, с чести спирания, премествания на автомобила заедно с колоната - при това, често ще гаси ДВГ за продължителни периоди от време и придвижванията ще бъдат в електрически режим. За разлика от автомобилите със старт-стоп системи, които гасят двигателя, но за всяко преместване в задръстване, което е доста често, ще трябва да стартират ДВГ. (Дори по светофарите, докато се изчаква, колоната от автомобили постоянно се доподрежда, сгъстява. Особено, ако се налага да се изчака няколко зелени сигнала докато дойде редът ни да преминем.)

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Публикувано на: 20 Окт 2021 23:31
от mfandakov
Три дни карам хибрид Ярис 2020г в Берлин.Удобен е автомат ,явно CVT разход 5.5л.

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Публикувано на: 25 Окт 2021 17:08
от ТТодоров
Аз това не го разбирам със загряването и гасенето на хибридите...някой да обясни

Като запали - я има няколко минс да работи на батерия преди да включи двигателя, я не. Откъде да дойде топлина да загрее бензиновия през това време?
Бензиновият като запали ще е студен и пак ако настъпите ще иде на 5 хил оборота за да ускорява...

Докато речем не е стигнал оптимална температура бензиновият ще се гаси и пали още няколко пъти - вече Божа работа - как е "сметнат" към фактът, че най-голямото натоварване на една система си е пусковия режим?

Пак казвам - не ми е логично, не намерих отговори и затова питам.

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Публикувано на: 25 Окт 2021 17:13
от biro
Хибрида при стартиране сутрин работи няколко секунди на батерия, през това време при натискане на бутона EV mode и при наличен заряд може да остане на батерия без да пали ДВГ с цел да си излезеш от гаража. Като запали ДВГ си загрява доволно. Условието да угаси е да е заграл катализатора, а това зимата става малко по-трудно. Ако пуснеш отопление в купето също не гаси докато не стопли вътре.

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Публикувано на: 25 Окт 2021 19:30
от Hursa
ТТодоров написа: 25 Окт 2021 17:08 Като запали - я има няколко минс да работи на батерия преди да включи двигателя, я не. Откъде да дойде топлина да загрее бензиновия през това време?
Бензиновият като запали ще е студен и пак ако настъпите ще иде на 5 хил оборота за да ускорява...

Докато речем не е стигнал оптимална температура бензиновият ще се гаси и пали още няколко пъти - вече Божа работа - как е "сметнат" към фактът, че най-голямото натоварване на една система си е пусковия режим?
Топлината за загряване на ДВГ "идва" след като "запали". Развъртането до високи обороти - не означава, задължително и голямо натоварване. Примерно - като се форсира ДВГ, при работа на "празен ход" - натоварването е само за ускорение движението на подвижните елементи на двигателя и за преодоляване на вътрешните загуби, които на празен ход не са големи. Съответно, като достигне определени "постоянни" обороти - остава само натоварването на празен ход при тези обороти. Като в случая на хибридната система - ДВГ въпреки относително високите обороти, натоварването му може да не е голямо. Като мощността отдавана от ДВГ се "допълва" от МГ2 (захранван от батерията).
Пусковият режим - защо да е най-натоварен. Двигателя стартиран от стандартен стартер - се ускорява от оборотите, които му предава стартера, до оборотите на "празен ход", по-високи докато двигателя се загрее до работна температура. Но МГ1 е многократно по-мощен и се захранва от значително по-голяма мощност в сравнение с мощността, която отдава стартовия акумулатор при по стандартните автомобили (съответно и енергоемкостта на батерията е на порядъци по-голяма). Но най-вече - МГ1 може да развърти ДВГ много по-управляемо, много по-плавно и не така бързо (няма нужда да съкращава процеса и така да щади многократно "по-малкия" стартов акумулатор), оборотите му се управляват (от системата) по-време на целия процес. Като може да развърти ДВГ до оборотите, при които работи натоварен от генератора (същия този МГ1) и едва тогава да му се подаде гориво - т. е. включването му е "безударно", без сам да се ускорява.

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Публикувано на: 25 Окт 2021 19:36
от Mcl
Аз на королата съм забелязал ,че веднага когато тръгнеш сутрин като е студена и дадеш повече газ тя не се форсира. И оборотите седят до 2000 ,след известно време като поработи ДВГ вече можеш да я вкараш в по високите обороти.

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Публикувано на: 25 Окт 2021 19:54
от BOz
Mcl написа: 25 Окт 2021 19:36 Аз на королата съм забелязал ,че веднага когато тръгнеш сутрин като е студена и дадеш повече газ тя не се форсира. И оборотите седят до 2000 ,след известно време като поработи ДВГ вече можеш да я вкараш в по високите обороти.
Това е писано многократно. Хибридната система използва максималното позволено количество от енергията на батерията с преимущество, преди да започне да използва енергия от ДВГ, когато той е студен, демек катализатора не е влязъл още в работен режим. Целта е възможно най-ниски вредни емисии на автомобила.
Но не би трябвало да те ограничава да използваш ДВГ ако имаш нужда от "очаквана" енергия. Демек ако удариш 100% педал на газта, трябва да развърти ДВГ-то и над тези 2000 оборота, за да не си ограничен в тези първи минути/секунди до мощността на батерията.

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Публикувано на: 25 Окт 2021 20:04
от Mcl
Възможно е не съм пробвал да я настъпвам до край, но при загрял двигател в същото положение на педала на газта оборотите са на около 3000. Утре ще пробвам така и така и тая вечер ще мръзне отвън.

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Публикувано на: 25 Окт 2021 21:35
от Hursa
BOz написа: 25 Окт 2021 19:54 Демек ако удариш 100% педал на газта, трябва да развърти ДВГ-то и над тези 2000 оборота, за да не си ограничен в тези първи минути/секунди до мощността на батерията.
При 100% педала не съм пробвал. Но е осезаемо ограничението, докато двигателя не се е прогрял. В определен момент, като се прогрее - се получава, като "отпушване" - ограничението се "сваля". Поне при ауриса така се усеща.