Профилактика на ел. стъкла (Корола Версо и др.)
Публикувано на: 19 Окт 2021 11:32
Здравейте,
Пускам тази тема, за да споделя за проблем, на който се натъкнах и разреших. В процеса на търсене на решение не намерих много достъпна информация по темата, затова ще опиша тук какво установих.
Предните ел. стъкла на Версото се движеха много бавно и с насядания, докато един ден дясното не започна да излиза от гумените водачи и да се килва напред при сваляне. Лявото имаше подобни симптоми, но не до степен да излиза от водачите. Оказа се, че на дясното стъкло се е отлепила монтажната планка откъм бравата. Отлепила се е от опън и засядане на стъклото в гумените водачи.
Решението е стъклото да се свали, да се почисти старото лепило и да се сложи ново. Аз ползвах полиуретанов силикон. Това обаче няма да разреши проблема трайно. Първоизточника на проблема е липсата на смазка по гумените водачи, които задържат стъклото при движението му и пораждат усилие в цялата сглобка. Водачите трябва да се смажат обилно със силиконова смазка (не спрей, а гел/паста) и това да се прави на всяка 1-2 години.
Освен водачите, хубаво е да се почисти и гресира стъклоповдигащия механизъм. За зъбната предавка ползвах такава грес, а пластмасовите водачи в металните релси намазах отново със силиконовата смазка (може да се ползва и универсална литиева грес), но аз исках нещо по-тънко, което да не събира много прахоляк.
Ненавременната профилактика има и друг негатив - увеличава луфта между пластмасовите водачи и релсите на механизма, което поражда луфт в движението на стъклата. Например при затворен прозорец и команда за спускане, стъклото не тръгва плавно надолу, а се получава удар (обира се луфта в механизма) и рязко тръгва надолу.
Споделям и едно видео по темата, което онагледява нещата:
Пускам тази тема, за да споделя за проблем, на който се натъкнах и разреших. В процеса на търсене на решение не намерих много достъпна информация по темата, затова ще опиша тук какво установих.
Предните ел. стъкла на Версото се движеха много бавно и с насядания, докато един ден дясното не започна да излиза от гумените водачи и да се килва напред при сваляне. Лявото имаше подобни симптоми, но не до степен да излиза от водачите. Оказа се, че на дясното стъкло се е отлепила монтажната планка откъм бравата. Отлепила се е от опън и засядане на стъклото в гумените водачи.
Решението е стъклото да се свали, да се почисти старото лепило и да се сложи ново. Аз ползвах полиуретанов силикон. Това обаче няма да разреши проблема трайно. Първоизточника на проблема е липсата на смазка по гумените водачи, които задържат стъклото при движението му и пораждат усилие в цялата сглобка. Водачите трябва да се смажат обилно със силиконова смазка (не спрей, а гел/паста) и това да се прави на всяка 1-2 години.
Освен водачите, хубаво е да се почисти и гресира стъклоповдигащия механизъм. За зъбната предавка ползвах такава грес, а пластмасовите водачи в металните релси намазах отново със силиконовата смазка (може да се ползва и универсална литиева грес), но аз исках нещо по-тънко, което да не събира много прахоляк.
Ненавременната профилактика има и друг негатив - увеличава луфта между пластмасовите водачи и релсите на механизма, което поражда луфт в движението на стъклата. Например при затворен прозорец и команда за спускане, стъклото не тръгва плавно надолу, а се получава удар (обира се луфта в механизма) и рязко тръгва надолу.
Споделям и едно видео по темата, което онагледява нещата: