Страница 2 от 5

Вибрации и тресене при натискане на спирачката

Публикувано на: 16 Окт 2021 10:17
от Stanislav96
e 10 написа: 16 Окт 2021 08:19
Stanislav96 написа: 15 Окт 2021 18:19 ...при натискане на спирачката, първоначално започна леко да тресе, но във времето се усили и стана както преди.
Къде се усеща вибрацията - във волана или на педала на спирачките?
Вибрацията се усеща само във волана , на педала на спирачката не се усеща абсолютно нищо!

Вибрации и тресене при натискане на спирачката

Публикувано на: 16 Окт 2021 10:22
от iovkito
Може и дисковете да са ментета. Аз бих ги сменил още един път. От брембо дисковете съм много доволен, ползвам ги в комбинация с накладки textar.

Вибрации и тресене при натискане на спирачката

Публикувано на: 16 Окт 2021 10:59
от Stanislav96
iovkito написа: 16 Окт 2021 10:22 Може и дисковете да са ментета. Аз бих ги сменил още един път. От брембо дисковете съм много доволен, ползвам ги в комбинация с накладки textar.
Първо ще ги струговам и ще си сложа старите накладки , ако не се оправи ще си взема нови дискове на друга марка , но при положение че Brembo са едни от най добрите ,не знам коя друга марка да избера.

Вибрации и тресене при натискане на спирачката

Публикувано на: 16 Окт 2021 11:07
от iovkito
Дискове на пазара всякакви. Аз на рав4 монтирах blueprint с накладки textar, никакви проблеми. Дори все още не са ръждясали, за разлика от оригиналните. Струговането е скъпо, особено на място.

Вибрации и тресене при натискане на спирачката

Публикувано на: 16 Окт 2021 12:17
от memorex

Вибрации и тресене при натискане на спирачката

Публикувано на: 16 Окт 2021 13:01
от max-2
Цимерман са добри. Единия комплект беше нормални дискове с накладки текстар от Мимо от форума и минах 120 000 с тези накладки. След това още 30 000 с накладки трв, но дисковете станаха под минималната дебелина и се появи лека вибрация. След това сложих дискове абе с накладки ате, дисковете бяха зле като отливка с тънки и дебели участъци и тресяха при висока скорост без да натискам спирачка. Изхвърлих ги бързо и сложих стария цимерман докато ми дойде новия и нямаше никакви проблеми. Понеже в момента имаше само перфорирани от аутодок, вече почти 10000 ги карам с накладки също цимерман без проблем. Издават лек звук само първо и второ натискане сутрин и са по-слаби, но след това са тихи и спират добре.
Буталцата и водачите на апаратите се обслужват със греста на тойота за тази цел при всяка смяна на накладки.
Дискове се кривят от задържащ спирачен апарат най-вече.

Вибрации и тресене при натискане на спирачката

Публикувано на: 16 Окт 2021 19:21
от ufer
Брембо са едни от най-добрите, ако не са менте. Имах същият проблем, при това от задните дискове. Предпочетох шлайф на оригиналните, пред нови ментета. Сега спирам пефектно дори и с доста висока скорост...

Вибрации и тресене при натискане на спирачката

Публикувано на: 16 Окт 2021 19:24
от Stanislav96
ufer написа: 16 Окт 2021 19:21 Брембо са едни от най-добрите, ако не са менте. Имах същият проблем, при това от задните дискове. Предпочетох шлайф на оригиналните, пред нови ментета. Сега спирам пефектно дори и с доста висока скорост...
Колега , запознат ли сте колко струва едно такова шлайфане?

Вибрации и тресене при натискане на спирачката

Публикувано на: 16 Окт 2021 19:34
от ufer
Зависи от стругаря, човек знае 2 и 200. Аз дадох 50 лв. за 2 задни, плътни. Толкова струват и някои нови... За предни, вентилирани може и повече, а при тях трябва много да се внимава заради кухото пространство.. Бургас е скъп град, за Казанлък не знам. Провери и задните, понякога и те влияят отпред... :thumbsup:

Вибрации и тресене при натискане на спирачката

Публикувано на: 16 Окт 2021 19:49
от Stanislav96
Много благодаря колеги ,според мен трябват нови дискове с накладки и ревизия на апаратите, защото има вероятност да сложа новите дискове и пак след 5 хил.км да се изкривят!

Вибрации и тресене при натискане на спирачката

Публикувано на: 16 Окт 2021 19:56
от ufer
Ако успееш да намериш истински нови, поръчвай! Аз лично, ако поръчвам, бих го направил само от някоя развита държава и то от доверен представител. Всеки може да тълкува моето мнение, както желае... :thumbsup:

Вибрации и тресене при натискане на спирачката

Публикувано на: 18 Ное 2021 13:38
от boiski
Stanislav96 написа: 16 Окт 2021 19:24колко струва едно такова шлайфане?
Само за информация, в София намерих струговане на вентилиран диск ф295 за 15лв. на брой. В Перник за същия размер - 10лв./бр.

Стана ми любопитно - сменили сте сума неща по окачването и накрая дисковете. Старите дискове бяха ли премерени с индикаторен часовник за биене преди да се сменят частите по ходовата част?

Вибрации и тресене при натискане на спирачката

Публикувано на: 18 Ное 2021 15:42
от ufer
За моите дискове не се е налагало да меря с индикатор, защото те бяха доста надрани от старите, изпечени накладки и леко задържащи буталца. Направих пълна профилактика на спирачната система и шлайфането само на задните дискове беше част от тази процедура. Шлайфането им без сваляне от колата е модерен метод с точната машина, но не е панацея, защото зависи и от човека, който го прави, освен това е прекалено "оскъпено" удоволствие. Разбира се, иска се трезва преценка дали след шлайфането получената дебелина не е прекалено рискова. При мен е наред! :thumbsup:

Вибрации и тресене при натискане на спирачката

Публикувано на: 19 Ное 2021 10:10
от slowtraveler
Колеги, не пестете от дискове... В края на краищата са обикновен консуматив, който на съвременните автомобили се износва почти колкото накладките :)
Не съм шлайфал никога диск... Реално на последните два от три автомобила заедно с оригиналните накладки смених и дискове - дисковете бяха износени от първият комплект/оригинални накладки над 50% и директно бяха сменени в комплект...

Вибрации и тресене при натискане на спирачката

Публикувано на: 19 Ное 2021 15:58
от ufer
Жоро, парен каша духа! Аз съм сменял дискове в Германия, но и там е пълно с ментета, дискове, дори барабани преди време, бяха като кашкавал. Важно е да се прецени дали едно минимално шлайфане ще е достатъчно (при мен беше добре, че и само за втори път). Винаги съм карал леко спортни коли, хвърлял съм нови дискове, но съм запазвал старите оригинални и след шлайфането им всичко си идваше на мястото. Да не говорим, че един искаше да му вкарвам афтърмаркет части за Мерцедес и да ги монтира като оригинални... А тази марка забранява на сервизите да слагат такива части на техните коли, иначе си "оттегля доверието"... worthy.gif