Страница 1 от 1

Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?

Публикувано на: 10 Окт 2021 16:18
от esko148
Здравейте, колеги!

Карам колата от подписа ми: corolla 1.6 бензин 2002г.
От както съм я купил ми прави впечатление първоначалния старт на мотора след престой да кажем повече от 12 часа.
За да запали горе-долу нормално, трябва да задържа да завърти 2-3 пъти. Ако пусна ключа по-рано, двигателя се изфорсира по-бавно. Втория старт дори и 10 секунди след като съм изгасил двигателя няма нищо общо с първия. Двигателя стартира много по-лесно и плавно без да се изфорсира над 2К оборота. Внушил съм си, че ако не съм натиснал съединителя, мотора ще скъса веригата при първоначалния старт. Моля, за вашите мнения. Трябва ли спешно да я вкарам в сервиз?

PS: винаги стартирам двигателя с натиснат съединител. Не знам дали така е правилно, но вече ми е станало навик rolleyes.gif

Направих два видео клипа за да се види какво е положението в действителност smile.gif

START 1:


START 2:

Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?

Публикувано на: 10 Окт 2021 19:07
от biro
Свети ти чека. Провери защо.

Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?

Публикувано на: 10 Окт 2021 19:16
от esko148
biro написа: 10 Окт 2021 19:07 Свети ти чека. Провери защо.
Катализатор smile.gif

Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?

Публикувано на: 10 Окт 2021 19:43
от TATI
Аз не чувам проблем, освен, че акумулатора ти е позаминал вече

Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?

Публикувано на: 10 Окт 2021 21:36
от esko148
TATI написа: 10 Окт 2021 19:43 Аз не чувам проблем, освен, че акумулатора ти е позаминал вече
Акумулатора е на около 5 години от тези необслужваемите 65А. "Окото" му още си свети в ярко зелено както си беше и като нов. Само това ме кара да търся причината другаде.
Пък и ако беше от него, възможно ли е втория път ( 10 сек след първия ) вече да е заредил достатъчно за да осигури безпроблемен втори старт? unsure.gif
Оборотите не се ли форсират прекалено много?

И все пак дано се окаже, че проблема е в акумулатора, а не в нещо друго.

Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?

Публикувано на: 10 Окт 2021 23:15
от slowtraveler
'окото' е търговски трик, и не показва общото състояние на акумулатора. Окото показва плътността на електролита само на определена клетка, в която е окото. Може съседна да е напълно умряла, ама окото ще си 'свети зелено' :)..
Иначе относно паленето - май колегите бяха коментирали въпроса, но съм забравил конкретика... Нямам точен спомен дали бе нещо относно подкачващата помпа (започва да работи при работа на стартера, а не нагнетява предварително горивото), или пък бе нещо друго...

Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?

Публикувано на: 11 Окт 2021 00:38
от esko148
slowtraveler написа: 10 Окт 2021 23:15 Иначе относно паленето - май колегите бяха коментирали въпроса, но съм забравил конкретика... Нямам точен спомен дали бе нещо относно подкачващата помпа (започва да работи при работа на стартера, а не нагнетява предварително горивото), или пък бе нещо друго...
Това т.нар бензинова помпа ли е?
Напълно възможно е проблема да е точно в нея, защото след стартиране мирише доста силно на бензин ( богата смес ), което пък напълно отсъства когато двигателя вече е достигнал работна температура smile.gif

И все пак START 1 не ви се струва съвсем нормален нали, колеги?
Нещата са ясни. Ще трябва да я вкарам в сервиз. Само не знам как ще им обясня за проблема при вече работил двигател unsure.gif

Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?

Публикувано на: 11 Окт 2021 08:32
от mapamop
esko148 написа: 10 Окт 2021 19:16Катализатор
Ако го няма катализатора или не е изряден, няма как да не мирише на бензин. Налягането и състава на газовете не са в нормите зададени на горивния компютър, респективно имаш "сурово гориво" в тях.
На biro на Хондата беше същата ситуацията с изтърбушения катализатор.
Тривиалните неща елиминирал ли си? Дроселна клапа, клапана за въздуха на свободния ход, дебитомер, несанкциониран от дебитомера въздух през някое съединение или колекторите, ламбда сонди (евентуално).
Принципно и моята ако е студено сутринта в първата минута-две си понамирисва леко на бензин, и после се изчистват газовете, като се постопли катализатора. При мен няма грешки за неефективен катализатор, но и катализатора си е на години и не е с параметрите на нов.

Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?

Публикувано на: 11 Окт 2021 09:47
от Enwor
И аз имах такъв акумулатор.. Известно време палеше една идея по-трудно, след това рязко спря. Добре, че бях на склон и запалих на спускане. След 6км се беше възбудил вече и запали нормално. Оказа се, че акумулатора имаше умираща клетка и има заряд за едно палене - следващото трябваше да е след поне 5км каране. Така че елиминирай първо него с един назаем, после почвай да разглобяваш ;). Т'ва око въобще не го гледай, както каза Слоу..

Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?

Публикувано на: 11 Окт 2021 10:18
от esko148
Добре, колеги.
Ще започна първо от акумулатора. На другата кола имам една "Искра" 45А на година и половина. Ще свърши ли работа за пробата или да ходя да купувам нов 60+А ?

В сайта, който ползвам за справки излиза това:

Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?

Публикувано на: 11 Окт 2021 13:25
от slowtraveler
esko148 написа: 11 Окт 2021 10:18 Ще свърши ли работа за пробата
Ако е зареден - ще свърши работа за пробата...
Може да включиш и едно ОБД за да видиш каква температура отчита автомобила...

Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?

Публикувано на: 11 Окт 2021 16:34
от Lazo
Имах подобен проблем с това зачудване при палене, при IS200, който се влошаваше прогресивно - скапан fuel pressure regulator на помпата. Не знам при королата, дали бензиновата система работи по същия начин, но при мен нямаше достатъчно налягане отпред на рейката, а помпата работи само при завъртане на ключа.

Ако не е акумулатор, може да проверите налягането при студен автомобил и при завъртане за запалване.

Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?

Публикувано на: 11 Окт 2021 22:06
от esko148
Колега, Lazo давате много точен и полезен коментар в темата ми, за което ви благодаря.
При първа възможност ще се провери това което сте описал. Ще напиша какъв е бил точно проблема, когато я закарам в сервиз за да може темата да бъде полезна за всички, които по една или друга причина стигнат до нейният прочит smile.gif

Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?

Публикувано на: 16 Окт 2021 16:45
от esko148
Така, ходих на сервиз. Не откриха проблеми по горивната система. Наляганията са си в норма. На диагностиката си излезе само грешката за катализатор, заради което ми свети и check engin-a, но аз това си го знаех и от преди това smile.gif
На връщане от сервиза минах през магазина за акумулатори и си взех някакъв 62Аh 600А стартов ток. Като се прибрах в къщи видях, че стария шест годишен необслужваем "Fairline" купен някога от МЕТРО също е 62Аh, НО със стартов ток 480А! Проверих в Интернет където дават за моя модел стартов ток от 570 до 620А.
Преди да я закарам в сервиза и да купя новия акумулатор, бях сложил една "Искра" на една година 44Аh 450A стартов ток, но и с нея проблема с трудния първи старт не се реши.
Сега с новия акумулатор ( неизвестна марка, май ще се окаже наследник на искрата ), колата пали от четвърт и аз съм щастлив smile.gif
Надявам се темата да бъде полезна и за други колеги.
Благодаря на всички, които се включиха :thumbsup: