Кабели, преходници, OBD адаптери за диагностика и подобните - собствен опит
Публикувано на: 27 Сеп 2021 18:20
Така ...
Понеже темата беше повдигана на няколко пъти, за да си спестя още няколко пъти да отговарям на лични съобщения, и всичко това да е достъпно "до поискване" с търсачката, отварям тази тема. Знам че има много писано по темата на много места, но целта е да се събере всичко в едно.
Няколко дребни условия:
- Всичко по-долу ви го давам като собствен опит. В никакъв случай не го третирайте като "фактор за покупка"!
- Темата е САМО ЗА ДИАГНОСТИЧНИ УРЕДИ, КАБЕЛИ, ПРЕХОДНИЦИ, ТАПИ, " OBD букси ", или както ви е удобно да наричате хардуерното устройство за диагностика. Софтуерът е споменат единствено като версия на която е тестван уреда, и не го коментираме тук! Единствено допустимо изключение са драйверите за съответният хардуер.
- Въпроси от рода на "Откъде да закупя?", "Откъде да сваля софтуера?", "Как да си лицензирам софтуера?", "Някой да помогне да го "подкарам"?" ЩЕ СЕ ТРИЯТ. За софтуерът си има специална тема (ТУК), как се "подкарва", също е дискутирано, отделно и е проблематично от законова гледна точка, ако не притежавате валиден лиценз закупен от съответният производител.
- Споделеният опит е добре дошъл, стига да се вписва в по-горното.
Първият адаптер който си закупих:
Toyota MiniVCI/FT232RL (FW ver. 1.4.2):
Предимства:
- евтин, в сравнение с другите варианти
- (уж) пълна поддръжка на всички диагностични протоколи, без възможност за префлашване на компютрите.
- biro успя да закачи Honda, със Honda HDS.
Недостатъци:
- Нестабилна връзка, особено на живи данни
- бавна скорост на комуникация
- Китайски - в лошият смисъл на думата. Не се знае какво ще получите. Цената му в момента е двойна спрямо тази на която аз го закупих.
- Проблеми с драйверите - официални никога не е имало за нищо над Windows XP/x86. Неофициални, работещи за 64 битова платформа и версии над Windows XP има от Autokent. Сваляте ги от ТУК, ако не ги намерите другаде. Версията на драйвера не е 100% определяща за функционалността на адаптера- зависи И ОТ версията фърмуера.
- фърмуера / BIOS / софтуера на адаптера не подлежи на обновяване / флашване / префлашване / upgrade! Опит за тези действия, съвсем ефективно убиват, брикват, brick -ват адаптера - не го правете!
- Ще се наложи да си търсите начини да си лицензирате софтуера. Китайците като цяло пращат дискове, но дисковете се чупят по пътя, искат връзка с TeamViewer и т.н.
* Забележки:
-- Не притежавам този адаптер вече.
-- Оригиналът е китайско производство и разработка. Твърде големият обем на клонингите, принуди производителя да прекрати производството и продажбите. Забравете за оригинален адаптер.
-- Китайците продават и адаптери със фърмуер 2.0.4, но такъв не ми е минавал през ръцете. Цената му е неприемлива за мен. Визуално по снимки разликата е 2 чипа, които в повечето случаи са със изпилени надписи.
-- Тестван с версии 9.Х, 10.Х, 11.Х, 12.0.124, 14.10.Х, 14.20.Х на автомобила от подписа (Avensis T25, 1.8 VVT-i, 12.2005)
Картинка от моята поръчка (погледнете по-горе, червените редове!): Вторият адаптер, който си закупих:
VXDiag VCX nano/Wi-Fi for Toyota:
Предимства:
- Безжична връзка през Wi-Fi за Wi-Fi версията. Няма кабел, които да ви ограничава, респективно лаптопа може да е захранен от контакта, или да ползвате стационарен компютър закачен в същата мрежа/рутер с адаптера през мрежов кабел.
- Имате наличен софтуер / launcher през който можете да обновявате фърмуера на устройството, да следите статуса му, или да го преконфигурирате (специфично за мрежовите настройки през Wi-Fi, настройки на USB комуникацията)
- фърмуера се обновява. Драйверите също и то относително редовно.
- Може срещу заплащане да си "отключите" и други марки автомобили за диагностика, като си заплатите през сайта на производителя допълнителни "лицензи". Това отключва фунционалността на устройството, не ви решава проблема с лиценза за софтуера.
- Китайците ви дават достъп до loader, с който се заобикаля лицензирането на Techstream специфично. Програмката си търси хардуера и не става за други устройства.
- Ако се закачи (вижте по-долу), работи доста бързо и стабилно. Не се разпада комуникацията на живи данни.
- Доста сериозен обхват през Wi-Fi връзка.
Недостатъци:
- цената е разгромяваща, за това което е. Ако не планирате да си "отключвате" други марки покупката е финансово неефективна, отделно и за поддържаните марки има по-евтини алтернативи.
- Не пожела да се "закачи" към ECU -то на моят автомобил, но работи съвсем прилично и без забележи и през Wi-Fi и през USB със автомобила на shumaher123. Писал съм тук повече по въпроса.
- комуникацията със отдела за поддръжка на китайците е тегава - получавате отговор по мейла със поне седмица закъснение (ако ви получат мейла изобщо). Цитират ви "методичката" за инсталацията, която вече сте чели, точно както би го направил бот или телефонен секретар. Отделно e-mail адресите за контакт или не работят, или са със запълнена квота, или пощенският им сървър е офлайн на моменти. Като цяло операцията води до загуба на време и нерви, срещу нулев резултат. Пълна трагедия...
- доколкото четох адаптера е или вече EOL / Phased out / с прекратена поддръжка и разработка, или е много близо до този момент.
* Забележки:
- Не притежавам този адаптер вече и нямам поглед, накъде са се развили събитията.
- Теоретично би трябвало да може да флашва компютрите, теоретично би трябвало да поддържа всички протоколи, които поддържа и оригиналният адаптер от "Denso", но ... е китайски и аз не бих му гласувал доверие.
- Не го смятам за финансово обоснована покупка, но за това вие си решавате.
- Тестван е с може би почти всички комбинации на операционна система и софтуер до 14-а версия. Вижте линка към старият ми пост.
Картинка от моята покупка (вижте червените редове по-горе!):
Следващият адаптер:
Toyota GTS IT3 Toyota OTC VIM:
Предимства
- Имате програмка през която можете да възстановите повреден фърмуер на адаптера, да флашнете/инсталирате по-нов фърмуер (въпреки че последният наличен е от 2012 година и "китайците" идват с него).
- Работи изключително стабилно и бързо, със всички версии на софтуера ,с които успях да го пробвам и всички автомобили. Изключително на Windows 10 x64. Версиите варират от 9 до 14.20
- Не е капризен към автомобила който ще закачате: моят личен автомобил, Avensis T22/ 1.8 VVT-i/ 2000г., Verso 2.2D (май D4D брандирано) 2011г., Аvensis Verso 2002, Corolla Verso 12.2005/2.2D-CAT, Corolla-Verso 2.0 D4d 2004... Не е имало автомобил на който да не се е закачила, и да се е разпаднала комуникацията.
Недостатъци:
- Драйверът е относително стар (2012)
- Драйверът е относително трудно откриваем за сваляне, а диска на китаеца обикновено е в неизползваемо състояние.
- Доколкото четох излиза съобщение за грешка, че фърмуера на устройството трябва да бъде обновен, при версии на Techstream над 14.Х. Разбира се по-нов няма, и оригиналното устройство разработено от BOSCH / SPX corporation е EOL от няколко години.
- Ценово съпоставен с MiniVCI е доста по-скъп, макар че напоследък цените и на двете устройства почти се изравниха.
- Китайското качество: Устройството, което поръча boiski, пристигна неработещо. Оставям на него да сподели останалите детайли (ако има желание).
- Ще се наложи да си търсите начин да си лицензирате софтуера.
- според отзиви по форумите има проблеми със комуникацията с автомобили произведени след 2017 година.
*Забележки:
- ако ви дотрябва драйвер за това устройство, можете да го свалите от ТУК.
- Не притежавам вече това устройство. Отиде при приятел.
Картинка от моята покупка (не забравяйте червените редове по-горе!): Следващият адаптер
Tactrix OpenPort 2.0 (Chinese Clone)
Предимства::
- Не е капризен към версия на софтуера
- Не е капризен към автомобила който ще закачате. Пробвано е с моят автомобил, Corolla-Verso 2.2/DCAT 12.2005, CH-R на @biro, Avensis T22 1.8 VVT-i, 2000г.
- Работи и под Windows 10 x64
- Скоростите на четене са като на OTC, и с далеч по-малки времена от MiniVCI.
- Не се разпада комуникацията.
- Драйверът за него се сваля директно от сайта на производителя ( ВИЖТЕ НЕДОСТАТЪЦИТЕ И ЗАБЕЛЕЖКИТЕ ПО-ДОЛУ!)
- Има си собствен софтуер, с който може да се диагностицират (вероятно) и други марки автомобили.
- Има слот за microSD карта, който може да го ползвате за logging на живи данни в движение. Изисква конфигурационен файл на картата и софтуера от Тактрикс, след хардуерната намеса, описана по-долу.
- Като функции не намерих разлика между OTC, MiniVCI и другите.
Недостатъци:
- Китайският клонинг е със грешни елементи и изисква хардуерна промяна (намеса с поялник и станция за горещ въздух) - иначе изгаря, ако не на първото закачане, максимум на четвъртото.
Подробности може да намерите примерно тук: https://www.drive2.ru/l/546040015415673901/
- Ако не блокирате пина от предния линк и по този начин да блокирате обновяването на фърмуера, драйверът от сайта ще ви свали и инсталира фърмуер, който ще ви брикне/убие устройството непоправимо. Ако не блокирате функцията за обновяване на фърмуера, ще трябва да ползвате устройството винаги със изключен интернет.
- ще трябва да си намерите начин да лицензирате Techstream
- Относително скъпо, като за китайски боклук който ще трябва да доработвате.
*Забележки:
- имам това устройство от относително скоро, и не намерих време да експериментирам кой-знае колко с него.
- Купено е "за играчка"
- Рускоезичните сайтове твърдят, че може да се ползва и за Мерцедес, Subaru, Форд, Нисан, Хонда и JLR (непотвърдено, Хондата на @biro, не се закачи) през дилърските им програми. Аз имах досега нулев успех с Ford и Honda.
- Вероятно boiski, може да сподели повече впечатления, че май го е ползвал повече от мен
- Ако имате нужда от драйвер и/или софтуер може да ги намерите ТУК
Картинка от покупката (да не забравите червените редове по-горе): Следващият адаптер:
JLR Pro SDD V160
Предимства:
- Работи бързо и стабилно с Techstream. Тествано на версии 12.0.Х и 14.10 под Windows 10/x64
- Не е капризен към автомобила, който ще закачате - пробвано е на моят личен автомобил, на CH-R на @biro, на Avensis T22 1.8 VVT-i 2000г. на приятел.
- Не намерих разлики между другите адаптери и този
- Възможност за доставка от Европейският съюз (не се занимавате с ДДС и митнически процедури)
- Можете да си обновите фърмуера през програмката която идва с драйвера
- Имате поне още една марка с възможност за диагностика - JLR
- Не се налага да си спирате интернет достъпа, за да не се убие адаптера.
- Сваляте си драйвера директно от производителя. LINK (сваляте специфично JLR версията, другите не стават!).
- Не видях да има разлики спрямо другите адаптери, според обявените от драйвера протоколи няма и съществена разлика от оригиналният Тойотски адаптер.
Недостатъци
- Цената
- Елементите по платката са със изпилена маркировка
- поне на моята бройка се наложи да презапоя USB кабела, че имаше слаби спойки там. Платката като цяло е с добро ниво на изработка и няма следи от ръчен труд.
- Китайското качество - може да варира много. Четете коментарите в "магазина" от който го купувате.
- Ще се наложи да си търсите начин за лицензиране на софтуера.
*Забележки
- Имам го от много малко време и нямах особено много време за проби, преди да ми замине чипа на видеокартата на лаптопа за диагностиката.
- според коментарите на Руснаците, става и за Хонда и други марки. Не съм пробвал, поради липса на време и хардуер, предимно първото в момента.
- лично аз не намерих разлика във функционалността на този адаптер и MiniVCI, освен по-бързото четене и стабилната връзка. Спрямо другите скоростта е приблизително същата, както и протоколите които са обявени от драйвера. За мен лично този е за предпочитане пред MiniVCI при текущите цени.
- Снимката е примерна. Не е от реалната ми покупка, защото "моят китаец" вече не го продава. Не я ползвайте за 100% ориентир! Всъщност всичко това не е с идеята "Купете си точно това" - вие си решавате.
Снимка:
Понеже темата беше повдигана на няколко пъти, за да си спестя още няколко пъти да отговарям на лични съобщения, и всичко това да е достъпно "до поискване" с търсачката, отварям тази тема. Знам че има много писано по темата на много места, но целта е да се събере всичко в едно.
Няколко дребни условия:
- Всичко по-долу ви го давам като собствен опит. В никакъв случай не го третирайте като "фактор за покупка"!
- Темата е САМО ЗА ДИАГНОСТИЧНИ УРЕДИ, КАБЕЛИ, ПРЕХОДНИЦИ, ТАПИ, " OBD букси ", или както ви е удобно да наричате хардуерното устройство за диагностика. Софтуерът е споменат единствено като версия на която е тестван уреда, и не го коментираме тук! Единствено допустимо изключение са драйверите за съответният хардуер.
- Въпроси от рода на "Откъде да закупя?", "Откъде да сваля софтуера?", "Как да си лицензирам софтуера?", "Някой да помогне да го "подкарам"?" ЩЕ СЕ ТРИЯТ. За софтуерът си има специална тема (ТУК), как се "подкарва", също е дискутирано, отделно и е проблематично от законова гледна точка, ако не притежавате валиден лиценз закупен от съответният производител.
- Споделеният опит е добре дошъл, стига да се вписва в по-горното.
Първият адаптер който си закупих:
Toyota MiniVCI/FT232RL (FW ver. 1.4.2):
Предимства:
- евтин, в сравнение с другите варианти
- (уж) пълна поддръжка на всички диагностични протоколи, без възможност за префлашване на компютрите.
- biro успя да закачи Honda, със Honda HDS.
Недостатъци:
- Нестабилна връзка, особено на живи данни
- бавна скорост на комуникация
- Китайски - в лошият смисъл на думата. Не се знае какво ще получите. Цената му в момента е двойна спрямо тази на която аз го закупих.
- Проблеми с драйверите - официални никога не е имало за нищо над Windows XP/x86. Неофициални, работещи за 64 битова платформа и версии над Windows XP има от Autokent. Сваляте ги от ТУК, ако не ги намерите другаде. Версията на драйвера не е 100% определяща за функционалността на адаптера- зависи И ОТ версията фърмуера.
- фърмуера / BIOS / софтуера на адаптера не подлежи на обновяване / флашване / префлашване / upgrade! Опит за тези действия, съвсем ефективно убиват, брикват, brick -ват адаптера - не го правете!
- Ще се наложи да си търсите начини да си лицензирате софтуера. Китайците като цяло пращат дискове, но дисковете се чупят по пътя, искат връзка с TeamViewer и т.н.
* Забележки:
-- Не притежавам този адаптер вече.
-- Оригиналът е китайско производство и разработка. Твърде големият обем на клонингите, принуди производителя да прекрати производството и продажбите. Забравете за оригинален адаптер.
-- Китайците продават и адаптери със фърмуер 2.0.4, но такъв не ми е минавал през ръцете. Цената му е неприемлива за мен. Визуално по снимки разликата е 2 чипа, които в повечето случаи са със изпилени надписи.
-- Тестван с версии 9.Х, 10.Х, 11.Х, 12.0.124, 14.10.Х, 14.20.Х на автомобила от подписа (Avensis T25, 1.8 VVT-i, 12.2005)
Картинка от моята поръчка (погледнете по-горе, червените редове!): Вторият адаптер, който си закупих:
VXDiag VCX nano/Wi-Fi for Toyota:
Предимства:
- Безжична връзка през Wi-Fi за Wi-Fi версията. Няма кабел, които да ви ограничава, респективно лаптопа може да е захранен от контакта, или да ползвате стационарен компютър закачен в същата мрежа/рутер с адаптера през мрежов кабел.
- Имате наличен софтуер / launcher през който можете да обновявате фърмуера на устройството, да следите статуса му, или да го преконфигурирате (специфично за мрежовите настройки през Wi-Fi, настройки на USB комуникацията)
- фърмуера се обновява. Драйверите също и то относително редовно.
- Може срещу заплащане да си "отключите" и други марки автомобили за диагностика, като си заплатите през сайта на производителя допълнителни "лицензи". Това отключва фунционалността на устройството, не ви решава проблема с лиценза за софтуера.
- Китайците ви дават достъп до loader, с който се заобикаля лицензирането на Techstream специфично. Програмката си търси хардуера и не става за други устройства.
- Ако се закачи (вижте по-долу), работи доста бързо и стабилно. Не се разпада комуникацията на живи данни.
- Доста сериозен обхват през Wi-Fi връзка.
Недостатъци:
- цената е разгромяваща, за това което е. Ако не планирате да си "отключвате" други марки покупката е финансово неефективна, отделно и за поддържаните марки има по-евтини алтернативи.
- Не пожела да се "закачи" към ECU -то на моят автомобил, но работи съвсем прилично и без забележи и през Wi-Fi и през USB със автомобила на shumaher123. Писал съм тук повече по въпроса.
- комуникацията със отдела за поддръжка на китайците е тегава - получавате отговор по мейла със поне седмица закъснение (ако ви получат мейла изобщо). Цитират ви "методичката" за инсталацията, която вече сте чели, точно както би го направил бот или телефонен секретар. Отделно e-mail адресите за контакт или не работят, или са със запълнена квота, или пощенският им сървър е офлайн на моменти. Като цяло операцията води до загуба на време и нерви, срещу нулев резултат. Пълна трагедия...
- доколкото четох адаптера е или вече EOL / Phased out / с прекратена поддръжка и разработка, или е много близо до този момент.
* Забележки:
- Не притежавам този адаптер вече и нямам поглед, накъде са се развили събитията.
- Теоретично би трябвало да може да флашва компютрите, теоретично би трябвало да поддържа всички протоколи, които поддържа и оригиналният адаптер от "Denso", но ... е китайски и аз не бих му гласувал доверие.
- Не го смятам за финансово обоснована покупка, но за това вие си решавате.
- Тестван е с може би почти всички комбинации на операционна система и софтуер до 14-а версия. Вижте линка към старият ми пост.
Картинка от моята покупка (вижте червените редове по-горе!):
Следващият адаптер:
Toyota GTS IT3 Toyota OTC VIM:
Предимства
- Имате програмка през която можете да възстановите повреден фърмуер на адаптера, да флашнете/инсталирате по-нов фърмуер (въпреки че последният наличен е от 2012 година и "китайците" идват с него).
- Работи изключително стабилно и бързо, със всички версии на софтуера ,с които успях да го пробвам и всички автомобили. Изключително на Windows 10 x64. Версиите варират от 9 до 14.20
- Не е капризен към автомобила който ще закачате: моят личен автомобил, Avensis T22/ 1.8 VVT-i/ 2000г., Verso 2.2D (май D4D брандирано) 2011г., Аvensis Verso 2002, Corolla Verso 12.2005/2.2D-CAT, Corolla-Verso 2.0 D4d 2004... Не е имало автомобил на който да не се е закачила, и да се е разпаднала комуникацията.
Недостатъци:
- Драйверът е относително стар (2012)
- Драйверът е относително трудно откриваем за сваляне, а диска на китаеца обикновено е в неизползваемо състояние.
- Доколкото четох излиза съобщение за грешка, че фърмуера на устройството трябва да бъде обновен, при версии на Techstream над 14.Х. Разбира се по-нов няма, и оригиналното устройство разработено от BOSCH / SPX corporation е EOL от няколко години.
- Ценово съпоставен с MiniVCI е доста по-скъп, макар че напоследък цените и на двете устройства почти се изравниха.
- Китайското качество: Устройството, което поръча boiski, пристигна неработещо. Оставям на него да сподели останалите детайли (ако има желание).
- Ще се наложи да си търсите начин да си лицензирате софтуера.
- според отзиви по форумите има проблеми със комуникацията с автомобили произведени след 2017 година.
*Забележки:
- ако ви дотрябва драйвер за това устройство, можете да го свалите от ТУК.
- Не притежавам вече това устройство. Отиде при приятел.
Картинка от моята покупка (не забравяйте червените редове по-горе!): Следващият адаптер
Tactrix OpenPort 2.0 (Chinese Clone)
Предимства::
- Не е капризен към версия на софтуера
- Не е капризен към автомобила който ще закачате. Пробвано е с моят автомобил, Corolla-Verso 2.2/DCAT 12.2005, CH-R на @biro, Avensis T22 1.8 VVT-i, 2000г.
- Работи и под Windows 10 x64
- Скоростите на четене са като на OTC, и с далеч по-малки времена от MiniVCI.
- Не се разпада комуникацията.
- Драйверът за него се сваля директно от сайта на производителя ( ВИЖТЕ НЕДОСТАТЪЦИТЕ И ЗАБЕЛЕЖКИТЕ ПО-ДОЛУ!)
- Има си собствен софтуер, с който може да се диагностицират (вероятно) и други марки автомобили.
- Има слот за microSD карта, който може да го ползвате за logging на живи данни в движение. Изисква конфигурационен файл на картата и софтуера от Тактрикс, след хардуерната намеса, описана по-долу.
- Като функции не намерих разлика между OTC, MiniVCI и другите.
Недостатъци:
- Китайският клонинг е със грешни елементи и изисква хардуерна промяна (намеса с поялник и станция за горещ въздух) - иначе изгаря, ако не на първото закачане, максимум на четвъртото.
Подробности може да намерите примерно тук: https://www.drive2.ru/l/546040015415673901/
- Ако не блокирате пина от предния линк и по този начин да блокирате обновяването на фърмуера, драйверът от сайта ще ви свали и инсталира фърмуер, който ще ви брикне/убие устройството непоправимо. Ако не блокирате функцията за обновяване на фърмуера, ще трябва да ползвате устройството винаги със изключен интернет.
- ще трябва да си намерите начин да лицензирате Techstream
- Относително скъпо, като за китайски боклук който ще трябва да доработвате.
*Забележки:
- имам това устройство от относително скоро, и не намерих време да експериментирам кой-знае колко с него.
- Купено е "за играчка"
- Рускоезичните сайтове твърдят, че може да се ползва и за Мерцедес, Subaru, Форд, Нисан, Хонда и JLR (непотвърдено, Хондата на @biro, не се закачи) през дилърските им програми. Аз имах досега нулев успех с Ford и Honda.
- Вероятно boiski, може да сподели повече впечатления, че май го е ползвал повече от мен
- Ако имате нужда от драйвер и/или софтуер може да ги намерите ТУК
Картинка от покупката (да не забравите червените редове по-горе): Следващият адаптер:
JLR Pro SDD V160
Предимства:
- Работи бързо и стабилно с Techstream. Тествано на версии 12.0.Х и 14.10 под Windows 10/x64
- Не е капризен към автомобила, който ще закачате - пробвано е на моят личен автомобил, на CH-R на @biro, на Avensis T22 1.8 VVT-i 2000г. на приятел.
- Не намерих разлики между другите адаптери и този
- Възможност за доставка от Европейският съюз (не се занимавате с ДДС и митнически процедури)
- Можете да си обновите фърмуера през програмката която идва с драйвера
- Имате поне още една марка с възможност за диагностика - JLR
- Не се налага да си спирате интернет достъпа, за да не се убие адаптера.
- Сваляте си драйвера директно от производителя. LINK (сваляте специфично JLR версията, другите не стават!).
- Не видях да има разлики спрямо другите адаптери, според обявените от драйвера протоколи няма и съществена разлика от оригиналният Тойотски адаптер.
Недостатъци
- Цената
- Елементите по платката са със изпилена маркировка
- поне на моята бройка се наложи да презапоя USB кабела, че имаше слаби спойки там. Платката като цяло е с добро ниво на изработка и няма следи от ръчен труд.
- Китайското качество - може да варира много. Четете коментарите в "магазина" от който го купувате.
- Ще се наложи да си търсите начин за лицензиране на софтуера.
*Забележки
- Имам го от много малко време и нямах особено много време за проби, преди да ми замине чипа на видеокартата на лаптопа за диагностиката.
- според коментарите на Руснаците, става и за Хонда и други марки. Не съм пробвал, поради липса на време и хардуер, предимно първото в момента.
- лично аз не намерих разлика във функционалността на този адаптер и MiniVCI, освен по-бързото четене и стабилната връзка. Спрямо другите скоростта е приблизително същата, както и протоколите които са обявени от драйвера. За мен лично този е за предпочитане пред MiniVCI при текущите цени.
- Снимката е примерна. Не е от реалната ми покупка, защото "моят китаец" вече не го продава. Не я ползвайте за 100% ориентир! Всъщност всичко това не е с идеята "Купете си точно това" - вие си решавате.
Снимка:
► Виж съдържание