RAV4 2.2 d4d 136к.с. - гори количества масло
Публикувано на: 20 Сеп 2021 10:26
Здравейте,
наскоро си купих RAV4 2.2 d4d 136 к.с. 2008 година. Обслужих я веднага след като я взех(филтри и масло Motul 5w30). След около 6000 км без никакви проблеми, на връщане от морето това лято ми изписа на таблото че нивото на маслото е ниско, дръпнах щеката и реално маслото беше под минимума, съответно долях 1литър. След още 350-400 км отново изписа същото съобщение, отново долях. След още ~300 км отново същата процедура, и така като четвъртото доливане дойде след изминати ~150 км. Най-общо казано съм долял 4 литра масло за около 1000 км.
Няма никакви течове нито отгоре нито отдолу на двигателя, под капака е абсолютно сухо.
Закарах я в сервиз. Правена е диагностиката на турбото, хората казаха че турбото си наред и си работи перфектно, издържало е всички тестове, не тече масло(аз и не съм забелязал разлика във вървежа). Картерната вентилация е чиста, в интеркулера имаше около 500мл масло. В крайна сметка смениха дифтунги на дюзите, защото бяха изпуснали и доста омаслени.
След смяната на дифтунгите съм изминал ~160 км смесено каране(градско и извънградско) като постоянно гледам нивото на маслото, до тук е паднало с около 1 мм на щеката.
Нов съм във форума, изчетох доста по този въпрос тук във форума, разбрах че тези дифтунги са доста често срещан проблем именно при подобен харч на масло.
Продължавам да следя нивото на маслото, ще се радвам да чуя и вашите мнения възможно ли е подобен харч на масло да изчезне или поне да намалее след смяна на дифтунги на дюзи, както твърдят доста хора във форума а и извън него.
Благодаря1
наскоро си купих RAV4 2.2 d4d 136 к.с. 2008 година. Обслужих я веднага след като я взех(филтри и масло Motul 5w30). След около 6000 км без никакви проблеми, на връщане от морето това лято ми изписа на таблото че нивото на маслото е ниско, дръпнах щеката и реално маслото беше под минимума, съответно долях 1литър. След още 350-400 км отново изписа същото съобщение, отново долях. След още ~300 км отново същата процедура, и така като четвъртото доливане дойде след изминати ~150 км. Най-общо казано съм долял 4 литра масло за около 1000 км.
Няма никакви течове нито отгоре нито отдолу на двигателя, под капака е абсолютно сухо.
Закарах я в сервиз. Правена е диагностиката на турбото, хората казаха че турбото си наред и си работи перфектно, издържало е всички тестове, не тече масло(аз и не съм забелязал разлика във вървежа). Картерната вентилация е чиста, в интеркулера имаше около 500мл масло. В крайна сметка смениха дифтунги на дюзите, защото бяха изпуснали и доста омаслени.
След смяната на дифтунгите съм изминал ~160 км смесено каране(градско и извънградско) като постоянно гледам нивото на маслото, до тук е паднало с около 1 мм на щеката.
Нов съм във форума, изчетох доста по този въпрос тук във форума, разбрах че тези дифтунги са доста често срещан проблем именно при подобен харч на масло.
Продължавам да следя нивото на маслото, ще се радвам да чуя и вашите мнения възможно ли е подобен харч на масло да изчезне или поне да намалее след смяна на дифтунги на дюзи, както твърдят доста хора във форума а и извън него.
Благодаря1