Страница 2 от 5

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 16 Сеп 2021 07:51
от nov
slowtraveler написа: 16 Сеп 2021 07:38
nov написа: 16 Сеп 2021 00:51 Изказваш се неподготвен, провери с данъчния калкулатор за Пловдив точно за същите критерии съм търсил и аз, за София сигурно разликата е още по-голяма.
52.18лв без еконорма, 58.04лв Евро 5 - за Пловдив... Практически аналогичнен данък, въпреки значително по-голямата мощност на новия автомобил...
За София разликата е по-голяма да - ама отново в полза на екологичния автомобил, както в голяма част от страната (явно Пловдив е изключение) :) 46.57лв без еко норма, 32.56лв Евро5... Като напомням - старият автомобил е 75кс, а новият 90, а в България данъкът е пропорционален предимно на мощността..
Колега, това са лесно проверяеми факти - странно е да твърдиш, че се изказвам неподготвен след като дори не си си направил труда да провериш твърдението си и да го подкрепиш с факти - така, както съм направил още в първото ми мнение по въпроса mellow.gif
Използвал съм калкулатора на Информационно Обслужване: https://cartax.uslugi.io
Значително по-голямата мощност е от неземните 15 коня, напротив аз ги гледам ето тук - https://www.calculator.bg/1/avtomobil_danak.html, разликата е такава каквато ти писах и по-горе, провери я. И ако излезем от тия глупави полемики, шофЕра с по-новия автомобил, по-скъпия автомобил пак е прецакан, разликата в данъка е пренебрежимо малка и по-важното единия кара, другия е на трупчета докато си оправи колата. Е с изключение разбира се на случая споменат по-горе от колегата ...................... но България, какво да правиш.
Така, като те слушам явно одобряваш и цените на винетките? И............разбира се резултата, който получаваш за тая Европейска цена.

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 16 Сеп 2021 09:31
от slowtraveler
Тези неземни 15 коня са 20% от мощността и цената... А за източникът - преди няколко години този калкулатор не бе обновяван с новите параметри и затова не го ползвам...
'Оригиналът' е Наредбата на община Пловдив - там е записано - за автомобил с еко-норма <Евро3, стойността се увеличава с 10%, а за автомобил еко-норма Евро 5 сумата на данъка се намалява с 20%...Т.е. един и същ автомобил би бил с около 30% по-малък данък ако е Евро5 вместо <=Евро2...
Т.е. ако автомобилът ти не отговаря на еко-нормата, ти се опитваш да измамиш общината с около 30% от данъка... Какво нелогично има в това държавата да се опита да следи за това?! Ама ако е без еко-норма в скоро време ще почне рев 'ама що не ме пускат в центровете на големите градове' tooth.gif
Собственикът на по-новият автомобил винаги е прецакан - стойността на автомобила спада tooth.gif
Относно винетки и т.н. - там въпросът е друг... Видя се как се е управлявала поддръжката... Заделят се няколко милиончета официално, а реално минават няколко милиарда 'към наши хора' :)
Онзи ден пътувах по този път - ами то път няма по принцип - на места спираш за да влезеш бавно в дупката ... Иначе е прав участък :) https://www.google.com/maps/@43.3880748 ... 312!8i6656

Еврокатегории и т.н.

Публикувано на: 16 Сеп 2021 10:00
от BOz
nov написа: 15 Сеп 2021 17:10 Мисля, че Камри от годините, които ме кефят 2007 и нагоре са бая пипнати не съм срещал или чел за проблеми с горенето на масло
Примерно:
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2016/ ... 1-5448.pdf
slowtraveler написа: 16 Сеп 2021 09:31 Какво нелогично има в това държавата да се опита да следи за това?!
Би било готино ако отидеш и се откажеш от преференцията за намаление на данъка, защото колата ти вече не е екологична и да не те "закачат" след това на прегледа. Просто разликата в цената на данъка ще е доста по-малка от това да си сложиш нов катализатор, примерно. tooth.gif
Ама в крайна сметка не е това целта. Целта е да удостоверят дали автомобила е изправен. Като си покрива нормите. И не съпоставяш единия спрямо другия. Просто критериите са различни. Дали е честно - за някои да, за други не. Гледа се и финансово на нещата. Караш по-нов автомобил - ще си плащаш за това със съответната поддръжка и това е.

Еврокатегории и т.н.

Публикувано на: 16 Сеп 2021 11:18
от iovkito
Имам един микробус, който е в перфектно състояние, 92-ра година, чист дизел. Все си мислех, че ще го изхвърля, когато ми забранят да го карам, но с тези нови прегледи, явно става още по-ценен, защото е евро нищо и си отговаря на категорията. :)

Еврокатегории и т.н.

Публикувано на: 17 Сеп 2021 15:57
от nov
iovkito написа: 16 Сеп 2021 11:18 Имам един микробус, който е в перфектно състояние, 92-ра година, чист дизел. Все си мислех, че ще го изхвърля, когато ми забранят да го карам, но с тези нови прегледи, явно става още по-ценен, защото е евро нищо и си отговаря на категорията. :)
До там я опряхме,аз мисля да ходя да си изкупувам старото Ауди, даже е с оригиналния катализатор, още е на него, предполагам няма Еврокатегория, само, че ония да не се изхитрят и сега да му искат дабъл.
Относно данъчните калкулатори - гледам само този, но ако наистина не е ъпдейтван (въпреки, че за моята област дава верни неща, като си плащам данъка) ще погледна в линк-а който си дал. Незнам в БМВ или в Ауди форума на един пич в подписа пишеше следната сентенция:
" България ще се оправи тогава, когато всички върнат катализаторите на колите си " или нещо такова, та на прав път сме.

Еврокатегории и т.н.

Публикувано на: 17 Сеп 2021 16:09
от ufer
Докато някои върнат катализаторите, ще забранят ДВГ-тата... tooth.gif

Еврокатегории и т.н.

Публикувано на: 23 Сеп 2021 00:09
от vfr800
nov написа: 16 Сеп 2021 00:41
vfr800 написа: 15 Сеп 2021 22:12
nov написа: 15 Сеп 2021 11:16 Много засилиха нещата с прегледите.
Ма ти верно ли си вярваш. Вчера минах преглед с Евро 4ри без нито един катализатор. Трябва да има два. Човека само ме пита катализаторите там ли са казах...... ами не са. И той каза ок няма страшно важното е да го знам преди да започнем да мерим :) И те така.
Ма верно си вярвам, тоо пункт догодина дали ще работи?
Ще работи разбира се ти съмняваш ли се. Разбира се никой няма да ти сподели на теб, щото си много европеизиран...ааа исках да кажа ваксиниран ;)

Еврокатегории и т.н.

Публикувано на: 23 Сеп 2021 08:15
от nov
Нито съм европеизиран, нито съм ваксиниран, и не съм те упълномощавал да ме категоризираш.......................ако обичаш.
Сами си заслужаваме съдбата.

Еврокатегории и т.н.

Публикувано на: 23 Сеп 2021 19:47
от Corolla_E12_hs
Щом те питат за катализатор пак добре, мен не ме питат за нищо, макар всичко да си е на мястото. Новите прегледи (в софия по 60кинта) друго освен да смъкват пари не правят. Не виждам механизъм как с 1 лепенка ще се прави по-добра проверка, която може и по номера на колата да се направи - винетките успяха да ги внедрят, не е трудно и за ГТП. Но и 5 камери да има, всичко си бълва газове. Онзи ден карах до кола с година на производство като моята, ами то не се вижда зад нея, ама новия стикер лепнат... Цялата логика на ГТП е доста вяло обяснена и няма пряк механизъм на прилагане на наказания за пунктове или шофьори.

За мен - без ГТП, мисля, че са си пари на вятъра и лаладжийска история (много приказки, малко работа).
Вместо ГТП - нови коли - без данък, кола на до 5г. -50% от данъка сега, 5 до 10- 25% от данъка сега. Кола над 10г - 3 пъти сегашния данък, над 15г- 5 пъти сегашния данък. (в моя случай ще скочи от 130 на 500лв) Паралелно да отделят 500 милиона лв, пари има, за стимули - предаваш старата кола - 3000лв бонус, може да е Лада за 200лв, дават ти 3000лв. Ако обаче решиш да дадеш бричката за хибрид - 10 000лв бонус, директно на автокъщата или вносителя, трябва да важи за нови и до 5г. хибриди. За електричка същата схема но 15 000 лв бонус. Схемата се плаща само при вписване на колата на новия собственик в общината и в КАТ - тогава се плащат парите на вносителя/автокъщата. С частни лица не върви тая схема, само юридически с доказан внос и внесени държавни такси.

Цепят се парите 100 милиона за върнати, по 200 за хибриди и електрички - като бройка това са съответно 33 върнати брички, 20 000 бройки хибриди и 13 000 бройки електрички. Дори не говорим за нови коли, може и 2-ра ръка до 5г.С 500 милиона се подменят толкова коли колкото се продават средно в БГ за последните 10 години, отделно се махат и залежали кочини. Не ни трябва ГТП, трябва нов автопарк.

За сравнение изборите 2021 г. общо струват 230 милиона, а ефектът е нулев :D :D

Еврокатегории и т.н.

Публикувано на: 24 Сеп 2021 07:58
от nov
Явно, както винаги става в дълбоката провинция подлежат на стриктни проверки и сервизите за ГТП си пазят хляба. Не казвам, че навсякъде е така, но имам втори познат, чиято кола е 2010 А4 дизел с махнат катализатор и са му казали, че след Януари догодина тая кола няма да мина при тях преглед, защото системата се свързвала с централната система.
Разбира се и тук сигурно има сервизи , при които можеш да минеш илииииигъл.
Колега Corolla_E12_hs - не проумяваш ли, че не е нито в екостикерите (приммерите си ги дал ти, а и ги виждаме всеки ден по пътя), нито в данъците, нито във винетките. Като вдигнат данъците за старите коли какво? Ще употребят парите по предназначение, както правят с винетките ли? Разбира се, че не - ще потънат в нечии джоб, сега да не караме по хубав Хасфалт, пътищата са ОК само НА София ( без вътрешнокварталните улички), тук таме някой по-голям град, нямаш една магистрала, като хората , а за провинциалните градчета да не говорим, ама и ние от там също плащаме винетки, та същото е и с данъците и с Еврокатегориите.
На мен лично ми е отвратително да дишам черния батак на някой селтак с надуто Е39 в задръстване, или Бенц на 20 години смесващ масло и нафта, а моята кола макар и френски таралясник да си покрива номрмите и кво? И те и аз съм на пътя, защо? Ама докато такива , като онзи горния го заявяват с гордост, че са прецакали системата и са минали преглед такова ще ни е дереджето и то не само с колите, те са малка извадка само на цялото състояние.
Живял съм и в Англия и в Ирландия и то не са ден или два - как пък един път не видях пушеща черно кола или синьо, един път ей така за цяр дето казва българина, незнам може и да е съвпадение. А и там съвсем не карат нови коли.

Еврокатегории и т.н.

Публикувано на: 24 Сеп 2021 08:01
от slowtraveler
Corolla_E12_hs написа: 23 Сеп 2021 19:47 Вместо ГТП - нови коли - без данък,
Водили сме го този спор... Всеки иска, но не всеки може да си позволи нов автомобил... И най-засегнати от такова действие ще бъдат точно по-бедните...
Иначе за пушещите - да, има доста... Последният уикенд дори на няколко пъти умишлено изпреварвах 'с максимална скорост' няколко такива - не съм капризен, ама отзад не се дишаше...

Еврокатегории и т.н.

Публикувано на: 14 Окт 2021 15:13
от nov
https://blitz.bg/obshtestvo/sekira-zara ... 45892.html
незнам и не мога да коментирам истина ли е или не, наистина колегата от другата тема на базата на която е породена тази да ми даде координати на пункта за прегледи където мога да мина както си искам, ако имам проблем при следващия ГТП.

Еврокатегории и т.н.

Публикувано на: 14 Окт 2021 16:03
от tora
Не съм убеден, че не могат да манипулират системата. Преди 100 години, когато карах колата на баща ми на преглед, понеже все показваше СО над нормата, махах въздушния филтър и клапата на авт. смукач... Какво примерно пречи сондата да е на 30 см от комина?
Иначе автора на статията, е ниво 2-ри клас математика.

Еврокатегории и т.н.

Публикувано на: 15 Окт 2021 13:10
от nov
Преди 100 години в градовете масово се караше с над 50, колани много рядко се слагаха и т.н. сега с тези камери е малко по-различно, а и Българина взе да се вкултурчва. Къде е грешната математика в статията? Манипулации винаги могат да стават, обаче и самите пунктове не знаят кога може да им бъде изпратен "таен клиент", дори и поради конкуренция. Иначе преди 100 години преглед се минаваше, като се занесат документите на колата в пункта и след час-два се отиваше да се вземат, без колата да влиза в пункта. Сега ( по-точно от мисля 6-7 години) с тия камери масово на простолюдието, включително и моята колите стоят в пункта 20 минути, дори нищо да не се прави по колата и всеки стои и чинно си чака реда, не че пак няма "връзкари" ама вече са много по-малко. Плюс това аз лично предпочитам да си мина преглед да видят поне спирачките, да я качат на валяците, специално там където ходя слизат и в канала преглеждат макар и бегло окачването, за разни течове по спирачната система. Имаше един пич, който го махна обаче, правеше забележки за мръсни автомобили за меки гуми или изтъркани, но да кажем това са изключения. Аз не искам да минавам преглед фиктивно, както и не искам другия, който е срещу мен да го е минал фиктивно, най-малкото защото е заплаха за семейството и децата ми в колата, а той ако иска да се трепе прав му път, разбира се ГТП не е предпоставка за липса на ПТП, но пред мен на една Ланчия и гръмна заден спирачен маркуч и оля света с масло, а ако това беше станало точно преди пешеходна пътека и пресича човек?

Еврокатегории и т.н.

Публикувано на: 15 Окт 2021 15:37
от tora
Не съм казал, че е нормално да се манипулират, но като гледам някои МПС-та с дупки от корозия и черните кълбета дим след други, явно се прави. За математиката- смятам с калкулатора - не съвпадат числа. Иначе за спукания маркуч, и на мен ми се е пукал, и то в движение, но слава богу, от години спирачките са с два кръга и все пак може да се спре. Последните години, оставям колата, дават ми документите и докато мине плащането на касата, нищо не виждам от прегледа. Е, питам после имало ли е някакъв проблем.