Страница 1 от 2
Горда собственичка на TOYOTA YARIS
Публикувано на: 06 Сеп 2007 08:50
от miss T
Здравейте на всички,
от днес май ще ставам горда собственичка на Ярис!
Преди да я взема обаче бих искала да ви помоля да споделите какво да гледам при покупката?!

Колата е произведена септември 2000-та година, с две врати и VVT-I мотор (ако е възможно някой да ми обясни какво точно означава това), 1,1 мотор, климатроник (как да разбера дали не е климатик?), ел. пакет, CD, ABS, AIRBAG, бордови компютър, на таблото пижше нещо като навигация, но не мога да разбера дали има (помогнете и тук), аларма, имобилайзер - май е това. Бих искала да споделите къде в Русе има добър сервиз за диагностика - за да я закарам там да я погледнат. Много търсих Owner's Manual за този модел, но нищо не открих - моля отново за помощ. Споделете скъпа ли е за поддръжка и икономична кола ли е? Ако имате наблюдения за поставяне на метанова или пропан-бутанова уредба кажете това ще се отрази ли на вървенето на колата? В общи линии всичко, което споделите ще ми е от полза.
Предварително ви благодаря!
Публикувано на: 06 Сеп 2007 09:55
от jamie
Owners Manual ima v TM AUTO v Sofia - ne znam dori dali struva nesto izobsto.
Re: Горда собственичка на TOYOTA YARIS
Публикувано на: 06 Сеп 2007 11:15
от kristian
miss T написа: VVT-I мотор (ако е възможно някой да ми обясни какво точно означава това), ......., климатроник (как да разбера дали не е климатик?),.......Ако имате наблюдения за поставяне на метанова или пропан-бутанова уредба кажете това ще се отрази ли на вървенето на колата?.........!
Климатик-врътка синьо/червено
Климатроник-избор на градуси в купето,обикножено с електронен дисплей.Тожа като ече ли е най-простия начин да ги различиш
Забрави за метана-не си скапвай колата отвсякъде-и двигател и окачване,а и в тази кола метанова бутилка
За газта ти ще си решиш-незнам дали си заслужава при този малък мотор!
А за VVT-i -незнам дали се интересуваш технологично какво е,просто приеми че е добро!

Публикувано на: 06 Сеп 2007 11:43
от sluchaen_fen
jamie написа:Owners Manual ima v TM AUTO v Sofia - ne znam dori dali struva nesto izobsto.
Безплатно, без значение, че Яриса не е закупен от тях. По всяка вероятност българския тираж на книжките за този модел е изчерпан и нов тираж със сигурност няма да има, защото сега продават по-нов модел. Решението е просто - да се сканира българската книжка "Инструкция за експлоатация" и да се качи в нета за ползване. За Ярис има налична английска документация за ремонт (за специалисти от сервизите), която не ви върши работа.
http://store4.data.bg/yarismanuals/ (сървъра на дата.бг в момента пак не работи)
Метана ще скапе главата на мотора. Малките кубатури на VVT-i моторите не са подходящи за метан заради тънките стебла на клапаните, запичане на сегментите в каналите на буталата и подбиване на леглата за клапаните.
Ако се слага пропан-бутан, трябва да бъде газов инжекцион (два пъти по-скъп от обикновената газова уредба) за да може да се ползва климатика и заради много други причини.
Този Ярис се доказа във времето като сполучлив модел.
При леко ПТП, вследствие на неспазване на дистанция, се пука блока на скоростите. Много са спестявали японците и затова Яриса е крехичък на удар. За пътниците има сигурност, но после възстановяването на щетите е доста трудоемко. Затова ако Яриса е претърпял скорошно ПТП, търсете друг Ярис, защото ремонта може да надхвърли вашите очаквания. Продавача е скалъпил ремонта по максимално евтин начин и със сигурност ще остане нещо за довършване, което ще е набутване независимо от привлекателната продажна цена.
Публикувано на: 06 Сеп 2007 19:51
от ALTEZZA
VVT-i(Variable Valve Timing - intelligent) v obshti linii e sistema det promenia poziciata na razpredelitelnia val na smikatelnite klapani. ili inache kazano, tova e sistema det podobriava moshtnosta, vrednite gazove i razhoda v po goliam diapazon ot oboroti na dvigatelia.
ne se zanimavai s metani, gaz, ili tam kakvito i drugi magii. tozi dvigatel e dostatachno malak, i kupeto dostatachno leko, siguren sam che e super ikonomichna kola.
Публикувано на: 06 Сеп 2007 19:55
от sluchaen_fen
ALTEZZA написа:ne se zanimavai s metani, gaz, ili tam kakvito i drugi magii.
Точно това е най-подходящата дума за характеризиране на газовите уредби. Досега не се бях сетил за тази дума.
Публикувано на: 06 Сеп 2007 21:31
от kristian
sluchaen_fen написа:ALTEZZA написа:ne se zanimavai s metani, gaz, ili tam kakvito i drugi magii.
Точно това е най-подходящата дума за характеризиране на газовите уредби. Досега не се бях сетил за тази дума.
Въпреки наличната газова уредба на моята кола,изцяло се присъединявам към вашето отношение към ГАЗТА!!!!Лайняна работа!

miss Т ,карай си колата на бензин ,та да и се нарадваш като хората!
Аз също се полакомих от цената на газта,но повярвай удоволствието от карането ми ИЗЧЕЗНА!!!(випреки че досега съм му избил цената на газовото,ако знаех в началото с какво ще се сблъскам ,нямаше да го сложа!, и то на кола от този клас)
Re: Горда собственичка на TOYOTA YARIS
Публикувано на: 06 Сеп 2007 22:32
от Japanese_fever
miss T написа:Ако имате наблюдения за поставяне на метанова или пропан-бутанова уредба кажете това ще се отрази ли на вървенето на колата? В общи линии всичко, което споделите ще ми е от полза.
Предварително ви благодаря!
Da, 6te se otrazi na mo6tnostta na kolata i 6te skusi resursa na dvigatelq!
Nedei da slaga6 gazova ili kakvato i da e druga sistema!
Публикувано на: 08 Сеп 2007 00:16
от LEXUS
Значи на този Ярис няма спецификация с климатроник,няма 1.1 мотор-той е 1.0, 3 цилиндров с 68 конски сили,много спънат,но харчи много малко,за жена е перфектен.На борд компютъра ти пише NAVI,което е навигация,но само ако предишния собственик си е платил за такава,която е допълн.оборудване,което съм 90% сигурен,че не е направил,т.е няма навигация ,а само копче,но има 10% възможност да си уцелила Ярис с навигация,което е много рядко срещано и не ми се вярва.В русе отиди само и единствено в Тойота.Никаква газ не слагай,защото това не е жигула,а и толкова малко харчи,че от газ няама абсолютно никакъв смисъл,освен да си счупиш мотора.
Публикувано на: 08 Сеп 2007 16:20
от Scott
LEXUS написа:Значи на този Ярис няма спецификация с климатроник,няма 1.1 мотор-той е 1.0, 3 цилиндров с 68 конски сили,много спънат,но харчи много малко,за жена е перфектен.
На първата генерация Ярис (2000-05) 1.0 литровия двигател е 4-цилиндров, ... не че има значение за missT, но за теб като твърд привърженик на Тойота е недопустимо да не знаеш.

Публикувано на: 08 Сеп 2007 19:48
от LEXUS
Lele,prav si kolega!

Obarkal sam se s novia 1.0,egati rezila verno.
Публикувано на: 08 Сеп 2007 20:54
от sluchaen_fen
Автора на темата ни забрави, така, че може да пишем каквото си искаме, независимо дали е вярно или не е вярно. biggrin.gif
Публикувано на: 09 Сеп 2007 07:37
от miss T
Здравейте на всички, не съм ви забравила!
ето как се развиха събитията: отидохме да купуваме, спазарихме цената и отидохме за капаро - разбрахме се да закараме колата в сервиз. До тук добре! Отиваме с капарото и колата вече не се продава, била купена от друг. А си стои както я оставихме. Оказа се, че продавача разбрал къде работи мъжа ми това го стресирало. А и сервиза не била добра идея, и колата не била за нас. И сега си останах без кола! Помагайте! Дайте да намерим друга кола, че се влюбих в тази!
Поздрави и благодарност!
Публикувано на: 09 Сеп 2007 08:20
от Japanese_fever
^ Mnogo interesno.
Tova ot kudeto i da go pogledne6 ozna4ava, 4e tazi kola ne e bila mnogo 4itava.

Публикувано на: 09 Сеп 2007 13:15
от spinus
Колежке, къде работи съпруга ти, че е предизвикал такъв стрес в продавача?