Страница 4 от 5

По инерция....

Публикувано на: 03 Сеп 2021 00:39
от BOz
Хурса, как си представяш, че ще бъде допуснато мг1 да се развърти до обороти над критичните?
Викаш при твоя хибрид на 65 км/ч му ръгаш Н по някой наклон и колата вдига 90, и кутията се пръска, защото е много важно да не бъде запален двигателя по неизвестна причина? Хайде малко по-сериозно.

По инерция....

Публикувано на: 03 Сеп 2021 08:53
от Hursa
До 90 не. Но при 180 при старите хибриди мг1 може да стигне до над 16 хиляди оборота (по груба сметка). За да бъде запален двигателя (по добре просто да бъде развъртян) - при хибрида - това вече няма да е неутрал (ще има реакция върху двигателни колела, както при старта, така и от въртящият се ДВГ). Ако има защита просто би трябвало да смени режима (или да не позволява минаване в неутрал, както не минава в Е). По същия начин по който изписва, че батерията е паднала - може да превключи режима, при по старите може да включи и в "парк", ако е в покой.

По инерция....

Публикувано на: 03 Сеп 2021 12:24
от Hursa
Та по скоро допускам, че поне при новите хибриди МГ1 може да се развърти до високи обороти без проблем. Все пак (ако е запазено долу горе същото съотношение) - 16 20 хиляди оборота за ел машина, дори при ротор с "постоянни" магнити съвсем не е огромно число, особено ако е относително компактен (новите системи са доста "орязани" от към ел мощност).

По инерция....

Публикувано на: 03 Сеп 2021 13:21
от slowtraveler
Hursa написа: 03 Сеп 2021 12:24 16 20 хиляди оборота за ел машина, дори при ротор с "постоянни" магнити съвсем не е огромно число
Огромно число е за 'стокова' машина... Цената на лагери, нуждата от охлаждане и т.н. хвърчи нагоре, издържливостта - надолу... Центробежните сили също са сериозни, от там - нуждата от добра балансировка и т.н.
Търсил съм за 30х.об/мин мааалко по-големи лагерчета (като размер - близо до 6205) - ами цената и наличността не ми хареса :)

По инерция....

Публикувано на: 03 Сеп 2021 16:29
от Hursa
► Виж съдържание

По инерция....

Публикувано на: 03 Сеп 2021 21:24
от BOz
Hursa написа: 03 Сеп 2021 08:53 при хибрида - това вече няма да е неутрал (ще има реакция върху двигателни колела, както при старта, така и от въртящият се ДВГ).
Силите се неутрализират умишлено, за да има нулево усещане на +/- въртящ момент към колелата. Демек шофьора си усеща автомобила като на неутрална скорост, но ДВГ-то си се върти.

По инерция....

Публикувано на: 03 Сеп 2021 22:04
от Hursa
Ако се неутрализират - това пак не е неутрал, това си е активен режим. Неутрализират се и при D. Защо е необходимо да указва, че е на неутрал, ако фактически не е. При висока скорост, ако включим неутрал - защо трябва да показва, че превключва, просто да игнорира, ако е недопустим (след като няма и да е неутрал).
Правили ли сте го на висока скорост? В действителност двигателя показва ли обороти или дори разход?

По инерция....

Публикувано на: 04 Сеп 2021 00:03
от BOz
На Д никога не се неутрализират. Освен умишлено да "глайдваш" с ефект на Н.
Ти си потребител. Теб не те интересува какво се случва механично. Искаш да караш напред, ръгаш Д. Искаш назад, ръчкаш Р, искаш неутрална, буташ на Н. Това е. Друго не те интересува.

По инерция....

Публикувано на: 04 Сеп 2021 18:15
от Hursa
Реакцията на развъртането на ДВГ от МГ1 ще се отрази и ще се усети. Трябва да се неутрализира, независимо от режима – за да остане практически незабелязано. При неутрал да се грижат за това, а в D не?
Не знам, може да се докаже при включване на неутрал на висока скорост дали ДВГ се върти (аз не съм го правил, а и май не бих го направил, особено при скорост над около 120). Какъв е смисъла да показва неутрал, ако не е неутрал. По-важно е да се знае от шофьора, а не да бъде заблуждаван. По горната логика - при задействане на EV, когато е недопустимо, защо системата го отхвърля? Да отчете задействането, а действително да мине в този режим, когато е възможно.

По инерция....

Публикувано на: 04 Сеп 2021 20:13
от BOz
Реакцията от палене на ДВГ се усеща толкова, колко да минеш и през цигара на пътя. Някой може да го усети, друг няма да го усети това трепване на автомобила.
А какъв е смисъла да показва Н? Ами просто - показва Н, защото такава "скорост" до включил. Движиш се по инерция, без съпротивителна сила от ДВГ, примерно. Също както ти показва Д, или пък Р. Просто избираш режим, в който искаш да се движи колата, който режим трябва да го знаеш. Още повече при електронен скоростен лост като при Приус, примерно.

По инерция....

Публикувано на: 04 Сеп 2021 20:30
от slowtraveler
Според американски форум и мнения от 2010г, цитиращи отговор от Тойота - 'ако случайно включиш N при висока скорост, двигателя ще работи и можеш да чуваш форсиране на ДВГ, като ще имаш зяуков сигнал и ще светне лампа на таблото'

По инерция....

Публикувано на: 04 Сеп 2021 21:19
от Mcl
Днес случайно превключих на "н" при връщане от "б" с скорост от около 90 километра и нямаше проблем. За пръв път ми се случва, но важното е че нямаше последствия. Оборотите мисля бяха още високи от "б" и на "н" но прекалено бързо превключих и не съм сигурен.

По инерция....

Публикувано на: 04 Сеп 2021 21:31
от Hursa
BOz написа: 04 Сеп 2021 20:13 Реакцията от палене на ДВГ се усеща толкова, колко да минеш и през цигара на пътя. Някой може да го усети, друг няма да го усети това трепване на автомобила.
А какъв е смисъла да показва Н? Ами просто - показва Н, защото такава "скорост" до включил. Движиш се по инерция, без съпротивителна сила от ДВГ, примерно.
Усеща се така, защото компенсира с МГ2 при D. И как ще стане без съпротивителните сили на ДВГ? Тогава трябва да работи изразходвайки гориво, но дори тогава трябва да съответстват моментите от короната така, че въртящият момент от или приложен към ДВГ да е близък до 0 - и фактически няма неутрал.
Но можете да го докажете - ускорете до 130 140 и включете неутрал.
А каква лампа светва? Какво указва - да се превключи или че не може да бъде задействан този режим.

По инерция....

Публикувано на: 04 Сеп 2021 23:20
от BOz
Не мога да схвана какво твърдиш или разсъждаваш.
Просто казвам, че включваш на Н и колата я чувстваш на Н - неутрална. Това е. Какво му дреме на обикновения потребител какво се случва механично? И не си прав, че няма неутрална. Все едно да твърдиш, че няма задна, защото не работи механично задната като при механична кутия. Пак го казвам - обикновеният потребител иска дадено движение на автомата/автомобила (скоростната кутия) и не му дреме какво става в частите вътре. Иска да върви напред, бута на Д. Иска назад, бута на Р. Иска на свободна, бута на Н. Какъв е проблемът?
И ако при дадени условия искаш да включиш на скорост, която е несъвместима с движението на колата, чуваш две бибиткания и нищо не се случва. Демек ти "казва" я помисли какво искаш и пробвай пак. :)
През последните 3 дни и на другата ми кола с "класически" автомат видях надписа Shift Denied сигурно над 20 пъти, ама нали съм прост потребител и често нямаме еднакви виждания. tooth.gif

По инерция....

Публикувано на: 05 Сеп 2021 10:26
от mfandakov
Много шум за нищо,ако е противопоказно и опасно за автомобила конструкторите никога не биха дали възможност това да се случва.Щяха да му хакнат един соленоид и ECU да си решава.

Отделен въпрос е че на Вас просто Ви е интересно как се случват нещата. tooth.gif