Страница 3 от 5

По инерция....

Публикувано на: 30 Авг 2021 21:11
от BOz
Krachunov написа: 30 Авг 2021 19:58 Няма как да оставят простия потребител да счупи нещо, толкова лесно
Е това е накратко цялата дискусия.

По инерция....

Публикувано на: 02 Сеп 2021 12:36
от planetarydrive
Когато даваха ключовете ,търговецът каза- най-важно е да не се кара на N.Не попитах защо.Мислех че ще намеря отговор в гугъл, ама няма.Пробвах да се спускам на неутрална- не зарежда батерията- това е ясно. Мисля ,че включва двг и работи постоянно за да не вдигне малкия елмотор високи обороти.
Струва ми се, че в инструкциите не препоръчват неутрална ,но няма изрична забрана.Може и нищо да не пише.
Предполагам, че намаленото смазване не е обяснение защото зъбните колела разпръскват масло, а и няма натоварване.
Изтощаване на батерията също е невъзможно за кратко време.
Освен натоварването на спирачките да е причината, както дълбоко залегналото схващане, да не се изключва на нулева ръчна скоростна кутия при спускане.

По инерция....

Публикувано на: 02 Сеп 2021 13:19
от Krachunov
За хибрида евентуалното изтощаване на батерията. Както и натоварването прегряването на спирачките.
Другото което е липсата на контрол... ако по някаква причина се наложи да ускориш. За разлика от ръчните нямаш някакви хиляди чарколяци които от 900-1000 оборота да ги вкараш в 3-4000. Така че надали е фатално.
Ако напишат при ниски нива на батериите недейте да карате на неутрална при спускане... ще се появят маса дебили които някак ще успеят да я изхабят до долу... по - лесно е да кажат не карай и толкова. Точка... то ще се намери идиот който да изхаби по този начин батерията, но те са го написали и съответно гаранцията сигурно няма да ти важи.

По инерция....

Публикувано на: 02 Сеп 2021 14:53
от Hursa
planetarydrive написа: 02 Сеп 2021 12:36 Мисля ,че включва двг и работи постоянно за да не вдигне малкия елмотор високи обороти.
Сигурни ли сте, че пали двигателя? Мисля, че има забрана, защото при стартиране подава обратен момент към колелата. При движещ се автомобил може би не е голям проблем и когато е на неутрал не знам дали има алгоритъм да го синхронизира с МГ2. Трябва и да следи положението на ротора на МГ1, а при неутрал не знам дали го прави. (И дали при новите хибриди има съединител, ако има къде е. А ако има трябва да има синхронизатор и "заключване".)

По инерция....

Публикувано на: 02 Сеп 2021 15:09
от slowtraveler
Krachunov написа: 02 Сеп 2021 13:19 Другото което е липсата на контрол... ако по някаква причина се наложи да ускориш.
Това е основният довод, поради което препоръката да не се кара на N можете да я срещнете и на ръчни кутии.. :thumbsup: Където съвсем няма техническа причина за избягване на този режим ..
Hursa написа: 02 Сеп 2021 14:53 И дали при новите хибриди има съединител, ако има къде е. А ако има трябва да има синхронизатор и "заключване".)
Защо трябва да има синхронизатор?! При съединител какво ще синхронизира?
Има храповик, който по принцип е здраво устройство - дори вартбурзите и трабантчетата имаха такъв ('фрайлауф" му викаха :) )...

По инерция....

Публикувано на: 02 Сеп 2021 15:36
от Hursa
А къде да е съединителя. Където и да е трябва да може да се изключва (блокира) за да се реализират различните режими (защото не е трабанче smile.gif). А за да стане това при работеща система, не в покой, трябва да има синхронизатор.
(А така вече става твърде усложнено, твърде масивно.)

По инерция....

Публикувано на: 02 Сеп 2021 15:46
от slowtraveler
По спомен от схемите - храповика е между ДВГ и стандартната хибридна система... Но може и да се бъркам - отдавна го гледах...
Не мога да те разбера за съединителя - синхронизатор има когато се превключват предавки... Къде при съединител си виждал синхронизатор?! И какво според теб ще прави синхронизатора при съединител?!

По инерция....

Публикувано на: 02 Сеп 2021 15:50
от Hursa
Ако еднострания съединител е между ДВГ и водилото (планетарния редуктор) - как ще се стартира, как ще се реализира брейк режима (въртенето на ДВГ от колелата). Синхронизатора при необходимост от блокиране на едностранния съединител ще "занули" оборотите на водилото (спрямо неподвижния вал на ДВГ).

По инерция....

Публикувано на: 02 Сеп 2021 16:26
от slowtraveler
Наистина нямам ясен спомен - може храповикът да е блокируем т.е. два режима - 'напълно блокиран', и нормално работещ храповик...

По инерция....

Публикувано на: 02 Сеп 2021 17:08
от Lwerewolf
https://global.toyota/en/powertrain/ths/ (най-долу, търсете за "one way clutch")

https://parts.toyota.com/p/Toyota__Priu ... 47020.html

Сигурно shimano го правят tooth.gif

Създава интересни тунинг опции:
https://www.hopetech.com/products/hubs/ ... -rear-hub/
https://industrynine.com/hubs/mountain/ ... 7-6b-rear/

Това в Холандия ще е много вървежно... пускаш я по инерция да цъка и всичко живо ти прави път :D
(задължително се слагат "натегнати" пружинки и се пести от смазка - повече цъкане, повече вървеж... нещо като права тръба ама по-яко)

По инерция....

Публикувано на: 02 Сеп 2021 18:48
от Hursa
За плъгин хибрида явно основното предназначение е друго и има смисъл (безспорно е оригинално и много интересно решение). Но си има и своята цена. (Любопитно как е при плъгин хибридния рав.)
Все пак не е само един пасивен опростен и надежден механизъм. А значително по усложнен с още два активни механизма, заедно със задвижването им, както и управлението на всичко това - да се задействат по команда в нужния момент. Това оскъпява и усложнява системата (дори е и по-тежка), а и надеждността все пак се снижава.

По инерция....

Публикувано на: 02 Сеп 2021 18:59
от Lwerewolf
Къде видя още два активни механизма?

По инерция....

Публикувано на: 02 Сеп 2021 19:01
от Hursa
А как да ще работи без възможност от блокаж.
Как МГ1 ще стартира ДВГ. Как ще се реализира В режима - за плъгин хибрида може да не е особено важен, но за хибрида си е нужен.

По инерция....

Публикувано на: 02 Сеп 2021 19:22
от planetarydrive
Няма съединител при обикновения хибрид.
Има само ограничител на макс въртящ момент-два диска постоянно натегнати един към друг и приплъзващи само при ударни натоварвания.
Механизъм отделящ двг е добавен при плъгин ,за да може да се използва и МГ1 като тягов мотор.
Трите мотора и колелата са в постоянна механична връзка при обикновен хибрид.Над определена скорост и на N би трябвало да работи бенз.мотор.

По инерция....

Публикувано на: 02 Сеп 2021 19:28
от Hursa
И при плъгин хибрида - не е само този едностранен съединител (според мен). При него също МГ1 стартира ДВГ (до колкото разбирам). За да задвижва МГ1 заедно с МГ2 автомобила - той също трябва да се присъедини към водилото и така към короната. И тези присъединявания с едновременни отсъединявания трябва да стават при движещи се механизми - по команда от системата.
planetarydrive написа: 02 Сеп 2021 19:22 Над определена скорост и на N би трябвало да работи бенз.мотор.
Дали може да бъде стартиран или задвижван, дали системата го прави (при неутрал). И ако ротора на МГ1 може да понесе много високи обороти - може да не е нужно.