Страница 26 от 30

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 14 Ное 2022 21:04
от Filbor
А ето ново безплатно от около началото на миналия месец:
https://www.plugshare.com/location/464964
Има две колонки х 2 куплунга = 4 места.
Намира се на паркинг на общината. Доставчикът е EVPoint.
Ако на входа кажеш, че ще зареждаш имаш до 2 часа безплатно. После ще те таксуват 3лв. на час за паркинг. Ако не кажеш, че ще зареждаш пак ще те таксуват 3лв. на час, като останалите. В този случай би си плащал престоя на паркинга, но не зареждането, което е по-евтино от платените други зареждачки tooth.gif
На мен ми зарежда с мощност около 9.5кВ и за около час и 45 минути това са около 30% от моята батерия.

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 16 Ное 2022 19:34
от Filbor
Първите хъбове за зареждане на електрички:
The Mall в София и ритейл парк Виа Парк Север до магистрала Тракия в Пловдив. Скоро и трети хъб, във винарска изба Дамяница до автомагистрала Струма:
https://eldrive.eu/bg/eldrive-obyavyava ... -blgariya/

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 23 Дек 2022 15:00
от Filbor
Бургас иска да става хъб за зареждане на е-коли
За мрежа от зарядни станции Община Бургас ще отдава терени под наем за 10 години, но с едно условие ... поне 60 на сто от зарядните станции трябва да предлагат бързо зареждане, но само ако съществува техническа възможност за това. Предвижда се всяка от зарядните станции, които ще бъдат общо десет, да разполага с гнезда за зареждане на два автомобила. От всеки от избраните терени под наем ще се отдава площ от 25 квадратни метра.

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 12 Яну 2023 14:38
от gimara

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 12 Яну 2023 16:07
от slowtraveler
Ами то това бе ясно и за първолаците, ама не и за 'зелените'...
В допълнение - енергийната криза явно все пак удари 'напреднала Европа' и нещата рязко ще се забавят/спрат/ върнат крачка назад...

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 17 Яну 2023 12:35
от Filbor
В Швейцария е законопроект „Наредба за ограничения и забрани за използване на електрическа енергия“ и включва какво ли не. Някакви такива неща бях чел:
Да не се изполват асансьори, да не се изполват перални над 40 градуса и т. н.
По-конкретно в документа се казва: „Личното използване на електрически автомобили е разрешено само за абсолютно необходими пътувания (например професионална практика, пазаруване, посещение на лекар, посещение на религиозни събития, посещение на съдебно дело)“. Ама разбира се, че няма да го изполвам за състезания.
Ама медиите прочели-недопрочели и правят сензация, за да настройват хората и да получават повече спорове, гледания и кликания за печалба от реклама.

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 17 Яну 2023 13:41
от slowtraveler
Не виждам в случая каква сензация e това - това е факт - че имат намерение да ограничават и забраняват употребата на ел-уреди, сред които и автомобилите... Точно такива 'отворени' за 'абсолютно необходими пътувания' формулировки развързват ръцете за всякакви недомислици...
Спомни си до какво доведоха ограниченията за 'абсолютно необходимите пътувания' по време на Ковид... Имаше ли блокирания на градове, граници и т.н.? :whistle:

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 17 Яну 2023 14:43
от Filbor
Компаниите навързани в една верига/мрежа (от производители до техните най-крайни доставчици) наливат милиарди, и за добро или лошо ще им е трудно да се откажат:
https://www.ces.tech/articles/2022/dece ... ution.aspx

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 17 Яну 2023 22:45
от slowtraveler
Не е въпроса в отказването, а в техническия капацитет и възможност...

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 18 Яну 2023 11:28
от Hursa
Filbor написа: 17 Яну 2023 14:43 Компаниите навързани в една верига/мрежа (от производители до техните най-крайни доставчици) наливат милиарди, и за добро или лошо ще им е трудно да се откажат:
https://www.ces.tech/articles/2022/dece ... ution.aspx
"In CTA’s 2021 Electric Vehicle Landscape and Consumer Sentiment Research... "
Мисля, че 22 година донесе отрезвяване. Както в областа на автомобилостроенето, така и в областта на енергетиката. И вече съвсем не се набляга така на електричките и на "възобновляемите източници".

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 19 Яну 2023 02:58
от OVI
Hursa написа: 18 Яну 2023 11:28 Мисля, че 22 година донесе отрезвяване. Както в областа на автомобилостроенето, така и в областта на енергетиката. И вече съвсем не се набляга така на електричките и на "възобновляемите източници".
Премислили са и са на път да отменят "зелената сделка"? Някой най-сетне е осъзнал, че СО2 НЕ Е замърсител...?

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 19 Яну 2023 03:09
от OVI
Filbor написа: 17 Яну 2023 12:35 Да не се изполват асансьори, да не се изполват перални над 40 градуса и т. н.
Ха, че тия на където са се запътили, ние там бяхме преди 50 години. Нали уж ние догонвахме тях, пък тя каква стана... unsure.gif ermm.gif dry.gif

Изображение

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 19 Яну 2023 08:59
от slowtraveler
► Виж съдържание

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 19 Яну 2023 12:59
от Hursa
OVI написа: 19 Яну 2023 02:58Премислили са и са на път да отменят "зелената сделка"? Някой най-сетне е осъзнал, че СО2 НЕ Е замърсител...?
За съжаление - не. Много по-прозаично - печалбите от вложенията, ако въобще не са на загуба - са много по-малки и намаляват. Защото настъпи време да се ограничават и дори прекратяват крупните субсидии в тези области. И затова опитват да прехвърлят риска от инвестициите в такива направления към потребителите.

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 19 Яну 2023 18:36
от OVI
Hursa написа: 19 Яну 2023 12:59 Защото настъпи време да се ограничават и дори прекратяват крупните субсидии в тези области.
То отдавна е време, всъщност от момента, в който я прононсираха тази утопия, но за съжаление точно онези, които 'по занятие' трябва да са компетентни в материята и да са гласът на разума при вземането на подобни (глобални) решения, са тотално неадекватни.

[copy/paste] от тук
Международната агенция по енергетика е публикувала поредния утопичен доклад за енергийния преход към нетни нулеви емисии, базиран единствено на ВЕИ, електрификация и водород - Energy Technology Perspectives 2023. Сред изобилието от пожелателни приказки в него (като например вдигане на инвестициите в прехода до 4.5 трилиона долара на година - тия хора доларите за нищо ги нямат!) се намират и такива, които за мен са особено шокиращи с нивото си на невменяемост.

Долната графика показва какво трябва да се случи в добива на критичните материали, за да има достатъчно мед, никел, литий и други метали, за да се реализират плановете на световните енергийни плановици за 2030 г. Следват цитати от доклада:

1. Годишните инвестиции на минните компании в периода 2023-2030 г. трябва да надхвърлят 7 ПЪТИ средните инвестиции за периода 2016-2021 г.

2. Всички крайни инвестиционни решения трябва да бъдат взети в периода 2023-2025 г., тоест днес и утре.

3. Само за добива на мед, литий, никел и кобалт необходимите инвестиции са около 130 милиарда долара годишно за периода 2023-2025 г. Те трябва да бъдат насочени към всеки минен проект, който вече е в процес на издаване на разрешителни. Това е еквивалентно на инвестициите в цялата глобална металодобивната индустрия за 2021 г. (вкл. злато!), което предполага удвояване на общите инвестиции в сектора през 2023 г.

Допълнително изискване на умниците от МАЕ е всички тези минни операции да се случат в условия на мигновена декарбонизация - едва ли не от утре всички машини в сектора стават електрически и се захранват само от ВЕИ... Да, добре!

Забележете, че цялата тази изумителна инвестиционна и добивна активност трябва да се случи в условията на рекордни цени на енергията, висока инфлация и гонещи я лихви, война с участието на най-богатата на реурси страна в света и масово противопоставяне срещу всеки един минен проект по света.

Ако аз финансирах МАЕ, отдавна бих я разпуснал така или иначе. Този бисер на болния активизъм обаче надминава въобръжението ми със светлинни години. Никога не съм си представял, че безумието по върховете на световната енергетика може да достигне такива умопомрачителни нива...

Изображение