Зарядна инфраструктура
- slowtraveler
- Мнения: 4929
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Зарядна инфраструктура
Това действие винаги ме е притеснявало... Ей го - 'за да спасим планетата', ще сложим под сянка голяма площ от най-плодородната в света площ - водата...
Някой дали е мислил за тези последствия..
Някой дали е мислил за тези последствия..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4928
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Зарядна инфраструктура
В такъв случай тези 13 милиарда, поне част от тях - не трябва ли да бъдат инвестирани в изграждане на подходящи мощности (например в ядрен енергоблок). Иначе призива звучи смешно - всички да влагат във ВЕИ за собствена сметка за да не връща страната тези пари. Поне част от тях да се насочат, като стимули. (Или парите вече са "усвоени". Не пише за влагането на тези пари. Но пък пише да се "създаде ясна рамка за рестриктивните режими".)
А и колко по-скъпо е изграждането на такива плаващи "паркове".
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 4929
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Зарядна инфраструктура
Едва ли е по-скъпо, защото 'водната повърхност е ничия' - не плащаш наем, не я купуваш и т.н... Аз имах предвид чисто екологическият ефект... Стори ми се доста странно 'да се направи сянка' , под която няма да могат да виреят основни за живота на Земята живи същества, и да се твърди, че това било с екологични цели.. За страничния ефект от нагряване/охлаждане, ограничаване достъпа на въздух в пограничния слой и т.н. да не говорим..
Все едно да отсечеш гора дървета, да направиш там пустиня, да сложиш соларите и да твърдиш, че това е екологичният път, по който трябва да се върви...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4928
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Зарядна инфраструктура
Водната повърхност е ничия? Коя. Пробвайте да си направите плаваща вила в някой язовир. Или в Дунава. А това е само за вила, не покриване на една голяма част от повърхността.
Много от хората мислещи да си инсталират фотосоларни системи пренебрегват (не включват в разчетите си) средствата за монтаж и инсталация. А това съвсем не е малко вложение. Тези съоръжения са с относително много голяма площ и изложени на всички външни въздействия. Най-значимото - вятъра действащ върху тези големи повърхности. Вижте какви щети причинява не буря, а дори щормови вятър - ако е омаловажен монтажа. Може да се инсталират фотосоларите и хоризонтално, което намалява разходите за монтаж, но в пъти увеличава необходимите панели, вложенията в тях. А как да се монтират на водната повърхност. На огромни плаващи платформи, подложени на вятър и вълни, дори водни пръски и интензивна корозия. Или наколно на плиткото. Нима вложенията за подобен монтаж няма да превъзхождат в пъти средствата необходими за монтаж на "твърда" повърхност. А окабеляването им и "извеждането" на генерираното - нима също няма да бъде значително по-скъпо.
Много от хората мислещи да си инсталират фотосоларни системи пренебрегват (не включват в разчетите си) средствата за монтаж и инсталация. А това съвсем не е малко вложение. Тези съоръжения са с относително много голяма площ и изложени на всички външни въздействия. Най-значимото - вятъра действащ върху тези големи повърхности. Вижте какви щети причинява не буря, а дори щормови вятър - ако е омаловажен монтажа. Може да се инсталират фотосоларите и хоризонтално, което намалява разходите за монтаж, но в пъти увеличава необходимите панели, вложенията в тях. А как да се монтират на водната повърхност. На огромни плаващи платформи, подложени на вятър и вълни, дори водни пръски и интензивна корозия. Или наколно на плиткото. Нима вложенията за подобен монтаж няма да превъзхождат в пъти средствата необходими за монтаж на "твърда" повърхност. А окабеляването им и "извеждането" на генерираното - нима също няма да бъде значително по-скъпо.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Filbor
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 24 пъти
Зарядна инфраструктура
По-добре соларни стъкла и прозорци:
https://www.solarwindow.com/
https://interestingengineering.com/tran ... -heres-how
https://www.solarwindow.com/
https://interestingengineering.com/tran ... -heres-how
-
- Мнения: 936
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 18 пъти
Зарядна инфраструктура
Чак в пъти не е разликата..
Ако при южно разположение с 35° се получава 100% енергия, то при 0°(хоризонтално) се получават 87%.
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
- slowtraveler
- Мнения: 4929
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Зарядна инфраструктура
В икономическата зона - е на държавата... Извън 200 мили (да, в Черно море няма такава) - е ничия...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4928
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Зарядна инфраструктура
Но как се прави слънчев парк в "открито море" - негативите дали ще се компенсират от това, че няма да се плаща за "територията"?
Зависи от географската ширина и от сезона. Но определено тази разлика е малка за България, още повече за Германия. А си има и други недостатъци хоризонталния монтаж, особено при снеговалеж и дори при дъжд.
Скъпи са. Площта малка, ефективността (както от вертикалния монтаж, така и от необходимата степен на прозрачност) - още по-малка. Засенчват се - от самата сграда, още повече, ако прозорците изначално не са предвидени за такива панели.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Filbor
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 24 пъти
Зарядна инфраструктура
Тогава върху покрива на всеки панелен блок в България соларни панели. Площ, която обикновенно не се използва за нищо, нито пък ще пречат на някого.
И понеже са по-нависоко, то нивото на запрашаване ще е по-малко и така ще са по-ефективни.
- ufer
- Мнения: 2599
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Зарядна инфраструктура
И аз отдавна си мисля да сложа един ред панели на терасата, понеже ще сменям остъкляването. Понеже конструкцията на дограмата ще е малко особена, ще трябва да ги наредя хоризонтално в един ред на определена височина, примерно 2 метра, като по този начин хем ще пазят лятото сянка, хем няма да пречат на светлината...
-
- Мнения: 4928
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Зарядна инфраструктура
Като покрив? А тази градушка, която показват?
Ех - нашия е "тухлен" Добре, че не зех електричка
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- ufer
- Мнения: 2599
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Зарядна инфраструктура
Хе, хе, над терасата има около 70 см корниз извън очертанията на сградата (старите блокове с плосък покрив)... Така че градушката трябва да вали "хоризонтално"...
-
- Мнения: 4928
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Зарядна инфраструктура
Как тогава ще са монтирани? Под козирката и хоризонтално? На сянка - да не слънчасат?
(Аз мислех да сложа до височината на парапета. На остъклена тераса. С ъгъл близък до вертикалния. Почти чист изток.)
(Аз мислех да сложа до височината на парапета. На остъклена тераса. С ъгъл близък до вертикалния. Почти чист изток.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- ufer
- Мнения: 2599
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Зарядна инфраструктура
Писах преди това, че конструкцията ще бъде малко особена. Първо, панелите няма да бъдат непосредствено под корниза, а на определено разстояние под него, като над панелите ще има ще има втори хоризонтален ред остъкляване. Разстоянието ще се определя от ръба на сянката, когато слънцето е най-високо по обяд. Второ, най-горният ред вероятно ще бъде под ъгъл, за да затвори едно голямо пространство, като така ще се спести материал и финанси. Дори може да има възможност и панелите да са под лек ъгъл, за да падат слънчевите лъчи под по-голям ъгъл за добра ефективност....
-
- Мнения: 4928
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Зарядна инфраструктура
Стъклото над панелите ще понижи ефективността им. И дали няма да направи "парник" - да им влоши охлаждането, което лятото също ще влоши ефективността. Вероятно не си го представям правилно - но да не стане цялата тераса, като парник.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта