Страница 1 от 3

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 14 Авг 2021 19:45
от JapCar
Напоследък чувам шум някъде отпред, над 30км/ч, дори при изключена скорост, някакво леко, глухо вуууу. Вдигнах предницата на крикове, на 3-та, ускорявам и изключвам от скорост, чува се повече на дясното колело и по-силно отколкото в движение. Няма чукане на карета. Въртя на ръка, няма шум, колелото няма луфтове.
Съмненията са ми за лагер на главината, не знам каква друга диагностика да направя... Как да съм сигурен преди да сменям, дали не е вътрешен лагер на полуоската?
Въпроса ми- знае ли някой един или два лагера са в главината, мога ли сам да ги сменя, имам сръчност и инструменти?

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 15 Авг 2021 08:12
от Freedom
Един двуредов сачмен е лагера, както на повечето автомобили. Използването на преса при смяната доста облекчава нещата.

Изображение

Без преса по индианския метод, но тези двамата са по-скоро за забавната тема:


Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 15 Авг 2021 10:45
от mapamop
JapCar написа: 14 Авг 2021 19:45 някакво леко, глухо вуууу
Смених ги и двата преди може би половин година. Симптомите бяха в началото "тролейбусно виене" без значение дали е включена на скорост или на свободна, със увеличаването на скоростта се увеличаваше честотата. Впоследствие на ляв завой в кръговото започна едно стържене като че опира накладка в диска.
Братовчедите в сервиза извадиха десният лагер на части - прахоуловителите не ги намериха никъде, сачмите си бяха направили дълбок канал в черупката на лагера, почти до "кота нула". Левият беше по-зле че там бяха посиняли и деформирани сачмите, черупката и тя беше синя отвътре. Разбира се като на другият прахоуловители и сепаратори не намерихме.
Сложиха 2 нови Fag за приблизително 100 лева бройката и тролеят избяга. За 2 години на подемника не успяха да чуят стържене и някакви сериозни луфтове в тия лагери. Чак накрая като се бяха размазали тотално им пролича, че са умрели.

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 15 Авг 2021 14:48
от JapCar
mapamop написа: 15 Авг 2021 10:45 Смених ги и двата преди може би половин година. Симптомите бяха в началото "тролейбусно виене" без значение дали е включена на скорост или на свободна, със увеличаването на скоростта се увеличаваше честотата. Впоследствие на ляв завой в кръговото започна едно стържене като че опира накладка в диска.
Братовчедите в сервиза извадиха десният лагер на части - прахоуловителите не ги намериха никъде, сачмите си бяха направили дълбок канал в черупката на лагера, почти до "кота нула". Левият беше по-зле че там бяха посиняли и деформирани сачмите, черупката и тя беше синя отвътре. Разбира се като на другият прахоуловители и сепаратори не намерихме.
Сложиха 2 нови Fag за приблизително 100 лева бройката и тролеят избяга. За 2 години на подемника не успяха да чуят стържене и някакви сериозни луфтове в тия лагери. Чак накрая като се бяха размазали тотално им пролича, че са умрели.
Не разбрах след като си сложил два нови по 100лв, т.е.на всяко колело нов, защо споменаваш подемници, луфтове...и накрая се били размазали... Това преди смяната ли?

Шумът при мен не е голям, няма луфтове, стържене... Не знам дали ще издържи едно ходене/връщане до морето, общо 700км, а после да го правя...

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 15 Авг 2021 18:53
от mapamop
JapCar написа: 15 Авг 2021 14:48подемници
Кочината така я купих от моргата, с тролейбусното виене.
В началото се чуваше само на спряно парно/климатик и радио. После се чуваше само на спряно радио. Няколко пъти карах братовчеда да я вдига и да ги види тия лагери за признаци на смърт - нямаше. Видимо като въртяха колелата нямаше такъв шум, нямаше луфтове.
19000 километра по-късно се появи шума на "опиращите накладки" и левия лагер си хлопаше прилично, като клатеха колелото на подемника.
Предполагам при теб тия лагери са около средата на 19000те километра. Но са си за смяна. Ако чакаш да започнат да ромолят, къркорят или чаткат - няма да ги чуеш. Тия машини са кучета, откъм окачване и докато нещо не рухне тотално, общите признаци не се появяват.

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 22 Авг 2021 23:02
от JapCar
Смениха ми лагера, шумът може би намаля малко или се промени, но не изчезна напълно... Чува се от 30 до 60км/ч, после може би шумът на гумите го маскира...
Чувал съм и теории за стари/опечени/втвърдени гуми, но не ми се вярва. Гумите (Клебер) са на 10г, но колата се ползва малко, та са много запазени.
Мързи ме да сложа зимните джанти, да изключа тая причина...
Подозренията ми са в лагерите на полуоските, влизащи в скоростната кутия или в самата кутия.
Не знам как да ги диагностицирам.
Какви са те, как се сменят?

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 23 Авг 2021 09:24
от ufer
По-скоро проблемът би могъл да бъде във вътрешните карета, които по принцип са триподи и при износване се получава подобен шум...

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 24 Авг 2021 20:25
от JapCar
ufer написа: 23 Авг 2021 09:24 По-скоро проблемът би могъл да бъде във вътрешните карета, които по принцип са триподи и при износване се получава подобен шум...
Нали са карета, не трябва ли да тракат?
Дигнах предницата на крикове, запалих и на 3-та както въртят колелата, слушах отдолу в канала с пръчка опряна в ухото и близо до вътрешните карета.
Наистина от там се чува някакъв шум и щракане от време на време.
Не си представям как тези карета биха издавали шум като от лагер, като нямат движение/триене пропорционално на скоростта.
По-скоро как каретата лагеруват в скоростната кутия? Нямам представа какви са лагерите там...
Сложих зимните гуми отпред, но още не съм пробвал дали има промяна, но едва ли...

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 24 Авг 2021 20:40
от ufer
Ако твоите са триподи, би трябвало да са извън скор. кутия и вътре са с иглени лагери. А самите черупки около тях лагеруват в три външни гнезда пълни с доста грес. Донякъде шумът при тях го има и не е фатален, освен ако не е фрапиращ. По принцип са много здрави и издържливи...

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 24 Авг 2021 22:44
от JapCar
ufer написа: 24 Авг 2021 20:40 Ако твоите са триподи, би трябвало да са извън скор. кутия и вътре са с иглени лагери. А самите черупки около тях лагеруват в три външни гнезда пълни с доста грес. Донякъде шумът при тях го има и не е фатален, освен ако не е фрапиращ. По принцип са много здрави и издържливи...
Не знам какви са, отвън на ск. кутия са маншони като на каретата до колелата. Някак си не ми се връзва карета (черупки/гнезда)да издават такъв равномерен шум, там те мърдат много малко едно спрямо друго, няма триене, пропорционално на скоростта. Шумът не е фрапиращ, минах 700км до морето, няма промяна и на висока скорост не се чува, само от 30-60 км...По-скоро тези иглени лагери е възможно...

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 24 Авг 2021 23:02
от ufer
Това са триподи с иглени лагери. .. утре повече.

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 25 Авг 2021 16:07
от ufer
Другата седмица ще кача 1-2 снимки на триподи. Те имат доста голяма площ на триене и там се слага порядъчно количество специална грес (за иглени лагери) и ако то намалее, съответно се увеличава и шумът. Тази грес не е същата като на външните карета (черна, молибденова), макар че някои използват и нея. Естествено, ако има и износване, пак се увеличава шумът и дори започва да притраква.

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 25 Авг 2021 17:26
от max-2
Не би трябвало да шумят триподите, освен ако не са тотално разбити. Притракването при вдигната предница по скоро е от луфтове в планети и сателити.

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 25 Авг 2021 17:59
от ufer
Те, нашите коли, повечето са си с луфтове от всякакво естество. Лошото е, че у нас няма специалната грес за триподи. Есента разглобявах единия трипод и едва успях да намеря една руска, специално обозначена за иглени лагери и засега се държи добре. И аз имам шум, но не смятам, че е фатално, пък там сглобката е доста свободна. Планетите буквално плуват в гнездата и ако има свястна грес като качество и количество, не виждам сериозен проблем. Но колегата трябва да се консултира със специалист на място. :thumbsup:

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 25 Авг 2021 21:06
от max-2
Планетите и сателитите са в касетата на диференциала и са потопени в трансмисионното масло.