Страница 2 от 3

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Публикувано на: 11 Авг 2021 15:16
от slowtraveler
Ламбда сондата отчита наличието на кислород в газовете... Ако отнякъде тече гориво или смуче 'неконтролируемо' въздух - ЕКУ-то не може да компенсира разликата и затова сондата почва да дава много богата или много бедна смес, без да може ЕКУ-то да я 'превключва' от бедна към богата и обратно (т.е. сондата спира да дава редуващи се 'богата/бедна смес').. И Еку-то логично подава сигнал, че данните от сондата 'са калпави'...
Така, че тази грешка винаги си е означавала, че данните от сондата са неприемливи, като само една от многото причини (и съвсем не най-вероятната) е умрял катализатор...

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Публикувано на: 11 Авг 2021 17:12
от BOz
slowtraveler написа: 11 Авг 2021 15:16 Така, че тази грешка винаги си е означавала, че данните от сондата са неприемливи
Не е така. Грешките за неприемливи сигнали на сондата са други.
Грешката за катализатора се вдига след "умишлено" вкарване в проба на логиката от ЕКУ-то, за да потвърди най-точно дали вероятната причина е катализатора, която е по-вероятна, за разлика от неприемливи/лъжливи данни от сондата. Не случайно точно тази грешка никога няма да я наблюдаваш абсолютно веднага, а трябва да мине време, да мине точно определена логика на тест от ЕКУ-то, за да вземе решение да я вдигне точно нея.
За това може да си направиш експеримент - при макс богата или макс бедна смес, никога няма да видиш грешка за катализатор, защото логиката за проверка от ЕКУ-то няма как да мине при такива режими на работа. Единствено може да мине ако регулиращата сонда си измести доста показанието, но отново да дава "очаквани" резултати от ЕКУ-то, но реално сместа да кажем да е богата. Тогава задната сонда ще дава и тя богата смес и ще се вдигне грешка за катализатор. Но това е много частен случай, който се наблюдава изключително рядко. И за това винаги със сондите се прави проверка на кратки и продължителни тримове, заедно с проверка как реагира сондата когато запушиш част от въздоховода, примерно. Но това е вече диагностика, а не четене на грешки.
Но пак да се върнем на коментара ми - това няма нищо общо с банк-1 като параметър, защото той не носи абсолютно никаква полезна информация, за да може да се мисли, че в регулиращата сонда би могло да има някакъв проблем. Дали е наличен или не е абсолютно все тая, какъвто беше реално моя коментар.

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Публикувано на: 11 Авг 2021 17:44
от Lwerewolf
3400лв за оригинален от представителство ми звучи ок. За оригинален от по-преценени изтощници (ще оставя колегата да се разрови ето тук)... за lexus-ът ми колекторите са ~2000 на bank, бяха ми цитирали и 1300/bank но се съмнявам.

За corolla-та - съвсем наскоро aftermarket (BM catalysts, и двата катализатора са на средната секция) = 500лв, "клиентските" цени като гледам е 7-800лв но пак е МНОООГО далеч от 3400.

За катализаторът - не би трябвало да афектира каквото и да е освен ако ъммм "физическата му форма" (разбирай керамичната пита) е компроментирана - потрошена, стопена, запушена и така нататък. Силно вероятно е просто да е заминал със времето - прочети за "catalytic converter poisoning".

Преди да слагаш друг, ОСОБЕНО ако си решил оригинален - всички проблеми със двигателят (харч на масло, харч на антифриз, дюзи извън строя и подобни) е СИИИЛНО препоръчително да бъдат отстранени. Животът на катализаторът изключително много зависи от това колко е изправна системата зад него.

Също - код p0420/0430/т.н. не означава, че катализаторът не работи. Почети за "catalytic converter oxygen storage test" - реално със две ламбда сонди няма много какво друго да се следи. Колко е пряко свързано това със ефикасността му - друга тема.

По случайност да ти подсветва основно зимата?

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Публикувано на: 11 Авг 2021 19:41
от detronik
Lwerewolf написа: 11 Авг 2021 17:44
По случайност да ти подсветва основно зимата?
Всъщност зимата не святкаше често.
Имам колата от 2 години и първата година да е светнала Р0420 6 - 7 пъти.
После забелязах, че при по нервно шофиране, с повече газ и бързо изнасяне, започна да святка по-често. Честотата на поява на грешката силно зависеше от стила на шофиране.
В последните няколко месеца забелязвам, че когато загрее двигателя и спра някъде и угася и след малко запаля и тръгна пак, чека святка задължително.
Имам диагностика на Тойота, която купих заедно с колата и софтуер Techstream, но така и не съм я ползвал.
Мога ли чрез нея да видя какви са показанията на ламбда сондите?

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Публикувано на: 11 Авг 2021 19:45
от detronik
Всъщност във връзка с коментарите по-горе за банка 1 и банка 2, ако това означава сонда 1 и сонда 2, то в сервиза казаха, че Корола Версо 2003 е с две ламбда сонди.
Казаха също, че независимо, че пише банка 1, може да е проблем в предната или в задната сонда... Или в катализатора. Казаха, че трябва да видят работата на сондите, за да кажат дали номера с втулката ще свърши работа при мен.

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Публикувано на: 11 Авг 2021 21:41
от slowtraveler
BOz написа: 11 Авг 2021 17:12 Не е така. Грешките за неприемливи сигнали на сондата са други.
Ами виж дали проблемна сонда не дава същата грешка.... https://st.club-lexus.ru/attach/u/0f162 ... 547196.pdf

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Публикувано на: 11 Авг 2021 23:03
от Lwerewolf
Techstream можеш да ползваш за тази цел, но най-вероятно си със minivci... не препоръчвам особено. OBDLink или там каквото друго читаво + която програма си избереш.

Bank няма общо със предна или задна сонда. Bank е комплект цилиндри, които се следят от една сонда. Повечето редови 4-цилидрови са със една сонда, на колегата 2.0 avensis-ът (1AZ-FSE предполагам) изглежда да е изключение. V-образни и боксери са със две+ банки поради ясни причини. От там нататък имаш Bank X Sensor 1, Bank X Sensor 2. Sensor 1 е преди катализаторът, Sensor 2 е след катализаторът. Доколкото съм чел, консенсусът е, че sensor 2 се ползва само и единствено за наглеждане дали катализаторът работи - чел съм "слухове" за други функции, но не съм намерил техническа литература по въпросът, та... така.

За брой ламбди - всичко бензиново euro3+ (и може би и по-рано) е със 2 сонди на bank - няма как да имплементираш self-check на катализаторът иначе.

За втулка на предната ламбда (bank 1) - НЕ. Точно тази ламбда не я пипаш, даже не пречи да се смени, за да е по-"свежа" - ECU-то със нея компенсира сместа. За втулка на задната ламбда - ако колата е със "нормална" ламбда (т.е. не е AFR/wideband/широколентова/т.н.) - може и да проработи, иначе проверката е малко по-различна и по-скоро няма.

За потенциално проблемни сонди - да, могат да дадат драма - по-скоро ако предната е позаминала, защото типично сондите почват да реагират по-"бавно" на промените във сместа във следствие на "стареенето" им. Не пречи да се развие и окъсяване между PWM сигналът за подгрев и sense терминалите, де - имах такъв случай и колата бая време смяташе, че всичко е ОК - това при wideband предна tooth.gif

Проверявана ли е системата за течове? Разбирай - пушек машина. Къде някой би се занимавал със подобно нещо - не знам, някаква "екзотика" е въпреки, че е зверски добро средство за диагностика.

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Публикувано на: 12 Авг 2021 00:37
от Corolla_E12_hs
3400 за катализатор само в Тойота могат да поискат, там не познават парите :D Че ти за 2к ще си купиш друга Корола, ще й вземеш катализатора, ще й сложиш втулка и ще я продадеш и ще излезе безплатно всичко :D
По темата - смени си кабелите - едно куче ми беше прегризало АБС и ламбда сондата кабелите, след смяна чека вече не светеше, преди това що материал съм налял за чистене и колко пъти съм махал грешката не е истина. 3 години карах така, откакто смених кабелите няма проблеми. Същия двигател 180 000км реални, купена и карана в БГ само.

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Публикувано на: 12 Авг 2021 15:28
от BOz
Lwerewolf написа: 11 Авг 2021 23:03 Bank няма общо със предна или задна сонда. Bank е комплект цилиндри,
Абсолютно точно. Ама хората явно тук си мислят съвсем друго. И в случая на колегата, при който има само един комплект цилиндри, логически разположени в банк-1, дали ще пише банк-1 или не е абсолютно все тая и това не носи абсолютно никаква диагностична стойност, че да му се обърне каквото и да е внимание.
slowtraveler написа: 11 Авг 2021 21:41 Ами виж дали проблемна сонда не дава същата грешка....
Това е само да провериш дали сондите не са забили. Абсолютно същото нещо, което съм описал като диагностика в предишното ми мнение. Само, че по обратен път. Вместо да му запушваш въздуховода и да видиш дали трима ще започне да се променя, защото показанието на ламбдата ще се промени, то го правиш насилствено директно през диагностиката.

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Публикувано на: 12 Авг 2021 15:50
от slowtraveler
BOz написа: 12 Авг 2021 15:28 Това е само да провериш дали сондите не са забили
Това имах предвид - наличието на тази грешка е много по-вероятно да е заради отказала сонда, отколкото от катализатор... Цената на двете 'резервни части' също е различна, така, че е нормално и логично да се започне от сондата..

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Публикувано на: 12 Авг 2021 17:17
от BOz
slowtraveler написа: 12 Авг 2021 15:50 Това имах предвид - наличието на тази грешка е много по-вероятно да е заради отказала сонда, отколкото от катализатор...
С което не съм съгласен, защото сондите не отказват с валиден, но офсетнат сигнал. Аз лично съм виждал само веднъж такъв случай. За това за мен по-вероятно причината да е в катализатора, а не в сондата. :thumbsup:
Но нали за това се намират диагностици, а не четачи на грешки. tooth.gif

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Публикувано на: 13 Авг 2021 12:02
от electric
BOz написа: 11 Авг 2021 14:58
Добре кажи на кола с една банка каква логична информация ти носи, че в банка едно (конкретно) е извън някакви очаквани граници? В случая е абсолютно все тая дали пише банк-1 или не, защото просто колата няма банк-2.
колега, това е заради софтуера. Предполагам ползва torque app. Мисля че 2 bank-и имаше заложени в програмата и вече според колата показва номера. Тази има само 1, затова пише bank 1.
Това което искаш е все едно ако няколко записа са номерирани от едно до четири да ти показва всички цифри, а ако е само един запис да не е номериран или да е null
А по темата - аз имах такава грешка и изчезна с поставяне на втулка на втората сонда след катализатора. На смесообразуващата не се поставя!

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Публикувано на: 24 Авг 2021 19:15
от detronik
Здравейте, с Torque направих следните screenshots, направени при тихи обороти (650 оборота) и 1400 / 2000 оборота.
Колата е на място (не е в движение).
Не зная дали са показателни за работата на сондите, с оглед на това, че не намирам релано обозначени мерни единици за напрежение.
Все пак, ако някой знае как трябва да изглеждат графиките и ако може да се ориентира по тези снимки, моля да дадете мнение.
Притеснява ме, че един майстор ми казва, че може да е предна сонда, друг казва, че няма как да е предна, а само задна...
А и двамата говорят за цена от 150 лв. за сонда... Не е 20 лв, че да я сменя ей така.

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Публикувано на: 25 Авг 2021 10:46
от vfr800
Смени сондата и проблема , ще изчезне. ВАжно е да купиш същата. Ако е Денсo вземи Денсо .Купи от тези дето са без букса , защото са доста по-евтини и отрежи буксата от старата . В комплекта има четири клеми и четири специални термошлауха, в които има нещо като силикон. Не ги грей със запалка , защото ще ги подпалиш трябва с топъл въздух , за да се свият добре и да излезе силикона да уплътни. Не се опитвай да запояваш кабелите , пробвано е ...не става :) Първата сонда е преди катализатора и няма как да следи неговата ефективност това е работа на втората сонда.

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Публикувано на: 25 Авг 2021 11:25
от BOz
При толкова кислород първото нещо, което трябва да провериш е за всякакви пропуски в изпускателната система.