Българина освен, че е експерт по футбол и политика, напоследък се оказа, че освен виден имунолог, бил и климатолог...
След едно прочитане на доклад (ако изобщо си е направил труда), върху който са работили експерти в областта си, безпроблемо заключава обратното на изводите от този доклад. И вярва повече в поредната конспирация, как правителствата по света са наговорили поредния пъклен план да ни лишат от хубавите конвенционални автомобили.
Ето примерно заглавието от доста изветна онлайн медия във връзка със същия доклад:
nicktodorov написа: ↑23 Юли 2021 09:49
Българина освен, че е експерт по футбол и политика, напоследък се оказа, че освен виден имунолог, бил и климатолог...
След едно прочитане на доклад (ако изобщо си е направил труда), върху който са работили експерти в областта си, безпроблемо заключава обратното на изводите от този доклад. И вярва повече в поредната конспирация, как правителствата по света са наговорили поредния пъклен план да ни лишат от хубавите конвенционални автомобили.
Ето примерно заглавието от доста изветна онлайн медия във връзка със същия доклад:
Всичко е много относително, но като цяло винаги има лобиране в някаква посока. В Европа например лобираха 15 години как дизела бил много по-чист от бензина , защото разбираш ли отделял по-малко CO2 . Ем хубаво, ама то не излиза само CO2 през тръбата И то не бяха катализатори, DPF-и, ADBlue-та и какво ли още не и накрая като дойде в България и като даде газ на светофара и всички слагат противогазите .......иначе малко CO2. Сега лобираме в електрическа посока чудесно обаче и тука има някои проблеми свързани с вредни емисии. Батерията в повечето случаи е литиева. Евентуално запалване и изгаряне на тази батерия дали няма да отдели едно сериозно количество отрови в атмосферата.........не вярвам някой да е проверил колко и какво точно ще се отдели. Да не говорим , че е смешен начина на определяне на еко нормите и в EC и в Америка. Не може да кажеш че един 3 цилиндров бензинов двигател примерно 1000 кубика прозведен да кажем 2000 година с еко категория по тогавашния стандард да кажем Евро 2 ,отделя повече вредни емисии от един 6.3 литров осмак произведен 2021ва година. Еми просто няма база за сравнение едното харчи средно поне 3 пъти повече гориво от другото и каквото и да правиш няма как да промениш този факт. Именно тука е разковничето, но пак говорим за лоби
Колко Еко е електрическият автомобил
Публикувано на: 23 Юли 2021 11:05
от mirott
nicktodorov написа: ↑23 Юли 2021 09:49
Българина освен, че е експерт
Освен това все още може да мисли трезво дори да е пиян
А не да слуша и чете сляпо теории на конспирацията
Колко Еко е електрическият автомобил
Публикувано на: 23 Юли 2021 12:35
от nicktodorov
vfr800 написа: ↑23 Юли 2021 10:29
...Сега лобираме в електрическа посока...
Само това не ми е много ясно.
По принцип съм абсолютно съгласен, че по света заинтересованите лица/фирми си лобират за тяхното.
В конкретния случай и конкретно за Европа обаче просто не виждам кой може да е този заинтересован. Тесла е единственият изцяло електрически производител със смислен обем производство и смислен бюджет. Обаче само тя да успее да излобира за всички тези рестрикции и то на пазар, който изобщо не им е ключов, ми се вижда като треторазрядна фантастика. А в същото време всички "класически" авто производители не само нямат интерес да правят подобно нещо, а напротив - със сигурност е имало много лобиране от тяхна страна в точно обратната посока.
Та кой реално е лобирал за все повече затягащите се изксвания за ДВГ и е бил "по-силен" от лобито на авто производителите?
Колко Еко е електрическият автомобил
Публикувано на: 23 Юли 2021 13:24
от centil
nicktodorov написа: ↑23 Юли 2021 12:35
Та кой реално е лобирал за все повече затягащите се изксвания за ДВГ и е бил "по-силен" от лобито на авто производителите?
Самите авто производители.
Колко Еко е електрическият автомобил
Публикувано на: 23 Юли 2021 14:32
от nicktodorov
centil написа: ↑23 Юли 2021 13:24
Самите авто производители.
Ще съм благодарен за разяснение по въпроса.
Каква им е играта на авто производителите да си режат сами клона и да си създават толкова неприятности, разходи, неудобства и т.н.
Колко Еко е електрическият автомобил
Публикувано на: 23 Юли 2021 16:39
от aleandro
Според мен, ЕС просто не иска да изостава от Китай в производството на електромобили. От 01.01.2021г. китайците въведоха задължителни квоти за производство на електроавтомобили и хибриди. Отделно, различните зелени движения имат доста силно лоби, а в накои страни са и парламентарно представени. Прехода към транспорт с нулеви емисии е част от глобалната стратегия на ЕС за преход към нисковъглеродна икономика.
Колко Еко е електрическият автомобил
Публикувано на: 23 Юли 2021 17:47
от centil
Китай въведе квотите още през 2018 с минимум 8% електро автомобили от всички регистрирани. От тогава всяка година повишава квотата.
nicktodorov написа: ↑23 Юли 2021 14:32
Каква им е играта на авто производителите да си режат сами клона и да си създават толкова неприятности, разходи, неудобства и т.н.
При спиране на растежа на продажба на нови автомобили винаги се е появявала причина да се стимулира покупката на нов автомобил с бюджетни средства - в различни форми от 2009 до ден днешен.
Колко Еко е електрическият автомобил
Публикувано на: 23 Юли 2021 18:24
от Hursa
Европа сама се закопава икономически с тази т. н. "зелена сделка". Но да видим изследването. Картинката, графиката, че е най-лесно.
Вижте Европа и Индия, като две "крайности". Да сравним и с другите пазари. Ел автомобилите, които произвежда и които се продават на Европейския пазар са с "по-замърсяващи" за производство батерии по сравнение с автомобилите предлагани на Индийския пазар. Автомобилите с ДВГ в Индия, замърсяват по малко по-сравнение с автомобилите в Европа - сигурно ги ползват по-малко, добре. Но затова пък явно ползват достатъчно ел автомобилите си, въпреки яко замърсяващото си ел производство. Как обаче, след като ел производството им е толкова замърсяващо, производството на автомобили, ел автомобили и батериите е слабо замърсяващо? Или само в ел производството са "мърлячи", а купуват предимно автомобили с екологично чисто производство? В Европа автомобилите с ДВГ замърсяват по-малко от колкото такива в Китай. Ел енергията, която произвеждат в Китай, изглежда е по-замърсяваща. Но това не пречи производството на автомобили там да е по-чисто от колкото в Европа. Или там се внасят автомобили с предимно екосъобразно производство?
Но нека вярваме, да вярваме че производството на гориво за автомобил с ДВГ е по замърсяващо от производството на цялата ел енергия ползвана от ел автомобила за целият му "живот" - поне в Европа, явно е достатъчно еко производството и.
Колко Еко е електрическият автомобил
Публикувано на: 23 Юли 2021 20:03
от BOz
Колко Еко е електрическият автомобил
Публикувано на: 23 Юли 2021 20:45
от fantom
странно ми е?
никой не се чуди на китайците че и те имат такава политика, и почти не се коментира това.
Май никой не си мисли че може да са се объркали?
ДВГ винаги е по-мръсно от батерия, и един много важен страничен показател (КПД) за мен говори достатъчно: 40% vs 90%
Батериите се рециклират!
Батерията не е универсална. Правят се всякакви типоразмери и химии, клетки, стакове и т.н. 8MW течни. 1-2 MW литиеви. Каквото искаш напрежение. За студено, за топло. За бърз заряд, за мощен разряд
Спират се въглища. Спира се нефт. Металургията се променя. И е сериозно.
да сме живи и здрави, след 20 години всички да караме тесли!