Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувай отговор
Аватар
Filbor
Мнения: 1056
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 24 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 08 Дек 2023 17:58

Имам само електричка - Королата не е моя вече:
Прикачени файлове
Период с Корола.PNG
Период с Корола.PNG (32.51 KiB) Преглеждано 1881 пъти
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
Monster
Мнения: 338
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 86 пъти
Получена  благодарност: 81 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Monster » 08 Дек 2023 21:51

Добро решение. За една кола не е хубаво да стои без да се ползва. Бях останал с впечатлението, че ги държиш двете успоредно и затова реших да питам. tongue.gif
WoLF написа: 08 Дек 2023 12:34 Страшнее ми направо като гледам, Норвегия вече почва да дава назад, че там минават 80% Не ме разбирайте погрешно, много ще се радвам да съм в грешка
Да опитам да прехвърля малко офтопика от темата за бъдещи електрички на Тойота в тази тема. Последната новина за Норвегия, която прочетох твърди, че VW ще продават само EV модели там още от догодина, а официалното решение на правителството там е от 2025 да забранят изцяло продажба на нови коли с ДВГ. В този ред на мисли въпросът ми е какво имаш предвид, че "Норвегия вече почва да дава назад" или аз съм изпуснал нещо. Иначе и аз съм изумен как норвежците се справят с такъв брой електромобили при пробега на сегашните модели. При добри условия "големите" съвременни батерии изкарват няма и 400 км извънградско, а при студените условия, които са целогодишни в Норвегия, пробегът ще е буквално на половина. Не мога да си представя колко на гъсто трябва да има бързи зарядни, за да може целият този поток от коли да бъде обслужен. Или просто норвежците не практикуват масови пътувания на дълги разстояния и си обикалят предимно в района на местоживеене? unsure.gif

Аватар
WoLF
Мнения: 2643
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 258 пъти
Получена  благодарност: 119 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от WoLF » 08 Дек 2023 22:04

Всички искат да продават там електрички, народа е свръх зарибен... Ще махат субсидиите, защото масовостта на електромобилите и удобството им завлича в канала политиката им за устойчив транспорт. Според мен целта им е била да покажат на хората колко е хубаво да изнасят емисиите си надалеч и после да измислят начин да се ползват батерии по-ефективно (комбинирани пътувания и тем подобни), но се получава така че всеки купува кола или две...
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
Monster
Мнения: 338
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 86 пъти
Получена  благодарност: 81 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Monster » 09 Дек 2023 05:43

Това, че всеки си купува по няколко коли се регулира бързо и лесно. Както са стимулирали продажбите на EV, освобождавайки ги от данъци, за сметка на увеличените данъци при ДВГ, така могат да ги редуцират бързо с налагане на подходящи данъци за втори автомобил. Това между другото е и решението на аргумента, че ако спрем да ползваме бензин и дизел нашата държава щяла да загуби пари от акциз. Минавайки изцяло на ток всъщност ще спре изтичането на пари и зависимостта ни от държавите, произвеждащи горивата, а "загубените пари" от акциз се възстановяват лесно с подходяща данъчна политика. При навъртяни 1500 км за миналия месец сметката ми за ток в гаража е под 5 лв (4 лв и 90 и няколко стотинки), а сметката ми за бензин 0 лв, тъй като не съм излизал от околностите на София. Това е така понеже вкъщи само съм дозареждал ток, колкото да стигам до безплатните публични зарядни станции, но дори да бях зареждал изцяло вкъщи, сметката ми за ток щеше да е по-малка от 60 лв (по-малко от 4 лв на 100 км за градския пробег през зимата). Та цялата ми идея с тези сметки е, че спокойно бих могъл спестените пари от бензин да ги давам като данък към държавата в случай, че вече моята и всички други коли са електрически и трябва да се навакса липсата на акциз. Да, вече няма да ми е толкова евтино да си карам с "безплатния" ток, но поне ще знам, че парите ми не изтичат към трета държава, а ще се ползват (при правилно управление) за благоустрояване на инфраструктурата в моята държава.

Относно комбинираните пътувания (или ако разбирам правилно споделените електромобили) - аз лично много харесвам тази идея и се надявам да се развива все повече, както в София, така и в цялата страна. В момента карам ежедневно и затова ми излиза по-евтино да поддържам нов личен автомобил, вместо да ползвам електромобил под наем, но за втора кола в семейството, която няма да се ползва ежедневно, със сигурност би ми било доста по-изгодно да не трябва да поддържам втори автомобил в семейството. Много бих се радвал Spark и дай Боже други конкурентни фирми да разширят дейноста си в цяла София и околните селца, защото за момента дейността им е районирана предимно в центъра и южните квартали, където единствено имаш възможност да освобождаваш нает електромобил. Разбирам, че разширяването на тези зони не е съвсем тривиално - автомобилите под наем решават проблемите с липсата на паркоместа, тъй като един такъв заема само едно паркомясто, а може да се ползва от много на брой жители в един гъсто населен район, какъвто е например столичния квартал Младост. Това обяснява и защо целият квартал Младост е зона за освобождаване на кола под наем - там колите не се задържат на едно място за дълго време, тъй като има много хора, които искат да ги ползват. От друга страна в кварталите и селата с къщи всеки има къде да си паркира колата и вероятно малко хора биха ползвали тази услуга. Това би ангажирало служители на фирмата непрекъснато да местят служебно колите, за да се ползват там където са по-необходими и да носят приходи от наем, вместо да стоят на място.

И последно - относно производството на електроенергия. Радвам се, че последно време се заговори за строежа на нови ядрени блокове. Смятам го за правилно, но за съжаление закъсняло решение, забавянето на което крие риск да ни постави в положението поне десетилетие да сме изкупвачи на електроенергия, докато новите блокове не бъдат пуснати в експлоатация. Още преди 10 години беше ясно накъде отиват нещата и че ще е нужна повече електроенергия с появата на електромобилите, но нашите "управници" 10 години си чешаха :censored: С текущите недостатъци на батериите, BEV не могат да заменят зависимостта от изкопаеми горива във всички транспортни сценарии. Тук идва въпросът ако искаме такава независимост в близко бъдеще дали не трябва да се покрият невъзможните за BEV сценари с друг енергоизточник, който можем да произвеждаме сами, какъвто например е водородното гориво. Не съм запознат с трудностите при производството, предимствата и недостатъците на този тип технология, но от тази статия по въпроса виждам, точка 13, подкрепяща аргумента ми:
13. Democratisation of Power Supply
Hydrogen fuel cells have the potential to reduce the dependency of a nation on fossil fuels, which will help democratise energy and power supplies around the world. This increased independence will prove a benefit for many countries who are currently reliant on fossil fuel supply. Of course, this will also avoid the problem of rising fossil fuel prices as stocks reduce.
За съжаление откъм автопроизводителите май само Тойота се опитват да работят активно по тази технология. Лично за мен един BEV с нова технология на батериите, осигуряваще 50% по-голям пробег от сегашните, би ми свършил перфектна работа, покриваща напрактика 100% от нуждите ми за семеен автомобил. В този ред на мисли на водородната технология гледам само като потенциално решение за другите транспортни нужди - товарни превози и да ги наречем "превозвачи" минаващи хиляди километри всеки ден.

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от ufer » 09 Дек 2023 11:04

Ако нашите депутати четат тези редове, очите им ще се изпълнят с неземна радост, виждайки как тяхното финансово бъдеще е подсигурено при пълна подмяна на автопарка... tooth.gif

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Hursa » 09 Дек 2023 12:38

Monster написа: 09 Дек 2023 05:43 Това, че всеки си купува по няколко коли се регулира бързо и лесно.
Не виждате ли абсурдността? Къде е това, което наричат - "свободен пазар", къде е естествената пазарна конкуренция при такъв тип "регулация"? (Това не е регулация, а налагане на политики, зад които могат да стоят и стоят лобисти.) Или смятате, че ангели ще слязат от небето - за да регулират пазара - чисто и безкористно?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от slowtraveler » 09 Дек 2023 14:59

Да, това за тока и източниците, и за нуждата от базови мощности го говорихме и тук преди години... Ама 'регулации', 'чиста енергия', изцяло забрана и отказване от ядрени мощности и т.н. и т.н...
После изведнъж се появи друга 'идея' и атомната енергия стана 'най-чистата' и сега - близките години трябва да увеличим производството с 30%...
Ама ВЪОБЩЕ не ни водят за носа :whistle:
Офтопик
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Monster
Мнения: 338
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 86 пъти
Получена  благодарност: 81 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Monster » 09 Дек 2023 16:15

Аз лично не смятам за правилно да се ограничава кой колко коли ще си купува или ако се прави то трябва да е ясно обоснована целта, с която се случва. Тези седмици се завъртяха в пространството идеи на част от новоизбраните "спасители" на София да налагат подобни данъци (разбирай наказания) за втори автомобил в семейството. Съмнявам се такива идеи да минат успешно на реално гласуване, тъй като практиката показва, че в България трудно се приемат непопулярни закони и решения. И все пак ако идеята е да улесни уличното паркиране, то тогава законът трябва да бъде написан така, че да важи за коли, които нямат осигорено паркомясто или гараж. Ако живея в къща и имам в парцела гараж за няколко коли, защо трябва да ме касае подобен данъчен закон, при положение, че няма да натоварвам допълнително уличното паркиране. А като пример защо бих имал нужда от повече от една кола - при прехода от ДВГ към електромобили ще има хора, купуващи градска електричка с малък пробег за евтино ежедневно придвижване и паркиране в центъра, но успоредно с нея ще поддържат кола с ДВГ за дългите извънгардски пътувания. Като цяло смятам, че политиките трябва да се водят като първо се подхожда конструктивно - например да се помисли за етажни паркинги на местата на платените кални и неподдържани паркинги в центъра на София, които и без друго са ситуирани в празни парцели между високи сгради. Такива етажни паркинги със сигурност биха решили до голяма степен проблема с липсата на улични паркоместа. И чак ако тогава се установи, че няма накъде да се отварят нови места, да се обсъждат рестриктивните политики, ограничаващи правата на хората. За момента виждаме обратната политика - за първите седмици, откакто влязоха в действие новите управници, освободиха два големи площада в София от достата на брой паркоместа, правейки ги пешеходни зони - чудесно, но без да се помисли по никакъв начин как ще се компенсират тези места на друго, по-подходящо място в близък радиус.

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Hursa » 09 Дек 2023 17:34

Коментара не е само за регулацията на броя - които купува отделен човек. Всъщност най-малко е за това. А за цялостния контрол, който сте упоменали и изброили в цялата реплика. Контрол които тотално изкривява пазара, прокарва "политики" от които компаниите печелят и печелят много. Затова и толкова производители стават "зелени". Но според мен - не е това пътя.
Например - големите субсидии за закупуване на ел автомобил. Вместо производителите да се стараят да развият технологията, например на батериите вграждани в тях, да продават с минимална печалба за да могат да се конкурират с алтернативните технологии - продават на висока цена старата си технология. И фактически субсидията отива при тях. Клиента купува, защото му е достъпно, но е достъпно защото държавата дава едни пари. И защото същевременно всячески ограничава, оскъпява алтернативата, поддръжката и, огласява скорошна забрана на алтернативните автомобили.
Но за съжаление не е само това. (Сорри за многократното повторение.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
gimara
Мнения: 1467
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от gimara » 09 Дек 2023 17:38

Monster написа: 09 Дек 2023 16:15 Съмнявам се такива идеи да минат успешно на реално гласуване, тъй като практиката показва, че в България трудно се приемат непопулярни закони и решения.
Дааа, в София особено. Справка в calculator.bg показва, че данъкът в София е 2 пъти по-нисък от същия в Пловдив и малко по-нисък от този в малка община като Стамболийски например.
Monster написа: 09 Дек 2023 16:15 Ако живея в къща и имам в парцела гараж за няколко коли, защо трябва да ме касае подобен данъчен закон, при положение, че няма да натоварвам допълнително уличното паркиране.
И като излезете от гаража, летите ли? Искаме да плащаме малки данъци и да имаме добра инфраструктура. Е, не става.
Но да не го обръщаме на политика, че цезурата работи! guns.gif

Аватар
mfandakov
Мнения: 3359
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 47 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от mfandakov » 09 Дек 2023 17:44

написа: 08 Дек 2023 21:51 Но да не го обръщаме на политика, че цезурата работи
Ей не мирясахте ...спокойно. tooth.gif
worthy.gif
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3359
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 47 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от mfandakov » 09 Дек 2023 17:48

Гледам едни SUV / май China/с едни големи батерии са " налазили"....Пловдив, дали ще е реклама ако ги кажа. :D,днес един приятел си поръчал се похвали.
worthy.gif
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.

Аватар
gimara
Мнения: 1467
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от gimara » 09 Дек 2023 17:54

Спокойно, виж заглавието на темата. ppp.gif

Аватар
mfandakov
Мнения: 3359
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 47 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от mfandakov » 09 Дек 2023 17:56

Ами ето,..,https://carmarket.bg/elektromobili/pyrv ... ariia-8088

Не са моите коли нооо,ората ги аресват.
worthy.gif
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.

Mcl
Мнения: 659
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 11 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Mcl » 09 Дек 2023 18:42

Това като реклама изглежда , някой май има процент. Мисля има в форума място за реклама, модератора да предприеме мерки.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 50 госта