Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
- ufer
- Мнения: 2599
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Долната част на болта изглеждаше като къса едра резба, ама ми е интересно. Между другото, Жоро, май трябва да направиш нова тема за електрички на Тойота след вчерашния информационен взрив за 15 модела... или да промениш заглавието на тази!
Последно промяна от ufer на 15 Дек 2021 13:32, променено общо 1 път.
- slowtraveler
- Мнения: 4930
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Ами вече има раздел, та като излязат на пазара електричките и се появят няколко във форума - ще направим и тема/раздел и т.н.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Filbor
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 24 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Май както е тръгнало трябва някой Китайски да се учи.
Електричките масово сега са с 400 волтова архитектура.
Някои от новите, които навлизат са към 800 Волта.
А ето пък тези вече имат чип за архитектура от 1200 Волта:
http://www.bydmicro.com/news/news-detail/163
*на Китайски
- Прикачени файлове
-
- 76e3c26f-8d6e-4f86-810d-7d77d86098f9.jpg (671.17 KiB) Преглеждано 2244 пъти
-
- ca91dd13-6c5c-42d4-a6e4-3fdd310fe781.png (238.77 KiB) Преглеждано 2244 пъти
- slowtraveler
- Мнения: 4930
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Само да уточня - високият волтаж води до голямо техническо предимство - намалява токът и от там - сечението на кабелите...
Като единствено ограничение е елементната база - вместо високотокови по-нисковолтови транзистори, се използват по-високоволтови, по-нискотокови...
Което по принцип намалява загубите, но елементите са по-скъпи и по-трудни за производство...
Като единствено ограничение е елементната база - вместо високотокови по-нисковолтови транзистори, се използват по-високоволтови, по-нискотокови...
Което по принцип намалява загубите, но елементите са по-скъпи и по-трудни за производство...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ufer
- Мнения: 2599
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Абе направо да ги включват към 20 киловолтовите далекопроводи, ще хвъркат до луната...
- memorex
- Мнения: 813
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 21 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Нещо против да шерна един офф-топик?
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."
- Filbor
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 24 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Ето за AC/DC
- Прикачени файлове
-
- Зарадни станции
- Зарядни станции.JPG (145.02 KiB) Преглеждано 2110 пъти
-
- AC зареждане
- AC зареждане.JPG (167.25 KiB) Преглеждано 2110 пъти
-
- DC зареждане
- DC зареждане.JPG (128.61 KiB) Преглеждано 2110 пъти
-
- DC зареждане по света
- DC зареждане 2.JPG (46.05 KiB) Преглеждано 2110 пъти
-
- Мнения: 936
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 18 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
The plant in Lovech for electric cars – the first in Europe with entirely eco-production
https://www.world-today-news.com/the-pl ... roduction/
https://www.world-today-news.com/the-pl ... roduction/
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
- ufer
- Мнения: 2599
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Ей, доживаях да сме първи в нещо... Ама това май е само проект, че като знам какви марки си слагат някои хора, организации, че дори и държави...
- slowtraveler
- Мнения: 4930
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Ами слагайте слънчеви панели - лошо няма... На летището, където редовно летим също единственият ток е от 4бр слънчеви панели... Слабичка мощност бе доскоро (като пуснеш кафемашината и лазерният принтер се сърди за енергия, иначе лампите, зарядните, рутерите и камерите си работят)... Приятел, с когото се запознахме в друг форум предложи да помогне и даде почти 100 панела
Може да се впишем като първото изцяло еко-френдли летище
Да, то е еко-френдли защото не било изгодно да ни прекарат ток, щото сме на поне 2км от близко населено място... И водата - същата работа Можело, ако сами си направим инвестицията (над милион), и да я подарим на енергоразпределителното дружество и ВИК
Така държавата стимулира екологичните идеи
Може да се впишем като първото изцяло еко-френдли летище
Да, то е еко-френдли защото не било изгодно да ни прекарат ток, щото сме на поне 2км от близко населено място... И водата - същата работа Можело, ако сами си направим инвестицията (над милион), и да я подарим на енергоразпределителното дружество и ВИК
Така държавата стимулира екологичните идеи
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Filbor
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 24 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Миналата седмица пробвах следното.
Видях, че устройствата в колата заспиват на 10-тата минута, което сякаш има връзка с прекъсването на зареждането.
И така:
1) паркирам и отивам на Неутрална предавка, защото може да остава някой CAN сигнал, който да праща данни, че все едно още съм на предна или задна, ако директно изключа мотора, когато съм на някоя от тях и заради това уж да вика "колата ти не е изключена".
2) После държа бутона за изключване на двигателя над 2 секунди.
3) След това заключвам всичко с дистанционното.
Ееее гадост, пак спря на 10-тата минута.
В началото на седмицата се обадих на дилъра. Не може час между Коледа и Нова година , но ето ви номер на наш човек да му разкажете за проблема.
Обадих му се и му обясних. Като чу, каза елате да пробвате на някоя наша зареждачка, но о-о-о проблема е в зареждачките след като при други доставчици няма проблем.
"Ами сега?" като човечето съм от "Минута е много". Доставчика вика в колата е проблема, а дилъра вика в зареждачките е проблема.
След това започнах да планирам как да заобикалям този доставчик. И така снощи ходих на един голям магазин с безплатно зареждане. Ей, и аз да намажа малко
И беше "весело". Отивам към 20 и нещо часа. Гледам зарежда Тесла Х и предишния модел Зое. А точно напряко зад Зоето една Хюндай IONIQ 5 чака. Добре аз не бързам и ще чакам, като паркирах на "нормално" място наблизо.
Слизам и гледам човека на Хюндая се лута напред назад. Погледнах зареждачката и на Теслата (зареждаше на Чадемо) пишеше около 90%, а на Зоето (зареждаше на AC - то и без това старото няма порт за DC) към 80%. Викам си супер след малко ще свършат.
Колегата с Хюндая нервен - висял тук вече от 19 часа пък хората си зарязали колите и ги нямало. И явно видя телефонен номер оставен на колегата в Теслата и му се обади да идва, защото от един час му било около 80% и за толкова време е стигнало до 90 и няколко.
След известно време дойде колегата със Зоето с цяла количка с покупки. Другия с Теслата идва след малко от някъде другаде, но не и от магазина и колегата с Хюндая започна да го мъмри "може ли така, дъра, бъра" А другия в отговор аз съм се отбелязал в приложението "бля-бля"....
А аз стоя отстрани и спокоен гледам как собственици на коли по 100 бона и повече се излагат. Погледнах в същото приложение и има наистина една Тесла X, ама преди една колежка, а след нея има отбелязано Зое (предишен модел), на което колегата е писал "Чакане си му е майката"
Теслата си тръгна. Влезна Хюндая и зарежда със CCS2. След малко си тръгна старото Зое и аз влезнах на негово място и включих да зареждам с AC. Бордовото зарядно е 22 kW ще зарежда бързо, като когато бях в Бургас
Докато чаках на опашка минаха покрай нас един Нисан Лийф, VW e-Up. После тъкмо сложих да зареждам и гледам един BMW i3, но те се отказаха да чакат
Връщам се от магазина и след малко AC зареждането започна постоянно да прекъсва . Външна температура -2 градуса. Махам кабела рестарирам процеса и след минута-две - бам не може с AC - какво пак става.
Зое-то застанало до IONIQ 5, изглежда като някакво миньонче и въшка. Този Хюндай и новата Киа EV6 са с 800 Волтова архитектура и имат най-бързото зареждане. На 300 kW зареждачки реално под 20 минути от 10 до 80% (на прикачената снимка), но в България още няма такива.
Към 21:30 колегата с Хюндая вече имаше към 95%. Спря да зарежда и ми казва ето ти DC-то, че с това AC гледам, че се луташе нещо и доникъде няма да стигнеш
Така от 21:30 до края на работното време на магазина 22:00 бях сам и въобще непрекъсна на DC-то - оле .
Успях да заредя общо до 85% и си тръгнах. После си викам я да видя на проблемния ми доставчик какво ще стане за спорта. И пак спря на 10-тата минута, но при втория опит мина и след 10-тата. Напълних общо 95% и си викам Шоуто за днес да приключи.
- Прикачени файлове
-
- Comparison.JPG (155.29 KiB) Преглеждано 1893 пъти
- ufer
- Мнения: 2599
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Майко мила, и това е при сравнително малко електрички! Ако трябва да чакам толкова или ще получа инфаркт, или ще трябва да се гръмна. Май ще трябва да се ориентирам към хибрид или нещо водородно...
- max-2
- Мнения: 1789
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 44 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
За сега хибридът май е по-добър вариант.
Весели празници на всички!
Весели празници на всички!
Carina E 4AFE LB 1992
- slowtraveler
- Мнения: 4930
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Да... Голяма мъка... Не бих си го причинил на този етап...
За съжаление очаквах подобен 'ефект', и затова с интерес следя темата на колегата...
От доста места съм чувал и за друг 'ефект' - 'ами то в синята зона няма места, ама аз си я слагам на зарядното и я зарязвам цял ден'...
И къде да зареждат нуждаещите се?
За съжаление очаквах подобен 'ефект', и затова с интерес следя темата на колегата...
От доста места съм чувал и за друг 'ефект' - 'ами то в синята зона няма места, ама аз си я слагам на зарядното и я зарязвам цял ден'...
И къде да зареждат нуждаещите се?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- max-2
- Мнения: 1789
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 44 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Бууст батерия му е майката. С тегло до 50 кг. в багажника.
Carina E 4AFE LB 1992
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта