Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
- Filbor
- Мнения: 1064
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 28 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Здравейте,
Най-после...
Днес си поръчах Рено Зои (Renault Zoe /2020- /)
Оборудване Intens с порт за бързо зареждане и цвят металик (без кожен салон, без 9.3" среден дисплей, без самопаркирането и без подгряване на волан и предни седалки). С отстъпката излезна точно 60 000 лв. Ще пристигне до 90 работни дни - сякаш в Рено нямат проблем с доставките
Най-после...
Днес си поръчах Рено Зои (Renault Zoe /2020- /)
Оборудване Intens с порт за бързо зареждане и цвят металик (без кожен салон, без 9.3" среден дисплей, без самопаркирането и без подгряване на волан и предни седалки). С отстъпката излезна точно 60 000 лв. Ще пристигне до 90 работни дни - сякаш в Рено нямат проблем с доставките
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- max-2
- Мнения: 1797
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 44 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Честито. Малко скъпичко ми се струва, но кеф цена няма.
Carina E 4AFE LB 1992
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
От чисто любопитство, каква беше причината да изберете изцяло електрически автомобил с малък пробег вместо някой плъгин с доста повече ексти и "резервата" да може все пак ако се наложи да се ползва и като автомобил за нормални междуградски пътувания? Все пак плъгините също предоставят възможността градските пътувания да са само на ток. Освен ако не говорим за куриери на Спиди или такси...
И на мен ми се вижда още прекалено скъпо.
Това е в категорията на Ибиза/Фабия/Поло, ако не и по-ниско.
За същите пари човек може да си вземе топ оборудване на Корола хибрид или Плъгин хибрид на друга марка.
И понеже у нас все още няма истински стимули и някакви финансови облекчения, пълна електричка не ми е в списъка за момента.
И на мен ми се вижда още прекалено скъпо.
Това е в категорията на Ибиза/Фабия/Поло, ако не и по-ниско.
За същите пари човек може да си вземе топ оборудване на Корола хибрид или Плъгин хибрид на друга марка.
И понеже у нас все още няма истински стимули и някакви финансови облекчения, пълна електричка не ми е в списъка за момента.
-
- Мнения: 4936
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
И аз съм любопитен, защо да бъде предпочетен ел автомобил пред други алтернативи, освен ако не е "втори" автомобил за града. При нас има служебни такива модели, доста са малки, ползват ги за междуведомствен транспорт.
И разбира се - честито!
И разбира се - честито!
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Filbor
- Мнения: 1064
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 28 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Като дете съм си мечтал за тихомобил и за автомобил без ауспух:
Значи, за да се случи това събитие са налични две неща: силно желание и възможност ("кеф цена няма")
Сегментът е "B - Small"
Но вътре мястото е конкуретно с моята Корола. На задните седалки в Зоито се седи по-високо от на Королата. Но да багажникът е само 338 литра: това ще го преживея и адаптирам (по-точно това се отнася за жена ми )
Най-голямото предимство на Зоито: 22 kW бордово зарядно. Това май и Тесла го няма. А четох, че в Ауди еТрон и Порше Тайкан е само опция с доплащане.
Това какво значи: че може да зареждаш по-бързо от 22kW AC зарядни станции пред магазини, молове и т. н. Примерно: един час за 100 км пробег.
По-големите коли примерно като Киа еНиро, за да имам 11 kW бордово зарядно и 64 kW батерия цената отива вече към 100 000. Същата история е за електрическата Шкода.
Окей, цената е по-поносима за Киа Ниро плъгин хибрид, но аз не искам ДВГ.
Друг вариант VW ID.3: Все още съм предубеден заради многото SW проблеми, които още не са изчистени. Той също е с максимум 11 kW бордово зарядно. При него дори климатика се управлява от докосвания по централния екран. В Зоито все още си има хардуерни бутони за това.
И така докато в България все още няма толкова бързи зарядни станции донякъде 22 kW ще може да компенсира този проблем.
Оценен реален пробег на Зои: 220 - 465 km
Cold weather: 'worst-case' based on -10°C and use of heating:
City - 305 km
Highway - 220 km
Combined - 260 km
Mild weather: 'best-case' based on 23°C and no use of A/C.
City 465 km
Highway 280 km
Combined 355 km
На тест драйв градско:
Оставаха 64 км пробег, като бяхме 3-ма души, над 30 градуса на вън и пуснат климатик. Минах около 18 км и го върнах с оставащ пробeг 61 км.
Та това си е перфектната кола за града. Ще мога да спирам безплатно в центъра на София и да ходя там без проблем, когато има рестрикции заради Еко нормите.
Родителите на жена ми са в центъра на София и ако пренасям повече багаж няма как да ходя с автомoбил, който не е Еко категория 5.
Пътувам междуградско София-Лом: (В Лом съм в къща и има къде да го зареждам - снимката с моята Корола долу е от там )
През Петрохан е 150 км, а през магистралата 200 км: попада в най-лошия случай по-горе.
Друго междуградско е София-Казанлък: Без магистрала 200 км пак попада в най-лошия случай.
Ако е София-Казанлък по Тракия и после през село Ракитница, Богомилово и през Стара Загора: примерно 260 км от които магистрала към 190 км: ще трябва да спра да зареждам някъде, но с жена ми дори може по два пъти така, че перфектно време за зареждане.
Максималната скорост на Зоито е 140 км/ч.
По магистралата аз шофирам със 120 км/ч и само като изпреварвам достигам около 140 км/ч:
Тук наистина се притеснявам колко бързо би падала батерията, но аз скочих на дъблоко и ще трябва да се уча в движение
В този случай виждам, че има повече бързи зарядни станции по магистрала Тракия от миналата година и това ме успокоява. И дори се работи по изграждането на нови.
Добре, вече сме пристигнали в Казанлък. Там пак съм в къща, но е стара и няма да рискувам да опъна дълъг кабел да не стане прегряване и пожар. В Казанлък има зарядна станция с 22 kW на Киа.
От Казанлък след почивка (ден или няколко часа) до Бургас: като се мине покрай Сливен и така за 190 км. Пак влизаме в най-лошия случай
После в Бургас до Синеморец: 82.6 км - перфектно. Обаче в Бургас няма къде да отседна и заради това примерно ще си купя имот в Сарафово, че там май е по-евтино. Така част от багажа ще си бъде там и няма нужда да го мъкна от София. Следователно няма да ми е нужен голям багажник и 338 литра ще е ОК.
Значи, за да се случи това събитие са налични две неща: силно желание и възможност ("кеф цена няма")
Сегментът е "B - Small"
Но вътре мястото е конкуретно с моята Корола. На задните седалки в Зоито се седи по-високо от на Королата. Но да багажникът е само 338 литра: това ще го преживея и адаптирам (по-точно това се отнася за жена ми )
Най-голямото предимство на Зоито: 22 kW бордово зарядно. Това май и Тесла го няма. А четох, че в Ауди еТрон и Порше Тайкан е само опция с доплащане.
Това какво значи: че може да зареждаш по-бързо от 22kW AC зарядни станции пред магазини, молове и т. н. Примерно: един час за 100 км пробег.
По-големите коли примерно като Киа еНиро, за да имам 11 kW бордово зарядно и 64 kW батерия цената отива вече към 100 000. Същата история е за електрическата Шкода.
Окей, цената е по-поносима за Киа Ниро плъгин хибрид, но аз не искам ДВГ.
Друг вариант VW ID.3: Все още съм предубеден заради многото SW проблеми, които още не са изчистени. Той също е с максимум 11 kW бордово зарядно. При него дори климатика се управлява от докосвания по централния екран. В Зоито все още си има хардуерни бутони за това.
И така докато в България все още няма толкова бързи зарядни станции донякъде 22 kW ще може да компенсира този проблем.
Оценен реален пробег на Зои: 220 - 465 km
Cold weather: 'worst-case' based on -10°C and use of heating:
City - 305 km
Highway - 220 km
Combined - 260 km
Mild weather: 'best-case' based on 23°C and no use of A/C.
City 465 km
Highway 280 km
Combined 355 km
На тест драйв градско:
Оставаха 64 км пробег, като бяхме 3-ма души, над 30 градуса на вън и пуснат климатик. Минах около 18 км и го върнах с оставащ пробeг 61 км.
Та това си е перфектната кола за града. Ще мога да спирам безплатно в центъра на София и да ходя там без проблем, когато има рестрикции заради Еко нормите.
Родителите на жена ми са в центъра на София и ако пренасям повече багаж няма как да ходя с автомoбил, който не е Еко категория 5.
Пътувам междуградско София-Лом: (В Лом съм в къща и има къде да го зареждам - снимката с моята Корола долу е от там )
През Петрохан е 150 км, а през магистралата 200 км: попада в най-лошия случай по-горе.
Друго междуградско е София-Казанлък: Без магистрала 200 км пак попада в най-лошия случай.
Ако е София-Казанлък по Тракия и после през село Ракитница, Богомилово и през Стара Загора: примерно 260 км от които магистрала към 190 км: ще трябва да спра да зареждам някъде, но с жена ми дори може по два пъти така, че перфектно време за зареждане.
Максималната скорост на Зоито е 140 км/ч.
По магистралата аз шофирам със 120 км/ч и само като изпреварвам достигам около 140 км/ч:
Тук наистина се притеснявам колко бързо би падала батерията, но аз скочих на дъблоко и ще трябва да се уча в движение
В този случай виждам, че има повече бързи зарядни станции по магистрала Тракия от миналата година и това ме успокоява. И дори се работи по изграждането на нови.
Добре, вече сме пристигнали в Казанлък. Там пак съм в къща, но е стара и няма да рискувам да опъна дълъг кабел да не стане прегряване и пожар. В Казанлък има зарядна станция с 22 kW на Киа.
От Казанлък след почивка (ден или няколко часа) до Бургас: като се мине покрай Сливен и така за 190 км. Пак влизаме в най-лошия случай
После в Бургас до Синеморец: 82.6 км - перфектно. Обаче в Бургас няма къде да отседна и заради това примерно ще си купя имот в Сарафово, че там май е по-евтино. Така част от багажа ще си бъде там и няма нужда да го мъкна от София. Следователно няма да ми е нужен голям багажник и 338 литра ще е ОК.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- gimara
- Мнения: 1467
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 35 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
-
- Мнения: 4936
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Много безаварийни!
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Filbor
- Мнения: 1064
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 28 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Зареждането с 22 kW е с променлив ток и официално е бавно в сравнение с: бързото зареждане с прав ток на зареждачка поне 50 kW.
Окей, на Зои стига само до 46 максимум, когато батерията е заредена на около 50% и малко по-късно пада.
Ако не броим Тесла, то и другите вече в новите си модели интегрират и зареждане от и над 100 kW с прав ток. Така се присмиват на Зоито със само 50kW. Вече тези мощни зарядни станции имат примерно кабели с водно охлаждане и т. н. Но то в България още няма такива
Вече пак има много условия, дали тази мощност може да бъде постигната. Ако колата е стояла на много студено или на много горещо, то сигурно няма как да зарежда с тези скорости. Зависи от Battery Management System (BMS) на автомобила. В Нисан Лийф явно не са на ниво. В Зои батерията е с въздушно охлаждане. Всъщност това се води недостатък. Но то не е ли и в хибридите на Тойота пак такова. Обаче в хибридите на Тойота се грижат да зареждат до около максимум 55% и да не допускат разреждане по-малко от 45% от капацитета (По спомен от Ауто Мотор унд Спорт канала). И това ги прави "вечни". На елетричките се препоръчват да се зарежда от 20 до 80% за по-дългосрочен живот на батерията и да не се използват често зарядните станции с прав ток. За това е хубаво и с (подземен) гараж да се разполага, дори и без възможност от зареждане, за да се пази батерията от прекалено горещи или прекалено студени дни.
А ако се следва какво правят в хибридите на Тойота, то на теория ще издържат повече: зареждаш до 55% и на другия ден примерно след шофиране ако остане 45% пак зареждаш до 55%. Трябва човек да придобие ново знание. А учението си е болка, и е нормално да не се харесва на много хора. Е, аз Королата не съм я продал още, пък ще видим какво ще стане и дали електричката ще се издъни
Ето примери за бавно зареждане с променлив ток и бързото зареждане с прав ток (на Зои):
Окей, на Зои стига само до 46 максимум, когато батерията е заредена на около 50% и малко по-късно пада.
Ако не броим Тесла, то и другите вече в новите си модели интегрират и зареждане от и над 100 kW с прав ток. Така се присмиват на Зоито със само 50kW. Вече тези мощни зарядни станции имат примерно кабели с водно охлаждане и т. н. Но то в България още няма такива
Вече пак има много условия, дали тази мощност може да бъде постигната. Ако колата е стояла на много студено или на много горещо, то сигурно няма как да зарежда с тези скорости. Зависи от Battery Management System (BMS) на автомобила. В Нисан Лийф явно не са на ниво. В Зои батерията е с въздушно охлаждане. Всъщност това се води недостатък. Но то не е ли и в хибридите на Тойота пак такова. Обаче в хибридите на Тойота се грижат да зареждат до около максимум 55% и да не допускат разреждане по-малко от 45% от капацитета (По спомен от Ауто Мотор унд Спорт канала). И това ги прави "вечни". На елетричките се препоръчват да се зарежда от 20 до 80% за по-дългосрочен живот на батерията и да не се използват често зарядните станции с прав ток. За това е хубаво и с (подземен) гараж да се разполага, дори и без възможност от зареждане, за да се пази батерията от прекалено горещи или прекалено студени дни.
А ако се следва какво правят в хибридите на Тойота, то на теория ще издържат повече: зареждаш до 55% и на другия ден примерно след шофиране ако остане 45% пак зареждаш до 55%. Трябва човек да придобие ново знание. А учението си е болка, и е нормално да не се харесва на много хора. Е, аз Королата не съм я продал още, пък ще видим какво ще стане и дали електричката ще се издъни
Ето примери за бавно зареждане с променлив ток и бързото зареждане с прав ток (на Зои):
- Прикачени файлове
-
- AC зареждане Зои.JPG (59.4 KiB) Преглеждано 15866 пъти
-
- Charge Curve Zoe.JPG (81.24 KiB) Преглеждано 15866 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
-
- Мнения: 4936
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Всички зарядни станции в България, включително тези около магазини - позволяват такава мощност?
А там където ще домува - има ли възможност да се зарежда при някаква приемлива мощност? На мен и 3.7 кВт вече ми изглежда голяма мощност за зареждане в гараж, а за такова зареждане пишат над 16 часа. Как ще заредите в Лом? Или имате трифазно захранване.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Filbor
- Мнения: 1064
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 28 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Всички - Не.
Има си приложение с карта със зарядните и там може да се види какво са си монтирали.
Е, то може да се случи и да не работят
План А: около нас планувам да си взема подземен гараж, но в момента се предлагат без зареждане. На около 5 минути пеша от там има голям магазин с два куплунга с 22kW - безплатно + на една бензиностанция платено зареждане с прав ток от 50kW зареждачка.
План Б: Скоро на по-далечно място ще има 2 имота с акт 16: едното е апартамент, а другото гаража в същата сграда. Гаражът има собствен електромер. Има си конакт. Ще трябва да има поне 10А.
В Лом имам трифазен ток. Батерията няма да е напълно с празен капацитет. Очевидно времето ще е по-малко. А аз не съм само за един ден и нощ там. Така, че ще използвам няколко пъти нощната тарифа примерно.
Може и да може да настроиш SW на колата с каква мощност да зарежда в заисимост от твойте нужди и цели.
Аз нямам още практика и не съм сигурен, че ще мога да отговоря напълно вярно ако имаш по-дълбоки въпроси.
Има си приложение с карта със зарядните и там може да се види какво са си монтирали.
Е, то може да се случи и да не работят
План А: около нас планувам да си взема подземен гараж, но в момента се предлагат без зареждане. На около 5 минути пеша от там има голям магазин с два куплунга с 22kW - безплатно + на една бензиностанция платено зареждане с прав ток от 50kW зареждачка.
План Б: Скоро на по-далечно място ще има 2 имота с акт 16: едното е апартамент, а другото гаража в същата сграда. Гаражът има собствен електромер. Има си конакт. Ще трябва да има поне 10А.
В Лом имам трифазен ток. Батерията няма да е напълно с празен капацитет. Очевидно времето ще е по-малко. А аз не съм само за един ден и нощ там. Така, че ще използвам няколко пъти нощната тарифа примерно.
Може и да може да настроиш SW на колата с каква мощност да зарежда в заисимост от твойте нужди и цели.
Аз нямам още практика и не съм сигурен, че ще мога да отговоря напълно вярно ако имаш по-дълбоки въпроси.
Последно промяна от Filbor на 21 Юли 2021 19:35, променено общо 1 път.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
-
- Мнения: 4936
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Не, нямам по дълбоки въпроси
(Но не ми допадат отговорите и на тези - от гледна точка аз да си взема такава, например.
В гаража, не виждам как бих могъл да зареждам с мощност над 2 кВт, а това няма да е достатъчно за пътуване и до работа .)
(Но не ми допадат отговорите и на тези - от гледна точка аз да си взема такава, например.
В гаража, не виждам как бих могъл да зареждам с мощност над 2 кВт, а това няма да е достатъчно за пътуване и до работа .)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Filbor
- Мнения: 1064
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 28 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Хубаво е да има критикуващи хора като вас, за да може да се развиват техниката и технологиите
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
-
- Мнения: 4936
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Защо пък като мен.
► Виж съдържание
Последно промяна от Hursa на 21 Юли 2021 19:56, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Filbor
- Мнения: 1064
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 28 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Съгласен съм.
Под "вас" имах предвид общо "вие", а не конкретно "ти".
Всичко става постепенно. Сега сме в някакъв преходен процес.
Аз не държа всички да карат електрички, но да видиш как пушещ автомобил минава покрай майка с дете, чакащи на червения светофар не е приятно.
Под "вас" имах предвид общо "вие", а не конкретно "ти".
Всичко става постепенно. Сега сме в някакъв преходен процес.
Аз не държа всички да карат електрички, но да видиш как пушещ автомобил минава покрай майка с дете, чакащи на червения светофар не е приятно.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
-
- Мнения: 4936
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Само без такива фрази. Те са подходящи за други форуми Съвсем не са аргумент
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта