Страница 1 от 1

Да се отървам ли от колата докато е време?

Публикувано на: 02 Юли 2021 15:05
от gecko
Здравейте, колеги. Въпросът от заглавието касае автомобилът от подписа ми. Ситуацията е следната: поради забелязан теч на масло и доливане около 1 л. за около 9 000 км, реших да закарам Авенсиса в ТМ Ауто Изток да я погледнат. Там ми казаха първо да измия двигателя, да покарам 100-200 км и да се върна. Речено-сторено. След оглед ми е дадена ориентировъчна цена от 3500 лв за ремонт, и приятелски съвет да продавам колата. "Епикризата" на Авенсиса е следната, цитирам от протокола: "следи от омасляване от капак-клапани и ангренажна група(семеринг на разпределителен вал, колянов вал и маслена помпа). Съмнение за омасляване и от картера." Останах потресен, и честно казано не ми се иска да се разделям с колата и да се впускам в приключението "търсене на нов кошник".

Та въпросът ми е: наистина ли е толкова скъпо и отчайващо положението, или евентуален ремонт в неоторизиран сервиз би излязъл по-лек и мога да запазя колата? Да се отървам ли?

Благодаря за отделеното време!

Да се отървам ли от колата докато е време?

Публикувано на: 02 Юли 2021 15:26
от todorakis
TM Auto е просто един магазин за коли. Няма да споделям изключително отрицателното ми мнение за т. нар официални представителства, относно ремонт на коли, но бих Ви посъветвал да се обърнете към друг сервиз. Прочетете тази тема, на 99% процента залагам, че ще Ви е от полза viewtopic.php?f=5&t=32719
Моето лично мнение е че пробутването на неизправен автомобил на друг човек е меко казано некоректно, освен, ако не е предварително указано и цената, разбира се е символична. Самият факт че "официалния представител" Ви го предлага, като вариант е шокиращ за мен, но явно си им е такова нивото...

Да се отървам ли от колата докато е време?

Публикувано на: 03 Юли 2021 00:32
от WoLF
С ремонт от около 1000 ще си пушка, но се посъветвай и с друг сервиз. Не пречи и на Механика да пишеш, току виж ти излезнал късмета :thumbsup:

Да се отървам ли от колата докато е време?

Публикувано на: 03 Юли 2021 08:54
от gecko
Колеги, искрено благодаря за съветите ви! Ще пиша на мехаННика, и ако има някакво интересно техническо развитие по въпроса, ще драсна и тук. Още веднъж, благодаря!

Да се отървам ли от колата докато е време?

Публикувано на: 03 Юли 2021 11:03
от vodafon
Колега, замисли се: ако лее от капака на клапаните , нормално да има омасляване от към антренажа+ главата! мисла че подмяна гарнитура на капака на клапаните е решение. омасляването по картера също - сваля се силикон и слагаш. ако масли от КВ не би трябвало да е фатал - като дойде съединител да сменяш- смени и семеринг на КВ. Болките са при 80% от колите в движение на 10 + години Нормално е

Да се отървам ли от колата докато е време?

Публикувано на: 03 Юли 2021 11:48
от iovkito
1cd-ftv не се продава, за да се отърве човек от него. Разбирам да е някое немско или френско недоразумение, но точно този двигател...

Да се отървам ли от колата докато е време?

Публикувано на: 26 Яну 2022 15:58
от gecko
Така, с радост и удоволствие пиша, че спасихме Авенсиса. Бе извършен комплексен ремонт, но накрая колата живна и се прероди за един нов живот по нашите улици, пътища и магистрали. Изминати са само около 500 км от ремонта, но ето какво бе извършено и как се отрази на работата на двигателя на първо време:
  • Сменени гумички, уплътнения, О-пръстени, дих(ф)тунги на дюзи
    • Спряха всякакви течове на масло и нещата засега изглеждат сухи. Колата от масларник се превърна в нормален автомобил.
  • Рециклиране на всички 4 дюзи
    • Авенсиса пали една идея по-лесно при студен двигател.
    • Преди ремонта имаше проблеми с паленето при загрял двигател. Веднъж трябваше да я чакам 15-тина минути да изстине за да запали. Този проблем е изчистен.
    • Имаше тресене в диапазона 1500-1800 оборота при здраво подаване на газ. Първоначалният заподозрян беше каре на полуоската, но явно проблемът е бил в дюзите понеже това също се изчисти.
  • Рециклиране на турбо
    • След рециклажа колата набира осезаемо по-добре, особено на 2-ра скорост.
    • При ускорение след 2000 оборота(включване на турбото) излизаше доста черен дим/пушек. Най-много се забелязваше отново при 2-ра предавка. След рециклирането няма пушеци и срам по светофарите. Вече сме "еко".

От тези 500 км., по-голямата част бяха извънградско и магистрално шофиране до зимен курорт. Имаше голямо застудяване, и реших да тествам как пали при -15 градуса - врътва без колебание.

Като цяло двигателят вече работи някакси по-"мазно" и "еластично". Надявам се информацията да помогне на колегите с подобни симптоми и нерви. Ако имате въпроси, чувствайте се свободни да ми пишете на ЛС.

Да се отървам ли от колата докато е време?

Публикувано на: 26 Яну 2022 16:02
от Ивайло Димов
Чудесна новина .А колко ти струваше ремонта ?Съмнявам се да се е стигнало до цената в първия пост :)

Да се отървам ли от колата докато е време?

Публикувано на: 26 Яну 2022 16:10
от gecko
Да, като се удари чертата, цената въпреки всичко остана доста по-малко от тази в първият пост. За рециклиране на турбо на този автомобил може да очаквате 650 до 700 лв, а за дюзите - около 1000 за четирите, без сваляне и монтаж. Останалите части и труд няма да коментирам - зависи от майстора, дали сами ще си търсите части, отстъпки и т.н. В раздела за магазини и сервизи има тема за доверен човек, от когото може да се купят части, струва си да се хвърли едно око.

Да се отървам ли от колата докато е време?

Публикувано на: 26 Яну 2022 16:13
от Ивайло Димов
Просто ми беше интересно защото 3500 е доста висока сума .Хубаво е ,че си потърсил и други мнения и не си се "отървал" :cheers:

Да се отървам ли от колата докато е време?

Публикувано на: 26 Яну 2022 16:19
от gecko
Да, и това 3500 е само за уплътняването на масленият теч. За другите неща не ми се мисли... Но колегите тук са отзивчиви, насочиха ме и помогнаха, за което имат моите благодарности.

Да се отървам ли от колата докато е време?

Публикувано на: 26 Яну 2022 16:22
от Ивайло Димов
Евала ,за това са форумите ...за взаимопомощ ,да получиш мнения от различни хора .Да вземеш инфомирано решение .