Страница 1 от 2
Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
Публикувано на: 27 Юни 2021 17:44
от IvanDin
Здравейте,
От известно време-насам разбрах, че не само моделът, който използвам, а именно Авенсис т25 147кс бензин е с вграден в резервоара горивен филтър, но съществуват и други модификации на Тойота с такъв казус. Съществува ли вариант, при който да се почисти въпросният "необслужваем" горивен филтър чрез употребата на автохимия от рода на добавки за почистване на дюзи, горивната система, мултифункционални 5в1, 6в1 продукти и т.н.? Виждал съм, че се продават някакви варианти на горивни филтри, но приложените снимки са различни и това ме води на мисълта, че това е малко изгубени в превода (оем номерата).
Приемайки факта, че средно тези автомобили са на 300к + км. колкото и да няма нужда от обслужване все пак всичко си има експлоатационен срок. Ще се радвам на компетентното Ви мнение.
Благодаря!
Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
Публикувано на: 11 Яну 2022 16:29
от Himbo
Привет, колеги! Къде за раздвижване на темата, къде да благодаря на колегата, че я е отворил, защото точно и аз мислех да отварям или да поствам в някоя тема, тъй като въпросът и мен ме вълнува.
По-точно, имам Авенсис 2016 г., бензин, 1.6, 132 к.с. Производителят по гаранционна книжка препоръчва профилактично бензинова добавка на 105 хил км за Босна, Сърбия, Латвия, Румъния и някакви такива страни с "хубав" бензин (спокойно бих добавил и България, не знам защо не беше в списъка). От ТМ Ауто пропуснаха да ми препоръчат да сложа, но в отделен разговор по-късно, ми предложиха една про-тек за чистене на горивната система и се чудя струва ли си. Точно заради този горивен филтър, който явно е в началото на системата. Какво ще стане, ако по някаква причина покрай мръсотията, която "се вдигне" да се разнесе с помощта на добавката в резервоара, се запуши той и като не се обслужва..... да си пишем и неговата смяна ли...

Даже да поставя по друг начин въпроса - ако се сипва такава добавка, не е ли хубаво да се смени и филтъра, дори и на тези коли? "Производителят" нищо не казва по въпроса! Вие как мислите?
Отделно дилемата ми е, че избягвам евтиния бензин и случайните бензиностанции, проблеми засега не усещам, та се чудя, за профилактика струва ли си въобще да слагам добавката, или да не се вкарвам в тоя филм.

Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
Публикувано на: 11 Яну 2022 17:50
от max-2
Труден въпрос. Най вероятно е чист. Но може да се задръсти от едно зареждане с гаден бензин.
При желание може да се свали и почисти с бензин и сгъстен въздух в обратна посока....

Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
Публикувано на: 11 Яну 2022 17:50
от Оги
Колкото автомобили съм карал и обслужвал - бензинов филтър не съм сменял на никоя и не съм имал проблем. Все стари. Нито да съм подбирал бензиностанции. С ясното съзнание съм, че ако случайно се запуши - колата не спира, а губи от мощността си и дълго може да върви с ограничена мощност докато се очисти или смени /всъщност се реши проблем по-често с бензиновата помпа/. Добавки не съм ползувал, дори смятам, че са излишни и по етикетите им едва ли не пише фантастични неща. Никой не пише какво съдържат. Друг е въпроса, че не кой знае какво съдържание. Все пак ако някой реши да налива - това няма да навреди.
Навремето резервоарите бяха метални и над нивото на горивото постъпваше влага с въздуха, която при ниски температури кондензира по стените и се свлича надолу, замръзваха сонди и разни такива проблеми- сега с пластмасовите резервоари едва ли нещо подобно.
Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
Публикувано на: 11 Яну 2022 20:13
от Ивайло Димов
И аз никога не съм сменял бензинов филтър ,ченгетата навъртяха по 500 хил км на Астрите ,съмнявам се ,че някой някога е проверявал тоя филтър

Хайде ако е външен може да се смени ,цената им е 20-30 лева но е безмислено според мен .Колкото до добавките за прочистване не дюзи повечето са на база керосин и са по-скоро рекламен трик ,може да се слагат превантивно но за чистене лечението е само едно .Сваляне на дюзите и ултразвукова вана .Ако колата се кара на газ .......минават се 1500 км на газ ,после 150-200 км само на бензин като няма да е лошо да сипва 100 октанов

Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
Публикувано на: 11 Яну 2022 21:22
от slowtraveler
Оги написа: ↑11 Яну 2022 17:50
Навремето резервоарите бяха метални и над нивото на горивото постъпваше влага с въздуха, която при ниски температури кондензира по стените и се свлича надолу, замръзваха сонди и разни такива проблеми- сега с пластмасовите резервоари едва ли нещо подобно.
Физиката не я интересува материала, а само температурата... Ако в резервоара е влязъл въздух със 70% влажност при 30С, то при понижение на температурата под 24С влагата, която вече не може да бъде разтворена във въздуха ще кондензира и ще се 'свлича надолу'...
Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
Публикувано на: 12 Яну 2022 10:32
от Hursa
Ако в този филтър и резервоара се съмнявате, че има проблем - дали е добре, посредством добавка да ги "почиствате". Евентуално тези утайки да се разтворят частично и да се разнесат по цялата горивна система. Възможно е така да си създадете много повече проблеми (според мен). Би трябвало да може да се промият, чрез демонтиране.
Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
Публикувано на: 12 Яну 2022 10:45
от ufer
Едно време малки количества вода в бензина се обираха със спирт за горене, той се разреждаше с водата и после изгаряше в горивните камери. Не знам обаче как се държат съвременните инжекционни системи, ако се сипе малко спирт в резервоара...

Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
Публикувано на: 12 Яну 2022 10:58
от Hursa
Би трябвало спирта в неголеми концентрации практически да не им влияе негативно, особено на по съвременните системи (поне така би трябвало да бъде). Но ако проблема е вода - не би имало проблем с филтъра. Едва ли и добавките, ако "свързват" водата - правят утайки.
Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
Публикувано на: 12 Яну 2022 13:10
от petkata
И на двете ми равки бензинови съм сменял горивния филтър на втора генерация се сменя отвътре под задната седалка а на трета се сваля резервоара и двата отвътре бяха доста черни.
Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
Публикувано на: 12 Яну 2022 13:22
от dracunculus
За над 200 000 на Королата, 125 000км на Авенсиса и 32 500км на Лексуса ми нямам никакви проблеми с тези вградени филъри (и трите са с такива). На 15 000км сипвам добавка (такива са препоръките на сервиза, особено за Лексуса, който е с директно впръскване...релевантно би било за Камри и РАВ4 хибрид- предполагам!) и проблеми няма никакви. Дали в някаква степен са позадръстени при Королата и Авенсиса...не знам, зареждал съм в държави като Чехия, Сърбия, Хърватска- всичко си беше ОК. За сега колите си вървят както, когато излязоха от магазина.
Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
Публикувано на: 12 Яну 2022 13:39
от mapamop
Това намерих за Авенсис-а (ми):
https://www.drive2.ru/l/557418861251526865/
Чакам го да пристигне и да видя ефекта. Сутрин на първото палене има едно леко замисляне за 5-10 секунди и чак тогава запалва. По каталог за Avensis T25 продават цялата кошница със горивната помпа и филтъра. Цената е меко казано брутална.
Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
Публикувано на: 12 Яну 2022 14:10
от Hursa
► Виж съдържание
Ако се води "необслужваем" - вероятно филтъра е с много голяма пропускна способност, с голям запас. Така, че дори да е задържал значително количество отложения, да запазва достатъчна пропускна способност за да не влияе на нормалната работа на горивната система. Е ако горивото не е качествено и отделя твърде много отложения, вероятно може да се достигне до пълното му "задръстване". Вероятно производителя е заложил на определено качество на използваните горива и е преценил, че при експлоатация с такива филтъра не би се "задръстил" за целия "живот" на автомобила. Но ако се е стигнало до "задръстване" на филтъра, то и функцията му е такава, че да задържа подобни отложения - дали трябва да ползваме добавки за почистването му.
Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
Публикувано на: 12 Яну 2022 14:52
от mapamop
Офтопик
Hursa написа: ↑12 Яну 2022 14:10
целия "живот" на автомобила
За Форд са 5 години гаранция + още 3 или 5 по спомен. Моят автомобил е на 16 без 1 месец....
Тойота дават по спомен с разни доплащания 10 години? Т.е. не е неочаквано "живота на автомобила" да са го сметнали на 10 години.....
Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
Публикувано на: 12 Яну 2022 15:03
от max-2
Необслужваем е, защото позицията му предполага самопочистване от плискането на горивото в резервоара. Т. Е. Малка част от утайките го запушват, а голямата част си плуват в горивото.