Страница 1 от 2

Свързване към предпазителите

Публикувано на: 20 Май 2021 15:58
от biro
Здравейте. Има ли готови решения за свързване към предпазителите на автомобила с цел монтаж на DRL без рязане/заголване на кабели?

Свързване към предпазителите

Публикувано на: 20 Май 2021 16:01
от mapamop
Туйту от снимката не става ли?

Свързване към предпазителите

Публикувано на: 20 Май 2021 16:44
от biro
Изглежда добре. Дали го има по магазините, че нямам време да чакам китайци?

Свързване към предпазителите

Публикувано на: 20 Май 2021 16:53
от mapamop
Vikiwat гледам че имат гнезда. Просто трябва с поялника да си разтопиш ъгълчето на един препазител, да запоиш кабел и гнездо. Другите варианти са ти ели/ради-мексите и Тигран на ъгъла на пазара. От България намерих това:
https://tonex1.com/%D0%B0%D0%BA%D1%81%D ... 0%BC%D0%BC

Свързване към предпазителите

Публикувано на: 20 Май 2021 17:10
от gimara

Свързване към предпазителите

Публикувано на: 20 Май 2021 18:32
от biro
Цената си я бива. Почти колкото цената на DRL модула.

Свързване към предпазителите

Публикувано на: 20 Май 2021 19:42
от gimara
biro написа: 20 Май 2021 16:44 Дали го има по магазините, че нямам време да чакам китайци?
Болен на легло, както се казва! ppp.gif

Свързване към предпазителите

Публикувано на: 21 Май 2021 06:12
от tora
Аз съм наврял кабелчето от към незахранената страна и натиках предпазителя като временно решение- вече 4 г.

Свързване към предпазителите

Публикувано на: 21 Май 2021 06:41
от biro
Защо към незахранената страна? Ако стане късо ще ти изгори модула вместо предпазителя.

Свързване към предпазителите

Публикувано на: 21 Май 2021 07:50
от mapamop
Късото съединение не се ли явява след предпазителя в този случай? Логически тока до консуматорите минава през захранената страна, предпазителя, и чак тогава до веригата със самите консуматори.
Т.е. ще се стопи предпазителя и ще прекъсне захранването на късото съединение.
Игнорираме в случая теоретично повишената консумация, и по-голямата вероятност да стопи предпазителя.

Свързване към предпазителите

Публикувано на: 21 Май 2021 08:58
от slowtraveler
biro написа: 21 Май 2021 06:41 Защо към незахранената страна? Ако стане късо ще ти изгори модула вместо предпазителя
Това не го разбрах...
В зависимост от начина на включване (дали е завъртяно на 180 градуса) ще имаме два варианта:
1. единият бушон захранва/предпазва 'старите' консуматори, а вторият - предпазва отклонението
2. единият бушон захранва/предпазва и 'старите' консуматори и отклонението, а вторият - само отклонението...

Ако системата е с един бушон - трябва да се ориентира по вариант 2 (т.е. при изкаран бушон да няма напрежение и на отклонението)...
crop.jpg
crop.jpg (9.92 KiB) Преглеждано 1797 пъти

Свързване към предпазителите

Публикувано на: 21 Май 2021 11:09
от tora
Ами на моя модул имам по кабела предпазител 5 ампера, а съм го включил в гнездо 7.5.

Свързване към предпазителите

Публикувано на: 21 Май 2021 18:33
от slowtraveler
Да де, ама вероятно зависи как си го включил - гнездото пак би трябвало да е по горната схема... Ако захранването идва от дясната долна клема (по схемата) - към горния консуматор токът ще преминава и през долния бушон... Ако се завърти обратно (захранването да идва по долната лява клема), то тогава всичко ще е както трябва - 'старата' схема ще си гарантира необходимият ток, а токът за отклонението няма да преминава през 'основния' бушон...

Свързване към предпазителите

Публикувано на: 22 Май 2021 07:49
от biro
Коментарът ми беше към tora, защо се включва управлението на фаровете от модула към незахранения край на предпазителя.
Ако модулът подава +12v на незахранения край, това означава, че при прекъсване на бушона дневните светлини ще продължат да светят ( ако не е изгорял модула). Това е грешно свързване.
Изходите на модула се свързват на захранения край на бушона, там където идва +12v при включване на фаровете от лоста в купето. По този начин се гарантира, че при късо съединение във веригата на фаровете ще изгори бушона, а не модула.

Свързване към предпазителите

Публикувано на: 26 Май 2021 08:52
от tora
biro написа: 22 Май 2021 07:49 Коментарът ми беше към tora
Нещо съм объркал правописа, кабела е към постоянния +. Устройството ми е филипс, с диодни модули и най напред беше свързан към акумулатора директно, след запалване на двигателя светват. През лятото забелязах, че след пускане на климатика гаснат, така че го свързах по другата схема. Сега, подавайки контакт- светват, при гасене угасят, също и при вкл. на габарити/фар. Взима сигнал от кабела към габарита.