Страница 1 от 1

На първа - оборотите падат и се вдигат по 500-600 на веднъж

Публикувано на: 01 Сеп 2007 02:45
от hyankov
Да ви питам едно въпросче...

Обикновенно когато колата е студена, но май и когато е загряла, ми се случва следната случка:
Поради една или друга причина карам на първа скорост. Да кажем съм стигнал 3,000 rpm и ми се налага да намаля. Спирачка не е нужно да натискам въобще, просто си вдигам крака от газта. Колата спира почти на място, но не е това което ме тревожи. Оборотите падат с по 500-600 на веднъж, вместо плавно. Това я кара да се движи на изключително неприятни тласъци. След това пък като натисна педала на газта, ако не го натисна по-здраво, пак на тласъци набира.

Ето пример какво точно става. В нашия квартал има бабуни за намаляване на скороста и на практика винаги излизам на първа скорост от него. Та - тръгвам на първа, вдигам 3,000 rpm и съм стигнал първата бабуна вече. Махам си крака от газта 5 метра преди бабуната, оборотите почват да падат по 500 на веднъж, колата стига до бабуната на тласъци. Минавам бабуната, давам ЛЕКО газ, защото кръстовището е на още 10 метра пред мен и отново - тласъци докато стигна до там. Много е неприятно.

Някой друг има ли подобни наблюдения? Може ли да е от горивния филтър? Мерси.

Re: На първа - оборотите падат и се вдигат по 500-600 на вед

Публикувано на: 01 Сеп 2007 05:46
от Japanese_fever
Spored mne e ot zadkormilnoto ustroistvo. tongue.gif
Az babuni(t. nar. "legnal policai" biggrin.gif ) vinagi minavam na 2-ra na polusuedinitel, osven, ako ne sa mnogo golemi.

Ne znam to4no kakvo pravi tvoqta kola, no spored men povedenieto i e normalno, tui kato na 1-va razlikata m/u zubnite kolela sa po-glemi(otkolkoto na 2-ra i 3-ta) i burzo se nabira, no i burzo se namalqva.
Koleloto koeto se vurti ot kol. val e mnogo po-malko(kato diametur) ot koleloto na vtori4niq val v stransmisiqta i za tova stavat tezi tlasuci.

Prosto trqva da natisne6 ambriqja predi da otpusne6 gazta i da mine6 po babunata po inerciq sled tova v zavisimost ot skorostta prevkli4va6 na 2-ra ili ostava6 na 1-va.

Tova bi trqbvalo da go znae6 de. :whistle:

Публикувано на: 01 Сеп 2007 08:05
от b_d
hyankov,

това говори, че имаш луфтове или в тампнони, или в дифа, или някъде другаде. Принципно е хубаво да се види къде са и да се отстранят, но едва ли е критично. Подай малко повече газ и няма да има ядове, защото няма да могат да се проявят.

По-горните глупости ги игнорирай.

Публикувано на: 01 Сеп 2007 09:47
от sluchaen_fen
hyankov,
Пробвай по същия начин да шофираш друга подобна кола с 4 цилиндъра и малка кубатура. Едва ли ще откриеш разлика в поведението на колата, когато преминаваш през бабуните на 1-ва скорост. Така ще си сигурен, че нямаш повод за безпокойство.

Публикувано на: 01 Сеп 2007 11:02
от hyankov
Ок, мерси на всички за мненията и специално на bad_dog тъй като беше най-специфичен.

offtopic
Japanese_fever, знам как да мина бабуната, мерси за подробния туториал, ама това просто за пример го дадох. По принцип не мисля че е нормално такива чак тласъци да се получават при отпускане на газта... И все пак "втора, с полусъединител", не се ли престараваш малко?/offtopic

Не мисля да го барам за сега, щом може и така да се кара laugh.gif Ще прилагам техниката която научих от дядо - "газ-спирачка".

Публикувано на: 01 Сеп 2007 16:01
от Xeku
Japanese е прав, ако натиснеш съединителя, няма да тресе! И още нещо, ако компенсираш подскачането само с натискане на газта, нещата ще се успокоят по-бавно, затова като се затресе, опитай да натиснеш съединителя и да го отпуснеш отново (както при потегляне) и всичко ще е наред. Друг е въпросът дали изобщо трябва да се кара на първа предавка, още повече с 3000rpm wacko.gif Веднага щом колата потегли, бодвай втора и си карай, едва ли е толкова слаба колата, че да трябва да минаваш гърбицата на първа (освен ако не спрял напълно точно пред нея).

Публикувано на: 01 Сеп 2007 19:17
от hyankov
Xeku написа:И още нещо, ако компенсираш подскачането само с натискане на газта, нещата ще се успокоят по-бавно, затова като се затресе, опитай да натиснеш съединителя и да го отпуснеш отново (както при потегляне) и всичко ще е наред.
Оки, ще пробвам, мерси laugh.gif

Публикувано на: 01 Сеп 2007 22:40
от hyankov
Абе, наистина най-добре си е да я карам на втора в такъв случай и всичко е ок. Но просто се чудих на първо що прави така...

Ок, мерси на всички.

Публикувано на: 01 Сеп 2007 22:47
от Japanese_fever
hyankov написа:Абе, наистина най-добре си е да я карам на втора в такъв случай и всичко е ок. Но просто се чудих на първо що прави така...

Ок, мерси на всички.
Emi i az tova se 4udeh. Na purva kato vdigne6 do 3000rpm(ili nagore) NE se puska gazta bez da si natisnal suedinitelq, za6toto zabiva nosa! laugh.gif Ili se ru4ka 2-ra ili puska6 po inerciq kakvi sa tiq tvoite raboti ne razbrah?!? wacko.gif tongue.gif

Публикувано на: 01 Сеп 2007 22:52
от hyankov
Japanese_fever написа:Na purva kato vdigne6 do 3000rpm(ili nagore) NE se puska gazta bez da si natisnal suedinitelq, za6toto zabiva nosa!
I stand corrected :tongue1:

Публикувано на: 03 Сеп 2007 01:10
от K-A-N-U
moita kola e nova i ne e slaba i pak go pravi po nqkoga. tai 4e spoko :thumbsup:

Публикувано на: 03 Сеп 2007 04:39
от Japanese_fever
Vsu6tnost hyankov, az se izkazah malko prncipno, no dnes probvah moqta do 3k rpm i malko nagore na 1-va i posle pusnah gazta i samo leko secna i posle zapo4na plavno da si sliza nadolu kum 2k i t.n.
Moje naistina na tvoqta kola da i ima ne6to, za6toto pone moqta go pravi nomera mnogo plavno i nqma nikakvi preska4aniq.