Проблем с мощността между 2 500 и 3 500 оборота Toyota Landcruiser автоматик
Публикувано на: 12 Май 2021 00:11
Здравейте, колеги,
Обрщам се към форума с този въпрос, защото вече почти година търся мнение по темата, посещавайки не един и два сервиза и до момента никой не ми е помогнал особено.
Колата ми е Toyota Landcruiser 120, 2005 г., дизел, автоматик, на около 340 000 км към момента. Карам я от 4 години и се старая да я поддържам в добра форма, но не мога да гарантирам как е била поддържана преди мен.
От миналото лято започна инцидентно (до момента го е правила общо три пъти) на магистрала при скорост около 120-130 км/ч , включен климатик и при изкачване на път с наклон, при около 2500 оборота, да отказва да развие очакваната от мен обичайна тяга при тези обороти и подаване на сериозна газ (с цел изпреварване) и да вдига оборотите до към 3500-4000 оборота и дори нагоре, без да има никакво ускорение (най-точно мога да опиша наблюдавания ефект като да подаваш пълна газ на автомобил с ръчна скоростна кутия, без да е включена на някоя предавка). В тези случаи след като спра колата, изключа от контакт, изчакам 1-2 минути и отново тръгна проблемът изчезва и може да не се появи месеци наред.
В последно време за съжаление я усещам, че има подобни прояви и при по-ниски скорости и ниски обороти в градски условия. Т.е. подаването на газ и оборотите, които вдига, не са адекватни на ускорението и тягата, които съм свикнал да получавам от нея при същото количество подадена газ и обороти в предишните 3 години, в които съм я карал.
Четейки по форумите и из интернет моите симптоми много ми приличат за запушен DPF, но аз нямам, защото колата е доста по-стара от първите години на влизането на изискванията за монтиране на DPF.
Мислех си дали не е проблем с превключването на автоматичните скорости, защото понякога не ми свети индикатора на скоростния лост за Drive, както и този на таблото - ту свети, ту изгасва. Миналия ноември правих смяна на масло на скоростна кутия (тогава вече имах описаните проблеми и със сигурност не се подобриха след това). А и си мисля, че ако е проблем със скоростите, не би следвало да вдига оборотите, а по-скоро трябва да губи обороти, ако не превключва правилно, но честно казано не съм чак толкова запознат.
Ако някой е имал подобни проблеми и ги е решил или пък техническите лица във форума могат да ми подскажат към каква диагностика трябва да се насоча, ще бъда много благодарен. Засега проблемът не е чак толкова драматичен, но се опасявам да не се превърне в нещо по-сериозно.
Обрщам се към форума с този въпрос, защото вече почти година търся мнение по темата, посещавайки не един и два сервиза и до момента никой не ми е помогнал особено.
Колата ми е Toyota Landcruiser 120, 2005 г., дизел, автоматик, на около 340 000 км към момента. Карам я от 4 години и се старая да я поддържам в добра форма, но не мога да гарантирам как е била поддържана преди мен.
От миналото лято започна инцидентно (до момента го е правила общо три пъти) на магистрала при скорост около 120-130 км/ч , включен климатик и при изкачване на път с наклон, при около 2500 оборота, да отказва да развие очакваната от мен обичайна тяга при тези обороти и подаване на сериозна газ (с цел изпреварване) и да вдига оборотите до към 3500-4000 оборота и дори нагоре, без да има никакво ускорение (най-точно мога да опиша наблюдавания ефект като да подаваш пълна газ на автомобил с ръчна скоростна кутия, без да е включена на някоя предавка). В тези случаи след като спра колата, изключа от контакт, изчакам 1-2 минути и отново тръгна проблемът изчезва и може да не се появи месеци наред.
В последно време за съжаление я усещам, че има подобни прояви и при по-ниски скорости и ниски обороти в градски условия. Т.е. подаването на газ и оборотите, които вдига, не са адекватни на ускорението и тягата, които съм свикнал да получавам от нея при същото количество подадена газ и обороти в предишните 3 години, в които съм я карал.
Четейки по форумите и из интернет моите симптоми много ми приличат за запушен DPF, но аз нямам, защото колата е доста по-стара от първите години на влизането на изискванията за монтиране на DPF.
Мислех си дали не е проблем с превключването на автоматичните скорости, защото понякога не ми свети индикатора на скоростния лост за Drive, както и този на таблото - ту свети, ту изгасва. Миналия ноември правих смяна на масло на скоростна кутия (тогава вече имах описаните проблеми и със сигурност не се подобриха след това). А и си мисля, че ако е проблем със скоростите, не би следвало да вдига оборотите, а по-скоро трябва да губи обороти, ако не превключва правилно, но честно казано не съм чак толкова запознат.
Ако някой е имал подобни проблеми и ги е решил или пък техническите лица във форума могат да ми подскажат към каква диагностика трябва да се насоча, ще бъда много благодарен. Засега проблемът не е чак толкова драматичен, но се опасявам да не се превърне в нещо по-сериозно.