Страница 1 от 1

Проблем с интервала на чистачките Корола 2004

Публикувано на: 06 Май 2021 16:52
от Bugsi76
Здравейте,
Не работят чистачките на интервал. На нормална скорост и на бърза си бачкат, но спират където ги "хвана" с лостчето. Какъв може да е проблема?

Проблем с интервала на чистачките Корола 2004

Публикувано на: 07 Май 2021 09:16
от Freedom
Реле за чистачки, електромотор за чистачки. По-вероятно е първото.

Проблем с интервала на чистачките Корола 2004

Публикувано на: 07 Май 2021 12:20
от slowtraveler
Щом спират където ги хване лостчето - бих заложил на електромотор (сензорът му на положение, който оставя напрежението към ел-двигателя докато рамото не се върне в 'паркинг' положение)..
Релето само подава импулс, който да бъде довършен от сензора (пътечките) за местоположение така, че да направи рамото цял мах...

Проблем с интервала на чистачките Корола 2004

Публикувано на: 07 Май 2021 14:28
от mapamop
Залагам на оводнен двигател на чистачките, и гранясала от водата грес. Съответно пистите на енкодера на едното зъбно колело, в механизма на задвижването на чистачките , не контактува плътно.
Сценарият е елементарен - листа и мизерия влизат най-малко през големите отвори около осите на рамената на чистачките, от водата се "разливат" и запушват отводнителните канали зад предните калници. Съответно водата успява да се събере достатъчно много, за да оводни двигателя, да окисли буксата и да пресече греста.
Играно е с "Астрата" и частично с Авензиса (мокреше ми филтъра на купето).
Сценарият е за 2-3 часа:
Сваля се решетката отгоре
Изчиства се "тавичката" която събира водата от листа и кал. Двата отвора откъм калниците се продухват с компресор под високо налягане.
Сваля се моторчето, и се разглобява. Изчиства се гранясалата грес и се подменя с нова, влагоустойчива. Любимата Carlube LM2 е (уж) подходяща за това.
Събира се всичко обратно по местата и едно на ум - веднъж годишно (поне) да се почистват листата от този водосборник.

Проблем с интервала на чистачките Корола 2004

Публикувано на: 07 Май 2021 15:30
от nigio
До моторчето и до релето идва плюс от бушон,ако този плюс го няма до релета ,няма импулс.Ако го няма до моторчето,то не може да се върне до положение.

Проблем с интервала на чистачките Корола 2004

Публикувано на: 10 Май 2021 19:59
от Bugsi76
Благодаря, колеги, но ще отида на майстор. Може да препоръчате такъв.

Проблем с интервала на чистачките Корола 2004

Публикувано на: 10 Май 2021 21:01
от slowtraveler
nigio написа: 07 Май 2021 15:30 Ако го няма до моторчето,то не може да се върне до положение.
Не е съвсем така...
В трансмисията на моторчето има пластини и контактна повърхност... Постоянният плюс отива на контактна пластина, и ако трансмисията не е в 'паркинг' положение, този плюс се подава на ел-двигателя докато трансмисията се завърти и прекъсне контакта в паркинг положение...
Дори и да ти е изправно захранването, но имаш проблеми в тази силова конктактна група (не дава контакт при не-паркинг положение), то моторчето спира в момента, в който изчезна командния импулс...
Релето по принцип подава съвсем кратък импулс - колкото да отмести минимално трансмисията на чистачките и да подаде контакт силовата контактна група 'в моторчето' (на трансмисията към чистачките)...
След което логично трансмисията си довършва работния ход и чака следващ импулс...
И обикновено точно силовата контактна група е проблемна... Но от друга страна - това лесно се диагностира с волтметър и нищо не пречи да се провери преди интервенция..