Страница 1 от 1
Toyota Rav 4 IV 2013г. Автоматик Въпроси
Публикувано на: 28 Апр 2021 21:22
от Blue Power
Здравейте Колеги,
Изчетох доста теми във форума, но за съжаление не открих това, което ме интересува.
Имам няколко въпроса относно Тoyota Rav 4 2013год. Автоматик, а именно:
1. Какъв е вида на автоматика при дизела?
2. Какъв е вида на автоматика при бензиновия вариант? Чета, че 2.0 бензин се води valvematic - какво значи това?
3. Като цяло какво е мнението Ви за автоматичните скоростни кутии, проблемни ли са, създават ли проблеми?
4. Това, което прочетох във форума, е че 2.2 D4D е по-добрия вариант от 2.2 D-CAT. Има ли друга разлика освен в доста по-капризните и скъпи дюзи при втората?
5. Като цяло кой е най-безпроблемния и доказано здрав мотор при този модел?
6. Ще съм благодарен за всякакви съвети
Благодаря предварително на всички отговорили!
Поздрави
Toyota Rav 4 IV 2013г. Автоматик Въпроси
Публикувано на: 07 Май 2021 21:16
от Blue Power
Никой ли няма мнение по зададените въпроси?
Или поне някой линк, ако има разисквани вече тези въпроси в някоя тема/за съжаление аз не намирам такива теми/.
Toyota Rav 4 IV 2013г. Автоматик Въпроси
Публикувано на: 08 Май 2021 08:37
от iovkito
Blue Power написа: ↑28 Апр 2021 21:22
4. Това, което прочетох във форума, е че 2.2 D4D е по-добрия вариант от 2.2 D-CAT. Има ли друга разлика освен в доста по-капризните и скъпи дюзи при втората?
Поздрави
Всички рав4 4 генерация са с пиезо дюзи.
Toyota Rav 4 IV 2013г. Автоматик Въпроси
Публикувано на: 08 Май 2021 23:47
от Двигателист
Valvematic са двигатели при които натоварването се регулира не чрез дросел, а посредством променлив ход на отваряне на пълнителните клапани. Въпреки това, противно на представата, все пак има и дросел, който също участва, макар и не по традиционния начин.
Автоматиците при дизелите са традиционни – хидротрансформатор+планетарнен ред степени.
Автоматиците при бензина са безстепенни – хирдотрансформатор + един вариатор. Към 2018 година Тойота въвеждат по-добър вариаторен автомат, но не знам дали се монтира в този модел РАВ. Direct shift CVT е с хидротрансформатор + първа предавка (фиксирано отношение, демек обикновена зъбна двойка) и след това вариатор с по-тесен диапазон.
Toyota Rav 4 IV 2013г. Автоматик Въпроси
Публикувано на: 09 Май 2021 21:05
от Blue Power
Двигателист написа: ↑08 Май 2021 23:47
Valvematic са двигатели при които натоварването се регулира не чрез дросел, а посредством променлив ход на отваряне на пълнителните клапани. Въпреки това, противно на представата, все пак има и дросел, който също участва, макар и не по традиционния начин.
Автоматиците при дизелите са традиционни – хидротрансформатор+планетарнен ред степени.
Автоматиците при бензина са безстепенни – хирдотрансформатор + един вариатор. Към 2018 година Тойота въвеждат по-добър вариаторен автомат, но не знам дали се монтира в този модел РАВ. Direct shift CVT е с хидротрансформатор + първа предавка (фиксирано отношение, демек обикновена зъбна двойка) и след това вариатор с по-тесен диапазон.
Здравейте, първо искам да благодаря за отговорите!
Като цяло автоматика при дизела има ли някакви изразени проблеми. Колко степенен е....предполагам 6? Има ли нещо по-специфично за обслужване при него, какви са интервалите за смяна масло в кутията?
Друго питане е дизеловите мотори 2.2, а и бензиновия също с вериги ли са или с ангренажен ремък?
Поздрави