Страница 1 от 1

филтър картерна вентилация

Публикувано на: 16 Мар 2021 13:09
от тойотикс
Здравейте на всички съфорумци,гложди ме нещо и ако се знае моля знаещите да споделят ,даже и със снимков материал!
има ли дизеловите двигатели на тойота ФИЛТЪР КАРТЕРНА ВЕНТИЛАЦИЯ.
гледам клипове на дас ауто сервиз и пича обяснява принципно за какво невежество става на въпрос ,аз 8 коли съм сменил и сега чувам за това и никой не ме е питал ще сменяме ли въпростния филтър???

филтър картерна вентилация

Публикувано на: 16 Мар 2021 13:21
от memorex
Този въпрос със сигурност е дискутиран преди.Даже си спомням че Механика го разясни.Доколкото си спомням в зависимост от модела малко се различават но не си спомням да имат филтър.По спомен някаква фина мрежа под капака.Може и да греша.

филтър картерна вентилация

Публикувано на: 16 Мар 2021 15:00
от slowtraveler
Реално 'филтърът' е 'маслоуловител' - да позволява въздух/газове да преминават, а да не позволява на маслото да напуска картера от там...
Ама напуска :) Маслоуловителят се сменя само при проблем...

филтър картерна вентилация

Публикувано на: 16 Мар 2021 15:29
от тойотикс
slowtraveler написа: 16 Мар 2021 15:00 Реално 'филтърът' е 'маслоуловител' - да позволява въздух/газове да преминават, а да не позволява на маслото да напуска картера от там...
Ама напуска :) Маслоуловителят се сменя само при проблем...
за нещо друго си мислиш явно,тоя филтър стой в или над главата на двигателя никакво масло не задържа в картера ,а отвежда парата и конденза при истиването на двигателя,при запушване на филтъра конденза капе обратно и разваля визкозитета на маслото,допълнително се образува налягане в двигателя.двигателя може да кара и 500000км ,както и явно в бг се случва,но може да се появят въпроси що глъхне ,що сутрин претриса ,що незмам си кво и никой не знае и сменяш части като изоглавен и все тая ,па то 1 филтър някъде си Тоя филтър се сменял на всеки 100к горе-долу. и мисля да разпитам видни майстори из градо!!!

филтър картерна вентилация

Публикувано на: 16 Мар 2021 15:52
от slowtraveler
тойотикс написа: 16 Мар 2021 15:29 за нещо друго си мислиш явно,тоя филтър стой в или над главата на двигателя никакво масло не задържа в картера
За същото нещо говоря.. Улавя маслените пари...

филтър картерна вентилация

Публикувано на: 16 Мар 2021 16:31
от memorex
Аз доколкото си спомням на АD двигателите има преграда която стопира голямата част от маслените пари.Дори няма и PCV а един щуцер.
Водните и горивни пари които са по-летливи съвсем спокойно се отвездат през щуцера и малката тръбичка към смукателя на турбината заедно с чистия въздух и обратно в цилиндрите да горят. :) Именно това под налягане ги отвежда по време на работа а не мистериозния филтър. :) .Когато двигателя е спрян и изстива за да се образува воден конденз би трябвало от някъде да постъпва въцдух който да носи тази влага.Да речем че всепак постъпва някакво количество ,но то е пренебрежимо малко и се изпарява и отвежда по време на работа.А и маслата които ползваме имат съставки които са точно за целта. :)

филтър картерна вентилация

Публикувано на: 16 Мар 2021 16:34
от vodafon
Името му е маслен сепаратор и на стоковите ДВГ стои кротко в капака на клапаните... и с ено маркуче прави връзка с въздуховода за всмукателния колектор.
Ако почваш да буташ някви параметри - надуваш + спортни валове + лифтинг + спортни бутала + олекотен маховик + ени 100-200 коня и горница = слага се едно филтърче маслоуловител и го точиш след пистоване - примерно
Ма тая процедура на Д4Д си е бетер на том круз поредицата...
А сток сепаратор за да го задръстиш... реално трябва да си преебал вече матора

филтър картерна вентилация

Публикувано на: 16 Мар 2021 16:38
от vodafon
а ено време жигулята вадеха маркуча да виси под двигателя ... един вид тунинговане са праеше

филтър картерна вентилация

Публикувано на: 16 Мар 2021 19:42
от мехаННика
:D тойотикс, фитилчо, пребори ли невежеството сред градските майстори?

филтър картерна вентилация

Публикувано на: 17 Мар 2021 10:42
от IvoKrastev
тойотикс написа: 16 Мар 2021 13:09 гледам клипове на дас ауто сервиз и пича обяснява принципно за какво невежество става на въпрос ,аз 8 коли съм сменил и сега чувам за това и никой не ме е питал ще сменяме ли въпростния филтър???
Еми, не си чул, защото някой се е напънал за измисли по-великата картерна вентилация. Въпросния пич, Крис доста пъти е показвал коструктивни проблеми на марките, които ремонтира. За мен, някой от проблемите направо са ги съзадали изкуствено. Не съм наясно какви инженерни проблеми решават дадени решения, но е видно, когато на ключови места се залага кекав детайл. Пълно е с апсурди, наскоро гледах за един байпас в охлажането, за 7 степнното ДСГ... много са, следя канала от 1-2г.