Страница 1 от 2

Мнение Toyoto Corolla Touring Sports 2021 1.2 Turbo ръчни скорости

Публикувано на: 26 Фев 2021 22:38
от trib
Здравейте,

Ще си купувам нова кола и съм свел избора до Golf 8 комби 1.5 TSI, 150 к.с. ръчни скорости за 44000 лв или Тойота Корола комби 1.2 116 к.с. Executive ръчни скорости за около 40000 лв (предполагам толкова ще е след отстъпки - по ценова листа е около 43000 лв)

Най-важното за мен е добрата возия по лоши пътища, шумоизолацията, тихата работа на двигателя, липсата на вибрации - въобще идеята е автомобилът да предлага спокойно каране без твърдо возене и неприятни шумове.

Може ли собственици на този двигател (1.2 турбо ръчни) да споделят своя опит. Тих ли е двигателят, има ли вибрации, добре ли ускорява. За съжаление в Тойота Пловдив и Пазарджик нямат тестов автомобил с такъв двигател, за да изпробвам.

Мнение Toyoto Corolla Touring Sports 2021 1.2 Turbo ръчни скорости

Публикувано на: 28 Фев 2021 13:40
от aleandro
1.5 TSI е доста пъргав, но има оплаквания от него. Карал съм такъв и на ниските обороти, при превключване от първа на втора, понякога се получава едно претрисане. Виж във форума на ФВ или Шкода. Или в английския форум на ФВ. Уж проблема бил софтуерен и е оправен в новите автомобили, но този, който карах известно време, е от 2020г. и проблема си го имаше. 1.2 на Тойота ми се вижда слаб. Защо не обмислиш хибридния вариант? Разликата в разхода с 1.5 TSI ще е около 3 л. на 100 км.

Мнение Toyoto Corolla Touring Sports 2021 1.2 Turbo ръчни скорости

Публикувано на: 28 Фев 2021 17:39
от trib
За това тресене съм чел - т.н. "кенгуру" ефект. Следя активно немския форум на VW и в последните няколко месеца няма оплаквания за такъв проблем в новите модели. Ти Голф 8 или Голф 7 си карал с този двигател? По принцип харесвам хибрид заради самата идея и заради варианта да караш без да чуваш двигателя и бих си купил такъв, но за съжаление няма вариант с ръчни скорости, а това е задължително при мен. Малко хора ще ме разберат, но с ръчни скорости просто колата се усеща по друг начин. Може би с класически автоматик бих се замислил, но бученето при ускорение на CVT определено ме отказва от този вариант. Има и нещо друго. Ускорението от 0 до 100 при 1.2Т е с 2-3 секунди по-бързно от вариантa 1.8 CVT (по каталог и по клипчета с ускорение в YouTube). Иначе относно разхода - не е проблем +-3/100. Карам 15-20000 км на година, което прави около 1000 лв на година и е не е достатъчно в случая, за да наклони везните.

Мнение Toyoto Corolla Touring Sports 2021 1.2 Turbo ръчни скорости

Публикувано на: 28 Фев 2021 20:24
от wizarda
При мен е същия двигател и скорости, но при хеч.

Двигателя вътре е много тих и плавен. Няма никакви вибрации, все
пак е 4 цилиндров бензин. Според мен като за класа си колата вози
и е обезшумена достатъчно. На асфалт, на който битума се е
износил и камъчетата стърчат се чува неприятно бучене. Друг
неприятен момент е почти постоянното много тихо жужене от
корите на вратите.

Ръчната кутия превключва приятно. На спортен
режим активира и iMT, което изравнява оборотите на
двигателя със тези на скоростната кутия и смяната
е изключително плавна. Не знам, защо това не работи
на всички режими.

За мен динамиката при изпреварване е прилична. На
спортен режим спокойно може да смъкнеш няколко
предавки и заради iMT придърпване няма.

Мнение Toyoto Corolla Touring Sports 2021 1.2 Turbo ръчни скорости

Публикувано на: 28 Фев 2021 21:41
от trib
Благодаря за обратната връзка. Наистина е много полезна информация.
Няма да ми е лесно да взема решение :-)

Наскоро тествах Голф 8. Преди време тествах и Королата (СVT и не този двигател 1.2). Моите впечатления като плюсове и минуси са следните (ако някой има различни впечатления, нека сподели):

Плюс Корола - Голфът вози добре, но като че ли една идея по плавно ми се стори, че вози Королата.
Плюс Корола - на нормален асфалт градско ми се стори, че е по-тихо в купето, отколкото в Голфа
Плюс Корола - Голфът е май по-малко надежден (доколкото чета навсякъде по форумите), което дори в гаранция ще е неприятно да се занимаваш да ходиш до сервиз и да оставаш без кола.
Плюс Корола - стандартно има повече въздушни възглавници. При Голф се доплащат страничните например.
Минус Корола - на магистрала Голфът е малко по-тих от Королата.
Минус Корола - на павета наистина се чуваше едно бучене в купето при тестовото шофиране, а в Пловдив все още има много павирани улици.
Плюс при Голфа е, че видимостта и простора в купето са една идея по-добри, интериорът е по-модерен и колата ускорява по-бързо.

Мнение Toyoto Corolla Touring Sports 2021 1.2 Turbo ръчни скорости

Публикувано на: 28 Фев 2021 23:50
от aleandro
trib написа: 28 Фев 2021 17:39 За това тресене съм чел - т.н. "кенгуру" ефект. Следя активно немския форум на VW и в последните няколко месеца няма оплаквания за такъв проблем в новите модели. Ти Голф 8 или Голф 7 си карал с този двигател? По принцип харесвам хибрид заради самата идея и заради варианта да караш без да чуваш двигателя и бих си купил такъв, но за съжаление няма вариант с ръчни скорости, а това е задължително при мен. Малко хора ще ме разберат, но с ръчни скорости просто колата се усеща по друг начин. Може би с класически автоматик бих се замислил, но бученето при ускорение на CVT определено ме отказва от този вариант. Има и нещо друго. Ускорението от 0 до 100 при 1.2Т е с 2-3 секунди по-бързно от вариантa 1.8 CVT (по каталог и по клипчета с ускорение в YouTube). Иначе относно разхода - не е проблем +-3/100. Карам 15-20000 км на година, което прави около 1000 лв на година и е не е достатъчно в случая, за да наклони везните.
От служебна Шкода Карок са ми наблюденията. След това дълго се колебах между Шкода Октавия 1.5 tsi и Корола 1.8 HSD и накрая избрах Тойотата . Не съжалявам за избора си.

Мнение Toyoto Corolla Touring Sports 2021 1.2 Turbo ръчни скорости

Публикувано на: 01 Мар 2021 07:04
от iovkito
1.5 tsi гори масло. От Берлин до Добрич, 1.5 литра на тигуан на 20к км. На връщане още 1 литър.

Мнение Toyoto Corolla Touring Sports 2021 1.2 Turbo ръчни скорости

Публикувано на: 04 Мар 2021 17:05
от LEXUS
trib написа: 28 Фев 2021 21:41 Плюс при Голфа е, че видимостта и простора в купето са една идея по-добри, интериорът е по-модерен и колата ускорява по-бързо.
Ами това не е ли достатъчно. Обзорът е много важен, преди Тойотите имаха образцов обзор, сега ги направиха доста "дебели" и от това обзорът страда, а на мен и този по-тежък дизайн не ми допада особено :D Много точно си изброил предимства и недостатъци на колите, но по-добрият обзор на Голф 8, по-модерното табло са доста силни козове за покупка на Голфа. Мен ако питаш и външно този Голф изглежда къде къде по-фино като дизайн/ екстериор и интериор/,а и предлага по-модерни /красиви/ LED светлини/ мое мнение/, задните със светлинна анимация срещу доплащане. Общо взето Голф 8 според мен е по-стилният и завършен автомобил, докато Корола малко по-спортно изглеждащият, но по-постен откъм стил и естетически детайли. Най-силният коз на Корола е здравината и лекотата на управление, но мисля,че Голф 8 не е по-назад откъм лекота на управление. А също така при пробег около 15000км. годишно не мисля,че Голф 8 ще създаде някакъв проблем за поне 8-10 години напред. Имам впечатление,че германците повишиха качеството последните години, като изключим някои проблеми с вериги и DSG ск.кутии.
Това,което губиш е модерната хибридна система на Тойота. Но пълното щастите не е толкова често :D
Защо отбягваш 1.0TSI, а и Шкода Октавия, освен заради по-скучния интериор, но иначе е голяма и доста красива кола.

Мнение Toyoto Corolla Touring Sports 2021 1.2 Turbo ръчни скорости

Публикувано на: 04 Мар 2021 21:50
от trib
На останалите потребители във форума няма да им хареса накъде отива темата, но благодаря за мнението все пак :-) Преминах като вариант и през нов Superb, но не ме впечатли за парите си и някак отписах Шкода. Иначе новата Октавия ми харесва повече на външен вид от Корола и Голф (не съм я тествал), но на всички сайотве с ревюта пише, че все пак Голфът е по-добър от нея, а и е някаква илюзия, че Октавията е по-евтина. Голфът стандартно е по-оборудван и ако изравниш екстрите, Октавията се оказва с не повече от хиляда лв по-евтина. Единственият плюс остава размера.

Относно 1.0 TSI - не ми стига ускорението, съчетано с по-високи вибрации и шум при ускорение, заради трите цилиндъра...

Мнение Toyoto Corolla Touring Sports 2021 1.2 Turbo ръчни скорости

Публикувано на: 06 Мар 2021 22:19
от IvGor
Здрасти колега, напълно споделям мнението ти за Шкодите, че само изглеждат по-евтини. Тръгнеш ли да си ги оборудваш и с 1.5 двигател цената става висока за тях. Според мен VW нарочно им смениха ценовата политика на чехите, защото започнаха много да им ядат от продажбите на Голф и Пасат. Аз съм с Корола седан с 1.5 атмосферен бензин. Имам само 1000 км с колата, но двигателя е доста приятен за каране и икономичен. Не знам дали го слагат в комбито. Каквото и да избереш си карай с кеф колата и много и безаварийни километри.

Мнение Toyoto Corolla Touring Sports 2021 1.2 Turbo ръчни скорости

Публикувано на: 10 Мар 2021 13:26
от chukich
trib написа: 26 Фев 2021 22:38 Здравейте,
Ще си купувам нова кола и съм свел избора до Golf 8 комби 1.5 TSI, 150 к.с. ръчни скорости за 44000 лв или Тойота Корола комби 1.2 116 к.с. Executive ръчни скорости
….
само за инфо 1.2 е на БМВ. Тойота си партнира с тях... да не споменавам новата Супра blush.gif
Не знам до колко ще бъде надежден този мотор във времето, но ако правиш много километри ти препоръчвам хибридната версия. За ръчните скорости те разбирам напълно и аз бях така на 20г+, но след време човек си сменя мирогледа happy.gif CVT на бензинов и хибриден мотор се различава... Аз съм с 2л бензин и CVT, което понякога ми вади нервите как спъва колата, но за нищо на света не бих я заменил за ръчка в градското задръстване. Ако искаш да усещаш колата и ръчката си вземи едно Субару WRX STi

Каквото и да избереш няма да сбъркаш … новото си е ново :D

Мнение Toyoto Corolla Touring Sports 2021 1.2 Turbo ръчни скорости

Публикувано на: 10 Мар 2021 14:29
от wizarda
Двигателя е от 2015: 8nr-fts.
Вграждан е и в аурис, ch-r, corolla. Когато търсих, не открих проблеми
с мотора, а предполагам за толкова години и да е имало са изчистени.

Доколкото знам BMW са предоставили малки дизели на Тойота. Може ли
малко повече инфо за въпросното партньорство, относно 1.2?

Мнение Toyoto Corolla Touring Sports 2021 1.2 Turbo ръчни скорости

Публикувано на: 10 Мар 2021 14:52
от LEXUS
chukich написа: 10 Мар 2021 13:26 само за инфо 1.2 е на БМВ.
Тойота е мотора. Пежо си партнира с БМВ за бензиновите мотори.

Мнение Toyoto Corolla Touring Sports 2021 1.2 Turbo ръчни скорости

Публикувано на: 10 Мар 2021 21:20
от chukich
LEXUS написа: 10 Мар 2021 14:52
chukich написа: 10 Мар 2021 13:26 само за инфо 1.2 е на БМВ.
Тойота е мотора. Пежо си партнира с БМВ за бензиновите мотори.
Дилър в Тойота ми го каза за C-HR, когато все още слагаха този двигател. Не съм го чел от някъде. Дори ми обяснява, защо Тойота взема готови разработки от БМВ, но това е друга тема ...Иначе си прав, че го представят за двигател на Тойота, но реално са вземали разработка на БМВ .... а може да ме е слъгал дилъра dry.gif dry.gif

Мнение Toyoto Corolla Touring Sports 2021 1.2 Turbo ръчни скорости

Публикувано на: 11 Мар 2021 09:53
от BOz
chukich написа: 10 Мар 2021 21:20 а може да ме е слъгал дилъра
Ами излъгал те е.